Parkeerboete met de motor?!?

Rogier

MF'er
28 jun 2004
191
0
Groningen
Hoi,

Ik krijg vandaag een boete binen. Hmm ik baalde al dat ze me geflitst hadden, maar wat schetst mijn verbazing. Ik krijg een boete voor het parkeren op de stoep!! Er staat in de omschrijving van de overtreding: 'Parkeren in strijd met parkeerverbod/parkeerverbodszone (bord E1)'.
Ik kan me nog herinneren waar het was en weet dat ik destijd mijn motor op de stoep had geplaatst. Bij mijn weten is hier toch niks mis mee, maar kennelijk vind oom agent dit anders. Is het terecht dat ik een boete krijg? Ik mag mijn motor toch op de stoep plaatsen? Iemand ervaring mee?
 
formeel is het terecht dat je een boete krijgt. je mag namelijk niet je motor op de stoep parkeren. deze moet in het parkeervak. uiteraard mag je ook niet in laad en los havens, invalideplaatsen en in sommige blauwe zones parkeren. althans dat zeg mijn theorie boek :+
 
Nee, ja mag een motor officieel niet op de stoep zetten. Maar ... je mag hem bijvoorbeeld ook niet altijd in een parkeervak zetten ...

Waar je hem wel mag parkeren zou ik ook niet weten :? :?
 
Mag nooit op de stoep. Er is al zo'n topic over. Ik heb het opgezocht op de site van de politie: "Motervoertuigen (auto's en motorfietsen mogen nooit en te nimmer op het troittoir" Zoiets stond er met daarbij een boete van 45 euro. Maar in dat andere topic zei iedereen ook al dat het vaak gedoogd werd..
 
Ja dat snap ik ook, maar dat geldt toch niet voor een motor op de stoep? Dan zou ik ook een boete moeten krijgen als ik mijn motor naast een busbaan op de stoep zet...
De weg is van muur tot muur.......berm tot berm...je hebt temaken gehad met een overijverige parkeercontroleur...
Breek me er de bek niet mee van open...Ik woon samen met een vrouwelijke versie van dat soort tuig ;)
 
De weg is van muur tot muur.......berm tot berm...je hebt temaken gehad met een overijverige parkeercontroleur...
Breek me er de bek niet mee van open...Ik woon samen met een vrouwelijke versie van dat soort tuig ;)
Toch niet Sonja of Esperanza hé :+
 
volgends mij word het gedoogd als je hem niet hinderlijk neerzet.

je zou bezwaar aan kunnen tekenen maar ik denk niet dat het veel nut heeft. je kan immers niet aantonen dat ie niet in de weg stond.
 
volgends mij word het gedoogd als je hem niet hinderlijk neerzet.

je zou bezwaar aan kunnen tekenen maar ik denk niet dat het veel nut heeft. je kan immers niet aantonen dat ie niet in de weg stond.
gedoogd......doe daar maar iets tegen...rot parkeercontroleurs :r

Het geld zal wel weer opgaan aan 1 van hun vele feessies :(


:P :9
 
Vraag ook even na bij de gemeente (of de lokale politie):
In de meeste grote steden is in verband met gebrek aan parkeer ruimte een Algemene Politie Verordening van kracht die bepaald of een motorfiets wel of niet op de stoep geparkeerd mag worden.
In Rotterdam bijvoorbeeld geldt als het goed is een APV die bepaald dat een motorfiets NIET op de weg of in een parkeervak gezet mag worden (inefficient gebruik parkeer ruimte........) daar MOET een motor dus op de stoep staan (is mij ooit eens verteld.........)
 
ja joh... je zal je target die dag toch maar moeten halen.
Dan staat zo'n motor natuurlijk al snel in de weg.... B|
 
De weg is van muur tot muur.......berm tot berm...je hebt temaken gehad met een overijverige parkeercontroleur...
Breek me er de bek niet mee van open...Ik woon samen met een vrouwelijke versie van dat soort tuig ;)
Niet alleen eentje die overijverig is maar ook eentje die de regels niet kent.

Dat van de weg is juist. Maar of het bord E1 voor de weg of voor de rijbaan geldt dat is nog maar de vraag. Als het voor de hele weg zou gelden dan zouden op de stoep ook geen fietsen of bromfietsen of gehandicapten voertuigen mogen worden geplaatst of geparkeerd. Immers weggebruikers zijn verplicht gevolg te geven aan verkeerstekens en het bord zou dan ook voor hen gelden. Bovendien geldt het bord E1 alleen voor de zijde van de weg waar het is geplaatst.

Dat kan dus niet juist zijn. Het Bord E1 is een parkeerverbod dat geldt voor de rijbaan en niet voor het trottoir. Daarom een bezwaarschrift snel geschreven.

p.s. ik drink whisky, single malt, 12 jaar oud.
 
Laatst bewerkt:
Niet alleen eentje die overijverig is maar ook eentje die de regels niet kent.

Dat van de weg is juist. Maar of het bord E1 voor de weg of voor de rijbaan geldt dat is nog maar de vraag. Als het voor de hele weg zou gelden dan zouden op de stoep ook geen fietsen of bromfietsen of gehandicapten voertuigen mogen worden geplaatst of geparkeerd. Immers weggebruikers zijn verplicht gevolg te geven aan verkeerstekens en het bord zou dan ook voor hen gelden. Bovendien geldt het bord E1 alleen voor de zijde van de weg waar het is geplaatst.

Dat kan dus niet juist zijn. Het Bord E1 is een parkeerverbod dat geldt voor de rijbaan en niet voor het trottoir. Daarom een bezwaarschrift snel geschreven.

p.s. ik drink whisky, single malt, 12 jaar oud.

Ben je een beetje een alcoholist aan het worden Pan? Zie nu in meerdere topics die malt van je voorbij komen. :z

Persoonlijk denk ik ook dat hij had moeten schrijven voor R315b...niet de rijbaan gebruiken stilstaand.....
 
Was het bovendien niet zo dat een parkeerwacht alleen een boete mag uitschrijven als er geen kaartje gekocht is, en niet voor fout parkeren? Iets met dat ze alleen bevoegd waren voor de parkeerbelasting ofzo. (weet niet waar de klepel is)

Heb je alleen weinig aan als blijkt dat de bekeuring door een agent is geschreven :)
 
Ben je een beetje een alcoholist aan het worden Pan? Zie nu in meerdere topics die malt van je voorbij komen. :z

Persoonlijk denk ik ook dat hij had moeten schrijven voor R315b...niet de rijbaan gebruiken stilstaand.....
Tot nog toe heb ik nog maar van één MF'er een fles whisky gehad voor advies. Al die ander flessen moeten zeker nog komen. :9 Alcoholisme zit er bij die ene fles nog niet in. ;(

R584 en R315b zijn beide €45, dus aan de bonus kan het niet liggen.

De vraag is overigens of R315b wel voldoet. Valt het parkeren onder "als bestuurder gebruiken"? Denk b.v. eens aan het parkeren in de berm van een voorrangsweg bubeko, dat is toegestaan en de berm is geen rijbaan. Bij een motorfiets die aan de hand wordt meegevoerd kan R315a ook niet, want er is geen bestuurder.
 
volgens de politie in leiden mag een motor niet in een parkeervak en moet je fiets dus op de stoep, mits je geen hinder verorzaakt aan andere
Volgens mijn theorieboek:

Parkeren is toegestaan:
- op parkeerplaatsen die speciaal zijn aangelegd om te parkeren (E4, E12, E13, E8)
- in parkeerhaven en parkeerstroken die langs de rijbaan zijn gelegen
- aan de linker- en rechterzijde van de rijbaan, mits dit niet is verboden.

Parkeren is verboden
- op alle plaatsen waar het reeds verboden is het voertuig te laten stilstaan
- op het trottoir en op een voetpad
- aan die zijde van de weg waar bord E1 is geplaats.1)
- in een parkeersverbodzone
- binnen een afstand van 5m van een kruispunt
- voor een in- of uitrit (ook als het je eigen in- of uitrit is)
- op de rijbaan van een voorrangsweg buiten de bebouwde kom (in de berm mag dus wel)
- langs een gele onderbroken streep
- langs een reeds geparkeerd voertuig
- op 'doelgroepparkeerplaatsen'


1) Geldt ook voor de berm, omdat die een onderdeel uitmaakt van de weg. Geldt weer niet voor tot parkeren bestemde weggedeelten.
 
iedereen weet toch dat je je motor in de boom moet hangen??

[me]baka heeft hem al eens geprobeerd in een lantaarnpaal te parkeren maar daar kreeg ie ook een boete voor (artikel 5), en hij moest de paal betalen[/me]
 
Ik zou hier echt bezwaar tegen aantekenen. Waar moet je dat ding anders parkeren?

Tegen flitsboetes is het moeilijk bezwaar aantekenen, eigenlijk heb je mazzel nu. Nu is er nog een kans dat je het wel wint. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan