woeps, ik rijd elke ochtend over dat verdrijvingsvlak eigenlijk. ook vanochtend gedaan, gelukkig niet aangehouden. bedankt voor de waarschuwing!
hoe laat reed je daar?
dat van de klachten kan ik wel begrijpen, het schijnt daar een sport te zijn om zo veel mogelijk rondjes op het klaverblad te maken. en dan met name zo het zo snel mogelijk doen van deze rondjes.
zelf ook wel een heel aantal rondjes gereden maar op een gegeven moment ga je steeds harder rijden en ben toen maar gestopt ivm me eigen veiligheid en die van de andere weggebruikers.
dat van de klachten kan ik wel begrijpen, het schijnt daar een sport te zijn om zo veel mogelijk rondjes op het klaverblad te maken. en dan met name zo het zo snel mogelijk doen van deze rondjes.
zelf ook wel een heel aantal rondjes gereden maar op een gegeven moment ga je steeds harder rijden en ben toen maar gestopt ivm me eigen veiligheid en die van de andere weggebruikers.
dat van de klachten kan ik wel begrijpen, het schijnt daar een sport te zijn om zo veel mogelijk rondjes op het klaverblad te maken. en dan met name zo het zo snel mogelijk doen van deze rondjes.
zelf ook wel een heel aantal rondjes gereden maar op een gegeven moment ga je steeds harder rijden en ben toen maar gestopt ivm me eigen veiligheid en die van de andere weggebruikers.
ze zijn daarom juist extra aan het controleren daarzo.
nou hebben ze zowiezo de controle op de A1 verhoogd sinds 2009 wegens teveel wegmisbruikers
maar denk juist dat oom agent daar smorgens staat om het verkeer een beetje te peilen en in de gaten te houden. er zitten soms echt gekken tussen en als daar een ongeluk gebeurd dan ben je goed zuur
Altijd even kijken naar je avator en wachten totdat het lange ventje 'm compleet triptgeweldig
Ah ja, het blijft natuurlijk een interessant punt. Ik rijd ook op zo'n manier dat ik geen risico vorm voor mezelf en voor anderen, gewoon beheerst auto's passeren waar mogelijk, maar goed, een aantal zaken mag gewoon simpelweg niet en daar kunnen ze je gewoon op pakken, hoe flauw het ook is.
Het is ook meer dat 'iets flauw vinden' geen argument is, daarom heb ik ook maar zonder morren de boete geaccepteerd, qua regels was er ook geen speld tussen te krijgen.
het is natuurlijk ook een klein beetje hoe de stemming van de agent is natuurlijk maar goed. je geeft zelf aan dat je zelf vind dat het eigenlijks wel kan maar ja als oom agent nee zegt is het toch gewoon echt nee tenzij de rechter een uitspraak doet
maar je vind jezelf beheerst rijden. maar wat jij beheerst vind is mss weer iets anders in de ogen van een automobilist. gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde anders zou de wereld best saai worden maar goed zolang er geen ongelukken gebeuren zijn we al gauw tevreden toch?
...
moet wel zeggen dat sommige motorrijders daar erg slecht kijken als ze de doorgetrokken streep overschrijden. sommige vergeten volgens mij dat er ook verkeer weer invoegd vanaf het knooppunt de A1 op.
ligt wel altijd rotzooi trouwens op dat verdrijvingsvlak dus is zoiezo opassen daar.
Als je dan als motorrijder toch snel een vaststaand knp. Hoevelaken over wil, kun je beter de afslag Hoevelaken nemen, onderaan links en dan vlak voor Amersfoort weer de A28 oprijden.
Hoeveel was je overigens kwijt? €150 voor het niet volgen van de aangegeven rijrichting, of €geenideewatdatkost voor rijden over een verdrijvingsvlak?
Heh, een mix van beide. Ik heb €150 gekregen voor letterlijk 'gebruik verdrijvingsvlak'.
Heh, een mix van beide. Ik heb €150 gekregen voor letterlijk 'gebruik verdrijvingsvlak'.
Dat is onzin natuurlijk. Je mag niet rijden op het verdrijvingsvlak. 'Goed gebruik' van het verdrijvingsvlak bestaat niet, alle gebruik is misbruik. Nu zul je niet snel een boete krijgen als er plotseling rook uit je motorblok komt en je hem uiterst links op het verdrijvingsvlak stilzet omdat je rechts niet door de file heenkunt, maar dat is hier niet aan de orde.daarmee wordt eigenlijk al aangegeven dat het best kan, anders zou er wel misbruik staan
Ik vraag me dus ook of ik aangehouden zou zijn en wat de reden zou zijn geweest als ik niet had hoeven uitwijken voor die vrachtwagen, dan had ik namelijk 'alleen maar' auto's ingehaald op een enkele rijbaan (in de bocht), de rest was wel volgens de regels volgens mij.
Edit: Het was natuurlijk niet echt uitwijken, maar 'eromheen rijden'
Klopt inderdaad, mijn beleving is niet de beleving van de automobilisten. Daarom is er justitie die regels heeft opgesteld en de politie om die onpartijdig te handhaven. 't Is niet andersBlijft zonde van het geld natuurlijk. En de preventieve werking is er, ik ga me toch maar wat rustiger gedragen op het knooppunt. Kost wel meer tijd, dat wel...
Dat is onzin natuurlijk. Je mag niet rijden op het verdrijvingsvlak. 'Goed gebruik' van het verdrijvingsvlak bestaat niet, alle gebruik is misbruik. Nu zul je niet snel een boete krijgen als er plotseling rook uit je motorblok komt en je hem uiterst links op het verdrijvingsvlak stilzet omdat je rechts niet door de file heenkunt, maar dat is hier niet aan de orde.daarmee wordt eigenlijk al aangegeven dat het best kan, anders zou er wel misbruik staan
Overigens wel een lullige boete. Als ik het goed begrijp reed je in de bocht, links langs de stilstaande auto's? Waarbij je grotendeels rechts van de lijn bleef wanneer de auto's klein genoeg waren en rechts bleven? Dat is inderdaad wat ik ook altijd doe op knooppunten. Zeker als dat met gepaste snelheid ging is dit weer een typisch voorbeeld van hoe normale rijders afgestraft worden omdat veel motorrijders als gekken door de file heen scheuren, en daar klachten over komen.
Kan niet wachten tot 't weer winter wordt