PDA met GPS op de motor, werk dat goed?

Waarom eigenlijk GPS op de motor?? Is het niet leuker om met een routerol te werken? Of gewoon een ouderwetse wegenkaart in je tanktas.

Hou er rekening mee dat de GPS software niet altijd up-to-date is. TomTom 3 bijvoorbeeld raakt erg in de war als je bijvoorbeeld vanuit het centrum van Utrecht via de Jaarbeurs naar de A2/A12 (en van Kanaleneiland naar het centrum) wil rijden. Je wordt dan via een zijstraat een woonwijk in geschopt, om vervolgens een rondje te rijden en weer op hetzelfde punt uit te komen. |(
En als je met Bluetooth gaat werken, hou er dan ook rekening mee dat de accu's / batterijen van de diverse apparaten niet het eeuwige leven hebben. Je GPS receiver en BT oortje zal na ongeveer een uurtje of 4 a 6 toch wel plat gaan.

Ik heb ook plannen gehad om mijn PDA op de motor te monteren, maar gezien wat praktische bezwaren ga ik maar gewoon Old Skool met een wegenkaart rijden. :)
 
Waarom eigenlijk GPS op de motor?? Is het niet leuker om met een routerol te werken? Of gewoon een ouderwetse wegenkaart in je tanktas.

Hou er rekening mee dat de GPS software niet altijd up-to-date is. TomTom 3 bijvoorbeeld raakt erg in de war als je bijvoorbeeld vanuit het centrum van Utrecht via de Jaarbeurs naar de A2/A12 (en van Kanaleneiland naar het centrum) wil rijden. Je wordt dan via een zijstraat een woonwijk in geschopt, om vervolgens een rondje te rijden en weer op hetzelfde punt uit te komen. |(
En als je met Bluetooth gaat werken, hou er dan ook rekening mee dat de accu's / batterijen van de diverse apparaten niet het eeuwige leven hebben. Je GPS receiver en BT oortje zal na ongeveer een uurtje of 4 a 6 toch wel plat gaan.

Ik heb ook plannen gehad om mijn PDA op de motor te monteren, maar gezien wat praktische bezwaren ga ik maar gewoon Old Skool met een wegenkaart rijden. :)
Uhmz een routerol geeft je geen aanwijzingen wanneer je plotsklaps op een verkeerde weg zit. En wat betreft TomTom.. zoiets is maar tijdelijk.. en als je zoiets uitprint op A4 en in je routerol doet heb je er toch ook last van ;)

Mijn gps-ontvanger kan 18 uur aan :} ..en je kan natuurlijk nog een 12v aansluiting fabriceren op je bike. Extra batterij mee kan ook.
 
Waarom eigenlijk GPS op de motor?? Is het niet leuker om met een routerol te werken? Of gewoon een ouderwetse wegenkaart in je tanktas.

Hou er rekening mee dat de GPS software niet altijd up-to-date is. TomTom 3 bijvoorbeeld raakt erg in de war als je bijvoorbeeld vanuit het centrum van Utrecht via de Jaarbeurs naar de A2/A12 (en van Kanaleneiland naar het centrum) wil rijden. Je wordt dan via een zijstraat een woonwijk in geschopt, om vervolgens een rondje te rijden en weer op hetzelfde punt uit te komen. |(
En als je met Bluetooth gaat werken, hou er dan ook rekening mee dat de accu's / batterijen van de diverse apparaten niet het eeuwige leven hebben. Je GPS receiver en BT oortje zal na ongeveer een uurtje of 4 a 6 toch wel plat gaan.

Ik heb ook plannen gehad om mijn PDA op de motor te monteren, maar gezien wat praktische bezwaren ga ik maar gewoon Old Skool met een wegenkaart rijden. :)

Omdat je met GPS nog eens op weggetjes komt waar je anders nooit zou komen. Ik zelf rij het liefst op binnendoor wegen en probeer de snelweg te vermijden. Als je in TomTom de Voorkeurssnelheden voor Autosnelweg, Internationale weg en eventueel Hoofdweg heel laag zet (bv. 30 km/h) dan wordt je over de mooiste weggetjes naar je bestemming geleid. En dat is :] .
 
Omdat je met GPS nog eens op weggetjes komt waar je anders nooit zou komen. Ik zelf rij het liefst op binnendoor wegen en probeer de snelweg te vermijden. Als je in TomTom de Voorkeurssnelheden voor Autosnelweg, Internationale weg en eventueel Hoofdweg heel laag zet (bv. 30 km/h) dan wordt je over de mooiste weggetjes naar je bestemming geleid. En dat is :] .

full
 
Ja, hele fraaie spam
Spam? Wil ik jou iets verkopen? Gaat dit topic niet meer over een GPS op de motor?
Maar voor een BMW is het wel aardig ;)
En met Garmin kan je idd thuis je route voorbereiden.
En de Garmins is ook wat robuuster en weerbestendiger zoals je al zei.

Als je idd alleen op je motor zoiets wil is het aardig.
Maar wat als je dat ook in een auto, fiets, nog een motor een misschien nog is een ander voertuig wilt doen?
Bij de 276C wordt standaard nog een 'beanbag' met houder en 12V sigaretten aansteker plug met speaker voor in de auto of op de boot meegeleverd.
Ga je dus niet al die bevestigingspunten weer kopen?
En je gaat die bevestigingspunten er ook niet steeds afschroeven.
Nee.
Daarnaast wil ik op reis ook wel eens het internet op en mijn mail checken ;)

Op die BMW kan je wel een laptop meenemen natuurlijk, maar op die XT van mij??.... :)
Gewoon een mobieltje met GPRS meenemen toch?

Groeten Stefan.
 
En buiten dat, ik rij structureel verkeerd. Niet dat dat echt erg is, maar ik heb bv. een keer 3 keer hetzelfde rondje in Doetinchem gemaakt, ik kwam de stad (of dorp?) niet uit. Ik heb absoluut geen orientatiegevoel.
 
Omdat je met GPS nog eens op weggetjes komt waar je anders nooit zou komen. Ik zelf rij het liefst op binnendoor wegen en probeer de snelweg te vermijden. Als je in TomTom de Voorkeurssnelheden voor Autosnelweg, Internationale weg en eventueel Hoofdweg heel laag zet (bv. 30 km/h) dan wordt je over de mooiste weggetjes naar je bestemming geleid. En dat is :] .

Wat nou als die wegen niet in TomTom zitten??? Of dat je verkeerde instructies krijgt zoals op de A27 vanuit Vianen naar Nieuwegein waar je op een gegeven moment moet gaan spookrijden van TomTom. :+
(maak ik nog weleens mee)

Ik gebruik zelf TomTom3 in de koekblik. Het is effe wennen met de aanwijzingen. Maar in de steden moet je toch wel effe goed naar het overzichtskaartje kijken, anders stuurt ie je regelmatig een straat in waarop je vervolgens de aanwijzing krijgt om direct te keren.
 
Laatst bewerkt:
Waar laat je eigenlijk dat gps blokje (lees ontvanger)? ook in de tanktas of bouw je die in? En hoe zit het met de tanktassen die vastzitten met magneten.....krijg je dan last van storing?
 
Wat nou als die wegen niet in TomTom zitten??? Of dat je verkeerde instructies krijgt zoals op de A27 vanuit Vianen naar Nieuwegein waar je op een gegeven moment moet gaan spookrijden van TomTom. :+
(maak ik nog weleens mee)

Ik gebruik zelf TomTom3 in de koekblik. Het is effe wennen met de aanwijzingen. Maar in de steden moet je toch wel effe goed naar het overzichtskaartje kijken, anders stuurt ie je regelmatig een straat in waarop je vervolgens de aanwijzing krijgt om direct te keren.
Dan stuurt TomTom je vanzelf naar een weg die hij wel kent. En dat hij me écht verkeerd stuurt heb ik nog niet mee gemaakt, wel heeft hij een grote voorkeur voor de parallelrijbaan op klaverbladen :+
 
Wat nou als die wegen niet in TomTom zitten??? Of dat je verkeerde instructies krijgt zoals op de A27 vanuit Vianen naar Nieuwegein waar je op een gegeven moment moet gaan spookrijden van TomTom. :+
(maak ik nog weleens mee)

Ik gebruik zelf TomTom3 in de koekblik. Het is effe wennen met de aanwijzingen. Maar in de steden moet je toch wel effe goed naar het overzichtskaartje kijken, anders stuurt ie je regelmatig een straat in waarop je vervolgens de aanwijzing krijgt om direct te keren.

De mooiste wegen liggen er over het algemeen al tientallen jaren, die staan echt wel in TomTom. Hooguit is er soms een rotonde bij gekomen die nog niet in het kaartmateriaal is verwerkt.

Ik maak inmiddels ruim 2 jaar gebruik van TomTom, zowel in de auto als op de motor. Er zijn inderdaad een aantal plekken waar TomTom in de war raakt. Je blijft natuulijk wel zelf verantwoordelijk om te kijken waar je heen stuurt. TomTom is immers een hulpmiddel die je helpt de weg te vinden.

Dat je in de stad straten wordt ingestuurd en vervolgens direct moet omkeren is een mij onbekend probleem. Is misschien je GPS ontvangst niet goed?
 
Waar laat je eigenlijk dat gps blokje (lees ontvanger)? ook in de tanktas of bouw je die in? En hoe zit het met de tanktassen die vastzitten met magneten.....krijg je dan last van storing?

In mijn geval heb ik de GPS ontvanger inderdaad gewoon in de tanktas. Ik heb een magneet tanktas en heb een prima ontvangst en geen last van storingen.

Ik meen op dit forum ooit eens een foto te hebben gezien van iemand die zijn GPS ontvanger had ingebouwd.
 
@devogel

Op je site heb je een lenno 12v ding waterdicht zo te zien.
Is dat een gewone auto 12v aansluiting.. of is dat de kleinere versie ervan?

Als het de grote is, waar kan je die krijgen..
 
Spam? Wil ik jou iets verkopen? Gaat dit topic niet meer over een GPS op de motor?Bij de 276C wordt standaard nog een 'beanbag' met houder en 12V sigaretten aansteker plug met speaker voor in de auto of op de boot meegeleverd.Nee.Gewoon een mobieltje met GPRS meenemen toch?

Groeten Stefan.

Nou Stefan,

Hele fraaie antwoorden ook.

Al naar Mexico geweest? die Beanbag gaat het daar goed doen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan