Pepe's driewieler project!

Ik ga zondag naar Vehikel, misschien dat ik daar wat tegenkom. Pompje is Brembo en volgens mij op veel merken motorfietsen opgebouwd. Plunjerdiameter 13mm. hartafstand van de bevestigingspunten is 40mm.
 
Niet dus ;( . Wel een leuke dag gehad,een aantal kennissen ontmoet, een paar leuke dingetjes gescoord voor mezelf maar op het gebied van europesche motoren was er niet veel. Alles om de pompjes te monteren heb ik al gemaakt dus ik wil wel bij deze pompen blijven. Bovendien zijn ze mooi klein. Ik heb nog wel wat mensen gesproken die misschien thuis wat hebben liggen en die ik later nog kan bellen, maar de tijd dringt een beetje aangezien ik 18 maart voor 3 weken op vakantie ga en ik wil proberen om voor die tijd wat voor elkaar te hebben.
 
Niet dus ;( . Wel een leuke dag gehad,een aantal kennissen ontmoet, een paar leuke dingetjes gescoord voor mezelf maar op het gebied van europesche motoren was er niet veel. Alles om de pompjes te monteren heb ik al gemaakt dus ik wil wel bij deze pompen blijven. Bovendien zijn ze mooi klein. Ik heb nog wel wat mensen gesproken die misschien thuis wat hebben liggen en die ik later nog kan bellen, maar de tijd dringt een beetje aangezien ik 18 maart voor 3 weken op vakantie ga en ik wil proberen om voor die tijd wat voor elkaar te hebben.

Ik zal vanavond ook even kijken; het lijkt heel erg op de achterpomp van diverse guzzi's en die heb ik ook nog liggen; die mag je van mij dan wel gebruiken tot je een vervangend exemplaar hebt (als in je kunt 'm zo komen halen maar, maar als je er uiteindelijk eentje vind wil ik die hebben als vervanging; ik heb 'm namelijk zelf nog nodig alleen heb ik geen haast)
 
auch, sorry......... lijken was dus het juiste woord. de achterpompen die ik heb liggen zijn allemaal voorzien van bevestigings gaten die 50mm van elkaar verwijderd zijn en ze hebben een 10 en 15mm zuiger-diameter.

je zult je heil dus elders moeten zoeken; weet namelijk wel zeker dat van alle tonti-frames de bevestigingspunten van de achterpomp gelijk zijn, het is dus geen pomp van een oude guzzi.

mischien kun je hooguit lamers in nijmegen even bellen; als je uitlegt waar het voor is kan hij mischien aan de hand van maten en ingeslagen nummers (als het goed is staat er ergens op de pomp een cijfer-code) wel achterhalen op welke motorfiets een dergelijke pomp gemonteerd is geweest en dat maakt het voor jou dan weer wat makkelijker zoeken.
als je veel geluk hebt kan hij mischien zelfs een revesiesetje leveren voor een 13mm plunjer; mijn ervaring is namelijk wel dat de pomphuizen over het algemeen goed herbruikbaar zijn met nieuwe afdichtingen en plunjers.
 
Bedankt voor de moeite :) , Ik heb op vehikel een paar mensen gesproken die misschien wat hebben liggen, Die zal ik eerst eens bellen. Hellracer schreef dat het best wel eens een achterrempomp van een K 100 zou kunnen zijn en Halflive schreef dat er iets dergelijks op de Aprilla van z'n zoon zat.
 
Naar aanleiding hiervan ben ik even gaan meten en helaas het is geen K100 pomp. Die heeft een hart afstand van 45mm en een pomp diameter van 12mm. Lijkt er veel op maar is het niet.
 
Bedankt voor de moeite :) , Ik heb op vehikel een paar mensen gesproken die misschien wat hebben liggen, Die zal ik eerst eens bellen. Hellracer schreef dat het best wel eens een achterrempomp van een K 100 zou kunnen zijn en Halflive schreef dat er iets dergelijks op de Aprilla van z'n zoon zat.
Helaas is die Aprillia brommer al weer weg, inclusief rempomp
 
Hoop dat je wat vind Leo.

Want in Halsteren staat een ander projectje nu ook te wachten. (Voor Edwin dan)
 
Vandaag samen met Leo het spul uit de schuur bij mijn maatje getrokken *O*

Dubbele bediening uitproberen. Komt helemaal goed. (als we het juiste pompje binnen hebben...)

13032011035.jpg


Past maar net...

13032011039.jpg


Je ziet hem haast niet maar hij zit er echt op :}

13032011041d.jpg
 
Het heb ff geduurd maar sinds vanmiddag zit mijn dubbele handle er op. Helemaal GEWELDIG.

Leo heeft knap werk geleverd! Ik kan ff geen fotos opladen dus ik hoop dat hij dat snel doet.

Nogmaals bedankt man!
 
Het heeft inderdaad even geduurd :$ . Ook omdat er toch nog wel wat aan gemodifis...., gemode.. eh geprutst moest worden voor het naar mijn zin was. Daar kwam bij dat we een heel mooi voorjaar hebben gehad en dat houd in dat het dan in de watersport druk is, maar nu is de druk een beetje van de ketel en kon het spul eindelijk op Pepe z'n brommer geschroefd worden.
full

Ik had nog een los remvloeistofpotje liggen met een dubbele aansluiting dat mooi achter het stuurkuipje weggewerkt kon worden, al met al is het toch een compact geheel geworden, ik had daar van tevoren wel een beetje een hard hoofd in.
Blij dat je er mee in je sas bent Pepe :]
 
dat ziet er hardstikke profi uit!


strak werk, die pepe wordt maar weer flink verwend
 
Terug
Bovenaan Onderaan