Petitie tegen afsluiting voor motoren; kom in actie!

Zie je; zo hard gaan we niet!

Van de petities die op de hoofdpagina staan bij petities.nl hebben wij de minste ondertekeningen. Zelfs Houd de Heer op Solder heeft er meer :-)
 
Tijd voor aktie, ik denk we gaan het Malieveld omploegen, het Binnenhof bezetten of ergens een deur uitrossen.
Nee, in de jaren 90 deden we dat wel anders:

ik heb er geen t-shirt meer van maar ik kan zeggen ; ik was er bij ! Beetje brommer kijken en patat knagen. Gezellig sfeertje :t

2020: ben ook geen rebel meer, dus ja ook ik heb getekend.
 
Gedaan!

Ik lees hierboven voorstel om meer drempels te maken.
Dat is dan weer een slecht plan. Laten ze maar gewoon wat vaker handhaven!

Verder kan ik drempels met de motor vaak toch wel met hoge snelheid nemen. Heeft dus weinig zin!
In de auto is het een ander verhaal. Sinds ik rondrijd met een hondenhok (Opel Agila) zit ik vaak te stuiteren.
Er is zelfs al een keer een achterveer van de auto gebroken. Liever geen drempels!!
 
Inrichting van (dijk-)wegen is de verantwoordelijkheid van de wegbeheerder. Dat is meestal de gemeente en anders de provincie.
De afweging hoe een weg wordt ingedeeld is afhankelijk van wetgeving en diverse lokale omstandigheden. Petities zijn daar geen onderdeel van.
En dan richt je die petitie ook nog aan de 2e kamer. Zelfs áls ze er iets mee willen doen gaan ze daar simpelweg niet over. Het wegennetwerk wordt nu eenmaal niet door hen beheerd. Daarnaast had je geen slechtere timing kunnen kiezen (11 minuten..)

Ik zou beginnen bij het begin: begin met campagnes om motorrijders bewust te maken van hun gedrag - en kaart bij gemeentes aan dat een geslotenverklaring niet het gewenst effect heeft. De nette motorrijders houden zich wel aan de regels maar zijn de dupe van misdragende motorrijders die er alsnog overheen jakkeren.
 
Laatst bewerkt:
Zie je; zo hard gaan we niet!

Van de petities die op de hoofdpagina staan bij petities.nl hebben wij de minste ondertekeningen. Zelfs Houd de Heer op Solder heeft er meer :-)

Goed nieuws! Onze lieve Heer op Solder is alsnog gered. Stukje onvervangbaar cultureel erfgoed toch wel.

In ieder geval meer de moeite waard dan deze kul.
 
Inrichting van (dijk-)wegen is de verantwoordelijkheid van de wegbeheerder. Dat is meestal de gemeente en anders de provincie.
De afweging hoe een weg wordt ingedeeld is afhankelijk van wetgeving en diverse lokale omstandigheden. Petities zijn daar geen onderdeel van.
En dan richt je die petitie ook nog aan de 2e kamer. Zelfs áls ze er iets mee willen doen gaan ze daar simpelweg niet over. Het wegennetwerk wordt nu eenmaal niet door hen beheerd. Daarnaast had je geen slechtere timing kunnen kiezen (11 minuten..)

Ik zou beginnen bij het begin: begin met campagnes om motorrijders bewust te maken van hun gedrag - en kaart bij gemeentes aan dat een geslotenverklaring niet het gewenst effect heeft. De nette motorrijders houden zich wel aan de regels maar zijn de dupe van misdragende motorrijders die er alsnog overheen jakkeren.
Je was sneller klaar geweest met het ondertekenen van de petitie dan dit hele verhaal te typen.
Dat het geen ruk uithaalt weten we allemaal wel.
:+
 
Dus als ik het goed leest worden voortaan de herrie makende motorrijders opgewacht ,van hun motor gesleurd
en afgerost door een groep actie voerende motorrijders gewapend met (originele)uitlaatdempers. 🥴
 
Whaha, nu echt een beeld voor me van hordes in gore-tex gestoken mannen met een uitlaatdemper als knuppel in de hand. _O-
 
Met mijn Versys 650 ben ik niet echt goed gewapend dan.

maxresdefault.jpg
 
Dus als ik het goed leest worden voortaan de herrie makende motorrijders opgewacht ,van hun motor gesleurd
en afgerost door een groep actie voerende motorrijders gewapend met (originele)uitlaatdempers. 🥴


Lijkt me 👍 ,ff de db-killer er weer uit halen,
Een ander erop aanspreken ?kom maar op ,dat wordt een kort gesprek 🖕😁
 
Ik teken niks, maar ik ga met mijn 1000 met laser ook die dijk niet over omdat ik wel begrip heb. Alhoewel ik het kleinzielig vind van bewoners. Met mijn volledig standaard 600 zie ik geen borden "verboden voor motorfietsen"
 
Terug
Bovenaan Onderaan