Phillip Island, de resultaten!!!

Op vrijdag 18 oktober 2002 14:09 schreef edraket het volgende:
Nog ff terugkomen op de tijden van het Kanemoto racing team:Vraag 1:
Wat zal die Jurgen nu denken :?

Vraag 2:
Wat zal die Itoh nu denken :?

Jurgen: "hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi hoi"
Itoh : "ai ai ai ai ai ai ai ai ai ai ai ai"
 
Weet niet wat Jurgen denkt, maar dit schrijft hij:

"Het zal jullie niet als een verrassing klinken als ik zeg tevreden te zijn met het behaalde resultaat vandaag. Vanochtend ging het al lekker, toen zat ik de gehele training al constant in de top 5/6 en waren de ronde-tijden constant. Zo ook vanmiddag, mijn rondetijden waren constant en ik streed goed mee om de snelste tijden.
De banden werken hier naar behoren en dat scheelt natuurlijk een hoop. Al met al had ik er zeker plezier in vandaag! Lastig was de wind. Deze is erg hard en onvoorspel-baar. Natuurlijk is het een omstandigheid die voor iedereen geldt maar het maakt het rijden er niet makkelijker op. Omdat de wind zo onvoorspelbaar is (de ene keer harder dan de andere keer) is het moeilijk rijden. Morgen verwachten ze, naast de harde wind, regen..... Het hoeft niet per sé te regenen voor me, maar als het zo is, dan is het zo.....
 
:) Ziet er goed uit. Ook het verschil met Itoh is niet verkeerd! Ben zeer benieuwd hoe dit weekend gaat verlopen. Dat wordt vroeg opstaan op de vrije zaterdag.

Pitt en/of de Kawa maken ook leuke vorderingen :)
 
En dan te bedenken dat die zelfde Itoh 4e werd in de GP van Suzuka op een Honda 4-takt!
Dus kan Jurgen dat ook 8-) (in de regen) ;)
 
Wat wellicht scheelt is dat de Bridgestones meestal beter(/minder slecht) werken als het wat kouder is, en de temperatuur schijnt in Phillip Island heel wat lager te zijn dan in b.v. Maleisie.
 
maar dat hij daardoor meteen zó hard rijdt? Maar wordt zo wel veel interessanter voor Hollanders natuurlijk!!
 
:} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}

Eerste rij voor ons Jurgen! Zelfs een tijd POLE gestaan, maar iets teruggezakt. VIERDE!!!!!! Geweldig!!!!!!!!

Morgen: :9~


edit: (briljante persconferentie: Jurgen in het nederlands, lang geleden dat we dat gehoord hebben).
 
Laatst bewerkt:
Jurgen :} :} :} (eindelijk weer eens geinterviewd na de qualificatie) is trouwens niet pessimistisch over morgen. Hij zei wel dat Bridgestone zachtere q-banden heeft dan Michelin, maar dat hij toch met de racebanden ook met de top 5/6 kon meekomen tot nu toe dit weekend. Duim, duim, duim...

Eerste rij alleen 2takten trouwens.
 
en niet te vergeten een geweldige prestatie van McWilliams. Het Pole record van Max Biaggi gebroken met een 1'31.919

Ongelofeloos, de 1e startrij alleen maar 2-takten, 3x bridgestone en 1x Dunlop

Denk wel dat de 2-takten het morgen moeilijk gaan krijgen, want in topsnelheid scheeld het gewoon 20km
 
hier de tijden van Q2:

1 McWilliams 1'32.919 :} topsnelheid 292,3 km/u
2 McCoy 1'32.325 :} topsnelheid 302,9 km/u
3 Aoki 1'32.477 :} topsnelheid 300,5 km/u
4 vd Goorbergh 1'32.509 :} :} :} topsnelheid 304,4 km/u
5 Barros 1'32.572 topsnelheid 311,0 km/u
6 Ukawa 1'32.592 topsnelheid 316,8 km/u
7 Rossi 1'32.849 topsnelheid 317,3 km/u
8 Biaggi 1'32.889 topsnelheid 320,4 km/u
9 Capirossi 1'32.918 topsnelheid 306,5 km/u
10 Kato 1'32.927 topsnelheid 320,1 km/u
11 Laconi 1'32.927 topsnelheid 308,4 km/u
12 Roberts 1'33.116
13 Itoh 1'33.160
14 Hopkins 1'33.424
15 Gibernau 1'33.433
16 Nakano 1'33.471
17 Jacque 1'33.565
18 Harada 1'33.572
19 Pitt 1'33.842
20 Checa 1'33.848 topsnelheid 318,3 km/u
21 Cardoso 1'34.447
22 Abe 1'35.317

Abe heeft Q2 niet gereden ivm een val vanochtend.
McWilliams rijdt dus 28 km/u langzamerdan hoogste snelheid Max. Sterker nog, McWilliams staat onderaan qua topsnelheid. Des te meer een geweldige prestatie. En ook van Jurgen natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Circuit met hoge bochtensnelheid he, ideaal voor 2-takten. Laten we hopen dat Jurgen z'n waarde wat opkrikt door morgen op een leuke positie te eindigen.
 
Goede prestatie van Jurgen, maar op een of andere manier heb ik zo het vermoeden dat in de race het al na een paar ronden met Jurgen bekeken is. Bij hoge verwachtingen scoort hij slecht en ik denk dat hij in de zandbak zal eindigen.

PS. Ik hoop natuurlijk dat ik ongelijk heb.
 
Abe en de Tech3 gasten zullen wel balen, hebben ze eindelijk een 4-takt staan oppeens de 2-takten bovenaan.
Vooral Jaque doet het normaalgesproken erg goed op Philip Island.
Ook geen enkele michelin rijder op de eerste rij overgens.
 
Dat ziet er goed uit voor Jurgen maar ik denk toch wel dat Jurgen weer afzakt.. HIj mag blij zijn denk ik als hij 1 puntje binnen haalt..
 
Dat ziet er goed uit voor Jurgen maar ik denk toch wel dat Jurgen weer afzakt.. HIj mag blij zijn denk ik als hij 1 puntje binnen haalt..

Dat zou wel eens reuze mee kunnen vallen. Ik denk dat het toch zeker mogelijk is dat Jurgen hier zijn hoogste klassering van het jaar gaat binnenslepen.

Was trouwens wel gigantisch mooi om te zien hoe er met die Protons gesmeten werd :9~ :9~ :9~
 
Dat zou wel eens reuze mee kunnen vallen. Ik denk dat het toch zeker mogelijk is dat Jurgen hier zijn hoogste klassering van het jaar gaat binnenslepen.

Was trouwens wel gigantisch mooi om te zien hoe er met die Protons gesmeten werd :9~ :9~ :9~
Wat had ik gezegd "eens" Tommy...dit word een thriller .........

Ik denk niet dat de 2tacten dit de hele race kunnen volhouden...wel gaaafff hoe die Protonsrijders alles er uit persen :} om op de 1ste startrij te staan.

Voorspelling van mij(je moet toch wat),Jurgen plaats 8...de Protons er omheen.








Nu zondagmorgen ;) ,ik had het gelukkig helemaal mis.
 
Laatst bewerkt:
Ja, en morgen verprutst Jurgen gewoon even de start, ligt ie meteen laatste. O-)

Vroeger - maar ja dat was vroeger - was Jurgen één van de beste starters! Rossi zegt dat dit een écht stuurcircuit is dus daar zal het bij Jurgen niet aan liggen. Sowieso valt hij vrijwel nooit van zijn motor, blijft over...de mechanica en de banden.

De banden schijnen hier super te zijn omdat de eerste startrij wordt gevuld met drie bridgestone rijders en de tweetakten lijken hier ook erg goed te presteren, de hele startrij zijn tweetakt rijders.

We zullen het zien, om 07.00 u begint de race...
 
Terug
Bovenaan Onderaan