Ja, precies. We hebben hierdoor ook echt wel geleerd dat je zo'n soort project eigenlijk 2x moet doen. 1x om alles uit te zoeken en de 2e keer goed. Dat zal in de komende posts ook wel duidelijk worden.Mooi project! Geeft goed aan dat het allemaal niet zo eenvoudig en gemakkelijk is als iedereen altijd denkt.
Ik heb zelf ook jaren in de E-motive gewerkt en de complexiteit om een goed functionerend systeem te krijgen dat beheerst te bedienen is vraagt om een goede relatie tussen hard en software.
Dit is niet een van de keuzes waar ik heel duidelijk bij betrokken ben geweest. Dat is helemaal op het begin nog geweest, voordat ik er wat meer "mijn project" (ik ben nu min of meer de teamleider) van had gemaakt, maar het komt neer op:Wat is de reden dat jullie voor een 100volt systeem gekozen hebben?
Is er niet veel meer keuze in motoren en controllers als je voor 72 of 210 kiest?
Het gesleep met gehuurde aanhangers waren we ondertussen wel redelijk beu, dus na veel zeuren bij de baas toch maar overstag gekomen om een aanhanger aan te schaffen:
Bekijk bijlage 1511918
Ding mag 1200kg op, maar de Piaggio blijft daar zéér ruim onder. Ook met alle accu's. Afhankelijk van de auto mogen dus ook veel mensen hiermee rijden met gewoon B rijbewijs. Dat maakt het vervoer nog makkelijker. Hij heeft aan beide kanten nog iets van 5 cm over en er zitten pootjes onder. Ideaal dus om hem overal mee naartoe te slepen.
Bekijk bijlage 1511919
Ja, ben ik het geheel mee eens, maar een tandemasser wordt meteen weer een heel stuk duurder, groter en zwaarder. We moeten ook vooral in de regio eindhoven zijn dus voor dit is het volgens mij een prima keus.Een enkelasser rijdt wel behoorlijk minder fijn dan een tandemasser hoor. Vooral met een wat hoge vracht erop zal hij aardig wippen op de trekhaak. Niet dat daar nu nog wat aan te doen is, maar wellicht voor een volgend project.
De aanhanger rijdt verder ook gewoon prima zo hoor. Beter dan sommige huurbakken en het blijft lekker handelbaar met een enkele as.Ik rij al jaren met een aanhanger met enkele as om de elektroracer te vervoeren (800kg), als de aanhanger wipt op de trekhaak staat de last te ver naar achter.
Wat @Rob Troost zegt, zorg ALTIJD voor voldoende druk op je trekhakk. Als de aanhanger de auto uit de vering trekt ga je aan het slingeren. Niet "er is kans dat je gaat slingeren", niet "beetje slingeren". Afhankelijk van hoe hard de aanhanger opwipt gaat het heel snel en met flink geweld. De aanhanger staat naast je (letterlijk!) voor je het in de gaten hebt! Het is niet helemaal toevallig dat er best veel ongelukken met aanhangers gebeuren.Een enkelasser rijdt wel behoorlijk minder fijn dan een tandemasser hoor. Vooral met een wat hoge vracht erop zal hij aardig wippen op de trekhaak. Niet dat daar nu nog wat aan te doen is, maar wellicht voor een volgend project.
3e oprijplaat was juist een van de issue's met de huurbakken. Die hadden er maar 2.waar laat je trouwens de 3e oprijplaat?