Ja, exact. Ik heb al wel eens met de lui van het RDW zitten praten. Eerste reactie van hun was: je gaat toch niet alleen maar regeneratief remmen he?een mechanische rem is verplicht en nodig.
het regenereert heel erg slecht als de batterijen vol zijn.
En toch gaat het RDW je auto niet goedkeuren als je niet een mechanische rem hebt.vol of niet vol heeft niets te maken met goed remmen.
de nieuwste electrische heftrucks hebben geen remmen meer. GEEN !
op een magnetische parkeerrem na.
alleen nog remmen op de motoren. nog nooit een klant weten klagen over de remmen bij volle batterij.
Als de stroom helemaal wegvalt bij zo'n heftruck kun je dan ook nog remmen?vol of niet vol heeft niets te maken met goed remmen.
de nieuwste electrische heftrucks hebben geen remmen meer. GEEN !
op een magnetische parkeerrem na.
alleen nog remmen op de motoren. nog nooit een klant weten klagen over de remmen bij volle batterij.
Dat is niet zo'n probleem. Je kunt gewoon een rijtje relais zo schakelen dat ze in ruststand met een bult aan weerstanden de fases van de motoren aan elkaar koppelen. Gratis rem.Als de stroom helemaal wegvalt bij zo'n heftruck kun je dan ook nog remmen?
dan springt de magnetische rem sowieso op.Als de stroom helemaal wegvalt bij zo'n heftruck kun je dan ook nog remmen?
En toch gaat het RDW je auto niet goedkeuren als je niet een mechanische rem hebt.
En daarbij nog een losse parkeerrem (handrem).
Dat klopt, maar dat heeft wel te maken met de reden waarom we ons daar nu niet op focussen.dat heeft niets te maken met het feit dat regeneratief remmen niet of slecht zou werken bij een volle batterij.
Zoals @Rob Troost ook al aangeeft: het Batterij Magement Systeem (excuus voor de afkorting daar) regelt alles wat met de batterij te maken heeft. Die bedient de relais die zorgt dat er spanning op de aandrijflijn of het laadcircuit staat, die zorgt dat de communicatie naar de lader goed verloopt, die geeft ons alle informatie wat er aan de hand is daarzo via de CAN bus en hier zitten dus ook alle beveiligingen in. Dus die gooit ook de stroom eraf als er te veel stroom loopt, de temperatuur te hoog wordt of als de batterij bijna leeg is.BMS, is dat het Batterij Management Systeem. Zover ik weet speelt dat een rol bij het laden van de accucellen maar niet bij verbruik.
Dat werd dus niet volgende week.De filmpjes krijgen jullie hopelijk volgende week.
Dat werd dus niet volgende week.
Maar wel 24 maart.
Tijdje bezig geweest om vanalles in te stellen met de motorcontrollers. We kunnen nu met goed fatsoen 50 rijden, trekt normaal op en we hebben nog wat dingen in moeten bouwen om te zorgen dat er niks stuk gaat.
Alles werkt en we kunnen door naar de volgende stap.
Als je erin zit maakt ie momenteel genoeg herrie. We hebben het matje nog niet terug en nog niet alles helemaal vast kunnen maken. er rammelt nog wat metaal op metaal rond.En dan remt die af en verwacht je toch dat rengdengdengdeng geluid