Piaggio Beverly 300en Beverly S 400 hpe 2021

(...)
Het uitvallen van de scooter na het starten niet. Ik ga bij de dealer informeren wat dit is en of het op te lossen is.
Moet je zeker doen, en oplossen mag geen probleem zijn.

Ik heb zelf een Beverly 300 uit 2012. Niks stilvallen na een koudstart.

Het enige wat ik merk bij mijn Beverly is dat als ik kort na een koudstart de motor uitschakel, kort dan als na een km of zo, en dan terug herstart, dat de motor dan soms aanslaat maar terug uitvalt en een tweede startpoging nodig heeft.
Komt typisch voor als ik thuis vertrek en ga tanken. Het tankstation is ongeveer één km ver weg. De motor is dan nog niet op temperatuur. Ik vermoed dat de automatische mengselverrijking het dan een beetje moeilijk heeft om correct bij te regelen.
 
Vandaag mijn beschermpad binnengekregen voor het dashboard/ console…nu alleen nog ff plakken. Moet zeggen dat ik dit er wel gaaf vindt uitzien (persoonlijke mening) maar als deze geplakt is ben ik voor een groot deel van de strepen af😁
 

Bijlagen

  • 5E28123B-9B98-4F13-B8E4-E84DCACCA222.jpeg
    5E28123B-9B98-4F13-B8E4-E84DCACCA222.jpeg
    237,2 KB · Weergaven: 31
Geen idee of dit een probleem is…maar bij een koude motor laat ik de scooter even lopen om iets warm te worden. Heb het zelf ook even gestest maar bij het starten heb ik dit ook…denk dat dit wel normaal is.
Valt de scooter bij jou ook uit zodra je gas geeft na het starten?
 
Moet je zeker doen, en oplossen mag geen probleem zijn.

Ik heb zelf een Beverly 300 uit 2012. Niks stilvallen na een koudstart.

Het enige wat ik merk bij mijn Beverly is dat als ik kort na een koudstart de motor uitschakel, kort dan als na een km of zo, en dan terug herstart, dat de motor dan soms aanslaat maar terug uitvalt en een tweede startpoging nodig heeft.
Komt typisch voor als ik thuis vertrek en ga tanken. Het tankstation is ongeveer één km ver weg. De motor is dan nog niet op temperatuur. Ik vermoed dat de automatische mengselverrijking het dan een beetje moeilijk heeft om correct bij te regelen.

Ergens verderop tanken, probleem opgelost. :P
 
Vandaag mijn beschermpad binnengekregen voor het dashboard/ console…nu alleen nog ff plakken. Moet zeggen dat ik dit er wel gaaf vindt uitzien (persoonlijke mening) maar als deze geplakt is ben ik voor een groot deel van de strepen af😁
Die lelijke strepen van me schoenen heb ik ook en eraf krijgen ho maar…

Waar gekocht?
 
Vandaag ff lekker een ritje gemaakt samen met mijn vrouw. Vanuit Hengelo naar Lelystad over de Houtribdijk naar Enkhuizen. Daar even een lekker vis menu gehad en het was gezellig druk.

van daaruit door naar Hoorn richting Amsterdam en weer op huis aan…bij elkaar 431 Km gereden vandaag.
Het benzine verbruik me toch een beetje tegen kwam uit op 21,3 km per liter, ik vind dit nogal flink…moet er wel bij zeggen dat ik hem ok regelmatig op de staart heb getrapt😊
Het totaal aantal kilometers ga ik nu naar de 2200… niet gek😎
 
Ik zit zelf nu op de 5000km en moet zeggen dat de scooter nu pas echt goed ingereden is. Hij loopt vlotter (1 seconde sneller van 0-100) en de gasreactie lijkt feller geworden.

Vandaag viel mij op dat er wat olie uit de luchtfilterkap heeft gelekt. Dit is de eerste keer dat ik dat zie. Iemand die dit ook heeft? Ik ga nog even navragen of het kwaad kan zodra ik de multivar erop laat zetten.
 
@Dejager op de middenbok kan je maar beperkt gas geven is dat misschien jou golvend gevoel?

ASR uitzetten, dan kan je vol gas op de middenbok.

Vandaag ff lekker een ritje gemaakt samen met mijn vrouw. Vanuit Hengelo naar Lelystad over de Houtribdijk naar Enkhuizen. Daar even een lekker vis menu gehad en het was gezellig druk.

van daaruit door naar Hoorn richting Amsterdam en weer op huis aan…bij elkaar 431 Km gereden vandaag.
Het benzine verbruik me toch een beetje tegen kwam uit op 21,3 km per liter, ik vind dit nogal flink…moet er wel bij zeggen dat ik hem ok regelmatig op de staart heb getrapt😊
Het totaal aantal kilometers ga ik nu naar de 2200… niet gek😎

Mooi stukkie rijden!
Dat verbruik; dan zit je er ook met z'n 2en op he. Dus extra kilo's. En via Amsterdam over de snelweg naar huis? Op de snelweg is het wat hoogtoeriger natuurlijk. Met de 400cc haalde ik 1 op 23,7 in m'n uppie met flink gas geven, dus dan valt 1 op 21,3 met z'n 2en nog wel mee, denk ik.

Maar de belangrijkste vraag: hoe hielden de billen van jou en je vrouw het, was 431 km te doen? Uiteraard met afstappen kunnen ze weer tot rust komen, maar toen ik onlangs op de CE 04 van BMW reed, deed het na een uur rijden pijn.
 
Vandaag ff lekker een ritje gemaakt samen met mijn vrouw. Vanuit Hengelo naar Lelystad over de Houtribdijk naar Enkhuizen. Daar even een lekker vis menu gehad en het was gezellig druk.

van daaruit door naar Hoorn richting Amsterdam en weer op huis aan…bij elkaar 431 Km gereden vandaag.
Het benzine verbruik me toch een beetje tegen kwam uit op 21,3 km per liter, ik vind dit nogal flink…moet er wel bij zeggen dat ik hem ok regelmatig op de staart heb getrapt😊
Het totaal aantal kilometers ga ik nu naar de 2200… niet gek😎
Om een beter idee te hebben van het werkelijke verbruik kan je beter elke tankbeurt noteren: km-stand en getankte brandstof. Na enkele tankbeurten ontstaat daar een gemiddelde uit wat een goede schatting is.
 
Kwam vd week in gesprek met een man met een motor.
Hij vond dat ik veel kilometers maak met een 1 cilinder en dat het verstandiger is om.hierna een 2 cilinder te nemen.
Hij stelt als ik nog 1 jaar zoveel rijd de animo voor de Beverly weg is met zo een kilometerstand dus weinig terug krijgen bij inruil.
Een 2 cilinder met een wat hogere kilometerstand zeg 50000 a 60000 is nog wel een baasje voor te vinden.
Hoe zien jullie dat?
 
Kwam vd week in gesprek met een man met een motor.
Hij vond dat ik veel kilometers maak met een 1 cilinder en dat het verstandiger is om.hierna een 2 cilinder te nemen.
Hij stelt als ik nog 1 jaar zoveel rijd de animo voor de Beverly weg is met zo een kilometerstand dus weinig terug krijgen bij inruil.
Een 2 cilinder met een wat hogere kilometerstand zeg 50000 a 60000 is nog wel een baasje voor te vinden.
Hoe zien jullie dat?

Hoeveel kilometers maak je dan? Zelf heb ik geen interesse in een lichtere motor met 50-60k km, maar dat komt omdat ik dan gewoon liever nieuw koop. 8-) Of heel jong gebruikt. Ik hoef al helemaal geen motoren te kopen van die Ride Out boys die 'm constant onbelast in de begrenzer jagen. :o Wil niet zeggen dat een motor met veel kilometers slecht loopt. Mijn broer had een Yamaha Fazer 600 uit '98 (wel heel wat jaren terug) en die had 86.000 km op de klok. Reed nog als nieuw. Heb ook wel eens op een Suzuki Burgman 650 gereden met 115.000 km op de teller, die reed ook prima.
 
Vanaf april verleden jaar nu op 17500 km.
OK, dus even grof 1250 km per maand.
Wat wil je met de motorscooter, wil je 'm op rijden of wil je er nog wel leuk geld voor terugkrijgen? Ze kunnen met gemak 100k km aan (en misschien nog wel het dubbele of driedubbele), maar dan weet je wel zeker dat bijna niemand meer interesse heeft. :) Eigenlijk zou je uit moeten rekenen wat meer geld kost; regelmatig omruilen zo rond de 30k km of dus oprijden en dan weer wat nieuws kopen. Als je zo door gaat als je nu doet zit je op de 100k km over 5 jaar.
 
Vandaag de Beverly ingeleverd met een mooie kilometerstand van 18118.
De Beverly heeft mij door weer en wind naar mijn werk gebracht met een net verbruik van ongeveer 1 op 24 a 25.
Heb in het begin wel wat kleine probleempjes gehad.
Af slaan vlak na een koude start opgelost door een software update.
Achterband die niet mooi egaal rond was en die is vervangen onder garantie.
Gisteren gezien dat ook mijn handschoenen kastje lekt.
Vd rest eigenlijk probleemloos meegereden.
Heb de Beverly ingeruild omdat ik toch iets vlotter wilde zijn bij sommige snelheden en best al aardig wat kilometers erop had voor een 1 cilinder en een mooie prijs heb gekregen.
De Beverly is ingeruild op een nieuwe Honda Forza 750.
Wens iedereen nog veel plezier met zijn of haar Beverly.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag de Beverly ingeleverd met een mooie kilometerstand van 18118.
De Beverly heeft mij door weer en wind naar mijn werk gebracht met een net verbruik van ongeveer 1 op 24 a 25.
Heb in het begin wel wat kleine probleempjes gehad.
Af slaan vlak na een koude start opgelost door een software update.
Achterband die niet mooi egaal rond was en die is vervangen onder garantie.
Gisteren gezien dat ook mijn handschoenen kastje lekt.
Vd rest eigenlijk probleemloos meegereden.
Heb de Beverly ingeruild omdat ik toch iets vlotter wilde zijn bij sommige snelheden en best al aardig wat kilometers erop had voor een 1 cilinder en een mooie prijs heb gekregen.
De Beverly is ingeruild op een nieuwe Honda Forza 750.
Wens iedereen nog veel plezier met zijn of haar Beverly.
Heel veel plezier met je nieuwe machine👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan