Piaggio Beverly 300en Beverly S 400 hpe 2021

Op marktplaats staat een zilveren Beverly 400 met een Akra er is dus ook nog een andere uitlaat.
Dat is waar ik het over had, deze is door Tensen2Wieler met een zelfgemaakte beugel en aanpassing in uitlaat bocht gemaakt. Ik heb hun gesproken en een video ontvangen. klinkt dit, maar 1000 euro vindt ik teveel geld.
 
Is er iemand die op zijn of haar Beverly een topkoffer of rugsteun heeft zitten. Ik zit te kijken voor 1 van de 2 om die aan te schaffen. (Rugsteun is +-100 eu, topkoffer is +-280 eu)
 

Bijlagen

  • Beverly rugsteun.jpg
    Beverly rugsteun.jpg
    66,7 KB · Weergaven: 15
  • Beverly topkoffer.jpg
    Beverly topkoffer.jpg
    15,9 KB · Weergaven: 17
Dan zou ik voor topkoffer gaan, dan heb je gewoon twee functies. Kost wat meer, maar extra bergruimte kan geen kwaad en die kan je makkelijk verwijderen. Een rugsteun eraf kost meer tijd.
 
Ik heb vorige week twee keer een uitvaller gehad. Dit was bij het remmen van ongeveer 80km pu en net voor stilstand sloeg de motor af. Op het dashboard begint dan het rode olielampje te branden terwijl de olie tot aan max is bijgevuld. Na 10 minuten wachten start de scooter weer en geen lampje.

De dealer denkt dat de olie sensor defect is en zullen het gaan onderzoeken.
 
Ik heb vorige week twee keer een uitvaller gehad. Dit was bij het remmen van ongeveer 80km pu en net voor stilstand sloeg de motor af. Op het dashboard begint dan het rode olielampje te branden terwijl de olie tot aan max is bijgevuld. Na 10 minuten wachten start de scooter weer en geen lampje.

De dealer denkt dat de olie sensor defect is en zullen het gaan onderzoeken.
Als de motor niet draait met het contact aan dan is het heel normaal dat het rode olielampje brandt. Wijst er op dat er geen oliedruk is. Die kan er ook niet zijn als de motor niet draait.

Moet je echt 10 min wachten? Of kan je direct weer starten?
 
Als de motor niet draait met het contact aan dan is het heel normaal dat het rode olielampje brandt. Wijst er op dat er geen oliedruk is. Die kan er ook niet zijn als de motor niet draait.

Moet je echt 10 min wachten? Of kan je direct weer starten?
Ik hield eigenlijk 10 minuten voor de zekerheid aan. De 2e uitvaller was op de snelweg en toen startte hij niet in 1 keer na de uitval.

Ik zal zo even uittesten of het olielampje gaat branden als ik de killswitch gebruik.
 
Wat je zei @PeterCC , als de scooter uitvalt, is er geen oliedruk dus olielampje aan klopt. Tijdens het gebruiken van de killswitch gebeurde dit ook.

Net na ongeveer 45km gereden te hebben weer een uitvaller. Scooter start niet na de uitval, een paar minuten daarna wel maar zodra je probeert weg te rijden weer uit. Ik hoor ook een klap rechtsachter als ie uitvalt na een herstart.

Morgen wordt de scooter opgehaald dus afwachten wat het is.
 
Laatst bewerkt:
Wat je zei @PeterCC , als de scooter uitvalt is er geen oliedruk is dus olielampje aan klopt. Tijdens het gebruiken van de killswitch gebeurde dit ook.

Net na ongeveer 45km gereden te hebben weer een uitvaller. Scooter start niet na de uitval, een paar minuten daarna wel maar zodra je probeert weg te rijden weer uit. Ik hoor ook een klap rechtsachter als ie uitvalt na een herstart.

Morgen wordt de scooter opgehaald dus afwachten wat het is.
Die klap rechtsachter is het onverbrande brandstofmengsel dat in je hete uitlaat alsnog ontbrandt. Op zich niets zorgwekkends.
Je bougie doet het om één of andere reden niet. Ofwel omdat ze geen spanning krijgt, dus een elektrisch probleem, ofwel omdat er iets mis is met je bougie.
 
Wat je zei @PeterCC , als de scooter uitvalt, is er geen oliedruk dus olielampje aan klopt. Tijdens het gebruiken van de killswitch gebeurde dit ook.

Net na ongeveer 45km gereden te hebben weer een uitvaller. Scooter start niet na de uitval, een paar minuten daarna wel maar zodra je probeert weg te rijden weer uit. Ik hoor ook een klap rechtsachter als ie uitvalt na een herstart.

Morgen wordt de scooter opgehaald dus afwachten wat het is.
Met welke banden werd je Beverly 400 geleverd? Welk merk en type?
 
Goeiemiddag,

Wanneer ik met ~90km/h het stuur loslaat van mijn 400s, begint het stuur enorm te schudden en ik moet 'm dan ook weer beetpakken, anders lig ik er naast.

Hopelijk niet.. maar is er iemand die dit ook heeft/ervaart of heeft gehad/ervaren?

De dealer zei dat het in de aandrijflijn zit en er niets mee te doen valt..

Groet!
je banden balanceren
 
Met welke banden werd je Beverly 400 geleverd? Welk merk en type?
Voor en achter Citygrip 2.

De dealer heeft wat testen gedaan maar niets kunnen vinden. De gasklep is opnieuw ingeleerd en de motorscooter is nu wat rijker afgesteld. Beter rijden doet de motorscooter nu wel maar is toch nog 1x uitgevallen, de laatste 4 weken hier geen last meer van gehad.

Ik denk zelf dat de benzinepomp kuren heeft bij warm weer en dan stopt met pompen. Ik heb zoiets ook ergens gelezen bij een andere beverly rijder.

Tijdens de controle is er een olie- en oliefilter wissel gedaan terwijl de olie op pijl was en recent bijgevuld, dit wist de dealer ook door eerder contact over het probleem. In eerste instantie werd ik genaaid voor 180 euro maar dit terug kunnen krijgen naar 100. Best wel smerig om te willen verdienen aan iemand die terug komt naar de winkel met een probleem binnen de garantie.
 
Hoi allen,

Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren naar een topkoffer voor mijn motorscooter…de beverly 400.

Die van piaggio vind ik te duur….nu was ik aan kijken naar het merk Givi, maar ik heb geen idee welke erop kan en welke bevestiging plaat je nodig hebt.

Ik vraag dit omdat ik geen idee heb….en geen miskoop wil hebben met een koffer.
Hoeveel mensen hebben een topkoffer, zo ja welke heb je dan en zijn deze eenvoudig te monteren.

gr Henk
 
Hoi allen,

Op dit moment ben ik mij aan het oriënteren naar een topkoffer voor mijn motorscooter…de beverly 400.

Die van piaggio vind ik te duur….nu was ik aan kijken naar het merk Givi, maar ik heb geen idee welke erop kan en welke bevestiging plaat je nodig hebt.

Ik vraag dit omdat ik geen idee heb….en geen miskoop wil hebben met een koffer.
Hoeveel mensen hebben een topkoffer, zo ja welke heb je dan en zijn deze eenvoudig te monteren.

gr Henk
Hier heb je vast iets aan

 
Terug
Bovenaan Onderaan