Piaggio Beverly 500

IK HEB MIJN RIJBEWIJS GEHAALD!!!!!!!! *O* *O* *O* *O*

Mijn rijbewijs kan ik morgen ophalen en mijn bev staat al 2 weken klaar.

Heeft er iemand nog tips over het inrijden van mijn bev?

Ik hoop snel wat mooie foto's te kunnen plaatsen. :]

Weet iemand een adres waar ik voor een redelijke prijs wat "ruwe" kappen kan laten spuiten zoals het achterspatbord en het handschoenen kastje??

IK HEB MIJN RIJBEWIJS GEHAALD!!! *O* *O* *O* *O*


Van harte !!!!!!!!!!!!!! *O* :Y :}
En welkom bij de motorscooter garde..........

Over het inrijden zou je eens kunnen lezen op
Break In Secrets--How To Break In New Motorcycle and Car Engines For More Power

Heel interessant om eens in te verdiepen.

Heel veel relaxte, fijne en veilige kilometers gewenst !!!!!!
 
Inrijden? Gewoon gas geven en niet te lang voluit gaan. Voorafgaand aan het rijden lekker laten warmlopen. That's all!!
 
De handleiding van de Bev500 zegt het volgende (in het Italiaans):

"Gedurende de eerste 1000 km niet harder dan 80% van de maximum opgegeven snelheid rijden [dit betekent voor de Bev500 128 km/h, BS]. Voorkom het volledig opendraaien van de gashendel en het rijden op lange trajecten met een constante snelheid. Daarna progressief de snelheid opvoeren tot de maximale prestaties zijn bereikt."

Vervolgens is er de 1000 km beurt (of na 4 maanden). De eerstvolgende beurt dààrna is de 6000 km of 12 maanden beurt.

Alle mooie manieren van inrijden-moet-je-zo-en-zo-doen-want-die-heeft-het-ook-gedaan-en-kijk-eens-hoe-goed-dat-gaat zou ik lekker laten voor wat ze zijn en de instructies van de constructeur opvolgen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Dat is ook met name, wat in het artikel behandelt word, dat deze manier van inrijden.
In strijd is met alle boekjes die bij nieuwe motoren worden bijgeleverd. Maar een antwoord geeft ook hij niet daarop!

Als je het hele verhaal leest zit er een logica in.
Maar of dit nu echt de manier is…. Ik ben het nog niet eerder tegen gekomen.
Vanuit andere bronnen.

Bovendien lijkt mij dat er ook wel iets meer draaiende delen zijn aan te totale motor/scooter, die op elkaar moeten inlopen.

En dit alles zou in de eerste 40 a 50 km moeten gebeuren, anders is het beoogde doel al zijn gemist. En zou je een traag blok hebben. Volgens zijn theorie.

Dus was ik benieuwd of dit verhaalt gestoeld is op iets? En/of, op ervaring.
Je kunt tenslotte maar een keer per motor je blok in de soep draaien.
 
Ik denk dat alle constructeurs van verbrandingsmotoren voor motorvoertuigen deze sites en theorieën wel kennen. Als dit echt de Heilige Graal van het sterk maken van je blok is, hadden ze dit echt wel overgenomen. Ik kan me niet voorstellen dat Yamaha, Suzuki, Honda en Piaggio, de vier grootste constructeurs in tweewielerland, het risico gaan lopen door een inrijmethode te adviseren die je blok niet tot zijn maximale potentie laat groeien. Hetzelfde geldt overigens voor enorme constructeurs van motoren voor vierwielers als Toyota, GM, Volkwagen en Daimler-Benz....
 
Zeg Wimper,
misschien moeten we samen achter zon Bev 500 :-)
Krijgen we nog korting extra! En BS ook nog content

Bestaat die Bev alleen in retroversie, of kan je daar ook een model stijl deze eeuw van krijgen?
 
Hallo,

Met grote belangstelling lees ik al een tijdje het motorscoot furum en jullie topics.

Mijn vraag ligt een beetje in dezelfde lijn die ik hier al verschillende keren gelezen heb.

Ik heb een bmw r1100r waarmee ik voornamelijk woon-werk verkeer doe.(7 km autoweg,7km stad).Ook ik ben dat schakelen een beetje beu.
Ik heb hem dan maar verkocht en ben naar een dealer geweest waar nog een bordeaux bev500 van 2003 te koop stond.(13000km,3900 km,1j.garantie).Ik heb hem een voorschot gegeven en ga hem afhalen,zodra de koper mijn bmw komt afhalen.(die heeft mij ook een voorschot gegeven natuurlijk).

Alleen twijfel ik nu een beetje,omdat ik met mij bmw al is tegen de vlakte ben gegaan tegen lage snelheid op nat wegdek, omdat ik moest uitwijken voor een wagen die bruusk van rijvak veranderde omdat meneer in de file stond (cliché).Ik ben ervan overtuigd dat dit niet zou gebeurd zijn,mocht ik een abs gehad hebben.

Op de bev staat ook geen abs en ik vroeg af of ik niet beter een sh300 met abs zou kopen,die daar ook te koop staat,nieuw met korting voor 4800€.Is deze niet te licht voor mij?Ik doe af en toe met mijn zoon een tochtje in 't weekend van 100 à 200 km.
 
@Denbettes: Ik ben er nog niet uit welke (moto)scoot de volgende gaat zijn. Veel korting geven ze niet bij Piaggio hoor ook niet als je met twee komt aandraven.

@lion-fish: Ik weet over welke Beverly je het hebt. Waarom zou je geen toerritje kunnen doen met je zoon achterop met de SH300. Tuurlijk kan het perfect. Akkoord de Beverly 500 gaat het allemaal met meer gemak doen.
Ik zie dat je uit België bent en meer bepaald uit VL-Brabant. De Beverly is hier allesbehalve een populair model. De SH300 ga je sneller wederverkopen dan de Beverly maar dan wel met wat meer verlies denk ik omdat het en nieuwe is. De Beverly occasie kopen is ook geen slecht idee maar ik vind het dan eigenlijk nog veel geld voor een scoot die 4jaar oud is.

Je moet het voor jezelf uitmaken. De SH gaat al hetgeen jij vraagt goed tot zeer goed uitvoeren en een autosnelwegrit kan best ook. Op de Beverly gaat het allemaal wat vlotter.

Ga je deze scooter ook gebruiken voor woon-werk over een grote afstand (meer dan pakweg 50km/dag dan zou ik opteren voor de Beverly en dan nog eigenlijk.

Ik ken een "zwaantje" (politie) die ook met een SH300 rijdt van en naar het werk. Rijdt dus al meer dan 25 met de motorfiets en ook beroepsmatig en is er zeer over te spreken. Hij is er weg van.

Kortom, als je je druk maakt over het hebben van ABS en je gaat je daarbij veiliger voelen dan zou ik niet twijfelen en een SH300 kopen. Is het eigenlijk van minder belang en zijn de prestaties net zo belangrijk als ABS voor je dan ga je voor de Beverly. Hij is krachtiger en heeft toch nog wel en gecombineerd remsysteem, ook goed voor een degelijke remprestatie maar is GEEN ABS.

Ik zou in jou geval niet twijfelen en de SH300 nemen zonder ABS. Dan is hij slechts een paar 100 euro duurder dan die scoot van 4jaar oud die helemaal niet populair is in Vlaanderen.

Onterecht want het is een goede scooter met degelijke kwaliteit.

Nog eens aan BS vragen of die ook al het huidige Masterblok + aandrijving + uitlaatsysteem heeft want dat weet ik niet van een Bev500 2003
 
Nog eens aan BS vragen of die ook al het huidige Masterblok + aandrijving + uitlaatsysteem heeft want dat weet ik niet van een Bev500 2003

De Beverly 500 was de eerste scooter met het MASTER-blok, dat door Motociclismo als één der beste blokken ueberhaupt op de markt wordt betiteld. Met name in de Beverly wordt het blok ook "motore rabbioso" genoemd ("rabbioso" laat zich vertalen met "woedend" en "razend")omdat-ie nogal agressief zijn vermogen aan het achterwiel aanlevert, met de bekende stapjes opzij zoals Interdeath, Bazaki en ikzelf ook meemaken. In 2004 werd de koppeling en de variator gewijzigd omdat het 2003-model last heeft van snaarbreuk als het koppelingshuis van binnen niet af en toe schoongeblazen wordt. In 2007 kwam het Euro3-model dat herkenbaar is aan de letters "i.e." ("iniezione elettronica"), maar ook het 2003-model beschikt al over 4 kleppen en elektronische injectie. Dit wederom lange verhaal laat zich samenvatten in een kort antwoord op je vraag: JA! *O* ;)
 
Bedankt voor jullie raad jongens.
Ik zal er nog eens een nachtje over slapen.

Toch nog even iets rechtzetten Wimper,de prijs van 3900€ voor de bev.,was alleen in't geval zij mijn moto zouden overnemen.Nu heb ik hem particulier kunnen verkopen voor een veel betere prijs (5400€).De dealer vraagt dus nu nog 3600€ voor de bev.+2 nieuwe banden en groot onderhoud.Dat lijkt mij heel acceptabel.
 
Bedankt voor jullie raad jongens.
Ik zal er nog eens een nachtje over slapen.

Toch nog even iets rechtzetten Wimper,de prijs van 3900€ voor de bev.,was alleen in't geval zij mijn moto zouden overnemen.Nu heb ik hem particulier kunnen verkopen voor een veel betere prijs (5400€).De dealer vraagt dus nu nog 3600€ voor de bev.+2 nieuwe banden en groot onderhoud.Dat lijkt mij heel acceptabel.

Lion-Fish, ik zou niet twijfelen dan als ik van jou was. Een heel mooie prijs by the way.

De km-stand is verwaarloosbaar en zelfs die blokken kunnen ook 100.000km en meer aan. De tijden dat dergelijke km-standen voorbehouden waren voor BMW motoren is al lang niet meer maar het idee leeft nog bij sommige mensen.

Het verschil dat je wegsteekt in vergelijking met de SH300 kan je nog iets leuks doen.

Mag ik vragen waar je hem hebt gekocht (gaat kopen). Is het misschien Bikezone in het Brussels gewest???

Ik heb al 12 moto's gekocht en 11particulier verkocht maar nog nooit één overgelaten aan een dealer.

Mag ik je daarom eens vragen hoe een eventuele deal er zou uitgezien hebben bij overname van je BMW??? Zou de Dealer je dan nog geld bovenop je BMW hebben gegeven? Nee toch???

Ben ik echt benieuwd achter hoor maar als je het liever niet kwijt wil of niet via het forum begrijp ik dat best.
 
Inderdaad Wimper,bij bikezone in ukkel.

De deal was gewoon wisselen en dat vond ik toch wat weinig.
Gelukkig heb ik hem toch nog particulier kunnen verkopen.
De koper is trouwens van Antwerpen(Brasschaat).

Ik denk ook dat ik de bev ga nemen,kwestie dat de stap toch niet al te groot zou zijn.
Wat mij ook een beetje tegen houdt is de kleur(bordeaux),heb je niet te kiezen bij occazie en er zitten 2 kleine krasjes op (dashboard en spatbord)
Maar ja,ge kunt niet alles willen hé?
 
Inderdaad Wimper,bij bikezone in ukkel.

De deal was gewoon wisselen en dat vond ik toch wat weinig.
Gelukkig heb ik hem toch nog particulier kunnen verkopen.
De koper is trouwens van Antwerpen(Brasschaat).

Ik denk ook dat ik de bev ga nemen,kwestie dat de stap toch niet al te groot zou zijn.
Wat mij ook een beetje tegen houdt is de kleur(bordeaux),heb je niet te kiezen bij occazie en er zitten 2 kleine krasjes op (dashboard en spatbord)
Maar ja,ge kunt niet alles willen hé?

De keuze blijft aan jou natuurlijk maar weet je wat je kan doen!?

Ik heb drie weken geleden eens gesproken met mijn honda dealer die ik nu al wat beter ken en vroeg hem of het niet mogelijk was om de SH300 te testen.

Hij zei dat het heel binnenkort mogelijk was. Contacteer anders gewoon eens Honda via bijv dit medium

http://www.fl.honda.be/content/contact/35750_category_motorfietsen.php

en je krijgt normaal gezien wel antwoord. Het beste is ze gewoon even bellen met de vraag of het mogelijk is om te testen.

Ik weet nog dat ik in de tijd de Ducati heb verkocht en ik toen ook een motoscooter wou. Ik ben dan een maand na de verkoop van de Ducati gaan testrijden met een Vespa GT200 en ik kan je zeggen dat ik echt onder de indruk was dus ik denk dat je ook onder de indruk gaat zijn van de Honda. Laat ons zeggen dat je verkocht zult zijn.

Dus ga eens testrijden vooralleer je koopt. Vraag dit ook aan de bikezone.

Een ruil zou echt wel stom geweest zijn.

Ik wil bijv van mijn VFR 800 nog 4450€ hebben maar hem ruilen voor een bedrag van 3900€ zou ik niet doen als hij dat al zou willen geven voor de VFR.

Ik ben eerder in de richting van de middenklasscooters aan het denken om te kopen en financieel gaat mijn voorkeur uit naar een 249 (250cc) omdat je onder de 250cc dus een 249cc ook niet geen wegentaks moet betalen. Dus voor de SH300 moet je de gewone taks betalen als is dat mss een 44€/jaar.

En nog iets. Als je dan toch denkt aan het Master500cc blok van piaggio te kopen kan je mss ook eens een X9 overwegen. Oke het is niet dezelfde stijl dan de SH en Beverly maar wel hetzelfde blok.

Ik vind het model en zitpositie van deze laatsten wel heel leuk.

Laat iets weten he.

Maar probeer toch maar even te testrijden.
 
Hi, volg al een hele tijd dit forum over de Beverly 500, maar heb me nu maar pas geregistreerd en wel hierom. Zit met een enorm probleem. Heb sinds September van dit jaar een Beverly 500 gekocht met slechts 3600 km op de teller,bouwjaar 2004,Red Cherry en originele topcase en verhoogd windscherm en echt nagelnieuw en krasvri. Dit gekocht thuisgekomen na een vakantie in Toscane en ongelooflijke prachtige rit met de scooter (LX125) door de Chianti-streek, een must voor iedere Toscane-toerist. Heb sinsdien elk droog moment benut om ermee naar het werk,de winkel, en nergens te rijden. Dit is mijn eerste scooter ooit. Het is ook de bedoeling om langere eventueel meerdaagse uitstappen en routes te rijden met het vrouwtje achterop. En hier komt nu eindelijk mijn vraag. Zijn er onder jullie die hier ervaringen mee hebben, hoe is het om lang op de Bev te zitten voor zowel bestuurder als passagier. Ik vind de stabiliteit (turbulentie en weggedrag) bij hogere snelheden (autostrade) niet van die aard om die lang aan/vol te houden. En volstaan de topkoffer en eventueel nog aan te schaffen zijkoffers voor de bagage. Ben dus aan het uitkijken naar een cruise-model (de Burgman 650 executive). Is er een groot/klein verschil in weggedrag en comfort tussen beide modellen. Misschien iets voor Buikschuiver? Ben ondertussen wel verliefd geworden op m'n Bev omwille van zijn prachtige retro-vespalook zijn mooi geluid en zijn warm licht en luchtig Italaanse temperament. Daar tegenover lijkt de Burgman, sorry, een beetje lomp; Maar ja 50 km autostrade van en naar mijn werk en de geplande uitstappen en routes zijn waarschijnlijk wel meer spek voor de bek van de Burgman. Wie helpt mij uit deze tweestrijd? Zowel een Bev als de Burgman zijn geen optie alsook andere modellen sluit ik uit. Thanks.

Geweldig forum trouwens
Dit forum heeft me doen besluiten om een Bev500 te kopen

Aan alle scooteraars EEN GELUKKIG EN HOPELIJK ZONNIG EN DROOG 2008
 
Beste Joevangi,

Ik begrijp wat je zegt ik heb zelf nu een Bev 500 voor ongeveer 4 weken en ik vind het op de snelweg ook niet echt comfortabel. '( Vooral met een beetje zijwind schommelt hij nogal en ik heb een best wel laag scherm zodat mijn vriendin achterop continu tegen de wind aan het opboksen is.
Voorop heb je er geen last van, ik zat te denken om een hoger scherm te laten maken want ik vind het verhoogde scherm die vast aan de voorkap zit echt geen gezicht. Ik weet wel dat het voor de veiligheid aan de voorkap vastzit maar ik rij toch niet harder als 120/130 kpm en een vespa moterscooter heeft wel een hoog scherm dat aan het stuur zit en die rijd ook ongeveer zo hard. Ik heb bij motozoom schermen gezien die bijna op elk stuur passen en een stuk hoger zijn dan mijn huidige scherm. Ik heb er ook een koffer op zitten en ik vind dat er bar weinig in past en ik denk dat het bij de zijkoffers niet veel beter zal zijn, ik heb wel op een site een piaggio aanhanger gezien waar je mee op vakantie kan maar dat haalt wel een beetje het plezier uit het motorrijden. Ik en mijn vriendin wouden deze zomer door zwitzerland naar Italie rijden maar na een paar ritjes op de snelweg denk ik dat we beter de trein met de bev erin naar italie kunnen nemen. Want op de autoweg met een redelijke snelheid rijd ie vele malen beter dan op de snelweg met 130 kpm.

Ik vind de bev vereweg de mooiste motorscoot die er is dus ik zou dus lekker de autotrein pakken om echt ver weg tegaan en hem zeker niet inruilen voor een of ander back to the future mobile. :X ( smaken verschillen)

De groeten en veel plezier met je bev. :W

PS : weet iemand of pekel schadelijk voor scoot?????? :?
 
Bedankt pino 10 maar
De kogel is door de kerk!
Heb gekozen voor het louter functionele en heb tweedehands een Burgman Exe gekocht, na het doornemen van nog eens honderd reviews en forums.
Zal wel wennen aan de "Back To The Future" look denk ik, hoop ik.
Ik zit dus momenteel met 2 prachtscooters in mijn garage en een groot gat in mijn beurs.
Verkoop dus "dringend!"(U hoort mijn vrouw op de achtergrond) mijn Bev 500 met spijt in het hart.
Jullie kunnen altijd eens een kijkje nemen op volgende site met prachtige foto's die ik nog lang zal koesteren.
Te duur? Doe maar een voorstel.
Geïnteresseerd? Ik breng hem bij jou thuis ook in Nederland (woon in België bij Antwerpen)

http://www.2dehands.be/piaggio-beverly-500-34802848.html?qq=beverly 500

Veel plezier nog op dit forum, zal het zeker nog blijven volgen, maar ga me nu toeleggen op gps-routes zodat ik klaar ben voor de eerste lentedagen.

pino 10 : bedankt voor de reactie en veel plezier met jouw scoot!
Zou pekel toch steeds verwijderen, vreet vooral aan de niet beschermde motordelen met witgrijze aanslag als gevolg. Even afspoelen met de tuinslang en zachte straal. Chroom,lakwerk en plastics hebben er geen last van tenminste als je het zout geen maand laat inwerken.

Groeten aan iedereen
 
Bedankt pino 10 maar
De kogel is door de kerk!
Heb gekozen voor het louter functionele en heb tweedehands een Burgman Exe gekocht, na het doornemen van nog eens honderd reviews en forums.
Zal wel wennen aan de "Back To The Future" look denk ik, hoop ik.
Ik zit dus momenteel met 2 prachtscooters in mijn garage en een groot gat in mijn beurs.
Verkoop dus "dringend!"(U hoort mijn vrouw op de achtergrond) mijn Bev 500 met spijt in het hart.
Jullie kunnen altijd eens een kijkje nemen op volgende site met prachtige foto's die ik nog lang zal koesteren.
Te duur? Doe maar een voorstel.
Geïnteresseerd? Ik breng hem bij jou thuis ook in Nederland (woon in België bij Antwerpen)

http://www.2dehands.be/piaggio-beverly-500-34802848.html?qq=beverly 500

Veel plezier nog op dit forum, zal het zeker nog blijven volgen, maar ga me nu toeleggen op gps-routes zodat ik klaar ben voor de eerste lentedagen.

pino 10 : bedankt voor de reactie en veel plezier met jouw scoot!
Zou pekel toch steeds verwijderen, vreet vooral aan de niet beschermde motordelen met witgrijze aanslag als gevolg. Even afspoelen met de tuinslang en zachte straal. Chroom,lakwerk en plastics hebben er geen last van tenminste als je het zout geen maand laat inwerken.

Groeten aan iedereen

Veel plezier met de nieuwe scoot.
en succes met de verkoop van de Bev.
Ik ben benieuwd naar je ervaring op de Burman t.o.v. de Bev. (Burgman 650 topic natuurlijk, evt. met foto, want nieuwsgierig zijn we ! )
 
Laatst bewerkt:
Wat is een maximale lengte om nog op deze scooter goed te kunnen zitten i.v.m. het niet naar achteren kunnen gaan op het zadel.?

En aan welke prijs denk je minimaal te moeten hebben, en weet je zo ook wat daar aan invoer nog bij op zou komen?

Ik heb onlangs een nieuwe gilera 200cc gekocht, afgerond 2 mnd nu.
Die, als ik die te koop zet gisteren ook weer kwijt ben.
Zeker in en als Nederlandse versie/kenteken.
 
Dat de Burgman 650 comfortabeler is dan de Beverly 500 staat als een paal boven water, zowel voor de bestuurder als voor de passagier. Zwaarder en veel duurder is de andere kant maar het is maar net wat belangrijk is! Een Burgman is altijd een goeie keus!

Gisteren nog eens geprobeerd op de vrije weg maar tot zo'n 90 km/h is er op de Bev500 niet eens turbulentie en ik ben 1.86m! Vanaf 100 en meer is het kleine koplampschermpje niet meer groot genoeg en begint je helm te schudden. Ik rij dan ook bijna nooit snelweg (en àls ik het doe, graag met veel verkeer, wat een plezier!!! ;) ) dus heb geen last van de turbulenties. Ik vind de Bev minder stabiel aanvoelen vanaf 140 km/h in bochten en vanaf 160 km/h op de rechte weg. Dit wordt volledig veroorzaakt door de wind, het rijwielgedeelte is tot zijn top van ruim 180 zeer stabiel (alle waarden op de teller natuurlijk). Ik rij de helft met duo wat als nadeel heeft dat je minder snel bent (maar nog steeds sneller dan bijna alles wat aan het stoplicht staat) en als voordeel dat je achterkant nooit uitbreekt en minder stuitert bij vol gas op zeer hobbelige klinkerstraatjes... :P
 
Dat de Burgman 650 comfortabeler is dan de Beverly 500 staat als een paal boven water, zowel voor de bestuurder als voor de passagier. Zwaarder en veel duurder is de andere kant maar het is maar net wat belangrijk is! Een Burgman is altijd een goeie keus! :P

MEE EENS !! :} :} :}

Buikschuiver.....wanneer komt de BEV nu te koop :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan