Piaggio Beverly 500

Bedankt pino 10 maar
De kogel is door de kerk!
Heb gekozen voor het louter functionele en heb tweedehands een Burgman Exe gekocht, na het doornemen van nog eens honderd reviews en forums.
Zal wel wennen aan de "Back To The Future" look denk ik, hoop ik.
Ik zit dus momenteel met 2 prachtscooters in mijn garage en een groot gat in mijn beurs.
Verkoop dus "dringend!"(U hoort mijn vrouw op de achtergrond) mijn Bev 500 met spijt in het hart.
Jullie kunnen altijd eens een kijkje nemen op volgende site met prachtige foto's die ik nog lang zal koesteren.
Te duur? Doe maar een voorstel.
Geïnteresseerd? Ik breng hem bij jou thuis ook in Nederland (woon in België bij Antwerpen)

http://www.2dehands.be/piaggio-beverly-500-34802848.html?qq=beverly 500

Veel plezier nog op dit forum, zal het zeker nog blijven volgen, maar ga me nu toeleggen op gps-routes zodat ik klaar ben voor de eerste lentedagen.

pino 10 : bedankt voor de reactie en veel plezier met jouw scoot!
Zou pekel toch steeds verwijderen, vreet vooral aan de niet beschermde motordelen met witgrijze aanslag als gevolg. Even afspoelen met de tuinslang en zachte straal. Chroom,lakwerk en plastics hebben er geen last van tenminste als je het zout geen maand laat inwerken.

Groeten aan iedereen

Van mij heb je ondertussen (zonder dat ik van jou reactie in dit topic wist) gereageerd op jou advertentie wim&nathalie ;)
 
LOL Voorlopig niet, een opvolger moet sneller zijn dan de Bev op het terrein waar hij nu op rijdt. De enige die dat is, is de GP800 (dénk ik, nog niet geprobeerd) en die is me nog veeel te duur... ;(

Waarom heb jij eigenlijk iets sneller nodig buikschuiver. Als het dan toch maar is om tussen de vuilniszakken en ander afval te rijden kom je wel toe met een 125cc niewaar. _O- _O- _O-
 
Als ik mijn vrouw kon overhalen, was ik er al mee weg Wimper ...

Dat is nu het leuke aan mijn vrouw. Ze moeit zich niet met wat ik met MIJN geld aanvang. Trouwens, ik recupereer altijd wel wat geld bij een wederverkoop van mijn moto's. Meteen ook de reden waarom ik mijn motorfiets niet overlaat aan dealers.

Beroepsmisvorming zeker ;)

Juist, jij bent ook van België he Denbettes.

Ik heb de eigenaar een mailtje gestuurd en hem mijn situatie uitgelegd. Als hij nog niet verkocht is als mijn VFR weg is dan is de kans groot dat ik de eigenaar word.
Ik zie het als het "LOt". Is hij verkocht als ik hem kan kopen dan was hij niet voor mij bestemd.

Anders wordt het een SH300 denk ik of ik moest nog een mooie X9 vinden die trouwens ook bij Piaggio op 2dehands staat.

Kga altijd eerst eens uitgebreid kijken natuurlijk.

Kzie wel. Alles wijst op de aanschaf van een motoscooter maar soms droom ik nog van die mooie breva 750 (Moto Guzzi)
 
Beverly500 is gisteren verkocht! Heb hem tot bij de koper gebracht, mijn laatste ritje ermee was echt iets van een afscheid. 135 km tot Hamont en het weer was nog prachtig ook.
Maar het leven gaat verder. Heb vandaag dan ook zo snel mogelijk de verzekeringspapieren van de Burgman in orde gebracht.
De Burgman is van 2006, heeft 16000 km en ziet er picco-bello nieuw uit.
Ga hem in de loop van de volgende dagen toch een grondige was en waxbeurt geven (hoewel niet echt nodig) om hem bij de eerste droge dagen (ben zo geen regenrijder) eens goed uit te laten. Ik zal mijn persoonlijke bevindingen in de komende weken zowel op dit als of het Grote Burgman Topic forum plaatsen.

Wimper leuk je hier te treffen en veel succes nog met de verkoop en zoektocht naar de Bev.
 
Een update van mijn kant;

De bev is nu 5 maanden oud en heeft er 8300 km op zitten en hij is ongelofelijk VIES! Ook de pekel deed m geen goed (boutjes waterpomp, boutjes hitteschild uitlaat en schroefjes spiegels roesten). Nogsteeds piepen de remmen hard als ze droog zijn. Ook als ik stationair uitrij en wat gas geef hoor ik iets mee resoneren (klinkt als ''woeeek'').

Er zit een hele mooie kleine topkoffer op waar m'n helm net (niet) in past. Verder zit er xenon op die er ook nog steeds elke keer voor zorgt, dat bij het contact maken het klokje naar 12u springt. Ook is mn achterband aan vervanging toe, 130 euro moet dat gaan kosten zag ik bij de dealer (originele Pirelli band).

Toevallig was er een/de vertegenwoordiger van Piaggio bij mn dealer deze week, kort gesprek gehad over hoe de Beverly bevalt. Dat is tot nu toe prima, hij gaf aan dat het 'klokje-probleem' wel gefixt moest worden vanaf hun kant. Prima.

Vorige week voor het eerst een startprobleempje gehad. Bij het starten liep de motor erg laag stationair en viel uit, tot 3 keer toe. 4e keer starten met een beetje gas erbij en probleem weg. Sindsdien ook niet meer meegemaakt. Wel tijdens de laatste vorst-periode gehad dat de motor laag stationair liep na het starten (''bokke-bokke-bokke'') maar viel toen niet uit.

Thats al for now!

P.S. Heeft iemand een WPHB o.i.d. voor de bev?
 
Als ik dit verslagje zo lees, ben je aan het testen hoe snel je hem om zeep kunt helpen.
Zelf een gemiddelde lease bak staat er beter bij geloof ik.

Waar slaat dit op? Of beter gezegd, hoe kom je aan deze wijsheid?
 
@D0:
Als je je post leest lijkt het niet zo best te zijn met je Bev (op de twee keer "prima" na dan), misschien vandaar de reactie van Piaggio.

Al die probleempjes heb ik gelukkig niet (ik heb ook geen Xenon), maar één dingetje herken ik wel: als het koud is (in Napoli wordt met "koud" bedoelt onder de 15 graden) en ik druk op de startknop terwijl het blok volkomen koud is, start hij onmiddellijk al direct na de eerste slag van de motor. Als ik dan een klein stukje gereden heb, bijvoorbeeld één kilometer en ik doe 'm uit om dan na een minuut weer te starten, start hij wederom onmiddellijk, maar met een te laag stationair toerental en slaat hij soms zelfs af. Herstarten kost meer slagen en ik moet dan ook even met het gas helpen (voorzichtig een paar graden aan de gashendel draaien is al genoeg) om hem naar z'n normale toerental te helpen (dat is 1500), dat hij dan zelf ook vasthoudt. Hij is dan ook meteen stabiel en slaat nooit af.
 
Hmz nee ik kan er niet in mee. Ik gebruik mn scooter waar hij voor is en dat doe ik elke dag, weer of geen weer.. Ik som enkel op wat ik meemaak met de scooter. Het is niet zo dat ik er niet zuinig op ben, in tegendeel. Wacht maar tot ik hem (ik zie de scooter mannelijk sinds dat je me erop wees Buikschuiver ;)) in de lente weer helemaal tot nieuwstaat oppoets!
 

Dat is zeker waar Buikschuiver het over heeft ?
Dat het daar zo glad is zeg, lijkt me doodeng als je achterkant spontaan opzij schiet !
 
Inderdaad, dit is typisch het gladde versleten asfalt dat je in Italië veel tegenkomt. Deze gast kan wel rijden zeg, zo op commando kan ik dat echt niet hoor, ik lijk meer op hem als hij voor de eerste keer van rechts naar links voorbij komt, zo dat af en toe de achterkant een flinke stap opzij zet... Hij doet dat ook op zeer slecht klinkerwegdek maar het uitbreken is dan minder vloeiend (en minder ver gelukkig) en je voelt echt de rukken als hij weer even wat grip vindt.
 
Dag Beverly liefhebbers,
Ga voor de GP800. Mijn Beverly 500 komt nu beschikbaar: rood, met kofferset en windscherm, absoluut schadevrij en dealeronderhouden, bouwjaar 2003 en 4500 km. Schappelijke prijs voor echte liefhebber.
 
Laatst bewerkt:
Zeer aantrekkelijk deze Bev500, als 2004 het bouwjaar is (i.p.v. het op kenteken zetten) heeft de koppeling met 5 gewichten die minder gevoelig is voor stof in combinatie met het niet uitvoeren van de periodieke onderhoudsbeurten en bovendien is 4500 km zodanig laag dat als het goed is deze Beverly slechts de jaarlijkse onderhoudsbeurten heeft gehad. Piaggio adviseert elke 6000 km of elk jaar onderhoud, vandaar.

Maar Annemare gaat dus de eerste GP800-rijder worden!?!?! Ik ben benieuwd!!! *O*
 
Weet iemand hier of het stuur van een bev cruiser ook op een normale bev past??
Ik wil dit graag weten omdat er voor de cruiser een hoog windscherm gemaakt is en die word niet gemaakt voor de gewone bev. Ik ken wel dat lelijke scherm dat vast zit aan je voorkap maar die wil ik echt niet. Of is het misschien goedkoper om een scherm te laten maken??

Ik heb nu het relatief hoge scherm erop zitten en dat werkt prima voor mij maar mijn vriendin achterop heeft er niets aan.

Dus graag hoor ik wat meer hier over of andere oplossingen.

BVD.

PINO.
 
En ja hoor, mijn Gilera GP800 staat op kenteken. a.s. dinsdag de kentekenplaat erop. Zal foto's plaatsen.
Het importeren vanuit Duitsland verliep vlotjes, ondanks tegenwerking Piaggio Benelux. Het lijkt wel, of deze importeur niet blij is met elke Piaggio op de Nederlandse weg, laat staan een Gilera GP800.
Zien doet toch kopen, nietwaar? Ik vind het jammer, dat mijn dealer deze GP800 niet mag leveren. Piaggio Benelux heeft slechts 3 dealers in Nederland aangewezen, de voor mij (Venlo) dichtsbijzijnde in Den Bosch = 90 km. Dan beter naar Duitsland, Krefeld = 35 km. Aan te bevelen voor geinteresserden in de grensstreek. Hier moet de importeur Benelux toch begrip voor hebben? Niet dus.

Korte impressie: gewoonweg fantastisch. Overstap Bev 500 naar GP800 = sensatie. Ongelooflijk eenvoudige handling met veel gevoel. Waanzinnig snel. Controle blijft eenvoudig. Foto-album bijkopen voor de prentjes.
Houdt jullie op de hoogte.
 
Laatst bewerkt:
De GP800 begint nu ook in Napoli gezien te worden: vorige week heb ik meer GP800's gezien dan nieuwe T-maxen! Wederom werd ik verrast door het geluid, met de gedachte: "hey, wat is dat??" en het was een GP800 met twee man achterop die rustig met 40 km/h voorbijschoof.

Leuk die vergelijking van annemare die zegt dat de GP800 in vergelijking met de Bev500 "waanzinnig snel" is, dat belooft wat!!! :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan