Pinlock past niet (te lang)

jorrick

MF'er
24 mrt 2015
159
13
Assen
Ik heb afgelopen week een IXS 215 helm gekocht. Deze helm is pinlock voorbereid.
Dus heb ik hierbij een pinlock gekocht. Nu blijkt dat deze net iets te groot is en hij gaat aan 1 van de randjes waar ik hem als laatst in druk omhoog staan.

Nu vroeg ik me af of er verschillende maten voor een pinlock zijn omdat die van mij dus niet past.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
 
Had ik met mijn Nolan helm destijds ook..
Ik kon er niets aan verstellen.. Uiteindelijk met een klein staal boortje het hapje stukje bij beetje groter gemaakt in het pinlok viziertje.. Werkte prima..
 
Waarschijnlijk staan je pinnetjes verkeerd. Het gedeelte waar de pinlock inklemt is excentrisch.
Voor zover ik kan zien kan ik niks aan de pinnetjes veranderen.

Ik zal inderdaad eens kijken of ik ze net een heel klein stukje verder kan boren.

Maar ik begrijp dat over het algemeen er 1 standaard maat voor pinlocks is?
 
Hebben je pinlockpennetjes een groef op het eind aan de binnenzijde.

Bij deze pennetjes zit het deel (steun) waar het vizier tegen aan komt uit het midden. Door verdraaien van de pennetjes maak je dus de afstand tussen de steunen iets groter of kleiner.
 
Voor zover ik kan zien kan ik niks aan de pinnetjes veranderen.

Ik zal inderdaad eens kijken of ik ze net een heel klein stukje verder kan boren.

Maar ik begrijp dat over het algemeen er 1 standaard maat voor pinlocks is?
Je kunt de Pinlock pinnetjes een kwart of een halve slag draaien.
Zoals MaterTommy aangeeft, die pinnetjes zijn excentrisch. Druk de pinnetjes er maar eens uit en je zult zien dat er wel degelijk verschil ik. Het is natuurlijk mogelijk dat er een verkeerde Pinlock is geleverd, ieder vizier heeft z'n eigen pinlock...
Als de Pinlock nét het laatste stukje niet wil kun je het vizier een beetje recht buigen. Als je dat een paar keer doet dan zuigt die Pinlock vaak vast aan het vizier :Y
 
Ik heb afgelopen week een IXS 215 helm gekocht. Deze helm is pinlock voorbereid.
Dus heb ik hierbij een pinlock gekocht. Nu blijkt dat deze net iets te groot is en hij gaat aan 1 van de randjes waar ik hem als laatst in druk omhoog staan.

Nu vroeg ik me af of er verschillende maten voor een pinlock zijn omdat die van mij dus niet past.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Jep..... Kon men bij de motorzaak het pinlockviziertje er even niet inzetten voor je? Slechte service!
 
Jep..... Kon men bij de motorzaak het pinlockviziertje er even niet inzetten voor je? Slechte service!

inderdaad, geen beste service.

Kan ook anders, week of 4 terug nieuwe helm gekocht en een getint vizier.
Wil je het heldere vizier laten zitten of de getinte erin , vroeg de verkoper.
De getinte ? Dan zet ik hem er even voor je op en gelijk het pinlock viziertje erin,
Kijk maar even mee. Kreeg gelijk uitleg hoe het vizier te demonteren en weer te monteren.
Als je thuis een keer wilt wisselen en het lukt niet kom maar langs *O* *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan