Pinlock: praktisch vraagje

daydreamer

MF veteraan
16 mei 2004
2.276
0
Rotterdam
Ha mensen, even een vraag mbt. tot het pinlock systeem..

Ik heb nu 2,5 jaar een binnenviziertje erin zitten, maar de werking is inmiddels redelijk verloren gegaan (vocht tussen de lagen, toch beslaan), netjes schoongemaakt met groene zeep ed. maar t blijft een beetje behelpen.. --> ik ben dus van plan om een nieuwe te gaan halen..

gezien de combi vroeg ik me af of het beter zou zijn om het gewone vizier ook te vervangen.. of werkt goed schoonmaken icm. de nieuwe siliconenlaag wel weer naar behoren..

graag jullie gedachten.. :)
 
ik denk dat het best bij schoonmaken kan blijven, MITS het gewone vizier niet bekrast is, binnen of buitenkant, maak niet uit, dan kan je hem beter vervangen
 
Hoi,

Ik heb een Arai met pinlock, na een paar jaar ging die van mij ook weer beslaan.
Ik ben toen naar safe veenendaal gegaan en gevraagd wat het zou kosten om een nieuw vizier met pinlock te laten plaatsen.
de reactie van de dame was: oh maar je kan hem ook gewoon even stellen, kijk zo doe je dat...
sinds dien is die van mij weer als nieuw en rijd ik weer zonder beslagen vizier rond!
misschien dat die van jou ook gewoon even afgesteld moet worden.
suc6!
 
Hoi,

Ik heb een Arai met pinlock, na een paar jaar ging die van mij ook weer beslaan.
Ik ben toen naar safe veenendaal gegaan en gevraagd wat het zou kosten om een nieuw vizier met pinlock te laten plaatsen.
de reactie van de dame was: oh maar je kan hem ook gewoon even stellen, kijk zo doe je dat...
sinds dien is die van mij weer als nieuw en rijd ik weer zonder beslagen vizier rond!
misschien dat die van jou ook gewoon even afgesteld moet worden.
suc6!

de palletjes iets bijdraaien zodat ie weer wat meer onder spanning komt te staan..?

daar zou ik eens een poging aan kunnen wagen.. :)
 
Zelf heb ik ook mijn pinlock bijgesteld door de palletjes iets te verdraaien. Maar het houdt een keer op. Zonder problemen daarna buitenvizier schoongemaakt en alleen het binnenvizier vervangen bij mijn BMW helm.
 
zou het misschien slimmer zijn om mijn helm ook vanuit een koude en licht vochtige garage eens droog en warm binnen te leggen..? of maakt dit geen fluit uit..?
 
zou het misschien slimmer zijn om mijn helm ook vanuit een koude en licht vochtige garage eens droog en warm binnen te leggen..? of maakt dit geen fluit uit..?

Da's zowieso beter volgens mij.... Ook voor de levensdur vanje helm. Vwb die pinlock na 2,5 jaar door weer en wind en in die garage.... dat kunststof 'werkt' natuurlijk ook een beetje hè...
 
pinlock vizieren slijten ook, het poreuze materiaal dat er voor zorgt dat je adem niet aanslaat raakt een keer verzadigd en dan kun je gewoon een nieuw pinlock vizier kopen, je hoeft niet ook nog je buiten vizier te vervangen.

Als de rubber rand niet meer goed aansluit gaat ie idd beslaan, als je veel rijd in vochtige tijden, dan kan je hem ook eens op de verwarming leggen, dan verdampt al het vocht dat in je pinlockje zit en kan ie er weer een tijdje tegen aan

(verwarming niet op stand 'GRILL' zetten uiteraard ;)
 
zou het misschien slimmer zijn om mijn helm ook vanuit een koude en licht vochtige garage eens droog en warm binnen te leggen..? of maakt dit geen fluit uit..?
dat sowieso, droogt je pinlock ook een keertje goed op, wil schelen.
verder zelf idd even bijstellen zodat je pinlock weer goed strak zit, beslaat ie dan nog dan issie echt op en ben je toe aan een nieuwe!
oh en lukt het bijstellen zelf niet dan gewoon ff naar motorzaak, die kunnen dat prima voor je regelen ;)
 
Mijn pin-lock is al 6jaar oud.
Wordt het hele jaar door gebruikt en werkt nog steeds zoals het hoort.
Nergens geen last van! *O*
 
wil je hier echt een serieus antwoord op... ??

:+ retorisch vraagje.. ;)

heb de palletjes wat bij gedraait en tijdens de testrit het zicht goed bevonden.. probleem opgelost dus, ik had eigenlijk nooit meer aan die palletjes gedacht..

helm voorlopig maar eens naar binnen verhuizen.. scheelt ook koude oren bij het wegrijden.. *D :+
 
Helm moet je nooit in de schuur of koude vochtige garage stallen.

och, het is een beetje gedramatizeerd.. de garage is niet heel vochtig en het zal er niet vriezen.. eigenlijk ligt ie afwisselend binnen in de kamer en in de garage op een plank..

laatste 5 maanden heeft hij, vanwege mijn verblijf in het buitenland, in de garage doorgebracht.. ben sinds de kerst weer terug,direct even een ritje gemaakt en wat beperkt zicht geconstateerd.. mn bericht van vanmiddag was eigenlijk meer een constatering dat het wel handig zou zijn om hem binnen te leggen.. daarbij vroeg ik me wel af of de kou "wezenlijk" uitmaakt voor de levensduur.. bij mijn weten zijn het vooral extreme temperatuurswisselingen die negatieve gevolgen hebben voor materiaal..

aangezien een graadje of 10 of nog niet echt extreem te noemen is vraag ik me af of het wezenlijk verschil zou maken in levensduur.. (wellicht te verwaarlozen) daarbij zou je weer kunnen speculeren over de temperatuurovergang van binnen naar buiten (20 > 0) misschien is dat dan weer veel nadeliger.. O-) (meetproeven vereist om daar een rationeel antwoord op te kunnen geven)

voorlopig gaat ie echter lekker naar binnen.. koude oren zijn voor mij al voldoende als argument.. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan