Poging tot diefstal van leasemotor Adam

Megaladon

MF veteraan
13 jan 2003
2.838
0
zh
Ik ben net terug van vakantie en kreeg te horen van mijn collega dat ze zijn leasemotor hebben proberen te stelen. Hij stond aan een muuranker, stuurslot en heeft alarm.
Ze hebben het contactslot eruit geslagen, muurslot doorgelepen of geknipt.
Heel de voorvork is naar de klote getrokken en veel kappen zijn beschadigd doordat ze hem hebben laten vallen. Het ergste is nog dat men voor de tweede keer is teruggeweest volgens de buurvrouw. Mijn collega was het weekend weg namelijk.
Het waren 3 personen waarvan er 1 op de uitkijk stond.

Het ergste van het verhaal is dat de politie weet wie het zijn omdat ze ze hebben zien wegrennen maar niks kan doen omdat men ze niet op heterdaad heeft betrapt. Gelukkig betaald de leasemaatschappij deze kosten maar de schade zal behoorlijk hoog zijn.

De motor is door een bergingsbedrijf opgehaald omdat men bang was dat ze voor een derde keer terug zouden komen.
 
Echt de politie doet tegenwoordig helemaal niets nuttigs meer,, als ze weten wie het waren kunnen toch zowiezo even langs? Kijken of ze een verklaring willen afleggen (wat me erg sterk lijkt) maar dat is toch het minste wat je kan doen. :?
En dan zeggen dat politie je beste vriend is,, de uwe misschien maar de mijne niet :+
 
Stond die geparkeerd op het bedrijf?

Kun je geen dummy camera ophangen gericht op jou parkeerplaats (kost 20 euro) of aan je baas vragen of hij ergens mag geplaatst worden waar hij in het zicht van de camera's staat?
 
Hij staat geparkeerd in een dood lopende en relatief rustige straat.
 
Het ergste van het verhaal is dat de politie weet wie het zijn omdat ze ze hebben zien wegrennen maar niks kan doen omdat men ze niet op heterdaad heeft betrapt. Gelukkig betaald de leasemaatschappij deze kosten maar de schade zal behoorlijk hoog zijn.

Blijft toch altijd vreemd dit. Op het moment dat een agent ziet dat je een verkeersovertreding maakt kun je gewoon achteraf een procesverbaal ontvangen. Zijn hier genoeg topics over te vinden. En in dit soort gevallen kunnen ze niets?
 
Laatst bewerkt:
Echt de politie doet tegenwoordig helemaal niets nuttigs meer,, als ze weten wie het waren kunnen toch zowiezo even langs? Kijken of ze een verklaring willen afleggen (wat me erg sterk lijkt) maar dat is toch het minste wat je kan doen. :?
En dan zeggen dat politie je beste vriend is,, de uwe misschien maar de mijne niet :+

de overheid en justitie maken dit mogelijk, niet de politie die er zelf ook gruwelijk van baalt...

maar ik neem aan dat je de baliemedewerker van een bank ook de huid vol scheld omdat het allemaal inconsequente graaiers zijn die zichzelf verrijken :+
 
Dan maak je het er ook zelf een beetje naar :')

Het is toch erg dat je daar rekening mee moet houden en je het slachtoffer kunt/moet/mag verwijten.

zelfde als wanneer een dame sensueel gekleed uit gaat en op de weg terug naar huis word verkracht.
Ja mevrouw, had u maar niet zo sexy erbij moeten lopen :X
 
Het is toch erg dat je daar rekening mee moet houden en je het slachtoffer kunt/moet/mag verwijten.

zelfde als wanneer een dame sensueel gekleed uit gaat en op de weg terug naar huis word verkracht.
Ja mevrouw, had u maar niet zo sexy erbij moeten lopen :X

Ja, het is erg en ik keur het ook niet goed, maar het is nu eenmaal zo en als je graag wil dat je motor niet gejat word stal je 'm of binnen of ergens in zicht, desnoods neem je een citybox ofzo.
 
Ja, het is erg en ik keur het ook niet goed, maar het is nu eenmaal zo en als je graag wil dat je motor niet gejat word stal je 'm of binnen of ergens in zicht, desnoods neem je een citybox ofzo.

tja, ik heb liever dat ze de straffen en pakkans in nederland omhoog schroeven.
Laten we eerlijk zijn, diefstal is behoorlijk lucratief in nederland...

Ik ben echt blij dat ik in het mooie twente woon.
 
Ik was afgelopen 2 weken in Italie zo'n 20 km onder Rimini. Ik kwam net uit het restaurant en ik zag een mooie Duc supermotard staan. Tot mijn grote verbazing zat het sleuteltje gewoon in het slot en ik had hem gewoon mee kunnen nemen. Niemand daar haalt het in zijn botte hersens om dat ding ook maar mee te nemen.
Als je ziet hoe gemoedelijk het daar gaat en hoe weinig criminaliteit daar nog is dan sta je verbaasd. martktkooplui leggen na afloop een deken over de goederen en laten dit de hele nacht zo liggen tot de volgende ochtend. Fietsen kun je gewoon neerzetten zonder slot.
 
Het is toch erg dat je daar rekening mee moet houden en je het slachtoffer kunt/moet/mag verwijten.

zelfde als wanneer een dame sensueel gekleed uit gaat en op de weg terug naar huis word verkracht.
Ja mevrouw, had u maar niet zo sexy erbij moeten lopen :X

:^

Aan de andere kant weet je dat zulke figuren er helaas ook rondlopen.
Treurig, maar het is wel verstandig er rekening mee te houden in wat voor situaie je dan ook bevindt.

Echter als de fiets vast stond, op alarm en stuurslot.... ja... wat moet je allemaal doen zeg.
Ik vind dat al heel wat namelijk.
 
Laatst bewerkt:
:^

Aan de andere kant weet je dat zulke figuren er helaas ook rondlopen.
Treurig, maar het is wel verstandig er rekening mee te houden in wat voor situaie je dan ook bevindt.

Echter als de fiets vast stond, op alarm en stuurslot.... ja... wat moet je allemaal doen zeg.
Ik vind dat al heel wat namelijk.


sloten koop je niet tegen diefstal maar voor de verzekering....
Ik vind het absurd dat je bijvoorbeeld niet ff 20 minuten weg kan zonder dat je laptop van je bureau word genomen in je eigen huis.
 
Ik was afgelopen 2 weken in Italie zo'n 20 km onder Rimini. Ik kwam net uit het restaurant en ik zag een mooie Duc supermotard staan. Tot mijn grote verbazing zat het sleuteltje gewoon in het slot en ik had hem gewoon mee kunnen nemen. Niemand daar haalt het in zijn botte hersens om dat ding ook maar mee te nemen.
Als je ziet hoe gemoedelijk het daar gaat en hoe weinig criminaliteit daar nog is dan sta je verbaasd. martktkooplui leggen na afloop een deken over de goederen en laten dit de hele nacht zo liggen tot de volgende ochtend. Fietsen kun je gewoon neerzetten zonder slot.

tis kut dat het gebeurd maar dat is nou eenmaal tegenwoordig lang leven open grenzen zullen we maar zeggen :W
italianen zijn een heel ander volk n hebben een andere mentaliteit daar(top mensen *D ) daar loopt ook minder tuig rond dan hier :)
was laatst nog iets over Friesland op tv je kunt zo bij iedereen naar binnen lopen dag en nacht :')
 
Het ergste van het verhaal is dat de politie weet wie het zijn omdat ze ze hebben zien wegrennen maar niks kan doen omdat men ze niet op heterdaad heeft betrapt. Gelukkig betaald de leasemaatschappij deze kosten maar de schade zal behoorlijk hoog zijn.

.


Heterdaad, is toch gewoon poging tot diefstal?

Kan toch prima hier tegen optreden...
 
Die reaktie van de politie daar word je gewoon kots misselijk van. Ze doen werkelijk NIKS gewoon. en als ze die gastten dan pakken lopen ze 3 dagen later weer lekker buiten rond te stelen en zelfs ALS ze je motor hebben duurt het soms weken voor je het hoort en mag je er nog niet bij komen ivm onderzoek en weet ik wat allemaal.

Kijk alleen al naar die uitzending van peter r de vries... het is toch te schandalig voor woorden ik zou me dood schamen als agent zijnde het enige waar ze hard en serieus aan werken is dat bonnen quota.

En daarom neem ik ook lekker het heft in eige handen als er hier een probeert me motor te stelen. Heb zowel camera bewaking als gsm alarm er op staan + een tracer en ik kan (gelukkig) meestal binnen enkele minuten aanwezig zijn. en geloof mij nou dat ze dan heeeel veeel spijt krijgen dat ze uberhaubt maar een poging hebben gedaan.
(met ja als gevolg dat de politie dan ineens WEL hard kan optreden tegen mij in dit geval ) Bizar gewoon !
 
Laatst bewerkt:
Omerta68 heeft wel een punt.

als gevolg dat de politie dan ineens WEL hard kan optreden tegen mij in dit geval ) Bizar gewoon

ze treden alleen hard op tegen degene waarvan ze denken die aan te kunnen :)
zie je hier zoooo vaak bij de hang jeugd zie je ze gewoon kijken die blauwe jongens nou.... vandaag even niet dooeei :')
 
Laatst bewerkt:
Dan maak je het er ook zelf een beetje naar :')

|( Je bent gewoon echt zo dom dus? Of ben je nou een goede troll...... :?

Tenzij hij de dieven zelf heeft uitgenodigd heeft hij het er niet zelf naar gemaakt. Je blijft gewoon met je tengels van andere mensen hun spullen af, desnoods staat er een Ferrari met sleutels in een steegje waar nooit iemand komt, hij is niet van jou dus blijf je er af. De enige die het er naar hebben gemaakt zijn de laffe ouders van dit soort 'individuen' en het slappe optreden van bepaalde regeringsorganen in dit land. Lekker makkelijk omdat op de burger af te schuifen.
 
Ik ben net terug van vakantie en kreeg te horen van mijn collega dat ze zijn leasemotor hebben proberen te stelen. Hij stond aan een muuranker, stuurslot en heeft alarm.
Ze hebben het contactslot eruit geslagen, muurslot doorgelepen of geknipt.
Heel de voorvork is naar de klote getrokken en veel kappen zijn beschadigd doordat ze hem hebben laten vallen. Het ergste is nog dat men voor de tweede keer is teruggeweest volgens de buurvrouw. Mijn collega was het weekend weg namelijk.
Het waren 3 personen waarvan er 1 op de uitkijk stond.

Het ergste van het verhaal is dat de politie weet wie het zijn omdat ze ze hebben zien wegrennen maar niks kan doen omdat men ze niet op heterdaad heeft betrapt. Gelukkig betaald de leasemaatschappij deze kosten maar de schade zal behoorlijk hoog zijn.

De motor is door een bergingsbedrijf opgehaald omdat men bang was dat ze voor een derde keer terug zouden komen.

Ze kunnen wel degelijk wat doen; ze willen het kennelijk alleen niet. Lekkere mentaliteit weer :(

Als de politie weet wie het zijn, dan zullen deze schatjes wel meer op hun kerfstok hebben. Gemiste kans :(
 
Blijft toch altijd vreemd dit. Op het moment dat een agent ziet dat je een verkeersovertreding maakt kun je gewoon achteraf een procesverbaal ontvangen. Zijn hier genoeg topics over te vinden. En in dit soort gevallen kunnen ze niets?


Ze hadden toch niks gezien :? Ze hadden mensen zien wegrennen, das niet hetzelfde.

Dus vergelijk je twee verschillende dingen.

Kwestie van Nederlands Recht.
 
sloten koop je niet tegen diefstal maar voor de verzekering....
Ik vind het absurd dat je bijvoorbeeld niet ff 20 minuten weg kan zonder dat je laptop van je bureau word genomen in je eigen huis.

:?

Ik weet niet wie er bij jou in huis wonen, maar mijne blijft gewoon liggen waar die ligt.

Doe wel de deur altijd op slot.... :9
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan