pol:rechts inhalen, doe je dat?

rechts inhalen,doen?

  • nee, ik vind het associaal

    Stemmen: 21 2,9%
  • nee, rechts inhalen is bij wet verboden dus dat de ik niet

    Stemmen: 20 2,8%
  • nee, ik durf het niet stel dat de koekblik schrikt en mij om

    Stemmen: 3 0,4%
  • ja, standaard procedure

    Stemmen: 144 20,1%
  • ja, het zou bij wet voor motoren legaal moeten zijn

    Stemmen: 10 1,4%
  • soms, alleen uit frustratie

    Stemmen: 393 55,0%
  • alleen in extreme gevallen

    Stemmen: 121 16,9%
  • proberen te vermijden door om te rijden

    Stemmen: 3 0,4%

  • Totaal aantal stemmers
    715
_O- Zie je wel eens gebeuren idd, 3 lege rijstroken, voor je rijdt een auto, rechts, zoals het hoort. En ineens, ogenschijnlijk zonder aanleiding, schuift die auto een strookje naar links :?
Oja... er komt straks een afrit. Mogelijk zei TomTom: "links aanhouden" |(

_O-

Major Tom is zo slecht nog niet, maar ik heb zo'n snol af fabriek en die zegt echt, rijd hier links |(

En die vreselijke stem kan ik ook niet wijzigen, en ze denkt ook nog dat ik dement ben. :/
 
Laatst bewerkt:
_O-

Major Tom is zo slecht nog niet, maar ik heb zo'n snol af fabriek en die zegt echt, rijd hier links |(
Tja, mijn ouders doen het ook, als ze bij ons op bezoek komen in de randstad (helaas steeds minder, 70-plussers) ... onverstoord op de middelste baan, omdat er over 5 kilometer een splitsing komt tussen de snelwegen -O-

Aan de andere kant rijdt mijn vader al decennia schadevrij, komt waarschijnlijk ook omdat hij vooral in het oosten en noorden van het land rijdt.
 
Nou moet ik zeggen dat het op de motor tijdens de spits, wél lijkt dat er toch veel mensen anticiperen op achteropkomende motoren. Nou moet ik wel zeggen dat ik een behoorlijk irritante Xenon-licht voorop heb zitten, maar ik merk toch wel dat 9 van de 10 automobilisten toch redelijk rap hun plaatsje op de linkerbaan afstaan wanneer ik eraan komt. Ik bewaar op mijn beurt ook wel iets meer geduld wanneer ik zie dat naar rechts gaan, toch écht geen optie is.
Met het koekblik rij ik tegenwoordig bijna altijd op cruise control en dat resulteerd er in, dat ik bij constante snelheid op de rechterbaan, toch kilometers lange treintjes voorbij rijdt.

Wat mij sterk opvalt is dat mensen een basis-principe vergeten zijn bij het inhalen op de snelweg. Namelijk eerst snelheid maken/ aanpassen aan snelheid op de linkerbaan vóór het invoegen. Ik kan mij er echt kapot aan irriteren dat mensen maar verwachten dat je in de remmen duikt omdat "ik maar gewoon 110 rijdt"

Naar mijn idee zijn vooral die Prius-moraalridders verschrikkelijke egoïsten. (sorry ik kom dagelijks zo'n persoon tegen en die rijdt Prius) Die maar de hele baan op stop zet door 105 km/h te rijden en kennelijk alles wat in de binnenspiegel verschijnt, als decoratie aan te zien. Maar goed, over het algemeen gaat het best goed.
 
Laatst bewerkt:
Naar mijn idee zijn vooral die Prius-moraalridders verschrikkelijke egoïsten. (sorry ik kom dagelijks zo'n persoon tegen en die rijdt Prius) Die maar de hele baan op stop zet door 105 km/h te rijden en kennelijk alles wat in de binnenspiegel verschijnt, als decoratie aan te zien.
Cruise control.
 
Tja, mijn ouders doen het ook, als ze bij ons op bezoek komen in de randstad (helaas steeds minder, 70-plussers) ... onverstoord op de middelste baan, omdat er over 5 kilometer een splitsing komt tussen de snelwegen -O-

Aan de andere kant rijdt mijn vader al decennia schadevrij, komt waarschijnlijk ook omdat hij vooral in het oosten en noorden van het land rijdt.

Hmja, dat is een veel gehoord excuus op verjaardagen.
Ik rijd al x zoveel jaar schadevrij.....

Tuurlijk, bij de gratie van anderen...

Overigens gun ik ouderen de ruimte, ook al moet ik ze daarvoor wel eens rechts inhalen. O-)
 
Nou moet ik zeggen dat het op de motor tijdens de spits, wél lijkt dat er toch veel mensen anticiperen op achteropkomende motoren. Nou moet ik wel zeggen dat ik een behoorlijk irritante Xenon-licht voorop heb zitten, maar ik merk toch wel dat 9 van de 10 automobilisten toch redelijk rap hun plaatsje op de linkerbaan afstaan wanneer ik eraan komt. Ik bewaar op mijn beurt ook wel iets meer geduld wanneer ik zie dat naar rechts gaan, toch écht geen optie is.
Jazeker, in de spits gaat dat prima. Die mensen rijden daar immers iedere morgen. Tót je een keer in de file staat voor een voetbalwedstrijd/concert/Gordon. Dan word je consequent bijna voor je flikker gereden door mensen die nooit in de file staan. Heb ik me op vakantie ook al 's lelijk in vergist, ik reed al een paar dagen over de A8, de rondweg van Nice en filerijden met duo ging uitstekend. Op zaterdag was het ineens een soort rodeo :X
Wat mij sterk opvalt is dat mensen een basis-principe vergeten zijn bij het inhalen op de snelweg. Namelijk eerst snelheid maken/ aanpassen aan snelheid op de linkerbaan vóór het invoegen. Ik kan mij er echt kapot aan irriteren dat mensen maar verwachten dat je in de remmen duikt omdat "ik maar gewoon 110 rijdt"
Inderdaad. Ik ben tegenwoordig ook vrij rap met licht en claxon. Als ik 130 mag dan rijd ik ook 130 en als iemand hem er dan zo nodig net voor moet kwakken dan zal hij het merken ook. Je wacht maar gewoon even of - zoals heel veel automobilisten - geeft gas bij, zodat ik slechts een beetje gas los hoef te laten.

Opvallend vaak Priussen idd en Mercedessen idem dito -O-
 
Laatst bewerkt:
Geen tijd om alles te lezen, dus vast al genoemd: ik stoor mij aan middenrijders ten tijde van geopende spitsstroken. "Oei oei, een lijn, daar mag ik niet overheen" zullen ze wel denken. En ondertussen rijdt iedereen op de 2e en 3e rijstrook omdat de spitsstrook niet wordt gebruikt. En dan haal ik wel eens rechts in, ja.
Waar? De A9 in Zuidoost.
 
Middenrijders zullen me een worst zijn, heb ik tenminste een reden om eens een leuke zwieper van rechts naar links en terug te maken :+


Gebeurt anders toch niks op de snelweg :')
 
Als het links ook rustig is, doe ik ook wel eens een zwieper. En nog blijven ze doortuffen in het midden...
Zal in Veenendaal wel makkelijker gaan dan in de drukte rond A'dam?
 
Priusrijders vinden uit principe dat jij niet harder mag dan zij, en Mercedesrijders zal het een worst wezen wat jij vindt :+
er is ook een slag prius rijders dat wel het gaspedaal weet te vinden.
dus dit vind ik een mislukte generalisatie grap.
 
Meeste Priusrijders rijden Prius omdat ze dan een volledig complete auto kunnen leasen tegen een lachwekkende bijtelling. Gewoon een economische overweging, en gezien de tankpas van de baas geven ze echt geen moer om het benzineverbruik ;)
 
Meeste Priusrijders rijden Prius omdat ze dan een volledig complete auto kunnen leasen tegen een lachwekkende bijtelling. Gewoon een economische overweging, en gezien de tankpas van de baas geven ze echt geen moer om het benzineverbruik ;)

Beetje tricky inschatten dus, zo'n Prius.

Want of er zit een groen linkser achter het stuur die het om zuinigheid doet, of zo'n rechtse plork die vanuit het niets opdoemt in de dode hoek.

:+
 
Beetje tricky inschatten dus, zo'n Prius.

Want of er zit een groen linkser achter het stuur die het om zuinigheid doet, of zo'n rechtse plork die vanuit het niets opdoemt in de dode hoek.

:+
wederom een mislukte generalisatie grap. :X

er zijn twee groepen prius rijders;

die het om het verbruik doen en die het niets kan schelen.

uit eigen ervaring weet ik dat de eerste groep vaak mannen zijn (los van hun politieke voorkeur), die deel uit maken van de tweede groep als moeder de vrouw plaats neemt naast hen.

Ik ga opletten of snelle priussen, of een vrouw vervoeren, of wellicht door een vrouw worden bestuurd. O-)
 
er zijn twee groepen Prius rijders;

die het om het verbruik doen en die het niets kan schelen.

Dat zeg ik!
Dus of je nou links of rechtsom spreekt; Bij een Prius zit je altijd met een soort ongewenst gedrag.

En die éne hangen we apart.... O-) ;)
 
Rechts inhalen zou niet verboden moeten zijn.
Ik denk dat het dan een zooitje wordt op de wegen.
Ik vind van wel maar andere mensen onnodig hinderen (linksplakken oa) zou nog verbodener moeten zijn!
Oftewel gedogen als de linksrijder het bont maakt en het verschil in boetbedrag omdraaien zodat de snorren eens de oponthouders aan gaan pakken ipv de doorstromers.
:^
Ik ben erg voor "keep your lane". Ik heb veel in de VS gereden, daar is de gewoonte om in dezelfde baan te blijven, en hoewel je officieel niet overal rechts mag inhalen, is dat wel gebruikelijk. Sterker, je mag niet onnodig van rijstrook wisselen, dat staat in het theorieboekje van het rijexamen. Dus als je naar links gaat om iemand in te halen, dan mag je niet ervoor weer naar rechts gaan als er voor je niemand rijdt.
Het verkeer wordt er heel rustig en overzichtelijk van.
Is het niet zo dat er in de VS vaak iets meer rijstroken zijn dan hier?
 
Laatst op de snelweg in de regen achter een pipo die steeds op zijn rem trapte. Elke keer duizend remlichten in m'n ogen. Wilde maar niet aan de kant. Dus bij eerste gelegenheid rechts erlangs. Uit frustratie gas vol open. Zwiiiieeeeep het achterwiel. :) Gewoon overeind gebleven, niks aan de hand, effe gas tikje terug. Maar zal wel een mooi gezicht zijn geweest. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan