Politie heeft vrede met seinen op weg

Plastic Power

MF veteraan
16 jan 2002
3.757
0
Zutphen
Zwolse Courant Noord-Veluwe - De politie constateert dat bestuurders mede weggebruikers steeds vaker met gezwaai, gesein en getoeter waarschuwen voor snelheidscontroles. 'Men vindt dat we moeten optreden tegen snelheidsovertreders, maar bij controle doet men er alles aan om elkaar te waarschuwen', aldus Bert Top, woordvoerder van het politiedistrict Noordwest-Veluwe.
Top laat er geen misverstand over bestaan dat toeteren en seinen bij controles strafbaar is. Niet omdat die zodoende worden ondermijnd, maar omdat het afgeven van licht- en geluidssignalen zonder noodzaak bij wet verboden is. De hoogte van zo'n boete bedraagt 57 euro. Om die reden kiezen veel bestuurders ervoor met dempende handgebaren te waarschuwen voor flitsers. 'Het is juridisch lastig om daar tegen op te treden.'


Dus lui, om een boete te voorkomen voor het waarschuwen naar andere weggebruikers, gaan we dempende handgeberen maken. Als we dan alsnog worden aangehouden daarvoor (dat is Frank en Prikkie overkomen vorige week), dan zeggen we gewoon dat we zwaaiden...dat zijn we namelijk zo gewend 8-)


CAT
 
[naieve modus on]

Als mensen elkaar waarschuwen, dan gaan ze minder hard rijden. Daar draait het toch om? Verbeteren van de verkeersveiligheid? Of gaat het toch om de centjes?

[naieve modus off]
 
:9 Idd, ik had het nog nooit zo van de 'legale' kant bekeken, maar je laat toch niet bewust iemand te hard langs een flitser rijden...

Zwaaien dan maar :}
 
Je hebt hier ook zoon weg waar ze iedere dag zowawt wel staan mobiel.
Moet je zien wat voor zwaai en signaal feest het is.

Ik doe ook altijd mee met mijn linkerhandje een basketbal beweging te maken. :)
 
Politie heeft vrede met seinen op weg
? in het bericht staat het tegenovergestelde


in de auto gebruik ik de alarm lichten... zou zweren dat het verderop stil stond
m'n vader is een keer aangehouden voor het geven van lichtsignalen.

"Er gebeuren hier veel ongelukken en u wil dat niet op uw geweten hebben"


twisted €
 
Laatst bewerkt:
"Is ya motha proud on ya?" :(


Je hebt het verkeerd gelezen. Pas NA het vetgedrukte begint mijn eigen commentaar. Daarboven staat het citaat uit de Zwolse Courant, maar als je mijn eigen stuk tekst ook beter gelezen had, had je dat ook wel begrepen. :z


CAT
 
Mocht je nou een "vreemde" biker tegemoet komen die na het temper gebaar zijn hand open houd(zoals in (5) vijf) daarna het lift gebaar,dan ben ik dat.
omdat ik het zelf snap,(jullie denken wat mot die gek :) ),.
ik bedoel dus: rustig over een km of 5, staan een paar fotografen,
pics te nemen :?
 
Laatst bewerkt:
Het dempende handgebaar is vrij internationaal. Ben in de Eiffel op deze manier een keer gewaarschuwd door een duitse motorrijder. En hij had gelijk, 200m verderop een polizei wagen achter een bosje, en nog eens 400 meter verderop hadden ze een fuik van 3 wagens neergezet. Dus ach laten we elkaar een beetje helpen, en meneer agent een potje ****
 
Ik moet zelfs zwaaien c.flitsen. q. Want als ik weet dat persoon A te hard rijd en ik doe daar niks aan dan ben ik als persoon B toch medeplichtig ?
 
'Men vindt dat we moeten optreden tegen snelheidsovertreders, maar bij controle doet men er alles aan om elkaar te waarschuwen', aldus Bert Top, woordvoerder van het politiedistrict Noordwest-Veluwe. :(

iedereen over één kam scheren? :+ (generaliseren)

Groet 8-)
 
'Men vindt dat we moeten optreden tegen snelheidsovertreders, maar bij controle doet men er alles aan om elkaar te waarschuwen', aldus Bert Top, woordvoerder van het politiedistrict Noordwest-Veluwe. :(

Wie is 'men'? Ik niet... in dit land moet je tegenwoordig zo nauwgezet op je snelheidsmeter letten, dat er geen tijd meer is om op het verkeer te letten :(
 
Zondag kwam ik ook een groepje snelle jongens tegen...
Ze hadden het stuk voor stuk heel druk om naar mij te gebaren dat ik het gas was los moest laten omdat ze aan de rechterkant stonden te flitsen.....

Alsnog bedankt jongens !!!
 
Had dat gisteren ook bij Tholen richting bergen op zoom. Ik kwam bij de show vandaan rond een uur of 3.

Ik kwam een aantal bikers tegen. Druk gebarend! Ik op de rem en inderdaad, 500 meter verderop 3 motoragenten en een busje. Ze hadden helaas al 2 bikers te pakken.

Maar in ieder geval bedankt boys voor saving my ass! :}

greets
stef
 
Mocht je nou een "vreemde" biker tegemoet komen die na het temper gebaar zijn hand open houd(zoals in (5) vijf) daarna het lift gebaar,dan ben ik dat.
omdat ik het zelf snap,(jullie denken wat mot die gek :) ),.
ik bedoel dus: rustig over een km of 5, staan een paar fotografen,
pics te nemen :?

:?

En als je nou een biker tegenkomt die zijn linkerhand horizontaal houdt met de rug van de hand naar boven en knipperbewegingen maakt, daarna zijn wijsvinger opsteekt en die corrigerend heen en weer schudt, daarna met zijn rechterhand naar zijn rechtervoet wijst en daarna met open handpalm en hefbeweging maakt ben ik dat. Ik waarschuw automobilisten dat we geen lichtsignalen mogen geven maar dat het rechtervoetje wat omnhoog moet.... |(

In geval mijn tegenligger een biker is gaat het natuurlijk in deze variant:
... linkerhand horizontaal met de rug van de hand naar boven en knipperbewegingen makend, daarna de wijsvinger opstekend en die corrigerend heen en weer schuddend, daarna met de rechterhand in een vuist draaibewegingen makend met de pols naar boven bewegend. Ik waarschuw dan dat we geen lichtsignalen mogen geven maar dat het rechterhandje gas terug moet nemen.... |(

Zie je mijn tegenligger daarna in de berm liggen, dan klopt dat. Hij keek waarschijnlijk achterom en vroge zich af wat die zotte bewegingen nou voor moesten stellen. Als geluk bij een ongeluk zou het kunnen zijn dat de camera bij die actie vernield is. :}
 
Afgelopen zaterdagmiddag tussen Delden en Bornebroek nog eff gewaarschuwd door een zwaaiende bestuurder. Dus de teller op 85 gezet en ja hoor verderop stond een Renault Laguna met radar aan board. Scheelt alweer.........
 
Vorige week zijn Frank en Gerard aangehouden omdat ze in de fuik terecht kwamen. Zich van geen kwaad bewust werden ze staande gehouden: ze mochten niet meer kenbaar maken aan andere weggebruikers dat er een stuk terug een snelheidscontrole was.

Gerard zei dat hij alleen maar 'gezwaaid' had en niet gewaarschuwd O-) . Verder hebben ze wijselijk hun mond gehouden, want Frank rijdt met Super Corsa's (SC1 en SC2) en Gerard heeft 2 uitlaten die, laat ik zeggen, een nogal doordringbaar geluid maken :9~ . Je weet tenslotte nooit dat ze iets gaan zoeken om verder over te gaan zeiken :(

Uiteindelijk liep het dus met een sisser af.


CAT
 
Ik heb wel eens mensen gebaard dat ze rustig moesten rijden die anders een ééénorme boete gehad zouden hebben. Mensen in een dikke Mercedes etc. steek ik de duim op zodat ze trots nog wat gas bijgeven. *Flitss* :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan