Poser topic; Show hier je helm #3

Bekijk bijlage 1554644
Een beetje net als met parkeren van m'n motor, als ik m'n butsmuts uit de zak haal denk ik; wauw, wat een prachtig ding! (Shoei GT-Air II Deviation TC-9)
Toen ik mijn GT air2 kocht wilde ik ook deze, maar durfde het niet aan om hem ongezien te bestellen. Daarom de zwart rode crossbar gekocht. Later zag ik de tc9 in het echt en vond hem wel echt mooi.
 
Na lang wachten eindelijk men Arai rx-7v Haga GP ontvangen! *D Donker vizier en extra aero spoiler zijn nog onderweg :9
IMG-20201016-WA0002.jpeg
 
Kijk jij maar uit dat......
Het je na de winter beter gaat dan die MM.
Bedankt man, zal ik zeker doen :,)
"Die MM" wordt in 2021 gewoon, net als 2019, op zijn sokken wereldkampioen. Hartstikke leuk dat het nu zo'n gek seizoen is met zoveel coureurs die WK kunnen worden maar we weten allemaal dat dit niet gebeurd was als Marc niet uitgevallen was. Dat we het allemaal moeilijk vinden om toe te geven is een 2e.

Volgend jaar is het uit met de pret, hail to the king.

EdyeV9EWoAAoZa5.jpg
 
Mijn verzameling is inmiddels wat uitgedund:

Helmen.JPG


De AGV Barry Sheene evenals een andere Kevin Schwantz helm en nog een helm hebben allen een andere eigenaar gevonden. En sinds de zomer is daar de Arai Honda RC30 Anniversary helm bij gekomen. Deze staat nog in de ongeopende doos in dezelfde vitrine :)

1604090259691.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Pak die RC30 maar eens uit en probeer de pasvorm maar.
Die zal je niet bevallen, heeft een niet Europese pasvorm.
Heb vandaag zo'n helm voor mijn baas aangepast omdat ie werkelijk voor geen meter zat.
Afgelopen week wilde hij zijn helm op de passende motor proberen en was absoluut niet blij met de helm.
Aangezien ik bijna tien jaar bij Arai gewerkt heb oa bij de racing service heb ik hem tot tevredenheid aan kunnen passen.
Maar dat kan/mag eigenlijk niet zo zijn.
Arai maakt hun helmen in drie verschillende pasvormen, Aziatisch, Amerikaans en Europees, die RC30 helm heeft helaas de Aziatische pasvorm (van bovenaf gezien "rond" ipv "eivormig ")
Probeer je helm en als je problemen hebt gewoon Arai Europa in Hoevelaken bellen, die lossen het dan zeker voor je op.
 
Pak die RC30 maar eens uit en probeer de pasvorm maar.
Die zal je niet bevallen, heeft een niet Europese pasvorm.
Heb vandaag zo'n helm voor mijn baas aangepast omdat ie werkelijk voor geen meter zat.
Afgelopen week wilde hij zijn helm op de passende motor proberen en was absoluut niet blij met de helm.
Aangezien ik bijna tien jaar bij Arai gewerkt heb oa bij de racing service heb ik hem tot tevredenheid aan kunnen passen.
Maar dat kan/mag eigenlijk niet zo zijn.
Arai maakt hun helmen in drie verschillende pasvormen, Aziatisch, Amerikaans en Europees, die RC30 helm heeft helaas de Aziatische pasvorm (van bovenaf gezien "rond" ipv "eivormig ")
Probeer je helm en als je problemen hebt gewoon Arai Europa in Hoevelaken bellen, die lossen het dan zeker voor je op.

Thanks voor je reactie en tip :t dat wordt gewaardeerd! Toen ik hem bestelde dit jaar was hij hier in NL al nergens meer te verkrijgen. En kreeg jouw tip voor de bestelling bij een Duitse dealer ook al van een Honda liefhebber. Daarop de dealer gevraagd wat voor pasvorm het was en ze verzekerde mij dat ze Europese pasvormen besteld hadden. Maar ik ga het toch even proberen morgen en laat je de uitkomst weten.
 
Bestel je online een winter/motorbroek blijkt die (korte pootjes hé) vééél te lang te zijn.
😏

Terugsturen was een optie geweest maar dacht in winkel alternatief passen werkt beter. Klopte ook prima, goede, passende broek gevonden.
🤗
👍

Nadeeltje...., zag een mooie AGV in mijn maat mét goeie korting.
🤑

Nodig?
🤔

Niet echt maar wat doe je er aan hé.
MIR wintertest1 (1).jpeg
MIR wintertest1 (2).jpeg
MIR wintertest1 (3).jpeg
 
Mijn verzameling is inmiddels wat uitgedund:

Bekijk bijlage 1559388

De AGV Barry Sheene evenals een andere Kevin Schwantz helm en nog een helm hebben allen een andere eigenaar gevonden. En sinds de zomer is daar de Arai Honda RC30 Anniversary helm bij gekomen. Deze staat nog in de ongeopende doos in dezelfde vitrine :)

Bekijk bijlage 1559400
Die AGV Barry Sheene replica vind ik de mooiste. Nick Enghardt van Moto73 droeg er recent eentje, bij de test van de MV Agusta Superveloce 800; stond geweldig, hij droeg er toen ook een volledig zwart leren pak bij wat ook mijn voorkeur heeft.

Kwam er een jaar of 10 geleden een tegen bij Hans van Wijk, maar die (maat S/M) zat net iets te krap. Toen de Arai Chaser Phil Read replica maar gekocht die ze daar ook hadden, in de mij wel goed passende maat M.

Daarnaast heb ik tegenwoordig nog twee Arai replica's, een Chaser Maverick en de RX7 2017 Isle of Man versie.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Die AGV Barry Sheene replica vind ik de mooiste. Nick Enghardt van Moto73 droeg er recent eentje, bij de test van de MV Agusta Superveloce 800; stond geweldig, hij droeg er toen ook een volledig zwart leren pak bij wat ook mijn voorkeur heeft.

Kwam er een jaar of 10 geleden een tegen bij Hans van Wijk, maar die (maat S/M) zat net iets te krap. Toen de Arai Chaser Phil Read replica maar gekocht die ze daar ook hadden, in het mij wel goed passende maat M.

Daarnaast heb ik tegenwoordig nog twee Arai replica's, een Chaser Maverick en de RX7 2017 Isle of Man versie.
:t Ik vond de Barry Sheene helm qua livery echt prachtig. Daarom heb ik hem ook ooit gekocht. Maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit zo'n K helm gehad als deze AGV K3 helm! De eerste keer in de Alpen had ik in de ochtend direct een aangeslagen vizier omdat er geen pinlock in kon. En hij zat ook voor geen meter. Dan komt op een gegeven moment de vraag: Houd ik hem alleen voor de looks en voor de vitrine? Gezien ik heel graag die RC30 replica helm wilde, daarop besloten om ruimte te maken. Zowel letterlijk als financieel. En daarnaast heb ik de Phil Read helm nog met originele handtekening en blanke laklaag. En ook de Kevin Schwantz helm met originele handtekening. Die gaan nooit meer weg. De IOM TT helm met podium gaat misschien ook nog weg.
 
En die wilde ik laatst ook kopen i.v.m. match met mijn zwarte Alpine Stars missile pak met oranje-rode accenten. Maar die hadden ze niet in de buurt en ik heb al weer heel lang geleden Shoei's gedragen dus niet zeker welke maat. Daarom die Arai Maverick gekocht, in vergelijkbare kleuren.
Ook een goede keuze! Heb hiervoor een Arai RX7 Nicky Hayden replica gehad maar verkocht met mijn domme kop, nooit moeten doen.
 
:t Ik vond de Barry Sheene helm qua livery echt prachtig. Daarom heb ik hem ook ooit gekocht. Maar eerlijk gezegd heb ik nog nooit zo'n K helm gehad als deze AGV K3 helm! De eerste keer in de Alpen had ik in de ochtend direct een aangeslagen vizier omdat er geen pinlock in kon. En hij zat ook voor geen meter. Dan komt op een gegeven moment de vraag: Houd ik hem alleen voor de looks en voor de vitrine? Gezien ik heel graag die RC30 replica helm wilde, daarop besloten om ruimte te maken. Zowel letterlijk als financieel. En daarnaast heb ik de Phil Read helm nog met originele handtekening en blanke laklaag. En ook de Kevin Schwantz helm met originele handtekening. Die gaan nooit meer weg. De IOM TT helm met podium gaat misschien ook nog weg.
Die Sheene replica die ik indertijd tegenkwam was een hogere spec dan K3, op het prijsniveau van een Chaser. Die maat s/m (sic) zat bij mij best goed, alleen was het kinstuk te krap voor mijn (forse) kin. Geen pinlock is inderdaad huilen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan