Post hier een plaatje van je bepakte motor 2

Je kan natuurlijk altijd pech hebben maar de meeste criminelen zijn ook niet op zoek naar 2e hands onderbroeken waarvan een deel zelfs ongewassen...

Je hebt wel staaldraad met een slotje wat je door je tassen/ritsen zou kunnen doen en aan de motor vastmaken, maar mij veel te veel gedoe voor de echt hele kleine kans dat...

Op mijn huidige koffer zitten zijkoffers (de topkoffer blijft met motorkamperen thuis) met een slotje. Doe wel bewust omdat ze er toch opzitten dat ik daar bijv. mijn brander in stop ipv een tas die op de motor achterblijft. Maar ik sluit niet uit bij een volgende motor weer over te gaan op zijtassen ipv koffers en dan ga ik ook niets aanpassen voor de zijtassen.
 

Bijlagen

  • 20190627_132543.jpg
    20190627_132543.jpg
    432,2 KB · Weergaven: 53
Laatst bewerkt:
Vraagje, hoe doen jullie het met zadeltassen/roltassen op je motor, en dan bijvoorbeeld een supermarkt in gaan? Kwa beveiliging? Ik zou namelijk ontzettend stressen als je alleen aan het rijden bent en je wilt een supermarkt in en laat je motor + bagage daar onbeheerd staan... Een topkoffer krijgen ze er niet zo makkelijk af/open maar tassen wel....
Ikzelf heb deze wel eens gezien: 85L Anti-Theft Backpack & Bag Protector
Lijkt goed te werken iig maar ik vond m wel wat prijzig...
 
Geld en pasjes en mobieltje houd ik bij me.
Deze zaken zijn echt heel vervelend om kwijt te raken.

Ja, de motor laat ik soms wel bepakt en onbeheerd staan.
Hangt ook wel af van waar of dat je bent. Bijv. in Frankrijk.
Een banlieu met veel naffers sla ik liever over! Een klein dorpje op de campagne, kan je bijna je portemonnee ernaast leggen.

In mijn afgesloten topkoffer doe ik meer waardevolle spullen.
Mijn zijkoffers zijn gewoon met 1 klik open te maken. Doe ze niet eens op slot.
Wie wordt er blij van een gaz-brandertje, pannetjes of een bus met gemalen koffie?

Verder heb ik nog een rolbag met slaapzak, of de tent.
Ja, een canvas zak is simpel open te snijden. Dan doet ook een slot geen wonderen meer!
Als ze dan de waszak gaan vinden, liggen ze daarna uitgeteld naast de motor!
 
Ik heb papieren en gsm "op de man", dus in motorjas die ik aanhoud of meeneem. Rest blijft op de motor. Zelfs de caberg helm zo nu en dan. Wie wil die zooi nu hebben?
Het is natuurlijk een heel verschil: een krasvrije nagelneue gs1250 full options touratech++, of een stoffige africatwin750 uit 1996 (die heb ik) met bagage.
Het lukt mij bijna altijd om er nul zorgen om te hebben, inderdaad liever niet in de buitenwijken van grote Franse steden.
 
Scheelt ook. Jouw motor staat daar waarschijnlijk voor het eerst en laatst. Dan moet het puur op gelegenheid zijn.

Een beetje dief plant ook daadwerkelijk. Hoe gaan die tassen/koffers open, hoe zijn die motoren beveiligd enz. Een diefstal moet soepel in enkele seconden gebeuren en het moet er uit zien of jij daar hoort.
Erg lastig als je de motor nog nooit eerder gezien hebt...

Edit:
In Marokko gaf de lokale politie deed de politie zelfs lacherig toen we schijfremsloten op onze motoren deden.
Vrij vertaalt:
''Niemand hier heeft zo'n motor en er is ook geen markt voor. Valt ook heel erg op als je zo'n motor probeert te verkopen terwijl recent een toerist enorm bonje heeft lopen schoppen bij het politie bureau om z'n vermiste motor. Niemand hoeft ook onderdelen, want ja, niemand heeft er 1.'' Daarbij vielen toeristen ook nog onder de beschermde diersoorten daar. Ze brengen gewoon veel te veel op. Gekloot naar toeristen werd extra bestraft.
 
Laatst bewerkt:
Ikzelf heb deze wel eens gezien: 85L Anti-Theft Backpack & Bag Protector
Lijkt goed te werken iig maar ik vond m wel wat prijzig...
Ik vermoed dat je met zoiets juist nogal de suggestie wekt dat er iets van waarde te stelen is.

Zelf neem ik wel altijd een simpel fietsslotje mee om mijn helm mee vast te zetten aan de motor. Daarnaast klik ik voor de zekerheid ook nog wel eens eventjes de Cardo los.
 
Ik vermoed dat je met zoiets juist nogal de suggestie wekt dat er iets van waarde te stelen is.

Zelf neem ik wel altijd een simpel fietsslotje mee om mijn helm mee vast te zetten aan de motor. Daarnaast klik ik voor de zekerheid ook nog wel eens eventjes de Cardo los.
Dan doe ik zelf het zadel even omhoog en klik ik m weer vast met 1 helmbandje er tussen.
Moeten ze of met een breekijzer onder het zadel, of een helm bandje af snijden.

Veel motoren hebben er zelfs een speciaal oogje/pennetje voor om je helm onder het zadel vast te hangen.
 
Dan doe ik zelf het zadel even omhoog en klik ik m weer vast met 1 helmbandje er tussen.
Moeten ze of met een breekijzer onder het zadel, of een helm bandje af snijden.

Veel motoren hebben er zelfs een speciaal oogje/pennetje voor om je helm onder het zadel vast te hangen.
In Amsterdam snijden ze het bandje af, weet ik uit eigen ervaring.....
 
Geld en pasjes en mobieltje houd ik bij me.
Deze zaken zijn echt heel vervelend om kwijt te raken.

Ja, de motor laat ik soms wel bepakt en onbeheerd staan.
Hangt ook wel af van waar of dat je bent. Bijv. in Frankrijk.
Een banlieu met veel naffers sla ik liever over! Een klein dorpje op de campagne, kan je bijna je portemonnee ernaast leggen.

In mijn afgesloten topkoffer doe ik meer waardevolle spullen.
Mijn zijkoffers zijn gewoon met 1 klik open te maken. Doe ze niet eens op slot.
Wie wordt er blij van een gaz-brandertje, pannetjes of een bus met gemalen koffie?

Verder heb ik nog een rolbag met slaapzak, of de tent.
Ja, een canvas zak is simpel open te snijden. Dan doet ook een slot geen wonderen meer!
Als ze dan de waszak gaan vinden, liggen ze daarna uitgeteld naast de motor!
Naffers? Wie, wat of hoe zij naffers?
 
@naffers
Mede-forummers waren me al voor.

Ik zie soms ook wel afkortingen, termen en namen voorbijkomen, dat ik niet weet wat 't is.
Effe naar google en dan weet je 't voortaan ook.
 
Ik vermoed dat je met zoiets juist nogal de suggestie wekt dat er iets van waarde te stelen is.
Hoe meer sloten je er omheen doet, hoe meer indruk je wekt dat er iets te halen valt. En koffers zijn ook schijnveiligheid, want dat zijn zulke simpele slotjes, daar ram je een schroevendraaier in en ze zijn open. Waarschijnlijk nog sneller dan met de sleutel. Ik laat alles op de motor, tassen, helm, handschoenen, ook als ik een paar uur een museum in ga ofzo. Nog nooit iets gebeurd. Nee dat is geen garantie dat het ook niet gaat gebeuren, maar ik ga er echt niet de hele tijd mee rond zeulen als ik ergens heen wil. Waardevolle spullen op de man, en verder moet het maar goed zijn.
 
Klopt! is allemaal familie van elkaar wss, een neef of nicht vrijt licht.. O-) _O-
Ja klopt. Inteelt is hier de normaalste zaak van de wereld!
Nou valt dat in kern Ede nog wel mee. Maar als je de Vallei in gaat is dat heel gewoon.
Ede zelf is inmiddels voor 80% import uit heel NL.
Ben er zelf ook 1 van, en zowaar ben ik dus een vluchteling uit 020. Goed gedaan PA!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan