Post hier een plaatje van je bepakte motor 2

Doe het precies zo als jou @mean-machine qua belading.. gewoon achterover leggen bij het beladen, en de rechter koffer gebruiken als koffer voor dagelijks gebruik...

Ook ik heb een destijds meerdere setjes van MP opgescharreld, ook van andere modellen dan dat ik nodig had.. O.a. voor mijn VFR, om aan te passen..
1694900645723.jpeg


(VFR heeft standaard het rek te laag zitten, en moet je de uitlaat laten zakken.. Vond ik optisch niet mooi en debiel van H&B als geboden standaard oplossing, dus heb hem aangepast naar mijn wens - Lees: de kofferset in lijn gebracht met de originele demper in originele gemonteerde positie - en daarna laten poedercoaten in grijs i.p.v. zwart. Waarom grijs? Omdat dat minder contrasteert t.o.v. het witte van de VFR)

Hier de CBR 1000F met de koffers, richting IoM '22:
2022-06-01.1 Ready to go...JPEG

En dezelfde koffers op het aangepaste rek van de VFR, voor een rondje rond de NL grenzen in het voorjaar van '23:
2023-04-19.3 Bij de Deltawerken.jpg

Tip vanuit mijn zijde:
Gebruik stalen buizen rond 15 mm x2 mm (wanddikte).. Deze worden ook gebruikt door H&B voor het kofferrek, je kunt ze voor 5,- per strekkende meter kopen bij de lokale smit én je kunt ze lassen met een mig/mag lasapparaat aan de bestaande buizen - zonder kans op het inbranden van gaten in de ronde buizen - die de koffers op zijn plek moeten houden.. Zo heb ik het gedaan bij de VFR...
 
Laatst bewerkt:
Voorop enduristan fenderbag met binnenband, werkhandschoenen en 19inch binnenband en sleepkabel. Dan 2 zijtassen Enduristan Blizzard M, met daarin tooltas, pomp, lepels ed. Regenpak, gewatteerde jas en wat reserve onderdelen voor het geval dat.. Bovenop tasje met kleding voor hotel of B&B, airbb oid.. Tanktasje met repen, telefoon en grijpspul. Bij elkaar 24kg... elke keer verbaas ik mij er over hoeveel zooi het is.
IMG_2493.jpeg
 
Fijn dat ik een pensionado tóch wat geleerd heb, als begin 40'er... _O- :+ _O-O-)8-)
vervolg over de Hepco&Becker draagrekken.

Ik heb even op internet gezocht en ook op marktplaats.
Een rekkenset voor de Honda lijkt niet zo maar te koop.
Wel nieuwe rekkensets van H&B, maar die kosten al snel een paar 100 euries.
Daarna moeten die alsnog vermaakt gaan worden. Om gelijk in een duur nieuw rek de slijptol te zetten is niet mijn plan.
Verder bij nieuwe sets lijkt de afsluitrand ook anders te zijn dan bij mijn kofferrek. Dat moet ik nog uitzoeken.

Het lijkt er op dat ik een 2e hands set op de kop moet gaan tikken.
De zoektocht is dan vooral voor rechthoekige H&B ramen waar de koffers in passen.
Aanpassing naar de motor zal ik sowieso moeten gaan doen. (net als voorheen met de FZ)
 
Eenzeflde route heb ik destijds bewandeld @mean-machine ... In mijn geval een 2e hands H&B zijkoffer set gekocht voor een cb 750 sevenfifty en daar de flex in gezet (om passend te maken voor de VFR).. NIeuwe poedercoating erover (of met een paar spuitbussen aan de gang) en klaar..
 
Bekijk bijlage 1928678 Alles staat klaar om morgen nog even dag of twee richting de Ardenne te vertrekken. Helaas heeft mijn maatje afgezegd, mocht er nog iemand willen aansluiten ik wil graag Hoei bezoeken, overnachten op camping een half uurtje op een camping aan de Ourte.

Vanaf waar vertrek je?
Ik heb nig een paar dagen verlof, en moet mijn gerepareerde motor testen.
 
Bekijk bijlage 1928678 Alles staat klaar om morgen nog even dag of twee richting de Ardenne te vertrekken. Helaas heeft mijn maatje afgezegd, mocht er nog iemand willen aansluiten ik wil graag Hoei bezoeken, overnachten op camping een half uurtje op een camping aan de Ourte.
Veel plezier, ben ook vrij, maar morgen een motor voor erbij ophalen. En ik ben afgelopen weekend ook op het grote MF nachttopic BBQ geweest, net thuis. Was wel kei gezellig. Veel plezier en lol
 
Vanaf waar vertrek je?
Ik heb nig een paar dagen verlof, en moet mijn gerepareerde motor testen.
Ik vertrek morgen vroeg 10 uur uit Brabant. rijd een route niet via snelweg binnendoor via googel maps. Heb denk een leuke camping met fik gevonden camping vanuit daar zie ik wel weer
 
Laatst bewerkt:
Dat valt best mee, denk ik: 1k km doe je al makkelijk op 1 dag.
In voorjaar heb ik Tsjechië en Polen gedaan de hele trip was maar 1200km.

Midden zomer kwam ik terug van Roemenië(*) en reed deze afstand met nog 300km extra in 1x naar huis.
(*) op de heenweg ben ik toen door Tsj en Slow gereden.
Daarna nog naar Frankrijk geweest met terugreis van net boven 1000 km. Dat was een relaxed ritje.
 
Het valt inderdaad wel mee zoals @mean-machine zegt. Ik ging naar ons kantoor in Katowice in Polen, en dat is grofweg 1200km, en dat heb ik inderdaad op zowel de heen- als de terugreis in één dag gedaan. Daarnaast heb ik nog een paar dagen en avonden rondgereden naar Tsjechië en Slowakije, in totaal zo'n 600 km denk ik. Totaal was dus 3000 km.

Nadeel is alleen wel dat mijn motor niet de ultieme tourmotor is en de zithouding na een tijdje wel redelijk vermoeiend is, dus na zo'n dagje van 1200km ben ik er ook wel echt klaar mee.

Maar goed, in de afgelopen maanden (Juni, Augustus en September) in totaal 10.000km aan trips gereden en 12 landen bezocht. Persoonlijk record :)
 
Ik ben midden fifties zeg maar, maar ca 1000km op 1 dag gaat mij goed af. Vroeg vertrekken en peages. Ik heb ook maar ca 8 dagen, dus als je wat wilt: effe afzien. Zelfs gelukt op een cb500 uit 2002, toen mijn xrv750 niet inzetbaar was. Ik weet dat je op sommige campings erg laat kan aankomen, bijv camping Moto in Crest of nach Hause. Ik vind het rijden ook wel leuk en kan dan ook genieten van het landschap en medeweggebruikers. De 'oneindigheid' van de wegen en het grote land zeg maar. En ja, ik werk in de Infrastructuur Wegontwerp! (Verrek, ik ga ook die kilometers declareren, hahaha).
 
Eeeeeh toen je jong was 1000+ en al snel naar 700. Met 40 al onder de 500 gezakt?
Tegen de tijd dat je met pensioen gaat kan je alleen nog een rondje om de kerk doen!

Ik zit nu aan het eind van mijn 60-er jaren.
De 70 is erg nabij.😢 Niet dat ik daar last van heb. Voel me nog steeds toppie!!:t

Maar wat is ouderdom? Dat zijn slechts de kalender-jaren. Zegt niets over hoeveel je gesleten bent.
Een Mercedes van 25jr is ook beter dan een Lada van 10.

Veel dagtoers in de vakantie zijn bij mij ook maar 300km. Dat is dan toeristisch rondtuffen.:]
Maar dagen met 1k+ daar raak ik nog steeds niet van in de stress!
Pas geleden mijn terugreis uit Roemenië was 1530.
 
Laatst bewerkt:
Gister weer op een nieuwe camping aangekomen waar ik tot 4 okt blijf
IMG_9996.jpeg

Ben het indiaantje spelen meer dan zat, de tent staat in de kast en wil er geen gebruik meer van maken.
Ierde keer weer al die zooi inpakken en opbinden na een slechte nachtrust op een luchtbedje met slaapzak.
Het is voor lagere tijd geen doen meer voor mij.
vandaar een bungalowtje gehuurd en voor de terugreis naar het zuiden ga ik internet afstruinen om geen tent meer te gebruiken.
17E46556-DDFA-42BB-91AF-D1005B82DA1B.jpeg

Wat een luxe
Je bed uikomen een koffiepad in de machine en terwijl deze zijn werk doet loop je binnen 3 meter je eigen badkamer in.
 
Laatst bewerkt:
Eeeeeh toen je jong was 1000+ en al snel naar 700. Met 40 al onder de 500 gezakt?
Tegen de tijd dat je met pensioen gaat kan je alleen nog een rondje om de kerk doen!

Ik zit nu aan het eind van mijn 60-er jaren.
De 70 is erg nabij.😢 Niet dat ik daar last van heb. Voel me nog steeds toppie!!:t
Even het 2de gedeelte van mijn bericht lezen........ik kan het (als het moet) wel, maar heb genoeg dagen (49 p/j ongeveer) om voor wat meer comfort te gaan. Nu is een slechte nek (sinds mijn 32ste) en een naked bike ook niet echt een goede combi, maar ik weiger een ruit voor mijn neus te hebben, dan pak ik de auto wel.:Y

Ps, ben nu 43, dus pensioen wordt pas bij 75 gok ik. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan