Post hier foto's van jouw sleutelplek

deejay

Die hard MF'er
9 mrt 2008
546
1
Dokkum
Ik ben op dit moment druk bezig om in een hoekje van mijn loods een heuse motor sleutelplek in te richten.

Vandaag nog deze gekocht...

P1010770.jpg


ik wil deze aanpassen zodat hij ongeveer zo wordt als op deze afbeelding..


FT_133_M_a_PP.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wyb
Voor een beetje "schappen" ben je al snel zo`n €700 kwijt.
Er zijn echt mensen die liever een dure nieuwe motor kopen of er echt voor moeten sparen.

Dat verwacht je toch niet?
€700 aan schappen 8)7 , voor de prof ja.
Anders van die ijzeren €24 euri schappen , wekelijks in de aanbieding bij praxis, gamma , karwei.
Vervang dat hardboard door 18mm underlayment en je hebt prima schappies.
 
Wow, jij hebt zelfs nog een oprit. Wat een ongekende luxe :+
Ik woon in een Vinex wijk; sowieso geen voortuin, kleine achtertuin, nog kleiner schuurtje. Dus nog meer behelpen B|

Oprit 2 autos lang en een postzegel voortuin zelfs ook ;). Op doodlopend woonerf, dus veilig spelen voor de kinderen. Ongekende luxe ja 8-)*D*O*. Dus als ik aan de motor werk, neem ik voor lief dat de eerste 15min besteed moeten worden aan versjouwen van spullen om ruimte te maken _O-
 
Sinds oktober 2018 inmiddels heb ik de beschikking over een werkplaats. Gehuurd, want ik was er helemaal klaar mee om overal motoren te hebben staan en onderdelen te hebben liggen voor m'n Rebel handel. Kreeg via m'n maat een berichtje dat deze te huur kwam, en heb maar ja gezegd. Geen spijt van gehad!

Mooi hok, ongeveer 8m x 5m en een goeie 6m in de nok, roldeur van 3x2,5 ongeveer, een loopdeur maar met bovenin een niet te bereiken zolder???? Dus heb ik er zelf een eerste zolder in gebouwd voor opslag, en nu ook om die hoge zolder te bereiken.
Die eigengebouwde zolder is ongeveer 3,5m diep vanuit de achterwand, en daaronder is nu mijn sleutelplek. Uiteraard eerst alles wit gespoten alvorens de verlichting op werd gehangen. Want wit is licht!
De werkbank staat links achterin op de foto's gezien. Die meet 220x100 en staat op een stalen frame van H-profieltjes met een blad van 15mm staalplaat. Een nieuwe Heuer 160 om het af te maken.
Een vaste trap naar eigenbouw zolder 1 was ook al snel een feit, evenals een loopkatje met een 500kilo kettingtakel om zware lasten van de aanhanger te liften. Zoals bijvoorbeeld m'n boor/freesbak die bij moeders in de schuur stond te verpieteren. Had ik al twee jaar, nooit gebruikt, maar nu lekker wel. Heb 'm inmiddels ook voorzien van digitale uitlezing. X, Y en Z.
Aan de rechterkant staan magazijnstellingen met de nodige opslag daarin en op. O.a. heel veel Buggy onderdelen. Want die Buggy stond al 11jaar bij een boer in opslag, en nu dus lekker in 'eigen' huis. Dat was eigenlijk bonus. Scheelt weer een paar 100 per jaar opslagkosten.
Een kabel lier hangt er in de nok, ook wel het vermelden waard. Die kan ik middels loopwielen ook op 1punt onder de zolder gebruiken om bijvoorbeeld motorblokken uit de Rebels te lichten met daarvoor gemaakt hijsgereedschap. Want die 450's zijn zwaar..... en mijn rug is al naar de kloten.
Ook zit er op dat hijspunt onder de zolder een stalen deksel in de vloer waarin in mijn test opstellingen kan zetten. De blokken van 450's en 250's kan ik daar dan in hangen via de takel, en die vervolgens kan laten lopen.
De eerste zolder staat inmiddels vol met magazijnstelling, en dat zit ramvol Rebel onderdelen. De tweede zolder ook.
Als ik er aan denk zal ik nog eens een recente foto plaatsen.

Hier een indrukje;

20181019_105332.jpg
20181023_105350.jpg


20181126_110234.jpg
20190820_135907.jpg
 
€700 aan schappen 8)7 , voor de prof ja.
Anders van die ijzeren €24 euri schappen , wekelijks in de aanbieding bij praxis, gamma , karwei.
Vervang dat hardboard door 18mm underlayment en je hebt prima schappies.
Juist ja!!
Voor 100 euries kan je al heel veel schappen maken. Underlayment is er perfect materiaal voor.
Voor HEEL zware spullen zet je evt. tegen de voorkant van underlayment nog en lat voor de stijfheid. Kan je daarna motorblokken op zetten!
Ik heb niet lang terug enkele overtollige stalen kantoorkasten voor €10/st gekocht. (leeg zonder schappen) Ook hierin nu underlayment 'planken'.
Nee, dat hoeft geen €700 te kosten. Zelfs een 'blind paard' moet al heel gek gaan doen om deze stalen kasten stuk te krijgen.
Maar het fijnste is, en daar ging het toch om, dat de werkruimte overzichtelijk wordt.
Je breekt niet meer je nek over allerlei klerezooi en wat je WEL nodig hebt is snel te vinden. Opgeruimd staat netjes :t
Tussen puinhopen kan je toch nooit lekker werken............... :X
 
Laatst bewerkt:
€700 aan schappen 8)7 , voor de prof ja.
Anders van die ijzeren €24 euri schappen , wekelijks in de aanbieding bij praxis, gamma , karwei.
Vervang dat hardboard door 18mm underlayment en je hebt prima schappies.
Ik zal maar niet zeggen wat ik al aan hout heb uitgegeven om hem passend in te bouwen :X

Oprit 2 autos lang en een postzegel voortuin zelfs ook ;). Op doodlopend woonerf, dus veilig spelen voor de kinderen. Ongekende luxe ja 8-)*D*O*. Dus als ik aan de motor werk, neem ik voor lief dat de eerste 15min besteed moeten worden aan versjouwen van spullen om ruimte te maken _O-
Oprit 5-6 auto’s lang, schuur van 9,5x5m, je hebt nooit teveel ruimte!


Weer lekker bezig geweest. De eerste rotzooi is van de vloer.
EE65656C-C510-4782-86EE-FA8C7EBBE1E8.jpeg
 
Juist ja!!
Voor 100 euries kan je al heel veel schappen maken. Underlayment is er perfect materiaal voor.
Voor HEEL zware spullen zet je evt. tegen de voorkant van underlayment nog en lat voor de stijfheid. Kan je daarna motorblokken op zetten!
Ik heb niet lang terug enkele overtollige stalen kantoorkasten voor €10/st gekocht. (leeg zonder schappen) Ook hierin nu underlayment 'planken'.
Nee, dat hoeft geen €700 te kosten. Zelfs een 'blind paard' moet al heel gek gaan doen om deze stalen kasten stuk te krijgen.
Maar het fijnste is, en daar ging het toch om, dat de werkruimte overzichtelijk wordt.
Je breekt niet meer je nek over allerlei klerezooi en wat je WEL nodig hebt is snel te vinden. Opgeruimd staat netjes :t
Tussen puinhopen kan je toch nooit lekker werken............... :X

Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. :P
 
Nou dan ben ik maar dom..

Als ik ergens niet tegen kan is een werkplaats die een zooitje is. Spul wat niet opgeruimd word, vet gereedschap..

Ik heb ook collega's gehad die de boel altijd versmeren en niet opruimen, als ik dan na m'n vakantie terug kwam was ik het eerste uur aan het opruimen en gereedschap ontvetten alvorens ik aan het werk ging.

Ieder heeft zo z'n eigen manier van werken, maar een schone en opgeruimde ruimte werkt zóveel fijner.
 
SDC11456.JPG
SANY0796.JPG


Mijn vorige ruimte, mis ik hevig. Achter die deuren was een nog veel grotere ruimte en achter de kamera was een keuken met zithoek. Alles verkocht voor veel te weinig, maar het was niet meer te betalen.

Nu heb ik een mooi huis met garage en berging en binnenkort ga ik er een ruimte bij bouwen van 6 bij 3 meter, zo groot als de garage en daar komen in de zomer de motoren te wonen. In de winter staan de Honda's in de garage en de Norton in de woonkamer.

Ik had eerder foto's geplaatst in dit topic, maar heel veel foto's zijn vern**kt door die gratis providers.

Overigens hebben ze die hele loods gewoon gesloopt en het is nu een oerwoud waar niemand iets aan doet. Prachtige ruimte, super geïsoleerd, luchtverwarming en je had er kunnen oefenen met een fanfare, maar nee, gewoon met de grond gelijk gemaakt en niemand doet wat met die grond.
 
Laatst bewerkt:
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. :P
Ik snap best dat de smiley aangeeft dat je het niet zo serieus bedoelt.
Maar toch ben ik er absoluut niet mee eens. :+
Ik leg tijdens het sleutelen mijn gereedschap altijd op een vaste plek terug. Als ik dat niet doe ben ik de helft van de tijd kwijt met zoeken.
Het is gewoon efficienter.
 
Yep, dat is al een heel stuk beter!
Ja man, ze zitten echt op jouw bevestiging te wachten🥳. Ik dacht dat voor Denigrerende opmerkingen een ander topic was geopend.
Misschien bedoel je het niet zo maar sjeezushee😄, kom jij hooghartig 🤷🏻‍♂️over. Pedant haast zou ik willen toevoegen😋. Moet dat echt zo? 🧐

Bovenstaand bericht dient met een vriendelijke ondertoon gelezen te worden 🤪
 
Juist ja!!
Voor 100 euries kan je al heel veel schappen maken. Underlayment is er perfect materiaal voor.
Voor HEEL zware spullen zet je evt. tegen de voorkant van underlayment nog en lat voor de stijfheid. Kan je daarna motorblokken op zetten!
Ik heb niet lang terug enkele overtollige stalen kantoorkasten voor €10/st gekocht. (leeg zonder schappen) Ook hierin nu underlayment 'planken'.
Nee, dat hoeft geen €700 te kosten. Zelfs een 'blind paard' moet al heel gek gaan doen om deze stalen kasten stuk te krijgen.
Maar het fijnste is, en daar ging het toch om, dat de werkruimte overzichtelijk wordt.
Je breekt niet meer je nek over allerlei klerezooi en wat je WEL nodig hebt is snel te vinden. Opgeruimd staat netjes :t
Tussen puinhopen kan je toch nooit lekker werken............... :X
Dat wordt een puinhoop bij jouw........................ :X Wat een droefenis!
Dat stort zo in elkaar.


Nee natuurlijk niet, maar ik wou je even met gelijke munt terug slaan want je uitspattingen komen nogal beledigend over.
Maar ik was al niet de enige die je hierover aansprak.
Verder hou ik erover op in de hoop dat je voortaan even nadenkt voordat je iets post.
 
Terug
Bovenaan Onderaan