Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
Wielen wisselen van m’n bus. Geen zin om hem in het midden onder een as te zetten of onder het subframe. Ik pak wel effe een felsrand vd koets. Krik omhoog, bus blijft staan en het ijzer veerde keurig niet terug
Ik zette daarentegen de krik uit het boordgereedschappakket onder mijn 2700 kilo wegende transporter om "effe zelf de wielen te wisselen" Draaien draaien draaien en die bus kwam maar niet omhoog... Verdween gewoon die krik samen met twee straatklinkers de grond in -O-
 
Ik was meer bezorgd over de dampen die blijven hangen. De alcohol wordt wel warm en de kans dat iemand anders nog aan het lassen is is aanwezig. Het is wel goud omdat het geen zooi achter laat. Vandaar dat er graag meer over weet. Al komt het bij mij bijna niet voor

Scheelt dat ik op het aanrecht aan het werk was, daar last gelukkig niemand ;)

db
 
Wielen wisselen van m’n bus. Geen zin om hem in het midden onder een as te zetten of onder het subframe. Ik pak wel effe een felsrand vd koets. Krik omhoog, bus blijft staan en het ijzer veerde keurig niet terug

De gemiddelde bestelbus is te zwaar, om de krik onder de dorpel te zetten, kwamen ze recent bij mijn garage ook achter. (Geen Ford dealer). De vaste monteurs weten het, die heb ik gewaarschuwd, de nieuwe monteur wist het niet.

Zelfs een luchtkussen duwde in het verleden bij een vorige bus het blik zo naar binnen.
 
Mijn bus mag 1400 kg laden, een deel van dat laadvermogen hadden ze beter in dikker metaal voor de dorpels kunnen steken. Doen ze bij Volkswagen ook, maar ach die mag niet zoveel laden.
 
Achter onder het cardan en voor midden onder het subframe werkt eigenlijk het best/snelst. Ik had alleen geen zin om met m’n kadaver op de straat te gaan liggen. Blok rubber er tussen en je kunt er 2 tegelijk doen
 
1600025403278.jpeg
 
Mijn bus mag 1400 kg laden, een deel van dat laadvermogen hadden ze beter in dikker metaal voor de dorpels kunnen steken. Doen ze bij Volkswagen ook, maar ach die mag niet zoveel laden.
Ik denk maar weet het niet zeker dat ik aardig in de buurt kom van die 1400 kg,
Ik heb 3 lades er in gemaakt die liggen vol met knel en perskoppelingen plus de nodige service materialen.
Ik weet alleen wat de bus weegt incl de materialen en dat is bij mij gemiddeld 3200 kg,ik heb erook zwaardere veren onder
 
Bij ons werden de haakse slijpers waarvan je de knop vast kon zetten afgekeurd.
Omdat deze na bv een stroomuitval (in de aan stand) er vandoor kunnen gaan als de stroom weer ingeschakeld wordt.
En dat is waarom je geleerd wordt om ze altijd op de rug te leggen met de slijpschijf omhoog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan