Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
3500 mag wel maar is een andere klasse. Bij controles, bijvoorbeeld aan de grens, is er één strook links voor vervoer tot 2800 kg. De rest moet met de vrachtwagens mee
 
En dat is waarom je geleerd wordt om ze altijd op de rug te leggen met de slijpschijf omhoog.
Wie heeft jouw dat geleerd, hij ligt veel veiliger op de beschermkap,als je hem met de schijf omhoog legt kan je er in grijpen en als hij start gaat hij vrijwel zeker aan de wandel omdat hij omvalt,dat doet hij niet als hij op de beschermkap ligt
 
Ik heb gewoon VCA hè

Oh, dat moet ik nog gaan halen binnenkort volgens mij. Vraag me alleen af of dat bij mij heel veel zin heeft _O- Sleutelen doe ik mijn hoofd, of met de mond. Weet wel hoe het moet zo is het niet, maar heb er echt totaal geen gevoel voor. Daarom blijf ik er ook op afstand met mijn handen in mijn zakken naar kijken.
 
Ik heb ook vca maar ik vind het de grootste onzin cursus
Ik deed voorheen veel autogeen lassen,toen werd mij daar verteld dat koper als het in aanraking komt met acetyleen dat het zelf ontbrandbaar was,dus ik zeg rekent u messing ook als koper,ja zegt hij,waarop ik zeg waarom maken ze de drukmeters dan van messing en de buigpitten van rood koper,hij zegt ik zoek het op ,na de pauze het staat in het boek,ik zeg dan kan je dat boek wel weggooien,kreeg ik als antwoord dat ik eigenwijs was
Ander voorbeeld het glaasje in de laskap is onrbreekbaar,ik zeg wat een onzin,nou toen had ik het helemaal gedaan.
Als ik weer vca moest doen deed ik het niet,als je volgens vca moet werken is dat bijna onmogelijk
Je eigen zekeren aan de voorkant van het dak als je aan de achterkant moet werken,handig als ik alleen een dakdoorvoertje moet maken
 
Ik heb ook vca maar ik vind het de grootste onzin cursus
Ik deed voorheen veel autogeen lassen,toen werd mij daar verteld dat koper als het in aanraking komt met acetyleen dat het zelf ontbrandbaar was,dus ik zeg rekent u messing ook als koper,ja zegt hij,waarop ik zeg waarom maken ze de drukmeters dan van messing en de buigpitten van rood koper,hij zegt ik zoek het op ,na de pauze het staat in het boek,ik zeg dan kan je dat boek wel weggooien,kreeg ik als antwoord dat ik eigenwijs was
Ander voorbeeld het glaasje in de laskap is onrbreekbaar,ik zeg wat een onzin,nou toen had ik het helemaal gedaan.
Als ik weer vca moest doen deed ik het niet,als je volgens vca moet werken is dat bijna onmogelijk
Je eigen zekeren aan de voorkant van het dak als je aan de achterkant moet werken,handig als ik alleen een dakdoorvoertje moet maken
 
Dat je je daar druk over maakt? Je mag 5 fouten hebben. Dat is een mooie marge in de combinatie van jouw fouten en die van de cursus. Laat die man/vrouw lekker z’n best doen.
note: ik ben zelf ooit midden in een cursus weggelopen omdat ik me groen en geel ergerde aan die gast die de cursus gaf
 
Dat je je daar druk over maakt? Je mag 5 fouten hebben. Dat is een mooie marge in de combinatie van jouw fouten en die van de cursus. Laat die man/vrouw lekker z’n best doen.
note: ik ben zelf ooit midden in een cursus weggelopen omdat ik me groen en geel ergerde aan die gast die de cursus gaf

Och ik heb altijd dat zelfde gevoel met EHBO/BHV
Wat een stel zeikers die die cursussen geven, en regels die ze veranderen om te veranderen..
Ik heb ooit een motorongeluk gehad, en heb daarom altijd een voet ingezwachteld, visgraat...
Ik kan daar de vierdaagse mee lopen zonder dat het een mm verschuift, al 40 jaar...
En dan nog weten ze het beter, en MOET het anders..... kun je niet tegenaan lullen..
Gewoon accepteren en weer vergeten als je het papiertje hebt
 
Och ik heb altijd dat zelfde gevoel met EHBO/BHV
Wat een stel zeikers die die cursussen geven, en regels die ze veranderen om te veranderen..
Ik heb ooit een motorongeluk gehad, en heb daarom altijd een voet ingezwachteld, visgraat...
Ik kan daar de vierdaagse mee lopen zonder dat het een mm verschuift, al 40 jaar...
En dan nog weten ze het beter, en MOET het anders..... kun je niet tegenaan lullen..
Gewoon accepteren en weer vergeten als je het papiertje hebt
Ik ga niet naar een cursus om mij allerlei onzin aan te laten lullen
 
Ik ga niet naar een cursus om mij allerlei onzin aan te laten lullen

Dat klopt, maar ik ben gestopt met me daar aan te ergeren..
Mijn baas wilde dat we ooit een cursus smeren moesten doen, ( onderhoud voor operators) en wij als technici moesten daar ook maar naar toe...
Dus kom binnen geef die man een hand , en draai zijn hand zo dat ik zijn nagels kon zien...
Hij vroeg waarom doe je dat...
Ik zeg: Als ik een cursus krijg over smeren, van iemand met kantoorhandjes, begin ik al te twijfelen!!!!
Hij heeft een kwart van de cursus zitten schrijven over dingen die ik HEM vertelde waar hij geen benul van had...
KOEGRAS had hij nog NOOIT van gehoord b.v.
 
Hahahaha, zo moest ik bij defensie als dienstplichtig wachtmeester gasten leren schieten tijdens de basisopleiding terwijl ik daar zelf voor was gezakt.

En om er nog wat geblunder aan toe te voegen:
Einde dag schieten met het pistool vd kap. De kogels moesten op en ik ergerde me aan het trage geschiet van m’n collega’s. Don Johnson schoot ook niet met zoveel getrut. Ja, bij mij vlogen de plakken grond omhoog 5 meter voor m’n voeten.
 
Ik heb ook vca maar ik vind het de grootste onzin cursus
Ik deed voorheen veel autogeen lassen,toen werd mij daar verteld dat koper als het in aanraking komt met acetyleen dat het zelf ontbrandbaar was,dus ik zeg rekent u messing ook als koper,ja zegt hij,waarop ik zeg waarom maken ze de drukmeters dan van messing en de buigpitten van rood koper,hij zegt ik zoek het op ,na de pauze het staat in het boek,ik zeg dan kan je dat boek wel weggooien,kreeg ik als antwoord dat ik eigenwijs was
Ander voorbeeld het glaasje in de laskap is onrbreekbaar,ik zeg wat een onzin,nou toen had ik het helemaal gedaan.
Als ik weer vca moest doen deed ik het niet,als je volgens vca moet werken is dat bijna onmogelijk
Je eigen zekeren aan de voorkant van het dak als je aan de achterkant moet werken,handig als ik alleen een dakdoorvoertje moet maken

VCA moet je gewoon zien als een basis, niet meer en niet minder. Geldt ook voor BHV / EHBO, pak bij die opleidingen de dingen eruit die je waardevol en zinvol vindt en mocht je het nodig hebben pas dat dan toe. Iedere keer als je de opleiding krijgt zal je een ander verhaal horen, VCA is generalistisch en niet specialistisch. Zoals hierboven al beschreven ;)

Maar zekeren aan de voorkant van het dak als je aan de achterkant moet werken is wel een beetje vreemd? Je kijkt naar je werkzaamheden en op basis van de werkzaamheden ga je een veilige manier van werken bedenken. Dit klinkt sowieso al bijzonder en niet veilig. :')
 
VCA is de grootste onxin die er bestaat. Je krijgt dat kaartje bij een pakkie boter. Het ik alleen maar verantwoordelihkheid afschuiven

Rob ik ben het volledig met je eens, met een kanttekening..
Ik en ik denk vele hier met me stammen nog uit het analoge tijdperk, waarbij techniek nog onderwezen werd in plaats van koop maar een laptop en als hetdaar niet mee gaat is het echt kapot..
Hele volksstammen komen nu op een werkplek, die het verschil niet weten tussen een luchtleiding en een stroomkabel...
Voor die mensen ( en ze weten het vaak nog beter ook hoor) zijn dit soort cursussen noodzakelijk, en wij lachen er om...
Van de week nog kregen we een apje of we even de white belt cursus wilden doen..
Ik en nog een paar kregen er prive een apje achteraan geldt niet voor jullie hoor...heel soms weet een leidinggevende ook wel wie wat nodig heeft
 
Yep. Daarentege: Ik was op de Heerema Balder als monteur en de leidinggevende, een klootzak van de ergste soort, had gezegd dat ze maar moesten zeggen dat ze de instructiefilm van Verolme hadden gezien, dan konden ze meteen aan boord. In de eerste pauze heb ik gevraagd wie die film geskipt hadden, die konden NU met me mee naar de uitgang of op rapport bij de projectleider. Anders zou ik weggan en de monteurs van boord meenemen die wel verantwoordelihk bezig zijn. Als ik bewusteloos onder een trap lig wil ik dat ze weten wie ze moeten bellen, meer van dat..
 
Oh, dat moet ik nog gaan halen binnenkort volgens mij. Vraag me alleen af of dat bij mij heel veel zin heeft _O- Sleutelen doe ik mijn hoofd, of met de mond. Weet wel hoe het moet zo is het niet, maar heb er echt totaal geen gevoel voor. Daarom blijf ik er ook op afstand met mijn handen in mijn zakken naar kijken.
O, ben jij zn iritante kl.......
Met beste stuurlui enz.




8)7 :+ :+
 
Dat je je daar druk over maakt? Je mag 5 fouten hebben. Dat is een mooie marge in de combinatie van jouw fouten en die van de cursus. Laat die man/vrouw lekker z’n best doen.
note: ik ben zelf ooit midden in een cursus weggelopen omdat ik me groen en geel ergerde aan die gast die de cursus gaf
Als je maar voldoende punten haal voor het exame. Hup in de pocket.
Vooral voor een bouwvakker die nooit een stap op een chemi plan zet is er veel bende te leren. Brrrr.
 
Maar zekeren aan de voorkant van het dak als je aan de achterkant moet werken is wel een beetje vreemd? Je kijkt naar je werkzaamheden en op basis van de werkzaamheden ga je een veilige manier van werken bedenken. Dit klinkt sowieso al bijzonder en niet veilig. :')
En toch is dat veiliger. Je hebt dan een langere lijn, en dus meer bewegingsruimte. En als je dan valt is je lijn niet lang genoeg om de grond te kunnen raken.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan