He Sigma, een PowerCommander II op een 2000 Blade, was het geen PCIII of PCIIIr
.
Fisher, ik heb ook een 2000 Blade met een full Akrapovic Evo en PCIIIr, ik zal niet in herhaling vallen want het heeft al eens op het M-F gestaan...
Mocht je wel interesse hebben kijk dan voor mijn info op
http/www.rrzone.com/929rr/pc111/pcseries.htm. Vanaf de helft van de pagina omlaag staat een heel verhaal met details over benzineverbruik etc.etc. Klik ook eens op de Dynojet Dynamometer 250 meting en verbaas je over het verschil tussen de rode en paarse lijnen
.
Voor dezelfde prijs als een standaard GSX-R1000 heb je een even snelle motor met 143 SAE pk's aan de rol (i.p.v. 127). Kun je zien hoeveel vermogen tegenwoordig wordt verspilt in milieu en geluidseisen
!
Verwacht van een PCIII alléén geen wonderen zoals je kunt zien aan het verschil tussen de rode en blauwe lijnen
. Hij pakt hooguit iets beter op en wordt zuiniger bij GEMATIGDE gasstanden... Volgas staat de injectie namelijk af fabriek al aardig goed dus stevig gassend op een circuit wordt hij niet zuiniger, rustig rijdend tijdens een vakantie deste meer (gemakkelijk 1 op 20).
Met een slip-on bereik je niet zoveel, als je écht wat wilt dan moet je er ook helemaal voor gaan, weg met die 'marketingklep' in de uitlaat (H-TEV bij de Blade) en een volledig systeem kopen van een goede firma. Kijk eens hoe hij als een streep doorgaat tot in de begrenzer, daardoor krijg je een perfecte aansluiting op de volgende versnelling
.
Voor de duidelijkheid, de PCIII manipuleert enkel de injectie, met de PCIIIr kun je ook nog de ontsteking naar je hand zetten zoals je ziet tussen de groene en paarse curve (+3pk). Lees voor de verschillen de details op
http/www.powercommander.com/featversions.shtml.
Als je het klepje in het luchtfilter eruit sloopt (H-VIX bij de Blade) en twee airducts monteert - zie
http/www.hardracing.com/929RamAir.htm (tip van NeoDread) - schijn je nog eens 5-7 pk te halen door het RAM AIR effect (nog niet zelf getest). Volgens hardracing kom je dan zelfs op 147-149 SAE pk op de rol!
Waarschijnlijk krijgt een SP1 door de snorkel in de neus genoeg koele lucht dus die modificatie zal bij jou niet nodig zijn lijkt me. Zo te zien kun je voor je SP-1 zowel een PCII als een PCIIIr bestellen (kijk in de lijst halfweg voor de RC51)
http/www.powercommander.com/supphonmaps.shtml#rc513.
Mogelijk zijn de SP-1 bochten dik genoeg en zijn slip-ons voldoende, bel Hans Kerkhoven even (tel nummer staat onder de uitdraai) voor details, hij heeft de hele Nederlandse SP-1 club op de bank gehad!
Succes ermee en laat nog wat van je horen als het zover is.