Het feit dat je niets met de startonderbreker en current sensor hebt gedaan, maakt hier nix uit.
Ben ik met eens. Een current sensor triggert 't alarm op stroomverbruik (of spanningsval door inschakelen van een stroomverbruiker). Maar of nu wel of geen current sensor, dat doet er nix aan af dat het alarm zich niet laat inschakelen/knipperlichten niet werken. Vandaar.Toch wel, want de current-sensor is uitgeschakeld wanneer je de draad verbreekt.
Jij hebt een handleiding. Ik niet. En toch durf ik te betwijfelen of dat het aangehaalde wel juist is. Als de motor wordt ge-hotwired, dan is het aan de current sensor om dit te registreren. De (ingeschakelde) current sensor bewaakt niets anders dan de inwendige voedingsspanning van het alarm zelf, ofwel gewoon de boordspanning. Als een willekeurige electrische gebruiker wordt ingeschakeld (daaronder valt dus ook hot wiring), zal deze een kort dipje in de voedingsspanning veroorzaken en de current sensor laten trippen.wat die paars/witte draad betreft zal deze het alarm triggeren wanneer
er contact wordt gemaakt(hot wiring in boefjesterm).
Je hebt tenslotte twee voedingslijnen die met 5A en 15A zijn gezekerd. Ik verwacht dat die 5A in orde is, omdat het alarm zich dus laat in-/uitschakelen en verder lijkt te werken. Maar 4 knipperlichten van 21W nemen al 7A op en zullen dus door de 15A zekering gevoed moeten worden. Naar verwachting zal je startonderbreekrelais dan ook kunnen aantrekken.het zou mischien wel een fuse kunnen zijn alhoewel het alarm voor de rest goed degelijk werkt,
ik zal het morgen wel eens uitzoeken of er eentje verfikt is.
allesinds bedankt voor de posts tot nu toe
vermoedelijk bij het uittesten van de startonderbreking, welke ik toen ff tussen de ontsteking en de control unit heb gelegd (waar mischien een beetje teveel ampére doorstroomde)..
wat denken jullie , is het beter om de 'dodemansknop' te onderbreken of de ontsteking zelf...?
Gellukig is er nogg zon handig forum vol met mensen die, je op belachelijke en vermijdelijke fouten kunnen wijzen...
..het was dus inderdaad een zekering die gesprongen was, eentje van 20A die dus diende om de relais en de lichtjes te voeden..
vrij voor de hand liggend zelf zodanig dat ik er stomweg overgekeken had
Maakt geen verschil: de dodemansknop onderbreekt nl de ontsteking ook. Ik sluit me bij Mike aan.wat denken jullie , is het beter om de 'dodemansknop' te onderbreken of de ontsteking zelf...?
wat tijdens het rijden betreft, is het idd aangewezen niet op het knopje te duwen;
Is bv een beveiliging tegen motorjacking, wanneer je uiteindelijk de motor kunt afschakelen wanneer ie er mee wegrijdt. (of denken jullie er anders over)..
Dan lijkt 't erop dat je behalve je ontsteking onderbreekt, ook de voeding naar je alarm onderbreekt. Dan zou ik me voor kunnen stellen dat 't spulletje in een lus raakt: "TTRRRRRrrrrrr"idd...alles opgelost,
eb zelf ledje geinstalleerd
alleen die startonderbreking laat ik er maar vantussen, heeft me meer miserie gekost dan moeite,
eb geel-oranje, groene, blauwe, rode doorgeknipt, onderbroken, gesoldeerd,..
zonder succes, die relais kan gewoon niet overweg met een ignition signaal, begint continu te schakelen('TTRRRRRrrrrrrrrr'), zonder enig nut...
en vindt het uiteindelijk nutteloos
Ja. Als je die aan massa legt, dan trigger je 't alarm. Als je 'm niet gebruikt, dan moet je 'm isoleren (!!!) en opbergen.(kan iem me uitleggen waarvoor die gele draad zou lunnen dienen..?