Problemen Schubert S1 en vervanging..

Wat lijkt jou goede vervanging/oplossing?

  • Schubert laten repareren ?

    Stemmen: 10 47,6%
  • Vervangen voor nieuwe S1

    Stemmen: 7 33,3%
  • XR1000

    Stemmen: 3 14,3%
  • iets anders...

    Stemmen: 1 4,8%

  • Totaal aantal stemmers
    21
ik vind het maar een raar verhaal allemaal... motoport en splash mogen allebei wel wat beter (lees sneller) hun best doen om die helm in orde te krijgen zeg B| is toch geen service...
maar dat die coating niet werkt en dat je uiteindelijk op een pinlock terecht gaat komen zit er wel in... coating is gewoon helemaal nix... snap er ook nix van dat schubert er maar mee doorgaat...
je kan eventueel bij het opsturen van de helm erbij zeggen dat ie zo mogelijk gecrediteerd moet worden dan kan jij voor dat geld danwel dezelfde of een andere helm uitzoeken.

@ fuck, een shoei met coating?? daar heb ik nog nooit van gehoord :? of t moet een heel oud model zijn?
 
Ik heb ook een S1 en omdat bekend is dat er wat problemen zijn met de coating van het vizier heb ik meteen het oude vizier geruild voor een nieuwe zonder die coating maar met pinlock gaten en een pinlock gemonteerd. Kosten: aleen de pinlock. Het vizier ging gewoon terug onder garantie :) En een pinlock werkt natuurlijk perfect!
 
ik vind het verhaal ook stom. Ik bedoel van zo'n dure helm verwacht ik niet dat hij binnen 5 maanden deze gebreken vertoont en daarnaast ,wat iemand anders ook al zei, hoe die winkel het oplost zal mij een zorg zijn maar wat een leverancier niet kan leveren is niet mijn probleem.

Dat mijn vertrouwen in de helm weg is is mijn probleem omdat dat mijn gevoel is.. zo werd er gesproken. Liefste zou ik de helm door de raam naar binnen gooien maarja.

Schubert gaat de helm controleren maarja leuk en aardig dat lost het vertrouwen niet op en het vizier probleem ook niet. Dat ze nu dikker rubber gaan monteren zodat het vizier probleem word opgelost, tja sorry maar rubber gaat ook "werken" en slijten. (dat iedere helm dat doet prima maar hoe dikker het rubber hoe eerder)

Ik wil niet toegeven maar word moe van het gestrijd. Ik ga geloof ik maar eens langs en face to face praten ipv steeds mail/telefonisch.



Ik weet wel dat als dit niet goed word opgelost ik daar in iedergeval 0,0 meer koop en ik heb nog wat dure dingen op verlanglijstje staan (textiel , goretex..)


ow en als ik een shoei zou kopen/omruilen (hoewel dat ruilen niet zal gebeuren ) ga ik ook geen pinlock monteren.. heb dan gewoon een ander probleem weer den ik :X

Gaat trouwens om Motoport Hillegom.




vr6piloot : ga geen namen noemen sorry.

 
Ik heb ook een S1 en omdat bekend is dat er wat problemen zijn met de coating van het vizier heb ik meteen het oude vizier geruild voor een nieuwe zonder die coating maar met pinlock gaten en een pinlock gemonteerd. Kosten: aleen de pinlock. Het vizier ging gewoon terug onder garantie :) En een pinlock werkt natuurlijk perfect!


....heb de mijne nu een maand of 8, en idd die coating laat vrij makkelijk los...
na de laatste regenrit..stond m'n helm te drogen in de vensterbank....
Pak'em vanochtend weer op,....doe dat vizier omhoog!...blijft er folie aan dat bovenste rubber plakken... :? ...
Dus ik wil nu ook zo'n pinlock-vizier aanschaffen.
Waar heb jij'em gehaald en kwanta-kosta?
 
....heb de mijne nu een maand of 8, en idd die coating laat vrij makkelijk los...
na de laatste regenrit..stond m'n helm te drogen in de vensterbank....
Pak'em vanochtend weer op,....doe dat vizier omhoog!...blijft er folie aan dat bovenste rubber plakken... :? ...
Dus ik wil nu ook zo'n pinlock-vizier aanschaffen.
Waar heb jij'em gehaald en kwanta-kosta?
Het nieuwe vizier was helemaal gratis :) Het is een garantiegevalletje en ze zouden hem dus gewoon om moeten ruilen voor een vizier zonder die coating en met pinlock-gaten. Pinlock (euro of 25?) zelf moet je dan natuurlijk wel betalen ;) Ik heb het toen gedaan bij Kalsbeek in Zwolle maar ik neem aan dat iedere Schuberth-dealer dat doet.
 
over dat grijs import: die helmen zijn enkel goedkoper omdat deze mogelijk niet door de verplichte veiligheids keuring komen die voor europa verplicht is. Deze helmen gaan dan meestal voor een lage prijs naar afrika of azie, waar ze het minder nauw nemen met de veiligheid van mensen.

als je er een helm koopt via een officiele dealer, met een certificaat erbij, heb je een helm die wel voldoet aan de juiste veiligheids eisen.
Sorry, maar dat is echt geløl, zoals verschillende mensen al aan hebben gegeven... Lees *dit topic* er nou eens op na.
 
Nou Ed van Voorne van Motoport Hillegom heeft liever een rechtzaak aan z'n broek als dat ie de helm vervangt (van mijn part voor nieuwe s1 die ik dan wel verkoop!).

Opsturen is enigste oplossing en anders is de deur dicht bij hun.

Ik wil niet dat ie opgestuurd word! ik wil een andere helm, vertrouwen is weg.. als ik er mee het asfalt kus en hij is niet ok dan heb IK een probleem. Vervangen die zooi.. B|

Zijn baas komt over anderhalve week terug van vakantie.. men verwacht van hem de zelfde reactie...

Heb mezelf maar ingehouden om de helm niet tegen z'n kop aan te slaan, wat een gruwelijke arrogante verkoper.. bah bah.
 
Heb schubert sales gebeld in Duitsland en heb email adres gekregen van iemand die schijnbaar genoeg invloed heeft om mij goed te kunnen helpen.

pfffff..
 
het probleem voor een motorzaak is dat als ze jou een nieuwe helm mee geven en jou helm niet gecrediteerd worden zijn een fikse onkosten post hebben... en zeker met de huidige motormarkt is dat wel vervelend. opsturen zullen ze dus toch moeten... ik vrees dat jij daar weinig aan kan veranderen.
maar... dat hadden ze wel ff paar maanden eerder zo vlot mogelijk voor je kunnen regelen, of ze hadden eens kunnen vragen of de vertegenwoordiger van splash langskwam op een afgesproken dag waarop jou helm daar was zodat die zijn mening kon geven, zegt die crediteren dan had jij meteen een nieuwe helm kunnen aanschaffen.

oftewel, logisch dat ze m willen opsturen want anders kost het gewoon heel veel geld en dat zou bijna iedere motorzaak zeggen maar dit had allemaal veel vlotter en efficienter gemoeten.
 
het probleem voor een motorzaak is dat als ze jou een nieuwe helm mee geven en jou helm niet gecrediteerd worden zijn een fikse onkosten post hebben... en zeker met de huidige motormarkt is dat wel vervelend. opsturen zullen ze dus toch moeten... ik vrees dat jij daar weinig aan kan veranderen.
maar... dat hadden ze wel ff paar maanden eerder zo vlot mogelijk voor je kunnen regelen, of ze hadden eens kunnen vragen of de vertegenwoordiger van splash langskwam op een afgesproken dag waarop jou helm daar was zodat die zijn mening kon geven, zegt die crediteren dan had jij meteen een nieuwe helm kunnen aanschaffen.

oftewel, logisch dat ze m willen opsturen want anders kost het gewoon heel veel geld en dat zou bijna iedere motorzaak zeggen maar dit had allemaal veel vlotter en efficienter gemoeten.

Wat je bedoelt te zeggen is dat het Motoport alleen om hun eigen portemonee gaat en jij kan verrekken :P
 
@capoerist.........je mag/kan ook pmen!! of meelen!!!!!! ik ben desondanks toch nog zeer geinteresseerd in de de s1
 
Wat je bedoelt te zeggen is dat het Motoport alleen om hun eigen portemonee gaat en jij kan verrekken :P
je stelt t wat zwart wit maar ja idd, zij hebben die helm niet geproduceerd, ze leveren hem, als er iets niet goed is zal de leverancier van motoport (splash) dit op moeten lossen. anders is de motorzaak in wel erg veel gevallen de dupe.
zoals ik al eerder heb gezegd, natuurlijk hadden ze het sneller moeten regelen maar opsturen is een normale gang van zaken en daar kan de motorzaak weinig aan veranderen en een klant ook ;) .
 
Moeten we het nu weer over leveranciersverplichtingen gaan hebben?
Motoport is als winkel verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijk product.
Of er dan nog een importeur / tussenhandel / fabrikant achter zit daar heeft de klant helemaal niks mee te maken.

Ook ik zou er als motorzaak niet blij mee zijn, maar als verkoper zijn zij verantwoordelijk, en niet Splash of Schuberth Duitsland!
 
Moeten we het nu weer over leveranciersverplichtingen gaan hebben?
Motoport is als winkel verantwoordelijk voor het leveren van een deugdelijk product.
Of er dan nog een importeur / tussenhandel / fabrikant achter zit daar heeft de klant helemaal niks mee te maken.

Ook ik zou er als motorzaak niet blij mee zijn, maar als verkoper zijn zij verantwoordelijk, en niet Splash of Schuberth Duitsland!
prima maar als een zaak dat dat oplost door m naar de fabrikant te sturen moet je niet gaan miepen :P de motorzaak maakt m niet en kan m dus ook niet fixen :P

(dit heeft trouwes weinig meer met het oorspronkelijke onderwerp te maken)
 
je stelt t wat zwart wit maar ja idd, zij hebben die helm niet geproduceerd, ze leveren hem, als er iets niet goed is zal de leverancier van motoport (splash) dit op moeten lossen. anders is de motorzaak in wel erg veel gevallen de dupe.

Dat heet dacht ik bedrijfsrisico, dat wordt doorberekend in de prijs die jij betaalt :)

zoals ik al eerder heb gezegd, natuurlijk hadden ze het sneller moeten regelen maar opsturen is een normale gang van zaken en daar kan de motorzaak weinig aan veranderen

Lijkt me dat dat de keus van de motorzaak is. Laat je je klant in de kou staan of neem je dat risico voor hem?

en een klant ook ;) .

Gelukkig hebben we daar regels voor :)
 
Als de motorzaak een motor inruilt en deze verkoopt en hij gaat stuk kost het hun ook geld ivm garantie. Nu gaat er een helm naar de klote en hun mogen de klant niet de dupe laten worden maar hadden in dit geval splash en/of schubert onder druk moeten zetten. Ze zijn een hele grote keeten met hun motoport en Splash mag blij zijn na hun "schubert zonderkeurmerk is voor buitenlanders-actie" dat ze nog niet aangeklaagt zijn of iets.

Dat hun geen nieuwe meegeven 123 snap ik best, het kost hun geld, maar beetje druk uit oefenen ipv roepen van " heb goeie ervaringen met splash " en " zijn goeie jongens van splash" en daarmee zijn arm tot aan de elleboog bruin maken ipv opkomen voor de rechten van de klant.. tja..

ik moet een verdomd duur textiel pak aanschaffen ivm winter rijden maar toch mooi niet daar en het zla ook niet van bij splash vandaan komen! Ik ben er echt klaar mee , ze hebben het verpest.


en lees maar over de typo's heen :+



En dat ik mededeel dat ik weiger om de helm op marktplaats te gaan verkopen 2e hands zodat ik een nieuwe kan kopen en daarop dood leuk te horen krijgen van " goh dat zou ik wel doen in jou geval na reparatie" .. ik had hem die helm door zijn strot moeten duwen.. sorry heb echt kokend bloed hierover.. :r

Ik hoop dat schubert hun stappen neemt in dit geval , anders zal iemand mij moeten escorteren tot aan de balie van motoport zodat ik die persoon niet aanvlieg.. gvd behoorljik deel van je salaris voor een fatsoenlijke helm en dan krijg je dit.
 
Hij gaat terug naar schubert en krijg een speciaal nieuw vizier... nieuwste type ofzo is dat en de rest repareren ze..

bah bah..

es kijken bij welke zaak ik een andere helm durf te gaan aanschaffen. Hoor veel goede verhalen over de seerivce van shoei.


iemand ervaring met iets van rain x aan de binnen kant van de helm tegen beslaan ? wil geen pinlock ofzo en wel een andere helm nu.


 
Laatst bewerkt:
Hallo oma!


Net telefoontje gekregen dat de Helm terug is bij een andere motoport vestiging (omdat ik de meneer van motoport hillegom nogal een arrogante hufter vind, iemand nog een helm die ik daar door de raam mag gooien O-) :X )


Hij is naar Schubert geweest en ze hebben echt een hele was lijst met dingen die vervangen zijn onder garantie.

Nouja eigenlijk is heel de helm vervangen behalve de buitenschaal.

nieuwe rubbers, nieuw vizier, nieuw zonnevizier, nieuwe stof aan de binnenkant, nieuwe binnenschaal,etc. etc.


Dus iemand een "nieuwe" helm kopen ? Ik ga voor een xr1000
 
Laatst bewerkt:
Hallo oma!


Net telefoontje gekregen dat de Helm terug is bij een andere motoport vestiging (omdat ik de meneer van motoport hillegom nogal een arrogante hufter vind, iemand nog een helm die ik daar door de raam mag gooien O-) :X )


Hij is naar Schubert geweest en ze hebben echt een hele was lijst met dingen die vervangen zijn onder garantie.

Nouja eigenlijk is heel de helm vervangen behalve de buitenschaal.

nieuwe rubbers, nieuw vizier, nieuw zonnevizier, nieuwe stof aan de binnenkant, nieuwe binnenschaal,etc. etc.


Dus iemand een "nieuwe" helm kopen ? Ik ga voor een xr1000

Goede service van de fabrikant ! Ik overweeg zelf een grijze Concept 2, dus wel benieuwd hoe dit soort dingetjes afgehandeld worden. Frappant dat je die meneer van MP H'gom een arrogante hufter noemt. Tijdens het opvragen van offertes voor mijn eigen motor, liep ik waarschijnlijk dezelfde persoonlijkheid tegen het lijf. Vandaar dat ik daar niets eens langs ben geweest. Was ook de allerduurste van alle dealers, na offertes vergeleken te hebben. Bah ! Uiteindelijk uitgekomen op MP Almere (bij Peter). Beter !!
 
Laatst bewerkt:
Hij is naar Schubert geweest en ze hebben echt een hele was lijst met dingen die vervangen zijn onder garantie. Nouja eigenlijk is heel de helm vervangen behalve de buitenschaal.
Het is wel een goede service van ze, alleen jammer dat je zo lang hebt moeten wachten -O- Maar nu wil je er alsnog niet mee rijden :?
 
Herrdirektor : Idd, waarschijnlijk zelfde persoon geweest, moet even terug zoeken voor zijn naam, heb ik uit mijn hoofd verbannen.


Spider : Heb de helm pas half december weg gebracht omdat ik het gewoon zat was en zoiets had van hopelijk glipt hij verzekerings gewijs een keer van de tafel dankzij iemand.

Ook het gezeik rondom het opsturen en dergelijke .. bah bah.

maargoed de service die motoport wormerveer heeft geleverd is prima en van schubert waarschijnlijk ook.

En nee ik hoef geen schubert meer, ik blijf erbij dat als een helm van deze prijsklasse binnen die tijd al zoveel mankementen mankeert dan verwacht ik direkt een nieuwe.. en dat ze hem nu geheel repareren behalve de buitenschaal, geef dan gewoon een nieuwe.

De dame via de telefoon zei garantie en stuk coulance.. dus ik ben erg erg benieuwd.

Ga hem zaterdag waarschijnlijk ophalen.
 
Nou, succes zaterdag. Laat die naam maar zitten; het zal zeker wel dezelfde geweest zijn. Je brengt mij nu wel ernstig aan het twijfelen. De C2 is ook niet bepaald een low-budget helm. :? Over de System 5 (bmw) die ik al heb enkel lof. Stil, zit lekker en robuust.
 
Terug
Bovenaan Onderaan