Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Project Bmw Scarver

Torderen is wel wat anders dan "verschillend in veren" maar ook daar geld bij hoe dikker de as en hoe beter de klem constructie is van de balhoofdplaten hoe stijver de vork is om dat torderen tegen te gaan .
Aan de andere kant leverd dit naast meer stijfheid ook een fraaie spatbord bevestiging op
 
Ja, vandaar mijn opmerking ook. Maar een voorvorkbrace werk dus voor beide krachten?

Een spatbordbevestiging is altijd fijn natuurlijk.
 
De kappen zitten erop.Luchtfilter hier en daar een beetje aangepast,waardoor de kappen smaller zitten en lager.Dat is nodig omdat ik een laag stuur heb gemonteerd vanwege een meer sportieve zithouding.
Er komt nog een afdekrandje onder de kappen tegen het frame.
Ook een rvs kapje voor de aandrijfpoelie gemaakt.
 
Vorige week zes dagen naar een vriend in de Jura (Fr)geweest met de Scarver.Voor mij dik 900km enkele reis,3000km in zes dagen,geen klap verkeerd en geen spat oliegebruik.Was geen verkeerde aankoop dat blokkie....
Motor is daar echt in d'r element
 
Eindelijk tijd gemaakt om een afdekkap te maken voor boven het luchtfilter. Voor het eerst gestoeid met een Engels wiel. Dat valt nog niet mee
Scharnier eraan gemaakt, dan heb je een mooie bergruimte.
Ook nog een paar rvs stuurgewichten gedraaid, scheelt flink in de trillingen