R1 met seatpipes

...
Wat ik nog wel wilde vragen: wat kost zo\'n setje eigenlijk en kun je het gewoon ergens bestellen
...

De foto van het setje is van een R6, kijk HIER maar ff. De prijs van zo\'n setje is anders niet misselijk, Fl. 3695,= ongespoten volgens de site.
 
Als ik het zo zie, kan je die seatpipes mooi combineren met een wegklapbare nummerplaat })
 
He R1No... hele strakke R1. Maar even een vraagje: ik zag dat je zo\'n mooi klein klokje op je kroonplaat geplakt hebt. Zoiets moet ik ook nog hebben (\'vergeet\'steeds de tijd als ik aan het rijden ben en kom vervolgens altijd te laat ;) ). Weet je toevallig waar ik zo\'n dingetje aan kan schaffen?
 
emixode: in België kon je zo\'n ding in de betere doe het zelf zaak/amercan stock/dergelijks type zaak vinden. rond, vierkant, rechthoek, al wat je maar wil :)
 
He R1No... hele strakke R1. Maar even een vraagje: ik zag dat je zo\'n mooi klein klokje op je kroonplaat geplakt hebt. Zoiets moet ik ook nog hebben (\'vergeet\'steeds de tijd als ik aan het rijden ben en kom vervolgens altijd te laat ;) ). Weet je toevallig waar ik zo\'n dingetje aan kan schaffen?

Halfords heeft ook wel klokjes liggen, die je moet bevestigen met wat klitterband. Ze zijn voor in de auto, dus niet waterdicht, maar wat wil je voor f6.95 :)
 
He R1No... hele strakke R1. Maar even een vraagje: ik zag dat je zo\'n mooi klein klokje op je kroonplaat geplakt hebt. Zoiets moet ik ook nog hebben (\'vergeet\'steeds de tijd als ik aan het rijden ben en kom vervolgens altijd te laat ;) ). Weet je toevallig waar ik zo\'n dingetje aan kan schaffen?
kzouniewetuh waar dat ding vandaan komt, zoek je trouwens een klokje of een rondentijdenmeterofzoiets :? kijk anders ff in dit topic
 
Laatst bewerkt:
He R1No, je moet er wel ff een zooi stikkers op plakken, beetje saai zwart vlak :P
 
op mijn R6 zit gewoon standaard een klokje. Okay, je kunt dan je gereden km\'s niet meer zien, maar ik kijk daar toch nooit naar.
 
op mijn R6 zit gewoon standaard een klokje. Okay, je kunt dan je gereden km\'s niet meer zien, maar ik kijk daar toch nooit naar.

OP R1 ook, dus ik snap niet helemaal waarom er hier nog een apart klokje op zit, mischien had de vorige eigenaar hele dikke vingers en kon hij de knopjes niet indrukken :?
 
gave fiets! seatpipes zijn heel erg mooi, vermogensverlies of niet (ducatie heeft zeker graag vermogensverlies? trouwens wel voordeel dat die pijp(en) niet in de weg zitten in een bocht als je zo schuin tenminste kan)...

rood is trouwens mooi, alleen op de foto lijkt het kontje erg rond, terwijl de kuipen voor toch wel wat scherpe lijnen heeft, of lijkt dat zo door de foto?

maar erg mooi...
 
vermogensverlies of niet (ducatie heeft zeker graag vermogensverlies?
er wordt toch niet beweerd dat seat-pipes per definitie vermogensverlies opleveren.

maar vaker wordt er bij dit soort vervangingspijpen (voor motoren standaard zonder seat-pipes) meer naar de looks gekeken dan naar vermogensopbrengst.

bij ducatie wordt de fiets zo standaard geleverd, en kan je ervan uitgaan (ze racen er immers ook zo mee) dat de standaard pijpen hun werk goed doen... er zullen vervangingspijpen zijn die beter zullen zijn, maar ook die zitten dan onder de kont.
 
Volgens deze grafiek van een R6 met zulke seatpipes is er geen vermogensverlies (grafiekje is wel van Bos zelf...)

Pd_yam_r6_4g.jpg
 
goedzo Rev.\"van Bos zelf\"
Je maakt mij niet wijs dat die vreselijk lange kronkel \"winst\" oplevert.
Doen ze bij Ducati ook niet,tenzij ze van 60mm zijn en een andere chip.Standaard is een Duc.ook niks.Maar sturen.... :9
Waar is DucBullie eigenlijk?
Die kan er alles over vertellen.
 
Laatst bewerkt:
OP R1 ook, dus ik snap niet helemaal waarom er hier nog een apart klokje op zit, mischien had de vorige eigenaar hele dikke vingers en kon hij de knopjes niet indrukken :?

Lukt dat jou altijd wel dan met je handschoenen aan?

Ik vindt het flink klote om die twee kleine knopjes tegelijk, met handschoenen, onder het rijden, in te moeten drukken.
 
Past perfect een motor-forum.nl sticker daar beneden. Vin j\'ook niet? :)
Juist ja, als Motor-forum niet had bestaan waren we ook nooit uit rijden geweest die zaterdag, had je dat ongeluk ook niet gehad en had je nu deze R1 ook niet gehad. :P

Dusse... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan