R1 klavernier
MF'er
- 27 feb 2003
- 75
- 0
mmm, vind t niet echt een keuze, de Duc natuurlijk....
Maar idd, ga eens proefrijden, op papier kun je de 2 echt niet vergelijken.
een goed sturende duc (999 in dit geval) rijd rondjes om een r1
Motor 0-100 0-180 0-200 Topsspeed
Ducati 996S -01 3,1 7,3 8,8 270
Yamaha YZF-R1 -02 3,15 7,15 8,74 272,2
Nou goed, Tabs werken niet op deze site, maar je begrijpt het idee.
In Accelleratie of topsnelheid maakt het weinig tot niks uit. Wat overblijft is je persoonlijke smaak en misschien de restwaarde, dan moet je echt de Duc hebben.
Als je het belangrijk vindt wat anderen van je motor vinden zou ik ook de Duc nemen. Ik moet altijd na het parkeren de mensen rond m'n motor wegschoppen om er zelf bij te kunnen komen. Dat zul je bij de Yamaha niet snel hebben want de R1 is een beetje de Opel GSI van de snelle motoren aan het worden (iedereen heeft er wel een).
Nadelen: onderhoud, onderdelen en verzekering zullen ongetwijfeld (net zoals aanschaf) duurder zijn.
Leuke anekdote:
Gister reed ik met een paar collega's de midden Zeelandroute. Op de Zeelandbrug reed ik achteraan. We komen wat andere motoren tegen, plichtmatig steken zij hun handje half op. Ik reed achteraan en helemaal rechts. Toen ze mij zagen rijden veranderde het slappe handje ineens in een opgestoken duimpje. Dit heet het 'Ducati gevoel'. Doe ermee wat je wil, ik zou het wel weten.
En toen werd je opeens wakker (Afbeelding)
Dat heet medelijdenToen ze mij zagen rijden veranderde het slappe handje ineens in een opgestoken duimpje. Dit heet het 'Ducati gevoel'. Doe ermee wat je wil, ik zou het wel weten.
Dat heet medelijden. Nog zo'n stakker op een stukgaattie .
ennuh(de post boven de mijne dan, hè ).
Helemaal met je eens, als je kilometers moet maken (zoals jij blijkbaar) zou ik vooral geen Duc kopen. Een BMW is dan veel beter.
Als je tenminste er altijd voor zorgt dat je een goeie accu hebt anders remt ie niet meer (kijk ik heb ook vooroordelen over bepaalde motorfietsen)
He, dat vooroordeel ken ik niet, leg uit!
Toch opvallend dat je bezitters van een Duc nooit hoort klagen over de betrouwbaarheid.
En dat ze erg merktrouw zijn.
En heel trots op hun fiets.
En ja, ze kosten wat, maar dan heb je ook wat...
De R1 steekt technisch met kop en schouders er boven uit.
Maarja, er is altijd meer dan alleen maar getallen/specificaties......
Je kunt een vrouw hebben met buitengewoon goede maten, maar als ze een stel hersens heeft ter grootte van een garnaal en geen sex wil dan wordt dat ook nooit wat......