Power/weight ratio:
1998 0.8475 HP/kg
2006 0.9976 HP/kg
Als hij niet sneller optrekt doen ze toch iets serieus verkeerd bij Yamaha
Tsja, een Hayabusa heeft ook geen 0.99 HP/kg en rijdt een R1 ook zoek, dus het zal echt om tienden van secondes gaan, op z'n max 1 seconde sneller op de 200+ lijkt mij.
ALS je hem helemaal volopen trekt(maar wie doet dat op de openbare weg ?)
>>> de eerste FZR1000 20 klepper (87) levert nog meer vermogen onder de 10.000 rpm dan welke pre 2000 R1 dan ook.Topvermogen is alleen maar geplust door het hogere maximum toerental.
Het verschil tussen de eerste en latere R1's zit em dan ook meer in het stukje boven de 10.000 rpm.(daar waar je op straat niet zo vaak zit)
Wat voor het sturen een voordeel is is voor het gasgeven(en de voorkant van de motor) weer een nadeel >>> het gewicht
Frans
ALS je hem helemaal volopen trekt (maar wie doet dat op de openbare weg ?)
>>> de eerste FZR1000 20 klepper (87) levert nog meer vermogen onder de 10.000 rpm dan welke pre 2000 R1 dan ook.Topvermogen is alleen maar geplust door het hogere maximum toerental.
Het verschil tussen de eerste en latere R1's zit em dan ook meer in het stukje boven de 10.000 rpm.(daar waar je op straat niet zo vaak zit)
Frans
Stom antwoord misschien, maar maakt die halve seconde op de 0-200 echt erg veel uit?
Stom antwoord misschien, maar maakt die halve seconde op de 0-200 echt erg veel uit?
152Lekker belangryk of je130of 180 pk hebt
hallo, ik heb deze vraag al eens eerder gesteld, maar ik denk dat veel mensen moeite hadden met het serieus beantwoorden:D dus ik probeer het maar nog een keer
ik ga binnenkort een R1 '98 kopen en ben er gewoon nieuwschierig naar.
zijn de nieuwe types R1 veel sneller dan de oude? dat ze een hoger topsnelheid hebben weet ik al.. maar trekken ze ook echt harder op?
groetjes
het is misschien een stomme vraag, maar zou je niet eerst gewoon eens lekker gaan proefrijden voor je een van de meest tricky motoren uit de huidige supersport geschiedenis blind koopt? staar je niet alleen maar blind op pk's en 0-100 tijden, maar ga je voor jezelf eens na, wat vind jij het lekkerste rijden.
wat ook belangrijk is, HOE zet een motor zijn vermogen op de straat? (jah met ze achterband, ketting, tandwiel enz enz) een v-twin heeft op papier minder vermogen, maar op bv t circuit is de Aprilia Mille (143 pk) winnaar van de Masterbike verkiezing geworden, dus een snellere circuit tijd als de 2006 R1, ik noem maar wat
ik kan je prolly die R1 niet uit je hoofd praten, maar neem dan wel van me aan, GA PROEFRIJDEN!!! ten eerste is er niets lekkerder als verschillende motoren uitproberen, en ten tweede weet je gelijk of het echt is wat je wilt