R1 vraagje

koop een mooie 98 en dan rood/wit prima motor rijd super fijn!!!
en als eerste motor doe je het dan niet gek :D
ze zeiden ook tegen mij wrom een r1 als eerste motor.
nou ik vind het de mooiste motor die er is kijk is na de kleuren rood/wit staat zeer agressief ;)

greetz *D
 
het wordt sowieso een 98er. want voor de nieuwe heb ik geen geld.
maar al mijn hele leven lang heb ik elke keer weer iets gewild wat sneller is. en sneller. en weer sneller.
elke keer als je een vermogen gewend raakt worden de kriebels van het accelereren minder. en daarom wil ik elke keer weer iets waar ik "bang" van word :)

dat geeft mij de meeste lol in de twee wielers.. maar wie weet vind ik dat al niet meer belangrijk als ik een r1 heb.. ben benieuwd of ik dan nogsteeds sneller wil zijn
 
en het is niet me eerste motor.. ik heb een jaar lang een zxr 400 gehad ;)
 
Ik vond een r1 uit 2006 echt lekker rijden hoor! Ik vind em wel vrij gebruiksvriendelijk, want het vermogen bouwt lekker vloeiend op.

Maar ik vind de '98 veel agressiever en minder vriendelijk, ondanks dat ie iets minder vermogen heeft. De 98 houdt niet echt van waarschuwingen geven geloof ik :P
Ik vind dat ook wel lekker rijden, lekker fel. Alleen even ff nadenken voordat je actie onderneemt :P

edit: de nieuwe is wel veel sneller, maar het is allemaal het gaat gewoon allemaal wat soepeler.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga je vertellen dat jij dat verschil niet op gaat merken, hooguit zal er na een ritje op een nieuwer type r1 wat meer stront in je broek zitten, maar de hoeveelheid die je aan zal treffen na een ritje op een ouder type r1.. zal er hoogstwaarschijnlijk niet in stank aan onderdoen ;)


als het oude type echt agressiever is.. en de nieuwe het vermogen geleidelijk oppakt.. lijkt het mij dat je juist bij het oude type meer stont in je broek hebt.... toch?
 
ik blijf erbij de nieuwere versie is sneller en dat merk je erg goed.
daar word je pas bang van ;)
de 98 ook erg snel hoor onderin iets meer als de nieuwere maar dat merk je tog niet als je overschakelt.
dus mijn mening is nieuwe versie is echt een beest.

greetz
 
Standing > ¼ Mile

1998
10.3 sec / 222.7 kmh

2004 (zal je weer zien 2006 was weer niet bekend)
10.07 sec / 233,5 kmh

0.23 seconde op de kwart mijl dus


dus het scheelt maar 0,2 seconde op de 400 meter tot boven de 220-230..
dat is dan toch bijna niks..?
maar YammieR1 zegt dat de 2004 heel duidelijk VEEL sneller is omdat die er zelf tegen heeft gereden..
 
noem maar wat op
GSX-R1100 O-)

FF serieus een ZX-12R zou toch wel de killer moeten zijn geloof ik vanaf stilstand maar er zijn er zat die met een mindere motor, een op papier snellere motor eruit trekken :Y
Het gaat erom wat de figuur op de motor kan.
En geloof mij, oude zware motoren met veel koppel en pk's moet je niet onderschatten deze gaan veel minder snel op het achterwiel.
Kijk dat daarna een superkanon voorbij komt is geen schande.

Maar leer eerst maar een wegtrekken als een beest op elke motor :Y
 
zelfs een fazer 1000 trekt een R1 eruit en dan heb je niet eens een ss bike.
Ook met een fzr1000 ga je het een R1 verdomdmoeilijk maken omdat deze niet zo'n klim drang heeft.

Er zijn nog zat andere ss of sport/tour motoren die sneller optrekken dan de R1.




Een snelle ss fiets is niet puur en alleen snel om z'n top of optrek kunsten,er hangt nog veel meer vanaf.
 
als het oude type echt agressiever is.. en de nieuwe het vermogen geleidelijk oppakt.. lijkt het mij dat je juist bij het oude type meer stont in je broek hebt.... toch?

Wat jij wilt ;)

Maar nu je dat zo zegt.. kan je daar best wel eens gelijk in hebben :P

Het zit zo... R1 k4,5,6 hebben gewoon een gruwelijk lange eerste en tweede versnelling (wat ze volgens mij gewoon gedaan hebben om hem berijdbaar te maken voor juan met de pet) daardoor klimmen ze niet zo snel in de ketting als de veel korter vergearde(daardoor agressievere) r1 uit 98, maar hij gaat natuurlijk wel harder voorwaarts.. dus dan is het maar weer net de vraag waar iemand een slappe sluitspier van krijgt.. de een wordt bang van al dan niet geplande wheely's en de ander van een bungee elastiek achtige, oneindig lijkende acceleratie waarbij in veel gevallen in de hoogste toeren regionen het wiel ook boven de weg zweeft })
 
dus het scheelt maar 0,2 seconde op de 400 meter tot boven de 220-230..
dat is dan toch bijna niks..?
maar YammieR1 zegt dat de 2004 heel duidelijk VEEL sneller is omdat die er zelf tegen heeft gereden..

YammieR1 is ook begonnen op een R1, en nog niet zo lang terug, denk je nou echt dat die de skills heeft om een ervaren rijder bij te houden? _O- _O- _O-
 
Wat jij wilt ;)

Maar nu je dat zo zegt.. kan je daar best wel eens gelijk in hebben :P

Het zit zo... R1 k4,5,6 hebben gewoon een gruwelijk lange eerste en tweede versnelling (wat ze volgens mij gewoon gedaan hebben om hem berijdbaar te maken voor juan met de pet) daardoor klimmen ze niet zo snel in de ketting als de veel korter vergearde(daardoor agressievere) r1 uit 98, maar hij gaat natuurlijk wel harder voorwaarts.. dus dan is het maar weer net de vraag waar iemand een slappe sluitspier van krijgt.. de een wordt bang van al dan niet geplande wheely's en de ander van een bungee elastiek achtige, oneindig lijkende acceleratie waarbij in veel gevallen in de hoogste toeren regionen het wiel ook boven de weg zweeft })


en wat als je nou ook de vertanding neemt van het nieuwere type? heb je dan ook een bungee elastiek achtige, oneindig lijkende acceleratie? :)
 
mij werd verteld dat je met een power commander op een 98'er wel ongeveer net zo snel bent als het nieuwer type.. is dat zo?
 
mij werd verteld dat je met een power commander op een 98'er wel ongeveer net zo snel bent als het nieuwer type.. is dat zo?

Moet je ff aan die kerel een powercommander geven en een R1 '98 met de vraag, of ie hem ff wil installeren.
Maak wel een how to met foto verslag :+
 
nee hij zei al dat dat op de testbank moest gebeuren..
het is niet zo dat ie er geen verstand van heeft, hij doet zelf mee aan sprints en heeft zelf ook veel aan zn motor gedaan
een hayabusa met turbo en nos en een verlengd achterbrug
dus hij zal heus wel weten waar die het over heeft
 
nee hij zei al dat dat op de testbank moest gebeuren..
het is niet zo dat ie er geen verstand van heeft, hij doet zelf mee aan sprints en heeft zelf ook veel aan zn motor gedaan
een hayabusa met turbo en nos en een verlengd achterbrug
dus hij zal heus wel weten waar die het over heeft

Wel eens van sarcasme gehoord?
Power commander is voor injectie fietsen, en een '98 R1 heeft geen injectie :N

En jij zegt dat ie er verstand van heeft _O- _O- _O- _O- _O-
 
en wat als je nou ook de vertanding neemt van het nieuwere type? heb je dan ook een bungee elastiek achtige, oneindig lijkende acceleratie? :)

Idd.. dan heb je in feite de karakteristiek van een k4,5,6 met een beetje minder vermogen :P iets dunner elastiek dus.. maar een nog oneindiger lijkende acceleratie :Y
 
Loop toch niet te kloten allemaal neem nou maar van mij aan dat een 98 r1 supper rijd maar je kunt deze absoluut niet verglijken met een 2004 r1 die zijn gewoon veeel sneller.En wat een lul verhalen van er zijn veel snellere fietsen dan een R1 .{ de gsxr1000 kom nou laat me niet lachen _O- das al helemaal geen partij .Wie niet maximaal durft dan moet je geen R1 kopen dan kun je beter een gsxr 1000 kopen lekker tam zoon ding :Z Gr Alwin
 
Terug
Bovenaan Onderaan