R1 vs R6

Doe mij maar lekkere bochtjes ipv. snelheid op de rechte stukken :]
Ben ik het helemaal mee eens
thumbsup.gif

Maar het uitaccereleren na een bocht is met dik 30pk meer wel weer een heel stuk spannender :}
 
Op het circuit ben je bijna altijd sneller op een 600.
Op Magny Cours,wat een snel circuit is,was ik met mijn gsx-r600 sneller dan met mijn R1.
Dus 111 achterwiel pk's tegen 145 aw-pk's.
Gewicht is denk ik hetzelfde.
Ik kon met de 600 veel harder,dus vroeger op het gas,de bocht uit accelereren en later remmen.
Op het lange kromme einde,haalde ik met de R1 ruim 270km/u,de gixxer weet ik niet....heeft alleen yoshimura info meters.Temp. e.d.
Nogmaals een ervaren coureur als Barry Veneman die daar ook was,reed daar 1min.48.Mijn R1 deed ik in 1min.58 en mijn gsx-r600 in ± 1min.55.
Allebei mijn motoren zijn perfekt afgeveerd,de R1 door Racetech en de gsx door WP.
Op beide fietsen zagen dezelfde banden er perfekt uit,geen happen eruit of grove rullen erop.
Ik weet niet wat het is,maar een 600 smijt gewoon fijner de bochten door.

Ik ben geen coureur, maar zijn er circuit's, waar 600 cc motoren sneller zijn dan 1000 cc motoren ?? Er zullen mischien uitzonderingen zijn, maar regel is het toch zeker niet. Ik kan niet geloven dat bv een Haga ergens op een circuit sneller op een R6 als op een R1 zal zijn.
Of bv Barry Veneman op een R1 en dan Barry op een R6...

Voor ons als normale sterveling kan dat natuurlijk wel anders uitpakken, maar dat zal wel komen omdat we met z'n allen geen GP's rijden, maar meer aan het hobby'en zijn.
De een natuurlijk meer als de ander :)

Maar wat ik bedoel is dat de toppers gewoon sneller zullen zijn met meer pk's.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben geen coureur, maar zijn er circuit's, waar 600 cc motoren sneller zijn dan 1000 cc motoren ?? Er zullen mischien uitzonderingen zijn, maar regel is het toch zeker niet. Ik kan niet geloven dat bv een Haga ergens op een circuit sneller op een R6 als op een R1 zal zijn.
Of bv Barry Veneman op een R1 en dan Barry op een R6...

Voor ons als normale sterveling kan dat natuurlijk wel anders uitpakken, maar dat zal wel komen omdat we met z'n allen geen GP's rijden, maar meer aan het hobby'en zijn.
De een natuurlijk meer als de ander :)

Maar wat ik bedoel is dat de toppers gewoon sneller zullen zijn met meer pk's.

Ik denk dat een normale rijder zoals de gemiddelde forum bezoeker, nooit de volledige mogenlijkheden van een supersport machine kan/durft/wil benutten.
 
Ik denk dat een normale rijder zoals de gemiddelde forum bezoeker, nooit de volledige mogenlijkheden van een supersport machine kan/durft/wil benutten.

Inderdaad, dat is wel zeker.
Maar het geeft zo veel plezier..om op die dingen te rijden. :}

Nou, denk je? :?
 
Ik ben geen coureur, maar zijn er circuit's, waar 600 cc motoren sneller zijn dan 1000 cc motoren ?? Er zullen mischien uitzonderingen zijn, maar regel is het toch zeker niet. Ik kan niet geloven dat bv een Haga ergens op een circuit sneller op een R6 als op een R1 zal zijn.
Of bv Barry Veneman op een R1 en dan Barry op een R6...

Voor ons als normale sterveling kan dat natuurlijk wel anders uitpakken, maar dat zal wel komen omdat we met z'n allen geen GP's rijden, maar meer aan het hobby'en zijn.
De een natuurlijk meer als de ander :)

Maar wat ik bedoel is dat de toppers gewoon sneller zullen zijn met meer pk's.
Een echte topper kan harder rond gaan met een R1 dan een R6, de gewone motorijders (en dat zijn wij allemaal op dit forum)zullen harder rond gaan op een circuit met een 600 dan met een 900/1000.

Trouwens de juiste veerafstelling scheelt seconden op een circuit.......
 
Op zaterdag 23 maart 2002 18:30 schreef R1 beest het volgende:De gewone motorijders (en dat zijn wij allemaal op dit forum)zullen harder rond gaan op een circuit met een 600 dan met een 900/1000.

Natuurlijk kan dat, maar om nou te doen of dit een feit is...
 
ok,dan is er 28mei van die gridtime sessies op Assen.
Een keer of 5 je snelste tijd proberen neer te zetten.
Ikzelf heb nog nooit met een motor op Assen gereden,dus stel ik voor dat Paul op zijn nieuwe R1 een tijd zet en ik op de 99'er gsx-r600!
 
Toch wel grappig dat een de "vergruisde" ZX-9R sneller is dan de "gehypte" R1 :)
 
Een echte topper kan harder rond gaan met een R1 dan een R6, de gewone motorijders (en dat zijn wij allemaal op dit forum)zullen harder rond gaan op een circuit met een 600 dan met een 900/1000.

Trouwens de juiste veerafstelling scheelt seconden op een circuit.......

Ehum als je goed gelezen had dan had je gezien dat beide testen door "toppers" zijn gedaan. Verder hebben ze bij de PS test allemaal Mezlers gebruikt van vergelijkbare types en zijn ze dagen bezig geweest de optimale afstellingen voor het circuit te vinden. Dus het is toch echt wel een goede test van de motor.
 
Ehum als je goed gelezen had dan had je gezien dat beide testen door "toppers" zijn gedaan. Verder hebben ze bij de PS test allemaal Mezlers gebruikt van vergelijkbare types en zijn ze dagen bezig geweest de optimale afstellingen voor het circuit te vinden. Dus het is toch echt wel een goede test van de motor.
Ik schrijf duidelijkechte toppers.....dus geen testrijders........
 
ok,dan is er 28mei van die gridtime sessies op Assen.
Een keer of 5 je snelste tijd proberen neer te zetten.
Ikzelf heb nog nooit met een motor op Assen gereden,dus stel ik voor dat Paul op zijn nieuwe R1 een tijd zet en ik op de 99'er gsx-r600!
Aha,daar wil ik bij zijn(ik ga klokken).......ik trek wel een bougiekabeltje los hoor Paul..........en jij maar denken van welke bike dan *D
 
Zijn er circuits waar een 250cc harder rond gaat dan en 500cc? (Daar rijden iig echte toppers)

Dan zit het uiteindelijke verschil in gewichtsverschillen en daarmee in de bochtensnelheid. Hoe lager het gewicht, hoe hoger de bochtensnelheid.

Maar dat laatse weten jullie natuurlijk al.
 
Dan zit het uiteindelijke verschil in gewichtsverschillen en daarmee in de bochtensnelheid. Hoe lager het gewicht, hoe hoger de bochtensnelheid.

Meen je dat nou???? Had ik nooit gedacht. :?
 
Zijn er circuits waar een 250cc harder rond gaat dan en 500cc? (Daar rijden iig echte toppers)

Dan zit het uiteindelijke verschil in gewichtsverschillen en daarmee in de bochtensnelheid. Hoe lager het gewicht, hoe hoger de bochtensnelheid.

Maar dat laatse weten jullie natuurlijk al.
Er zijn circuits waar een 250 het goed doet op de grid 2ste(b.v doningtonpark) of zelfs 1ste startrij,maarre sneller dan de snelste man op een 500 neeeeeee never..hier doen de protons en twins honda's het ook het best.
Maar we praten hier over 500ccv4 machienes van tegen de 200pk aan.
Een echte topper speelt met een R1 op een circuit...zoals Rossi.....en die andere jochie's... ;) ,het vermogen op het asfalt krijgen daar gaat het allemaal om en daar zijn deze Gptoppers meesters in.Die jongens hebben niet eens genoeg aan 200 pk....ik wil meer vermogen hebben.............huuuuuuuuuh.....snappie. :}
We kunnen hier wel eindeloos over door schrijven maar zo is het gewoon.Er is eens een vergelijkingstest in het blad Motor geweest op Assen R1/R6/R7,wie heeft die nog?
 
Op zaterdag 23 maart 2002 18:30 schreef R1 beest het volgende:De gewone motorijders (en dat zijn wij allemaal op dit forum)zullen harder rond gaan op een circuit met een 600 dan met een 900/1000.

Natuurlijk kan dat, maar om nou te doen of dit een feit is...
Zet b.v Mcoy op een fazer600.....hmmmmm hij rijd ons allemaal aan stront op een circuitje...snappie.....gaaf toch :}
 
En zet Mcoy daarna op een Fazer 1000.... snappie...
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha,ik had vanmiddag op mijn werk een onderonsje met een Suzuki hajabusiehlalilarijder...ach ik heb het snelste niemand komt mij voorbij......hmmmmm tuurlijk gozer.....ach............ ;) zielepoot....zulk soort jongens straf ik genadeloos af als ik ze tegen komt op een stuurweggetje welterverstaan....hij komt nog wel.... :( :( :( :( :( :( :( :( :( ik maak hem af :( :( :( :( :( :( :( :( ,dit moest ik ff kwijt...snappie ;) ,jij komt ons toch filmen GSXR1000driver op de 10de mei(ZOLDER) offe heb ik de verkeerde?....je mag ook mee rijden hoor :]
 
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha,ik had vanmiddag op mijn werk een onderonsje met een Suzuki hajabusiehlalilarijder...ach ik heb het snelste niemand komt mij voorbij......hmmmmm tuurlijk gozer.....ach............ ;) zielepoot....zulk soort jongens straf ik genadeloos af als ik ze tegen komt op een stuurweggetje welterverstaan....hij komt nog wel.... :( :( :( :( :( :( :( :( :( ik maak hem af :( :( :( :( :( :( :( :( ,dit moest ik ff kwijt...snappie ;) ,jij komt ons toch filmen GSXR1000driver op de 10de mei(ZOLDER) offe heb ik de verkeerde?....je mag ook mee rijden hoor :]

Ja, wat is nou het moraal van het verhaal?
Denk om je hart..je wind je erg op.

Ik denk dat je de juiste hebt, maar ik kom niet filmen maar fotograferen... als het weer ok is ;)
En als ik mag komen van Paul... :}
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan