R1 wordt gevlamd :)

Yamaha R1 ...900 cc

dduuuhhhh...


Maar goed, of de yamaha nu gewonnen heeft of niet.
Jullie kunnen van alles proberen recht te praten
maar die scooter is fokking snel...

Wil je zo'n opgeschoten puber bij het stoplicht
ff laten zien wie er de baas is....doet hij
dat met jou...vernederend.. :(
 
tsja, toevallig is de eigenaar en tuner van de Zip een vriend van me en toevallig heeft dat ding dus wel 20,3 PK!!!! En geloof t of niet, die Zip was echt sneller van zn plek als die R1, die vent voelde zich echt K L O T E :j

Tuurlijk als de sprint nog verder door zou gaan was die R1 weggeweest, maar probeer zon scooter maar es bij te houden, je kunt echt niet zo snel van je plek zijn als die scooter met variomaat! NO WAY 8-)
 
Kan me voorstellen dat je je klote voelt ja..

Worden afgedroogd door een brommertje.. :(

Het is wel zo dat die scooter het gas zonder na
te denken vol open kan gooien en dat dat bij
een R1 niet kan...maar toch...dit knaagt toch
aan je..
 
Ik heb nog nooit op een R1 gereden. Maar als je je motor een beetje kent dat zit je toch gewoon dicht bij de maximale acceleratie of niet soms? Dan hoef je toch niet zo achterlijk met je voorwiel omhoog? Beetje ervaring is wel hangdig.

Volgens mij winnen de ervaren R1 rijders van hier met gemak. Zeker gezien het vermogen / koppel en gewicht zou dat moeten kunnen.

Toch?
 
Ik heb nog nooit op een R1 gereden. Maar als je je motor een beetje kent dat zit je toch gewoon dicht bij de maximale acceleratie of niet soms? Dan hoef je toch niet zo achterlijk met je voorwiel omhoog? Beetje ervaring is wel hangdig.

Volgens mij winnen de ervaren R1 rijders van hier met gemak. Zeker gezien het vermogen / koppel en gewicht zou dat moeten kunnen.

Toch?

:^
Best wel mogelijk dat een scootertje de eerste paar meter sneller weg is, maar het lijkt alsof die r1 rijder niet erg veel ervaring had met dragraces, en het is een wel heel erg kort stukje asfalt om voluit te gaan met een r1...

en 20 pk, op een scootertje, dan hoop ik dat ie zen frame wat verstevigd heeft, anders houdt ie het niet lang vol. })
 
ik heb die jongens afgelopen zaterdag ontmoet en die hadden dus 20 hp op het achterwiel!!!!!

vet snel dus zo een ding zijn tuningspecialisten op scootergebied, in nuenen meen ik hebben zelfs een dynobank staan!!!!! 50 cc blokkie...
 
Ik was ook op die meeting en er waren 2 zips.
Een oud model met een 70 evo en een nieuw model met een 50 (volgens mij ook evo).
Het oude model heeft een smurf op het achterspatbord en hebben we getest op 20pk, de bank was van Dynojet.
De 50 machine is er niet op geweest maar is bij twins zelf een keer op 15,4pk geweest.
Dat in combinatie met een scooter van misschien 70 kilo en een kleine bestuurder die misschien nog geen 70 kilo weegt staat garant voor een verschrikkelijke acceleratie en wheeliepower.
De 50 machine heeft ook een 70 machine gevlamt met 18pk die gewoonweg (minstens) 40 kilo meer mee had te sjouwen.

Kan je nagaan tegen een R1 met waarschijnlijk een ongetrainde sprinter.

De strip was trouwens maar een meter of 60 a 65 (te kort dus) maar het was wel c00l.
 
Laatst bewerkt:
Die scooter kan best snel zijn...maar voorbeeldje: Met mijn (ex) Soes 750 SRAD trok ik alle R1's/996'en en Milles eruit bij de sprintjes van de TOMS cursus...

Zegt dus genoeg over de stuurmanskunsten denk ik...(ik kan helemaal niet racen ofzo, maar die anderen nog minder blijkbaar)
 
Ik heb nog nooit op een R1 gereden. Maar als je je motor een beetje kent dat zit je toch gewoon dicht bij de maximale acceleratie of niet soms? Dan hoef je toch niet zo achterlijk met je voorwiel omhoog? Beetje ervaring is wel hangdig.

Volgens mij winnen de ervaren R1 rijders van hier met gemak. Zeker gezien het vermogen / koppel en gewicht zou dat moeten kunnen.

Toch?


Met zo'n machine kan je echt niet zomaar het gas open draaien want dan gaat hij meteen de lucht in.
Met zo weinig gewicht en zo'n korte wielbasis houd je die niet zomaar aan de grond tot een kilometer of 50 per uur.
Je kan dat ook zien als hij bij de streep hem nog ineens op 1 wiel zet, makkie met zo'n ding.
 
Ik was ook op die meeting en er waren 2 zips.
Een oud model met een 70 evo en een nieuw model met een 50 (volgens mij ook evo).
Het oude model heeft een smurf op het achterspatbord en hebben we getest op 20pk, de bank was van Dynojet.
De 50 machine is er niet op geweest maar is bij twins zelf een keer op 15,4pk geweest.
Dat in combinatie met een scooter van misschien 70 kilo en een kleine bestuurder die misschien nog geen 70 kilo weegt staat garant voor een verschrikkelijke acceleratie en wheeliepower.
De 50 machine heeft ook een 70 machine gevlamt met 18pk die gewoonweg (minstens) 40 kilo meer mee had te sjouwen.

Kan je nagaan tegen een R1 met waarschijnlijk een ongetrainde sprinter.

De strip was trouwens maar een meter of 60 a 65 (te kort dus) maar het was wel c00l.


scooter:
60 kg, bestuurder 50kg, totaal 110 kg met 20 pk = 0,18 pk per kilo

motor:
200 kg, bestuurder 90kg, totaal 290 kg met 130 pk = 0,45 pk per kilo

Als ik ff goe reken hoor. Wil nogal eens cijfers omdraaien of zo. Ik denk dat het met grip en koppel idem is.

Het is gewoon dat je bij die scooter domweg aan het gas kan hangen, je hoeft alleen even op het voorwieltje te letten. Bij de motor moet je gewoon relatief beter zijn om het maximale eruit te halen.

Deze bestuurder deed het gewoon niet goed denk ik (ik kan het overigens ook niet met een R1, maar dat heeft er weinig meet te maken). Eerste versnelling weet ik eigenlijk niet zo goed, die gebruik ik niet zo veel, maar kan vanaf z'n tweede versnelling bij een GSX-R750, Aprilia RSV Mille en Suzuki TL1000S/R gewoon vol gas geven. De eerste moet je goed doseren (met gas en / of koppeling) denk ik, en dat is best moeilijk.
 
Laatst bewerkt:
110 kilo word niet gehaald denk ik.
Dat is te weinig..
De reactie is alleen niet te vergelijken, bij de sprints in jubbega zijn de scooters altijd eerder weg maar hebben een lagere top dan schakels.
Qua eerste meters is er gewoon niet tegenop te accelereren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan