R1100RT foto topic

ik heb ook gaas in de zijkuip gepropt maar die foto's zijn vanwege de spiegeling (wat glimt ie mooi hè ...) niet zo goed gelukt.
Betere volgen dus nog
full
 
geen idee, het zit er pas 100 kilometer op.
Is dus een kwestie van afwachten.
Ik heb wel écht racegaas gebruikt en dus niet een ijzeren prullenbak van Ikea dus ik denk dat het wel een tijdje mooi blijft.
PJ
 
Ik wil een R1100RT aanschaffen, echter ik zie door de bomen het bos niet meer.
Er wordt gezegd dat de versnellingsbak slecht is t/m 97. En tevens zijn er fietsen met veel kilometers en sommige met wat minder.

Waar moet ik op letten bij aankoop?.

Alvast bedankt.
 
Mooi hoor !
Is dat nou een lichtere kleur blauw dan de mijne of lijkt dat alleen maar zo op de foto ?
Wat een aparte valbeugels, komen die van een politiemotor of kan je die gewoon standaard zo kopen ?

PJ
 
De kleur is waarschijnlijk anders. Deze heb ik helemaal verbouwd.I zal nog ns een pic plaatsen van hoe hij was.
Maar de kleur is in ieder geval niet origineel BMW, deze is feller, maar nietR1 blauw hoor!
De beugels zijn van deze motor origineel. Het is namelijk een ex-politiemotor.
Daar is inmiddels al een en ander aan verbouwd. O.a. de versnellingsbak,koppeling, hall sensor. En natuurlijk het kuipwerk en het achterwerk.

Leuke hobby. dat wel
 
Hé ..... er zitten spaakwielen onder ! Wel heel apart zo.
Ben benieuwd naar die projektfoto's.
wat heb je allemaal veranderd ?

PJ
 
Ik zal de projectfoto's binnekort plaatsen. Het zijn er wel veel dat wel dus ik zal daar eerst een paar mooie voor kiezen.

Maareh:

Versnellingsbak ==>nieuw type ondergekomen, deze was niet goed meer, sprong uit de 2e versnelling. Nu schakelt hij echt perfect. gaat zelfs stilletjes in de 1e versnelling!

Koppeling ==>nagezien, was in 1e instantie niet goed gemonteerd

Kuipdelen ==> Alle gaten tbv de communicatieapparatuur en de optische signalen zijn dichtgemaakt en het hele spul is echt heel netjes gespoten in een metallic kleur.

De Hall sensor ==> vernieuwd, de vorige heeft het begeven bij 57000km op de snelweg iets voor de Bastogne....!!!

Verder is natuurlijk de hele achterkant veranderd zoals op de foto zichbaar is. Hij is nu cfm een civiele uitvoering.

Bedrading ==> de dubbele accu en bijbehorende kabelboom is verwijderd. De schakelaars op het stuur heb ik opnieuw gemonteerd en daar heb ik de ver-en breedstralers op geschakeld.

De valbeugels achter heb ik verwijderd maar voor heb ik er weer op gezet. Die zijn echt superhandig en echt sterk.

Er zit nu ipv de originele demper een remus revolution gp titanium onder voor een mooi diep geluid.

De city koffers heb ik er nog op laten zitten maar voor de vakantie heb ik er touringkofferhelften bijgezocht en een tanktas.

Dat is eigenlijk in vogelvlucht wat eraan gewijzigd is.

Ik zal er even een pic bij doen van hoe die was..
 
Ik heb mijn motor verkocht (SV650S uit 2005), en heb nu mijn oog laten vallen op een R1100RT uit 1997.

Waar moet ik op letten bij aankoop??.
 
Ik wil een R1100RT aanschaffen, echter ik zie door de bomen het bos niet meer.
Er wordt gezegd dat de versnellingsbak slecht is t/m 97. En tevens zijn er fietsen met veel kilometers en sommige met wat minder.

Waar moet ik op letten bij aankoop?.

Alvast bedankt.

Rustig maar, antwoord komt wel :)
Kan alleen effe duren tussen alle projecten door.

Welke bomen en welk bos?
Goed, als je weet dat versnellingsbakken t/m 97 niet lekker zijn, dan
ga je gewoon voor een 1998-2000.

Ikzelf heb een 2000 model, in april 2004 gekocht met 39000 km,
nu, 2 jaar later, staat er 111000 km op de tellen.
En geen enkel probleem gehad in de tussentijd.

OK, zo af en toe gaat de "versnellingspook" vastzitten..
Plaat waar ie achter zit loshalen, pookschanierpunt loshalen, schoonmaken,
invetten, en weer monteren. Niet echt een probleem dus.

Kijk of je kunt achterhalen of de motor netjes alle onderhoud heeft gehad.
Da's wel het belangrijkste.
Bij 50000 km is ie ongeveer net ingereden, dus hoge km-standen zijn geen probleem.
Mits netjes onderhouden.

Bij een proefrit: hij mag wat naar rechts trekken. (maar niet merkbaar als
je met beide handen aan het stuur zit.)
Boxer-geluid is leuk, is mooi, is lekker.
Maar hij moet niet te veel ratelen.

Globaal: als ie er goed uitziet, en goed rijdt: gewoon doen.

Meer weten? Vraag maar raak!
 
Stiekem vind ik anthraciet ook wel erg sjiek hoor !
Wie van jullie komen 7 mei naar de MF-meeting in Veenendaal ?

PJ
 
De motor die ik wil gaan kopen is van 1997 en heeft 28.000 km gelopen, volgens de eigenaar ziet hij er goed uit. Het betreft een nederlandse motorfiets.

Hij is donkerblauw ;)

De koppeling is wat losser afgesteld, zodat hij niet blijft haken. Het blijft natuurlijk altijd een gok.

Wat kost een nieuwe achterband?.
 
Wat mij opvalt is, dat de R1100RT ondanks de leeftijd van het model, nog zo mooi is :)

Ik vind hem namelijk zelfs mooier dan fietsen van deze tijd, tijdloos zeg maar gerust. Daar kan mijn Suzuki van 2005 niet tegenop. Uniek hoor.
 
De motor die ik wil gaan kopen is van 1997 en heeft 28.000 km gelopen, volgens de eigenaar ziet hij er goed uit. Het betreft een nederlandse motorfiets.

Hij is donkerblauw ;)

De koppeling is wat losser afgesteld, zodat hij niet blijft haken. Het blijft natuurlijk altijd een gok.

Wat kost een nieuwe achterband?.

Achterband? Beetje afhankelijk van welk merk en type...
En waar je ze bestelt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan