R6 vraag

10 jul 2016
26
0
Stekene
Beste
Ik ben opzoek naar een r6 uiteindelijk na veel nadenken en uitzoeken welke motor ik echt wou en best zou passen voor mij. (Heb hier een topic over gemaakt met de twijfel tussen een naked, enz)
(het kan dat het nog verandert na testritten maar tot nu toe is de r6 degene die ik in gedachten heb)
Heb wat gekeken op 2dehands en ik zie soms een verschil qua prijzen ivm bouwjaar.
Bv een van 99/00 is redelijk wat goedkoper dan een 04/05 model
Is dit door het feit van dat de modellen uit jaar 99/00 wat problemen hebben met dr cylinderwand? En de jongere modellen wat meer betrouwbaar zijn op dat vlak misschien?
Ik wil weten als het de moeite waard is om bv. 2000€ minder te betalen voor een model waar je die risico loopy of toch wat meer betalen voor iets jonger en zonder die risico.
Ps: het zal mijn eerste supersport zijn dus wil sowiezo niet te nieuw gaan want het ga eerst een test moto zijn met ook de bedoeling om een goed aantal kms ermee te rijden (jaartje of 2)

Thanks op voorhand voor alle info en raad
 
Is het niet met alles zo dat de oudere modellen goedkoper zijn dan de nieuwere? (Even de exclusieve, zeldzame en oldtimers buiten beschouwing gelaten)
 
Je kan makkelijk een 99-2002 model kopen. Als er iets met de cilinderwand zou zijn was dat al lang naar boven gekomen.

Je hebt er zeker 1 te koop staan? :9

Van het eerste R6 blok is het algemeen bekend dat de cylinderwanden zwak zijn... dit kan bij 10000km gebeuren, maar ook pas bij 50000km.
 

Ik heb precies hetzelfde, ga ik 1 of 1,5 schepje suiker in mijn koffie doen. Ik heb er echt heel lang over nagedacht.
Je wordt er dik van, en het kost meer geld, maar het is wel lekkerder. Wat moet ik nou?

Ik hoop dat je me hiermee kan adviseren? Of zeg je, ga eens weg met je slappe geleuter
 
Nja ik vroeg gewoon iets, wist niet dat het zo een festival van lacherij ging worden.. als het het waard if of niet een 99/00 mja blijkbaar is dat teveel gevraagd denk ik om advies te vragen over dit.
Heb zitten zoeken daarom dat ik van die cylinderblok weet maar wou meer weten over mensen die hier misschien meer van wisten.
 
Zwakke punt van de R6, de wanden -O-
Zal wel, nooit iemand over gehoord.
Wel in den beginne wat probleempjes met de bak..

This maar net wat je mooi vindt qua lijn/kleur stelling.
De 99/02 hebben carb's
De 03/05 hebben injectie
De 05 (van de 03/05 modellen) heeft aan het eind voor de 06 modellen ook een andere voorkant gekregen (oa R1 poten en remmerij)

Verder uiteraard de kleuren verschil.

Qua aanschaf, tja, wat je ervoor wil uitgeven.
De 03/05 zijn idd wat duurder en moderner.

En het is echt geen straf om op een 99 of 04 te rijden hoor.
Zijn soort van gelijkwaardig (of je moet Rossi heten, dan zal je wel degelijk verschil merken :9 )




PS een lachtertje moet je tegen kunnen toch O-)
 
Met andere woorden, kun je het betalen kijk je voor een injectiefiets. Zo niet zoek je een oudere. Daarbij '99-'00 vermijden, je kunt de reparatie immers ook niet betalen.
Rijden en sturen doen ze allemaal beter als de gemiddelde bestuurder.
 
Het is een kwestie van volgorde. Voor we met z'n allen hier ons hoofd over breken, eerst die testrit. Als je dan zeker weet wat je wilt, deze vraag.
 
Ik kan wel tegen een lachertje hoor maar ik stond daar mooi met mijn vraag. Misschien inderdaad niet een van de slimste of dat jullie zeggen van fackk weeral zo eentje haha. Nja als ik het zelf wist zou ik het niet vragen daarom, jullie hebben hier meer ervaring ik ben maar een noob die graag een motorfiets wilt maar wil dan ook geen miskoop doen of aan zware kosten zitten.
Zal dan voor een 03-05 gaan, thanks voor de antwoorden en hulp zal inderdaad sowiezo een testrit ernee doen mcvoor dat ik hem aanschaf, zou bv een snelle kijkje door een mechanieker helpen of is dit zonde van tijd/geld?
 
Als die mechanieker het verschil tussen een voor en achterwiel niet ziet maar wel 5000,- per uur kost dan zou ik zeker voor de mechanieker gaan.
 
Als je er geen verstand van hebt zou ik niet particulier gaan maar naar een bekende dealer met een goede naam.

Ik ben letterlijk ergens binnen gestapt met de melding dat ik de ballen verstand heb van motoren en dat ik alleen weet hoe ik moet rijden en welke modellen ik mooi vind. Ik wist dat de dealer goed bekend stond, heb vooraf gezocht naar beoordelingen en ervaringen van verschillende dealers, en hij dus niet z'n naam naar de klote zou helpen door iemand af te zetten. En maak wat proefritten.
 
R6 is ook mijn favoriete motor, maar ik ga er nooit 1 tweedehands kopen omdat het vrijwel zeker is dat ze bijna allemaal afgeragd zijn. Daytona 675 is misschien een iets minder groot risico.
 
Zou dat veel uitmaken? Ik denk dat een D675 ongeveer op dezelfde manier wordt gereden als een R6 of een ZX-6R. Alleen zijn ze iets jonger dan de bouwjaren R6 waar dit topic over gaat.
 
Inderdaad, ik probeerde vooral mezelf iets wijs te maken. Mijn SpeedFour begint ondertussen wel erg oud te worden en ik kijk al af en toe naar een leuke vervanger. Helaas, R6, 675, ZX-6R, Tuono V2, 996, alle voor mij interessante en betaalbare fietsen hebben een twijfelachtige reputatie.
 
Laatst bewerkt:
Mensen die niet weten dat de blokken van de R6 99-02 last hebben van scheurende cylinderwanden moeten maar eens gaan googlen. Mijn eerste moto was er ene, bij een km-stand van 44000km was het tijdens een rit plots over met de pret. Google leerde me toen dat ik lang niet de eerste was wat ervoor zorgde dat een 99-02 tweedehands blok duurder was dan een recenter blok. De km-standen waarbij het voorkomt varieren nogal maar naar het schijnt is het belangrijk om de temperatuur van het blok niet te hoog te laten oplopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan