Racen met klassieke motoren

Ik was er ook als "helper "

We stonden vlak bij elkaar op de foto te zien. Wit groene bus
Heb genoten.was te lang geleden
Zeker helemaal met je eens dat het te lang geleden was. Wit groene bus was dat niet het snelle Velocette kamp? :)

@daddyphilipsen zeker een hoop lol met 46 PK, maar dan wel met een gelijkwaardig veld. Dat was het in dit geval met de Eurosingles ook hoor. Motorfietsen van rond de 100 kilo en rond de 40 50 pk. Het mooie daarvan is dat de snelheid ook niet extreem hoog is maar dat je het moet hebben van de bochten door laten lopen zonder de motor dood te remmen. Het gaat allemaal een stuk minder hard dan een moderne supersport, die ook nog eens meer gewicht heeft.
 
Toegevoegd in de OP!

Zag dit trouwens nog op MP staan, wellicht ook wel een mooi project voor iemand hier.
De linkt werkt niet meer, maar ik heb al gevonden;
 
Heej Heren (en dames?),

Even een wild idee met een serieuze ondertoon.... Ik sta met mijn eigenbouw gebakje ingeschreven voor een 4-uurs race op circuit Oschersleben in het weekend van 25 en 26 september.
Allemaal heel leuk en aardig, maar mijn teamgenoot moet afhaken omdat vandaag bekend is gemaakt dat de bikers classic 4-uurs race verplaatst is van 3,4 juli naar..... je gokt het al 25, 26 september. Dus die gaat niet in hetzelfde weekend ook in Oschersleber aanwezig zijn.

Dus de grote vraag is nu:

Heeft er iemand zin om team "Motor-Forum" te vormen?? Hier is wat extra info: KLIK

Het liefst zou ik deelnemen als team met 2 motoren en 2 coureurs in de categorie "big classix" Dus motorinhoud >750cc, bouwjaar <1986 en wielen 18"

Iedere coureur rijd dan op zijn eigen motor en je wisselt de transponder tijdens de stops. Mocht één van beide motoren uitvallen kun je de wedstrijd verder afmaken op de overgebleven motor.

Wedstrijd rijden op één motor kan ook. Maar mijn motor heeft nog niet de ervaring van een 4-uurs race achter de kiezen, zeker niet met het blok dat nu in opbouw is. En daar durft de bouwer ook geen garantie voor af te geven ;)

Als er nou 10 man zich aanmelden moeten er gewoon meer motor-forum teams naar Duitsland eind september, dat zou helemaal de shit zijn:t

Ik ben benieuwd.

Later,

Loek
 
Ik heb mijn pensioen genomen en mijn gsx1100 is ook versleten.
In die klasse ben ik vice Duits kampioen geworden in 2017.
Daar heb je niets aan natuurlijk.
Het winnende paard is de gsxr1100 van 1986-1987.

In 2020 reed dit team onze oude gsx1100 aan gort. :X
118230892_3276250315751751_1725332369372722214_o.jpg
 
Ik heb mijn pensioen genomen en mijn gsx1100 is ook versleten.
In die klasse ben ik vice Duits kampioen geworden in 2017.
Daar heb je niets aan natuurlijk.
Het winnende paard is de gsxr1100 van 1986-1987.

In 2020 reed dit team onze oude gsx1100 aan gort. :X
Bekijk bijlage 1646247
Sommige coureurs doen nog wel eens een gastoptreden na hun pensioen toch ;)
En dan is het ook vaak op andermans motor. Een team met één motor kan ook....
 
Beste (jaar)inschrijvers,

Met pijn in ons hart moeten we mededelen dat de Demo’s in Ermelo en Hierden geen doorgang kunnen vinden. Ondanks de aangekondigde versoepelingen, blijken sommige instanties het toch niet aan te durven. Hierdoor wordt er een ontmoedigingsbeleid gehanteerd, die blijkt te werken.

De eisen die gesteld worden mbt Corona zijn helaas voor de SAM en de lokale organisatie onuitvoerbaar en bovendien in een zeer laat stadium kenbaar gemaakt.

Uiteraard zijn we met stomheid geslagen met de gang van zaken en hadden we het allemaal heel anders bedacht, maar we zetten door en gaan volle kracht vooruit om weer te kunnen rijden. We willen de gemeente (die bereid waren een vergunning te verstrekken) en de lokale organisatie hartelijk bedanken voor hun inzet en vertrouwen. De nieuwe data’s worden onderzocht, er wordt in iedergeval gekeken naar september 2021.

En nu?....

De inschrijvingen en gedane betalingen voor de Demo’s schuiven automatisch door naar de volgende data. Hier willen we binnen afzienbare tijd duidelijkheid over geven. Mocht je dan verhinderd zijn, er geen data gevonden worden of wil je gewoon annuleren, dan ontvangen we graag een mail op sam.wedstrijdsecretariaat@gmail.com. Zodat wij het volledige bedrag terug kunnen storten.

Ten slotte willen wij iedereen bedanken die een inschrijvingen heeft gedaan. Bedankt voor het vertrouwen en we hopen jullie gauw weer te mogen begroeten op de paddock.

Met vriendelijke groet,

Het SAM bestuur

Stichting Aanvullende Motorsport (SAM)

Leo Mennen
Secretaris
 
Dit is natuurlijk ook niet zo slim :

De omstandigheden worden steeds gunstiger en we hebben vertrouwen dat we de SAM DEMO in Ermelo door kan gaan. Een officiele bevestiging hebben we nog niet, maar we gaan wel alvast starten met de inschrijvingen.


Ik baal hier best wel van,jaarinschrijving en een racelicentie die je zo door de plee kunt trekken.
Nog los van die mooie groene rakker die ik met veel moeite en zorgvuldigheid heb opgebouwd en zo werkloos hier in huis staat. 🙄 🧐

Binnenkort eens informeren of een ledenvergadering mogelijk is.
Ik wil mijn hart in deze wel eens luchten en meningen en ideen met anderen uitwisselen
 
Laatst bewerkt:
Ga er maar van uit dat het dit jaar niets meer wordt en mocht corona na augustus weer oplaaien en die kans is groot, dan wordt het volgend jaar ook niets
 
Ga er maar van uit dat het dit jaar niets meer wordt en mocht corona na augustus weer oplaaien en die kans is groot, dan wordt het volgend jaar ook niets

Kans is inderdaad aanwezig.
Doe het dan zoals de HMV ,die hebben alles afgelast.
Vage afspraken met gemeentes zetten dus ook geen zoden aan de dijk en werkt frustraties in de hand.
Daarbij wel de kanttekening ,dat de beste stuurlui ,aan wal staan (ikke dus)

Verder heb ik mijn mening al via een email geventileerd
 
Heel jammer!
Ook omdat hierdoor augustus, september etc zo druk gaat worden dat er waarschijnlijk veel overlap is tussen de verschillende evenementen (als ze door gaan).
Heb het in ieder geval aangepast in de openingspost.
 
Overigens zie ik net op Facebook een bericht dat de luttebergring in ieder geval doorgaat
 
Ik was druk aan het bouwen met een vfr750f tot demoracer maar heb dat project maar weer in de hoek gezet.
Ga nu eerst een eenvoudigere ombouw doen van een fzr1000 naar fzr750. Misschien kan ik dan eind dit jaar in oosterwolde nog mee rijden. Anders alles maar doorschuiven naar volgend jaar
 
Kan zijn maar er komen erg leuke 2takten o.a. diverse RG500's en de Suter MMX500!
Het complete 50cc veld van Nederland is er ook.
 
  • Geweldig
Waarderingen: RWB
Kan zijn maar er komen erg leuke 2takten o.a. diverse RG500's en de Suter MMX500!
Het complete 50cc veld van Nederland is er ook.

Ik ga regelmatig naar classic races incl spa.
Ik heb al het grootste deel van alle klassiekers zien rijden en mogen aanschouwen.
Het laagdrempelige van demo dagen op straat circuits is nu net wat mij er aan trok.
Ook om naar te gaan kijken.
De hoofdprijs betalen voor weinig rijtijd op Assen,trekt mij niet.
Dan kijk ik dit jaar de suter wel online
Ik doe,versder,gewoon circuitrijden,op circuits, met een youngtimer erbij.
kost me al geld zat.
 
Die hoofdprijs om te rijden boeit mij totaal niet......
Ik ben ook overal geweest als toeschouwer (2 keer Centennial, Bikers Classics vaak, Sachsenring) en dit is in de buurt dus zou ik graag gaan kijken.
Helaas kan dat dus op dit moment nog niet, ik had graag in het rennerskwartier rond willen kijken.
Verder ken ik diverse mensen die juist graag bij dit soort speciale evenementen racen.
 
Laatst bewerkt:
Prima,maar. in deze gaat het over corona en niet mogen rijden via kleine organisaties op straten circuits.
Dat was mijn insteek
 
Dit is ook zo'n speciaal evenement!
 
Terug
Bovenaan Onderaan