Racen of vrij rijden op een NAKED

Bekijk bijlage 1769888
Laatst weer op Mettet gereden met de Street.
Top-ding voor op circuit! CBR weer geen enkele keer gemist! Weer wat bijgeleerd maar nog veel potentieel.
Op foto ziet het er altijd wat minder uit kwa houding en hellingshoek in vergelijking met hoe het voélt! :+
Rot geamuseerd, dat wel!:]
Manu maakt fotos gelukkig altijd zo dat het er spectaculair uit ziet _O-

04-09-2021 Inter-Track at Mettet group 2 Blue #189.jpg
 
Nou, ik weet het niet zeker natuurlijk, maar nadat ik onderzoek uitging was de benzineslang deels los van de carbs en de mantel van de slang zeiknat en de slang een klein deel ingescheurd. Verder nergens geen lekkage gezien op het blok van benzine. Dus het blijft een raadplaatje, heb nu de carbs aangepakt en vanavond eronder met nieuwe slang en bougies. Dan eens kijken wat hij doet.

Als het de benzineslang zou zijn dan vermoed ik valse lucht getrokken en te weinig aanvoer van benzine.
Ik snap t 👍🏻
Heb jij btw orginele voetsteunen op de cb zitten van je?
Waar je mee op t circuit gereden hebt
 
Hoe was jouw sessie op Zandvoort @BaveR ? Ik heb je dan denk ik, onbewust, wel gezien met je CB.

Ik was met de Monster en deze keer vond ik het minder relaxt. Zat in een behoorlijke snelle groep met supersports en die kon ik op het rechte stuk na Luyendijk en tussen de Vodafone en Audi S simpelweg niet bijbenen. Daardoor te veel met het mes tussen de tanden gereden -tijd willen goedmaken in de rempunten en bochten- en juist fouten gaan maken in die bochten. Zelfs een keer volle bak over de curbs buitenkant Luyendijk. Was ik vorige keer op PVI nog helemaal één met de motor, dit keer was ik echt aan het stoeien en leek niks vanzelf te gaan.

Na twee sessies groepje langzamer en dat ging al beter, meer rust. Keek uit naar de laatste sessie, maar die werd helaas zeer vroegtijdig af gebroken omdat iemand uit mijn groepje de Audi S wel érg kort nam... -O-

Bekijk bijlage 1769659
Ik was er ook bij in de traagste groep van 2, op een SV650S. Denk dat jullie ons wel een paar keer hebben ingehaald, haha. Ons groepje was groot en gemixt. Was voor mij de eerste keer op een groot en sneller circuit, goede ervaring.

Zag je tussen de foto's staan, jij hangt wel echt super naast de motor. Lukt mij niet echt, maar misschien ligt het domweg aan mijn gebrek aan lengte. Hoe lang ben jij als ik vragen mag?
Heb mijn stepjes al verhoogd met een GSXR oem setje, maar ga ze nog verder verhogen met MFW vario stepjes. Heb het idee dat ik dan wat makkelijker naast het zadel kom. Kom met mijn achterrempomp bijna tegen het subframe aan nu, wil dus eerst wat experimenteren alvorens ik evt een rearset koop.

Wat gebeurde bij die Audi S bocht? Domweg onderuit gegleden? In die sessie werd net ons groepje opgesplitst, met de bedoeling dat we wat harder konden gaan.:')
 
Eerlijk? Ik was eigenlijk teveel met m’n houding bezig en daardoor misschien juist niet relaxt genoeg, samen met de snelheidsissues zoals boven beschreven. Ziet er snel uit, voelde niet per se sneller dus… volgende keer weer wat meer aandacht voor lijnen en minder voor de houding. Dat komt vanzelf wel.

Ik ben 182cm, monster is wel relatief klein, met verlaagd stuur en verhoogde voetsteunen.

Twee motoren voor me miste iemand de eerste rechter van de Audi S en schoot rechtdoor. Bij het proberen weer op de baan te komen iets te veel gas en bovenlangs eraf.
 
Ah, ja. Op een gegeven moment is het ook wel goed genoeg qua houding denk ik.
Ben zelf 1.58m en wil eens kijken wat er gebeurd als de afstand tussen de stepjes en zadel/tank kleiner wordt. Misschien ben ik ook gewoon niet lenig genoeg, maar kom niet makkelijk op bijvoorbeeld de rand van mijn zadel. Heb dinsdag geforceerd en de dag erna last van mijn heupen.
Ik rijd nog niet zo superlang mee met MCT en wordt telkens sneller gezet (een keer zelfs in 1x van 2E naar 3C bij 3 groepen verdeling). Is natuurlijk goed, maar nu in een relatief langzaam groepje was ook wel lekker om aan mijn houding te werken.

Zal wel schrikken geweest zijn om iemand voor je te zien vallen. Toen wij langsreden stond de motor al rechtop en liep hij door het grind heen en weer. Liep ook een olie/waterspoor over de baan. Zonde.
 
Haha ja weet ik! Hij is ongeveer mijn formaat incl gewicht! Grappig om te zien hoe hij wegrijdt op zo'n MotoGP fiets (wanneer die niet vast gehouden wordt).

En wat is 'probleem'? Mijn torso en ledematen zijn gewoon wat korter. Ik kom dus bijvoorbeeld minder makkelijk naar voren of opzij als iemand die wat langer is. Maar daar moet ik maar mee dealen. :-). Hoop nog iets te winnen door met stepjes/rearsets te spelen. Zit met mijn knie eigenlijk ook gewoon laag op mijn tank. Ik raak nét aan de onderkant de tankgrips, die al zo laag mogelijk zitten. :-)

En voor de rest gewoon lekker circuittijd opdoen.
 
Ah, ja. Op een gegeven moment is het ook wel goed genoeg qua houding denk ik.
Ben zelf 1.58m en wil eens kijken wat er gebeurd als de afstand tussen de stepjes en zadel/tank kleiner wordt. Misschien ben ik ook gewoon niet lenig genoeg, maar kom niet makkelijk op bijvoorbeeld de rand van mijn zadel. Heb dinsdag geforceerd en de dag erna last van mijn heupen.
Ik rijd nog niet zo superlang mee met MCT en wordt telkens sneller gezet (een keer zelfs in 1x van 2E naar 3C bij 3 groepen verdeling). Is natuurlijk goed, maar nu in een relatief langzaam groepje was ook wel lekker om aan mijn houding te werken.

Zal wel schrikken geweest zijn om iemand voor je te zien vallen. Toen wij langsreden stond de motor al rechtop en liep hij door het grind heen en weer. Liep ook een olie/waterspoor over de baan. Zonde.
Ahh shit, last van je heupen is wel echt vervelend. Dat je niet op de rand van je zadel komt, denk je dat dat komt door korte benen (of te lange afstand tussen de steunen en het zadel)? Dan zou je inderdaad dit soort verstelbare steunen kunnen proberen.

8C61A026-7BD4-4040-B0A8-7A6FC7585A39.png
 
Ah, ja. Op een gegeven moment is het ook wel goed genoeg qua houding denk ik.
Ben zelf 1.58m en wil eens kijken wat er gebeurd als de afstand tussen de stepjes en zadel/tank kleiner wordt. Misschien ben ik ook gewoon niet lenig genoeg, maar kom niet makkelijk op bijvoorbeeld de rand van mijn zadel. Heb dinsdag geforceerd en de dag erna last van mijn heupen.
Ik rijd nog niet zo superlang mee met MCT en wordt telkens sneller gezet (een keer zelfs in 1x van 2E naar 3C bij 3 groepen verdeling). Is natuurlijk goed, maar nu in een relatief langzaam groepje was ook wel lekker om aan mijn houding te werken.

Zal wel schrikken geweest zijn om iemand voor je te zien vallen. Toen wij langsreden stond de motor al rechtop en liep hij door het grind heen en weer. Liep ook een olie/waterspoor over de baan. Zonde.

ik zou ook ff kijken hoe de afstand tussen kont/stuur is. Ik heb samen met wat maatjes allemaal dezelfde motor, en ik heb destijds klakkeloos dezelfde racemods uit gevoerd, maar begin langzamerhand een beetje te twijfelen of ik niet een stuurtje moet wat meer naar mij toe staat, en een zadel wat niet ultra verhoogd is.. :+
 
Ahh shit, last van je heupen is wel echt vervelend. Dat je niet op de rand van je zadel komt, denk je dat dat komt door korte benen (of te lange afstand tussen de steunen en het zadel)? Dan zou je inderdaad dit soort verstelbare steunen kunnen proberen.
Ik denk dat ik gewoon wat meer vrije beenruimte nodig heb (en waarschijnlijk ben ik ook te stijf, haha, maar sowieso zit ik met mijn knieën laag), wat ik hoop te creeëren met hogere stepjes, of eventueel naar voren/achteren verplaatsen ervan. Heb al naar rearsets zitten kijken, maar wil nog ff niet mijn rempomp gaan schuiven, omdat die al helemaal aan de bovenkant tegen het subframe aanzit. Heb nu een soortgelijke set als deze besteld. Het gaat zeker behelpen zijn, maar wil eerst kijken waar ik uitkom, voordat ik een rearset aanschaf.

05V300900-Racing-Pro-2-Vario-30mm-Fussrastenset-1.jpg

ik zou ook ff kijken hoe de afstand tussen kont/stuur is. Ik heb samen met wat maatjes allemaal dezelfde motor, en ik heb destijds klakkeloos dezelfde racemods uit gevoerd, maar begin langzamerhand een beetje te twijfelen of ik niet een stuurtje moet wat meer naar mij toe staat, en een zadel wat niet ultra verhoogd is.. :+
Ja, dit is ook een goede. Ik denk dat mijn volgende motor sowieso wel een stukje korter gaat/mag zijn. Heb een GSX-R voorvork mod klaarliggen, waar ik een gebruikte Gilles Tooling cliponset bij heb gekocht, die variabel instelbaar is. Moet die voorvork echter nog steeds reviseren en de veren ervan vervangen.. kom er niet aan toe. Maar dan kan ik daar ook mee spelen.


Verder moet ik er maar gewoon aan wennen hoor. ;-)
 
Aankomen Maandag en Dinsdag aanwezig op Assen, gaan er nog meer mensen?

De motor is er weer bijna klaar voor, nog wat zaken afmonteren en we kunnen.

Ik heb vorig jaar veel gedoe gehad met olie wat vanuit het carter in de airbox terrecht kwam, en wat in linker bochten uit de overloopslang liep.. 🥲
Dat komt met dit bouwjaar zx10r schijnbaar vaker voor, maandag testen of de nieuwe ontluchting werkt🤞🏻
IMG_20220418_220855.jpg
 
Aankomen Maandag en Dinsdag aanwezig op Assen, gaan er nog meer mensen?

De motor is er weer bijna klaar voor, nog wat zaken afmonteren en we kunnen.

Ik heb vorig jaar veel gedoe gehad met olie wat vanuit het carter in de airbox terrecht kwam, en wat in linker bochten uit de overloopslang liep.. 🥲
Dat komt met dit bouwjaar zx10r schijnbaar vaker voor, maandag testen of de nieuwe ontluchting werkt🤞🏻
Bekijk bijlage 1776570
Maandag en dinsdag ook aanwezig op Assen. Was er vorig jaar ook op mijn KTM Superduke 990, elkaar wel even gespot dan 8-) Als de weervoorspellingen droog en zonnig zijn kom ik waarschijnlijk met mijn oldschool Ducati 996S ipv op de naked bike. Voorlopig geven ze goed weer op volgens Meteovista?
CU on track! Grtz
 
  • Leuk
Waarderingen: PimS
Maandag en dinsdag ook aanwezig op Assen. Was er vorig jaar ook op mijn KTM Superduke 990, elkaar wel even gespot dan 8-) Als de weervoorspellingen droog en zonnig zijn kom ik waarschijnlijk met mijn oldschool Ducati 996S ipv op de naked bike. Voorlopig geven ze goed weer op volgens Meteovista?
CU on track! Grtz
Ik spot je maandag denk ik wel👍🏻😎
 
Aankomen Maandag en Dinsdag aanwezig op Assen, gaan er nog meer mensen?

De motor is er weer bijna klaar voor, nog wat zaken afmonteren en we kunnen.

Ik heb vorig jaar veel gedoe gehad met olie wat vanuit het carter in de airbox terrecht kwam, en wat in linker bochten uit de overloopslang liep.. 🥲
Dat komt met dit bouwjaar zx10r schijnbaar vaker voor, maandag testen of de nieuwe ontluchting werkt🤞🏻
Bekijk bijlage 1776570
Zou toch liever de olie in de airbox hebben als komend uit dat filter. Als de hoeveelheid dusdanig is kan dit op je band komen. Na je airbox wordt het wel weer verbrandt.
Maar dat is mijn mening hoor...
Groeten Gerben
 
Zou toch liever de olie in de airbox hebben als komend uit dat filter. Als de hoeveelheid dusdanig is kan dit op je band komen. Na je airbox wordt het wel weer verbrandt.
Maar dat is mijn mening hoor...
Groeten Gerben
Helemaal eens hoor, wil geen olie lekken. Maar de airbox raakte echt verzadigd, alles was zijknat.
Bedoeling is dat het er niet meer uit komt, ik ga het de eerste sessies in de gaten houden en als dit niet werkt dan gaat de originele slang er weer op terug het filter in.

Ik heb van diverse mensen gelezen dat ze een slang helemaal de kont in hadden liggen waarna het probleem weg was.
Origineel is de doorlaat 16mm, ik verwijd naar 25mm een T-stuk in + alle bochten en hoop zo de snelheid er wat uit te halen.

Ga t maandag zien💩
 
Helemaal eens hoor, wil geen olie lekken. Maar de airbox raakte echt verzadigd, alles was zijknat.
Bedoeling is dat het er niet meer uit komt, ik ga het de eerste sessies in de gaten houden en als dit niet werkt dan gaat de originele slang er weer op terug het filter in.

Ik heb van diverse mensen gelezen dat ze een slang helemaal de kont in hadden liggen waarna het probleem weg was.
Origineel is de doorlaat 16mm, ik verwijd naar 25mm een T-stuk in + alle bochten en hoop zo de snelheid er wat uit te halen.

Ga t maandag zien💩
Als je de snelheid er uit wil halen kan je toch ook achter Lucy aan rijden? :+ :+ :+
 
Afgelopen zondag mijn 2e circuitdag kunnen rijden op mn hornet, bij Mettet. 1:28 was mn snelste tijd, getting there ! Het was ook voor het eerst dat het verwijderen van de pinnen onder mn voetsteuntjes als noodzakelijk voelde. Je merkt wel dat remmen erg zwaar aanvoelt met een recht stuur, of het kan misschien dat ik minder op mn tank kan klemmen.

Desondanks een goede dag, op naar de volgende ! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan