beegeegerrit
Die hard MF'er
- 26 mrt 2010
- 442
- 114
poten van mijn gixxer liggen er ook uit, ga ze 5mm verder doorsteken en kijken wat het geeft qua instuurgedragniemand antwoordt op het doorsteken van de poten?...dan laat ik ze staan op 4 mm.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
poten van mijn gixxer liggen er ook uit, ga ze 5mm verder doorsteken en kijken wat het geeft qua instuurgedragniemand antwoordt op het doorsteken van de poten?...dan laat ik ze staan op 4 mm.
Waarom meer,als er 1 motor strandaard al op zijn neus staat ,is het wel de daytona 675even een vraagje : standaard worden de vorken 4 mm doorgestoken.
wat doen jullie bij race setuo?....(zitten nu nieuwe buizen in (pitting) en vorken zijn geserviced.)
mooi dan laten we het staan. de vraag was omdat meeste motoren toch wel doorgestoken worden voor alleen circuit gebruik.Waarom meer,als er 1 motor strandaard al op zijn neus staat ,is het wel de daytona 675
is niet van mij, maar wordt langzamerhand een echte circuitfiets. (staat wel hier en ik mag wat onderhoud doen )Stuurt je daytona slecht dan?
geldt dat ook voor de daytona 2007?De Daytona heeft berucht weinig naloop ('trail'). Onder helling wordt de naloop kleiner en onder grote hellingshoek heeft de Daytona daardoor de neiging om het voorwiel kwijt te raken (naloop wordt ~0 en dan is het minste of geringste genoeg om de fiets instabiel te maken).
De echte oplossing is om andere kroonplaten met andere vorksprong ('offset') te gebruiken. Maar dat is ook een prijzige oplossing. De voorkant hoger zetten is een goedkoop compromis.
Op het circuit rijden de meeste mensen met de vorkpoten helemaal doorgestoken, dus de top van de voorvork vlak met de kroonplaat. Op de straat, waar de hellingshoeken niet zo groot zijn, is het persoonlijke voorkeur.
Je voelt toch zelf wel aan of je fiets stuurt?is niet van mij, maar wordt langzamerhand een echte circuitfiets. (staat wel hier en ik mag wat onderhoud doen )
nu zitten er nieuw buizen op de poten en heeft het binnenwerk service gehad, en alles mag weer in elkaar.
de standaard instelling is 4 mm doorgestoken (boven de kroonplaat uit) en ik weet dat de meeste fietsen toch beter gaan sturen als je hem wat meer "op de neus" zet. (zo stond mijn vtr sp1 8mm doorgestoken en achter 4 mm ring tussen shock en frame om hem nog beter te laten sturen)
maar nu lees ik dus ook dat bij de daytona de 4mm dat eigenlijk al erg veel is....vanwege de naloop.
nee dat schreef ik al...ik voel niet , het is mijn fiets niet en zit geen kenteken op, dus kan het ook niet proberen.Je voelt toch zelf wel aan of je fiets stuurt?
Ik zou al helemaal niet blind varen over wat hier geventileerd wordt,gewoon je ding doen wat het beste voelt.
Het is één van de best sturende fietsen ooit..
Spijkers zoeken op laag water..
Ok,ga dan naar een veren specialist bijvoorbeeld hyperpro.nee dat schreef ik al...ik voel niet , het is mijn fiets niet en zit geen kenteken op, dus kan het ook niet proberen.
dus wil gewoon meteen zo goed mogelijk een standaard set up hebben waarbij niet teveel hoeft gesleuteld hoeft te worden op het circuit.
Paul werkt er toch niet meer? is iets heel anders gaan doen dacht ik. Wel een gozer die weet wat ie doet inderdaad. Heeft me daytona ook afgesteld en toen ging een andere specialist doen en voelen en vond het goed gesteld (dat was wel weer een eigenwijs dus moest ergens aanzitten wat ik daarna meteen weer ongedaan heb gemaakt )Ok,ga dan naar een veren specialist bijvoorbeeld hyperpro.
Paul Klop in Werkendam is een specialist op race gebied ( prepareerd voor teams op de tt Isle of Man de vering),raced zelf ook niet onverdienstelijk.
Heeft ook mijn daytona 675 2006 gedaan.
Voor wat je er aan hebt ,achter veer vervangen, voor alleen in en uitgaande demping afgesteld.
Achterveer zou de achilleshiel van de daytona zijn
Dat is balen.succesVolgens mij is die motor van mij echt een Italiaanse. Kan niet anders met zoveel kapsones…
Ik heb dus afgelopen winter de versnellingsbak onder handen genomen. Daarmee zijn natuurlijk ook olie en koelvloeistof ververst. Er zit ook een nieuwe accu in, luchtfilter schoon gemaakt, gewoon alles klaar voor het seizoen weet je wel.
Ik heb afgelopen week een bestelwagen gekocht en was een beetje aan het passen hoe ik dat nu ga doen met een voorwielklem… dus een paar keer de motor de rijplaat op en af… pist de olie toch finaal uit de vorkpoot!
Gloeiende, volgend weekend gaat het seizoen beginnen met het eerste ‘evenement’!
Ik heb de poten er al uitgehaald, breng ze morgen weg. Keerringen vind ik zo’n $%^&* klusje, dat besteed ik met liefde even uit.
Bekijk bijlage 1860921
Ik hoop wel dat ik nu verder probleemloos een seizoen mag rijden en zo.
Trek je knip maar,ik heb ze nog een eind goedkoper.Hallo, daytona fanaten ik heb een vraag ik heb een daytona 675 uit 06' maar ik ben opzoek naar engine covers en andere rem/koppelings hevels weten jullie een goeie site waar ik dit kan bestellen en hebben jullie eventueel goeie surgesties welke de goeie zijn ik heb nu van die alieexpres troep er op zitten maar daar zit allemaal speling enz. Op dus dat vind ik niet fijn
Alvast bedankt voor jullie hulp
Gaat dan in en uitrijden van de motor een beetje? zit ook aan die verlengde transit Connect te denken als volgenden auto.Volgens mij is die motor van mij echt een Italiaanse. Kan niet anders met zoveel kapsones…
Ik heb dus afgelopen winter de versnellingsbak onder handen genomen. Daarmee zijn natuurlijk ook olie en koelvloeistof ververst. Er zit ook een nieuwe accu in, luchtfilter schoon gemaakt, gewoon alles klaar voor het seizoen weet je wel.
Ik heb afgelopen week een bestelwagen gekocht en was een beetje aan het passen hoe ik dat nu ga doen met een voorwielklem… dus een paar keer de motor de rijplaat op en af… pist de olie toch finaal uit de vorkpoot!
Gloeiende, volgend weekend gaat het seizoen beginnen met het eerste ‘evenement’!
Ik heb de poten er al uitgehaald, breng ze morgen weg. Keerringen vind ik zo’n $%^&* klusje, dat besteed ik met liefde even uit.
Bekijk bijlage 1860921
Ik hoop wel dat ik nu verder probleemloos een seizoen mag rijden en zo.
Ik heb hier Auto waar motorfiets in past even gereageerd, dat leek me beter.Gaat dan in en uitrijden van de motor een beetje? zit ook aan die verlengde transit Connect te denken als volgenden auto.
Hallo, daytona fanaten ik heb een vraag ik heb een daytona 675 uit 06' maar ik ben opzoek naar engine covers en andere rem/koppelings hevels weten jullie een goeie site waar ik dit kan bestellen en hebben jullie eventueel goeie surgesties welke de goeie zijn ik heb nu van die alieexpres troep er op zitten maar daar zit allemaal speling enz. Op dus dat vind ik niet fijn
Alvast bedankt voor jullie hulp
Ik heb een carbon ignition cover van www.motoforzafairings.com, €70.Trek je knip maar,ik heb ze nog een eind goedkoper.
GB-Racing engine cover set Triumph Daytona 675 '06-10 / Street Triple '07-10 (koppeling, pulse en dynamo) - MDI-online.nl
GB-Racing engine cover set EC-D675-SET bestel je bij MDI ✓ Veel producten op voorraad ✓ Gratis verzending vanaf 99 euro!www.mdi-online.nl
Metalen onderdelen voor motoren - MDI-online.nl
Metal/Alu parts is het meest gevarïeerde subkopje aan motoronderdelen die wij u aanbieden. Deze onderdelen dienen voor veel verschillende dingen maar hebben allemaal eenzelfde overeenkomst. Dat is namelijk dat ze allemaal van metaal / aluminium zijn gemaakt. De onderdelen varïeren van...www.mdi-online.nl