Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

De monoblock Tokico klauwen van de fireblade sc59 passen er op met een 5mm dikke M10 spacer. Ben je rond de €100 (zonder blokken) kwijt voor een prima upgrade en je kan je originele schijven houden. (had deze set-up ook).

maakt bouwjaar hier nog wat uit? ik zie dat SC59 is gemaakt van 2008 tm 2016 ongeveer. lijkt mij niet dat daar verschil in zit toch?
 
Welke tandwielverhouding rijden jullie mee op een SRAD? Ik heb een 600 uit 97 waarbij het voortandwiel momenteel 16 is en achter een 46. Ik wil deze wijzigen naar een 15 voor en 48 achter zodat de motor wat beter door zijn toerenbereikt trekt. Goede keuze?

Tevens ga ik ook een 520 ketting monteren ipv een 525.


Ik rijd op m`n 750 96 met 15x46 dit is voor mij een prima verhouding kom er goed mee uit.

anders even op gearcommander kijken wat het precies doet die verhouding.

Robin van ww.leanangle.nl heb ik laatst een ketting set 520 vandaan.

ik had een ketting met 114 schakels daar gingen er 4 van tussen uit meen ik.
 
Gister weer een lekker dagje op Assen aan het rijden geweest en mn PR weer iets verder aangescherpt naar 1:58.571.
Ik begin nu alleen echt wel last te krijgen van mn voorrem die na verloop van de sessie steeds zachter wordt. Ik rij met een (winter 2019/2020 nieuw aangeschafte) Brembo RCS 19 rempomp en stalen remleidingen. Dit samen met originele K4 Remklauwen.

Wat ik al geconstateerd heb is dat er best wel leven in de klauwen zit met remmen, met de digitale schuifmaat erop en dan rem inknijpen zet de klauw gemeten op de positie van de zuiger 0.15mm uit. Dit is gemeten als het systeem koud is. Ik denk dat het nu wijsheid is om andere klauwen te gaan monteren. Ik zit alleen even met de vraag wat? Ik heb gehoord over R6 klauwen monteren of een bepaald type klauw van een Honda.

Het liefst zou ik gewoon de originele schijfdiameter houden, aangezien ik anders ook 4 schijven moet gaan kopen. Iemand ideeen voor een leuke upgrade qua klauwen set (Ja ik weet dat ik ook Brembo klauwen kan kopen)

Heb op mijn 750 k4 altijd met de originele klauwen gereden, nooit last van gehad. Of iig niet dat het me opviel.
 
Gister weer een lekker dagje op Assen aan het rijden geweest en mn PR weer iets verder aangescherpt naar 1:58.571.
Ik begin nu alleen echt wel last te krijgen van mn voorrem die na verloop van de sessie steeds zachter wordt. Ik rij met een (winter 2019/2020 nieuw aangeschafte) Brembo RCS 19 rempomp en stalen remleidingen. Dit samen met originele K4 Remklauwen.

Wat ik al geconstateerd heb is dat er best wel leven in de klauwen zit met remmen, met de digitale schuifmaat erop en dan rem inknijpen zet de klauw gemeten op de positie van de zuiger 0.15mm uit. Dit is gemeten als het systeem koud is. Ik denk dat het nu wijsheid is om andere klauwen te gaan monteren. Ik zit alleen even met de vraag wat? Ik heb gehoord over R6 klauwen monteren of een bepaald type klauw van een Honda.

Het liefst zou ik gewoon de originele schijfdiameter houden, aangezien ik anders ook 4 schijven moet gaan kopen. Iemand ideeen voor een leuke upgrade qua klauwen set (Ja ik weet dat ik ook Brembo klauwen kan kopen)

Heb je al eens een andere remvloeistof geprobeerd? Je zou Motul RBF660 kunnen gebruiken, hoger kookpunt. Welke blokken gebruik je? Dat wil ook nog wel eens het verschil maken.
 
Heb op mijn 750 k4 altijd met de originele klauwen gereden, nooit last van gehad. Of iig niet dat het me opviel.
Op de manier zoals ik het nu heb, had je het zeker vernomen. Ik weet niet met hoeveel vingers jij remt, maar in de loop van de sessie moet je met 4 vingers remmen, anders zitten ze er klem tussen 😅

Heb je al eens een andere remvloeistof geprobeerd? Je zou Motul RBF660 kunnen gebruiken, hoger kookpunt. Welke blokken gebruik je? Dat wil ook nog wel eens het verschil maken.
Ik gebruik Putoline dot 5.1 remvloeistof met nu TRW Sinter Race remblokken. Mn kameraad rijdt met dezelfde setup, maar dan met OEM k6 klauwen en die heeft nergens last van.
 
Ik reed idd wel met de eerder genoemde Motul , weet alleen niet meer welke remblokken.

Dus het zal toch ergens iets in je set up zijn wat niet optimaal samen werkt.
Maar misschien dat die Fireblade klauwen wel werken 👍🏻
 
Ik heb er r6 klauwen opgezet maar heb toen er ook 320 mm schijven opgezet. Zeker op banen als zolder en Mettet wereld van verschil. Op assen reed ik 1.56 zonder fading met de orginele klauwen. Op. Zolder had ik onder 1.50 echt wel last hiervan
 
Daarbij staat ergens in dit topic of het andere gsxr topic een lijstje van welke spacers je nodig hebt met r6/r1 op een gsx-r. Het is een modificatie die vaak wordt uitgevoerd
 
Vandaag een setje SC59 Tokico monoblocks opgehaald. Maar eens kijken wat dit brengt.
D51E4583-5542-437E-88C2-6405E186C3B3.jpeg
 
Mening/kennis gevraagd: ik heb nu de sc59 klauwen gekocht en daarvoor moet ik dus 5mm spacers hebben. Nu kun je die gewoon kopen natuurlijk, maar ik heb zelf ook een draaibank. Kun je gewoon af met een paar eenvoudige aluminium busjes? Of zijn de spacers die tekoop zijn van een bijzonder soort alu legering? Iemand een idee.
 
Hoor je wel vaker van de Tokico klauwen van Suzuki.
Ik heb er nooit problemen mee gehad,niet op de 1000K7 en ook niet de 600K7
Rij nu met een brembo RCS.

Sommige hebben er last van met Suzuki´s en anderen helemaal niet, las dat Roy er ook geen problemen mee had.
Remmen erg goed ontluchten en regelmatig verversen werkt het beste bij mij.

Met een RGV250 had ik trouwens wel wat problemen op Zolder, maar dat ding heeft 0 motorrem dus alles moet uit de remmerij komen.
Remmerij was standaard op verse remvloeistof en staal omvlochten leiding na :')
 
Cpz is een stuk beter nu.
Pitstraat uitgang is na de Tarzan pas.
Hugenholtz vind ik weinig verschil behalve ietsje meer breedte.
Zonder GP chicane is idd veeeeeel gaver!
Audi S lijkt vloeiender?
Bos uit is leuk maar rijdend merk je er minder van dan te voet.

Let wel op, er zijn nog geen afstandsborden 🤦🏻‍♂️
 
Top, hoop op droog weer want heb geen regenwielen.
Ben erg benieuwd, heb er in totaal 3 keer gereden maar allemaal in mijn vorige circuit rij periode 2009-2011.
Nu is het voor veel mensen weer inkomen, baan is veranderd, door corona weinig gereden maar ben erg benieuwd en kijk er naar uit :t
 
Dag heren en dames?

Ik rij zelf met een CBR1000RR, Robin kent me wel :-)
Mijn lieftallige vriendin heeft een GSX-R 750 K7 gekocht voor circuit gebruik. Hier zit een Yoshimura EMS op, met als het goed is 2 maps (1 vol vermogen, 1 regen) je schijnt te kunnen wisselen met de richtingaanwijzer schakelaar. Echter ik merk geen verschil. Iemand die weet hoe het zit? Pitlimiter zit op de alarmlichten schakelaar en die werkt goed.

Tot ziens op de baan!
 
EMS? Of kabelboom?
Maar kabeltjes volgen? Heeft de k7 normaal geen mappings?
Ik heb gewoon een drukknop waar ik motor map wissel en een A of B in het scherm krijg.

En mogelijk heeft hij dezelfde map op beide standen.
 
Dag heren en dames?

Ik rij zelf met een CBR1000RR, Robin kent me wel :-)
Mijn lieftallige vriendin heeft een GSX-R 750 K7 gekocht voor circuit gebruik. Hier zit een Yoshimura EMS op, met als het goed is 2 maps (1 vol vermogen, 1 regen) je schijnt te kunnen wisselen met de richtingaanwijzer schakelaar. Echter ik merk geen verschil. Iemand die weet hoe het zit? Pitlimiter zit op de alarmlichten schakelaar en die werkt goed.

Tot ziens op de baan!

Nice Anton!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan