Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Deze winter een andere circuitfiets gekocht en nu een dag of 4 mee gereden. 2 natte en 2 droge dagen. Bevalt goed! Dat vermogen is wel even wennen. Maar ook dat went snel.

Hij heeft een volledig systeem, met andere kelken en luchtfilter. Hierop is de mapping afgesteld. Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met verdere tuning van deze blokjes? Het is een 2012 GSXR 1000 blok in een 2010 GSXR 1000 fiets.


WhatsApp Image 2020-07-22 at 11.37.43.jpeg

WhatsApp Image 2020-07-22 at 11.37.43 (2).jpeg
 
Nee mijne is verder ook stad op het uitlaatsysteem, luchtfilter en powercommander na.

Ik zou hem denk ik zo laten, verder tunen ga je inleveren op betrouwbaarheid of lopen de service intervallen wel erg op.
Misschien dat een fase 1 nog iets doet maar van dat geld zou ik liever wat dagen rijden :]

Welke tandwiel verhouding rij je ? als je vel over hebt evt wat korter zetten.
ik rij -1 van voor en kom tot nu toe goed uit.
 
Nee mijne is verder ook stad op het uitlaatsysteem, luchtfilter en powercommander na.

Ik zou hem denk ik zo laten, verder tunen ga je inleveren op betrouwbaarheid of lopen de service intervallen wel erg op.
Misschien dat een fase 1 nog iets doet maar van dat geld zou ik liever wat dagen rijden :]

Welke tandwiel verhouding rij je ? als je vel over hebt evt wat korter zetten.
ik rij -1 van voor en kom tot nu toe goed uit.

15x43. Prima verhouding. Komt goed in de 6 op de veenslang.
 
zou jou 2012 bakverhouding anders zijn dan bij mij? ik kom op de Veenslang niet in 6 en rij ook met 15-43
nu moet ik wel zeggen dat hij met 200/60 prima in de 6 kwam. Nu met 200/65 al wat minder lekker. 44 of 45 achter zou ook nog wel kunnen.
Misschien schakel ik wel eerder. Zou ook nog kunnen :)
 
Harder alleen is natuurlijk niet de maatstaf maar met wat gelukt voelt het ook onder het rijden beter aan.

Zoals ik eerder had gepost zat er in mijn oude klauwen heel veel leven. Die werden bijna 0.2mm breder Met hard in de rem knijpen. (Had de digitale schuifmaat erop gezet). Deze klauwen doen dat vrijwel niet. 0.05 gemeten gister. Ik begrijp natuurlijk dat dat niet alleen de maatstaaf is, maar het zegt wel wat over hoe het gaat aanvoelen.
 
zou jou 2012 bakverhouding anders zijn dan bij mij? ik kom op de Veenslang niet in 6 en rij ook met 15-43
Ik rij 16-42, kan dus volgende keer wel water korter proberen.
Voorlopig laat ik het zo, kom op Zolder goed uit kwa toerental met mijn tempo.
Als ik ga veranderen kom ik misschien net niet meer lekker uit.

Misschien volgend jaar eens proberen. :t
 
Mooi spul :t

Vandaag naar CPZ geweest, 1e sessie was er wel weer even inkomen.
Baan nog wel wat op youtube etc bekeken maar redelijk zoeken naar de juiste versnelling en de snelheid van insturen.
2e sessie stuk verbeterd en beter gereden, wat te agressief op het gas met wat momentjes.
3e sessie nog iets verbeterd en wat vloeiender/ronder gereden, ging lekker.

4e en 5e sessie laten schieten, andershalf uur flinke bak regen en kans op een geheel droge baan 5e sessie was erg klein, moest ook nog 2 3/4hr terug rijden dus toen het wat terug begon te miezeren de boel ingepakt.

Leuke en geslaagde dag, mooie en uitdagende baan.
Jammer van de 2 verregende sessie's maar niks aan te doen.
Volgend jaar zeker eens terug.

Nog een mede mf-er gesproken, weet alleen niet welke nickname erbij hoort maar was leuk je gesproken te hebben, nette circuitmotor ook :t
 
Mooi spul :t

Vandaag naar CPZ geweest, 1e sessie was er wel weer even inkomen.
Baan nog wel wat op youtube etc bekeken maar redelijk zoeken naar de juiste versnelling en de snelheid van insturen.
2e sessie stuk verbeterd en beter gereden, wat te agressief op het gas met wat momentjes.
3e sessie nog iets verbeterd en wat vloeiender/ronder gereden, ging lekker.

4e en 5e sessie laten schieten, andershalf uur flinke bak regen en kans op een geheel droge baan 5e sessie was erg klein, moest ook nog 2 3/4hr terug rijden dus toen het wat terug begon te miezeren de boel ingepakt.

Leuke en geslaagde dag, mooie en uitdagende baan.
Jammer van de 2 verregende sessie's maar niks aan te doen.
Volgend jaar zeker eens terug.

Nog een mede mf-er gesproken, weet alleen niet welke nickname erbij hoort maar was leuk je gesproken te hebben, nette circuitmotor ook :t

ik zag inderdaad foto's van een compleet verregende paddock😬🙈
 
Mooi spul :t

Vandaag naar CPZ geweest, 1e sessie was er wel weer even inkomen.
Baan nog wel wat op youtube etc bekeken maar redelijk zoeken naar de juiste versnelling en de snelheid van insturen.
2e sessie stuk verbeterd en beter gereden, wat te agressief op het gas met wat momentjes.
3e sessie nog iets verbeterd en wat vloeiender/ronder gereden, ging lekker.

4e en 5e sessie laten schieten, andershalf uur flinke bak regen en kans op een geheel droge baan 5e sessie was erg klein, moest ook nog 2 3/4hr terug rijden dus toen het wat terug begon te miezeren de boel ingepakt.

Leuke en geslaagde dag, mooie en uitdagende baan.
Jammer van de 2 verregende sessie's maar niks aan te doen.
Volgend jaar zeker eens terug.

Nog een mede mf-er gesproken, weet alleen niet welke nickname erbij hoort maar was leuk je gesproken te hebben, nette circuitmotor ook :t

En wat heb je eruit gepeuterd?
 
Mooi spul :t

Vandaag naar CPZ geweest, 1e sessie was er wel weer even inkomen.
Baan nog wel wat op youtube etc bekeken maar redelijk zoeken naar de juiste versnelling en de snelheid van insturen.
2e sessie stuk verbeterd en beter gereden, wat te agressief op het gas met wat momentjes.
3e sessie nog iets verbeterd en wat vloeiender/ronder gereden, ging lekker.

4e en 5e sessie laten schieten, andershalf uur flinke bak regen en kans op een geheel droge baan 5e sessie was erg klein, moest ook nog 2 3/4hr terug rijden dus toen het wat terug begon te miezeren de boel ingepakt.

Leuke en geslaagde dag, mooie en uitdagende baan.
Jammer van de 2 verregende sessie's maar niks aan te doen.
Volgend jaar zeker eens terug.

Nog een mede mf-er gesproken, weet alleen niet welke nickname erbij hoort maar was leuk je gesproken te hebben, nette circuitmotor ook :t
Als je niet van dichtbij kijkt, ziet ie er wel aardig uit ja 😎. Zeker jammer van de laatste 2 sessies, had nog wel een seconde ingezeten.
Intertrack is wel een fijne organisatie 👌
 
En wat heb je eruit gepeuterd?
1e sessie 1.55.
2e sessie 1.529
3e sessie 1.527

CPZ ook nog maar totaal 3 dagen gereden, dit was de 4e. en laatste keer was 2011 met de 600K7 toen.
Vond het zelf niet verkeerd voor de hobbyist die ik ben, ik rij niet veel en achterband had er een dag Zolder (vorig jaar) 4 sessies Assen en nu 3 CPZ opzitten.
Tussen Zolder en Assen wel later draaien, meest fijne is er nu wel af.
Ik probeer er nog 2 sessies Zolder mee te starten en heb al een achterwiel met nieuwe band staan.
Had hem mee ook, maar slijtage op CPZ viel me mee, moet zeggen dat de service aan de vering wel echt een verbetering is tbv slijtage.
Kwa feeling valt het mee maar slijtage is een stuk netter en band gaat zeker een dikke dag langer mee.
 
Als je niet van dichtbij kijkt, ziet ie er wel aardig uit ja 😎. Zeker jammer van de laatste 2 sessies, had nog wel een seconde ingezeten.
Intertrack is wel een fijne organisatie 👌
Ja inschrijven en groepswissel duurde wat lang maar zal ook met de Cvid maatregelen te maken hebben, ik woon dicht op Belgie en daar scherpen ze alweer behoorlijk aan. Verder ging het prima, vlaggen niet snel een sessie af en weinig ongelukken ook.
Toen het open pitlane werd gingen er op korte tijd wel 3 of 4 man af, gelukkig geen ambu nodig geweest.
 
17 Aug rij ik ook nog CPZ met MSL, maar heb die 31ste nog wel in overweging. Overigens mn achterrem nog eens goed ontlucht, en hij doet het zowaar prima *O*. Er zit wel een heel klein gaatje in dat dopje op de slang van de vloeistof, dus daar komt nog een nieuwe op.

Gezellig, kom in de buurt van mij en Jurgen staan als je komt 🍺
 
Grappig om te zien, je zit in de meeste bochten een versnelling hoger.
Volgende races ga ik ook mijn tellers eens filmen.
Jou motor draait waarschijnlijk ook ruim 1000 toeren meer als die van mij?
ik ga de volgende keer even proberen om Ruskenhoek in zn 3 te rijden. voor de 4 heb ik eigenlijk te weinig snelheid, hij valt dan dood bij uitkomen bocht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan