boytje
Die hard MF'er
Ziet er strak uit!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ben je er van op de hoogte dat je je imobilizer ring van je contactslot kunt afhalen en als je je sleutel er doorheen hangt dat hij hem dan ook “leest” als je dan je contactslot verwijderd en daar gewoon een schakelaar tussen zet, hetzij met een relais ofniet. Dan werkt het ook. Jetprime hanteert dit systeem ook.Ik ben eens gaan kijken of ik het contactslot kan verwijderen en te vervangen door een killswitch. De hardware verwijderen is natuurlijk geen probleem, de schakelingen in het contact moeten wel via een relais en schakelaar en killswitch lopen. Je zou denken appeltje eitje, maar het blijkt toch nog iets lastiger. Wie van jullie heeft hier ervaring mee?
In het plaatje staan de 2 circuits die lopen via het contactslot:
- Ignition switch. Deze schakeling is vrij simpel, en is een kwestie van enkele draden aan elkaar knopen met schakelaar en relais
- Immobilizer......
De immobilizer wordt al wat moeilijker. Op het web lees ik was over een 100ohm weerstand tussen één van de draden, maar de vraag is welke.
Op de stekker van de immobilizer zitten 4 draden:
R = geschakelde plus
B = -
Y = loopt op het schema naar de ECU, ik ben er nog niet achter, of hier een spanning op moet richt ECU of niet, of juist een signaal vanaf de ECU
G = loopt op het schema naar de ECU, ik ben er nog niet achter, of hier een spanning op moet richt ECU of niet, of juist een signaal vanaf de ECU
Proefondervindelijk al wat geprobeerd, door met het contactslot los van de motor, een spanning van separate accu op + en - te zetten. Zodra ik dat doe, gaat er ook een spanning van vrijwel hetzelfde niveau lopen over Y (geel). Groen doet niks. Ook wanneer de sleutel in en uit het contact gaat gebeurd er niks.
Iemand een idee of ervaring??
Ohja, eenm met het contactslot aangesloten op de kabelboom en de stekker van de immobilizer los, geeft het display een sleutelfout. Dus de ECU moet een (nagemaakt/gefopt) signaal krijgen dat er een sleutel in "het contact" zit.
Dat is niet helemaal waar, contact slot zijn niet 2 draden, daar worden meer contacten geschakeld zoals ook zichtbaar is in z’n schema. 4 draden en 3 schakel opties.Je haalt je immobiliser ring los van rest van contactslot. Je tapet je sleutel aan die ring vast. Die ring frot je ergens onder je luchtfilter ofzo
Dan je contactslot zelf loshalen, zijn 2 draden. Die zet je direct op een schakelaar en klaar
Je haalt je immobiliser ring los van rest van contactslot. Je tapet je sleutel aan die ring vast. Die ring frot je ergens onder je luchtfilter ofzo
Dan je contactslot zelf loshalen, zijn 2 draden. Die zet je direct op een schakelaar en klaar
En waarom zou dit niet goed zijn?Ik persoonlijk word daar wat wantrouwig van (grote kans gewoon angst voor het onbekende) maar klinkt wat beunhaas en heb een schurft hekel aan gekloot met elektronica. Goed of niet is mijn devies daar een beetje.
Je schakelt 2 om 2 draden zo te zien in schema in de ‘on’ standDat is niet helemaal waar, contact slot zijn niet 2 draden, daar worden meer contacten geschakeld zoals ook zichtbaar is in z’n schema. 4 draden en 3 schakel opties.
Rustaaaagh!En waarom zou dit niet goed zijn?
Heb dit al bij tientallen motoren met immobiliser ring gedaan en werkt perfect.
Wat is hier beunhazerig aan?
Wat de boer niet kent vreet hij niet?
Als ik het elec. schema zie, is de rode draad van het contractslot 30amp afgezekerd. De schakeling om de startmotor "aan" te zetten loopt wel via een ander schakeling relais, maar desondanks zou er dus theoretisch 30amp over de rode draad kunnen lopen.Je kunt het met een relais schakelen, maar volgens mij loopt er niet meer als 8amp (bij opstarten brandstofpomp) over die schakeling. Meet hem maar eens met een multimeter.
Ik heb toevallig vandaag een schakelaar besteld om m’n contact slot weg te halen. Ik heb echter m’n ecu laten flashen, dus als het goed is kan ik nu gewoon van m’n imobilizer af.
Ik heb deze schakelaar besteld, die is geschikt tot 20a schakeling. Zoveel stroom loopt er lang niet en de dikste zekering op je motor is ook maar 15a (alleen het startrelais is 30a, maar die loopt van de startmotor direct naar de accu dacht ik)
Allpa Waterdichte schakelaar (IP65) met LED-indicator 3-polig ON-OFF
Dé watersportwinkel ✔️ 40.000 + watersportproducten ✔️ Al 15 jaar dé specialist in watersport ✔️ Persoonlijk advies nodig? Bel gerust: 0418-514 0www.boottotaal.nl
Een powercommander gaat je mijn inziens niks meer opleveren, als de motor nu al op de bank is afgesteld dmv van de ecu. In de ecu zijn normaal gesproken meer mogelijkheden dan bij een PC.Goede middag
een vraagje, ben in het bezit van een GSXR 600 K7. Deze heeft veel last van het aan/uit effect. Wil hem graag wat soepeler op het gas hebben.
Al geprobeerd is afstellen via ECU (yoshibox) en de TPS sensor “opnieuw in het midden gezet”.
Dit heeft iets geholpen maar het gas oppakken gaat nog niet helemaal soepel.
Gaat een PC3 of 4 ICM afstellen op de testbank mij helpen of moet ik het ergens anders zoeken?
Gaat om een GSXR K7 met volledig yoshimura, standaard luchtfilter en HM Quickshifter.
Alvast bedankt!!
weet niet waar je woont maar ga er mee naar Druijff Racing in Lunteren die weet er wel raad mee qua afstelling, een vakman en dan is het gelijk ook echt goedGoede middag
een vraagje, ben in het bezit van een GSXR 600 K7. Deze heeft veel last van het aan/uit effect. Wil hem graag wat soepeler op het gas hebben.
Al geprobeerd is afstellen via ECU (yoshibox) en de TPS sensor “opnieuw in het midden gezet”.
Dit heeft iets geholpen maar het gas oppakken gaat nog niet helemaal soepel.
Gaat een PC3 of 4 ICM afstellen op de testbank mij helpen of moet ik het ergens anders zoeken?
Gaat om een GSXR K7 met volledig yoshimura, standaard luchtfilter en HM Quickshifter.
Alvast bedankt!!
Goede middag
een vraagje, ben in het bezit van een GSXR 600 K7. Deze heeft veel last van het aan/uit effect. Wil hem graag wat soepeler op het gas hebben.
Al geprobeerd is afstellen via ECU (yoshibox) en de TPS sensor “opnieuw in het midden gezet”.
Dit heeft iets geholpen maar het gas oppakken gaat nog niet helemaal soepel.
Gaat een PC3 of 4 ICM afstellen op de testbank mij helpen of moet ik het ergens anders zoeken?
Gaat om een GSXR K7 met volledig yoshimura, standaard luchtfilter en HM Quickshifter.
Alvast bedankt!!
ga je geen spijt van krijgen3 februari word die op de testbank gezet bij druijff. ECU flash en knallen maar. PC is terug gestuurd.
Bedankt voor de tips !!!!