Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

hij is vorig jaar -1 op de voorkant gegaan. Hij wil nu +2 of +3 op de achterkant gaan. Dat betekend dat hij nog lichter gaat vertanden.
+3 achter komt indd overeen met -1 op de voorkant, dat is sowieso waar.
als je vooraan en achteraan samen doet word hij toch nog korter gegeard, niet?
klopt. kleiner voor en groter achter, dan wordt die korter gegeard.
 
Niet toch?

Ik ging voor -2 en achter +1 = achter +7. Hij -1 en +2/3 = +5/6
Of mag je zo niet rekenen?

Geen idee hoor, ik doe maar wat en blijk er vlot mee rond te komen 😂

En hoeveel ruimte hou je in je stelbereik met -1 en + 3? Ook iets om rekening mee te houden.
 
Hij laat die -1 voor zitten (tenminste, zo vat ik het op) dus hij gaat hem nog lichter vertanden, meer trekkracht dus.

Met -1 en +3 achter kom je met standaard ketting lengte niet meer weg volgens mij. Je zult dus een langere ketting moeten nemen. Of niet achter +3 doen, maar voor nog een keer -1 en achter laten zitten.
 
Hij laat die -1 voor zitten (tenminste, zo vat ik het op) dus hij gaat hem nog lichter vertanden, meer trekkracht dus.

Met -1 en +3 achter kom je met standaard ketting lengte niet meer weg volgens mij. Je zult dus een langere ketting moeten nemen. Of niet achter +3 doen, maar voor nog een keer -1 en achter laten zitten.
Je bedoelt lichter dan het nu is! Ik dacht lichter dan wat ik had.
Maar dan zeggen we hetzelfde.
 
😂 idd de -1 vooraan blijft zitten en vroeg mij af of ik achter dan beter +2 of +3 zou doen
ik rijd meestal kleine circuits alla Mettet en Croix
lengte ketting is idd mss wel een dingetje ,denk om dan +2 te kiezen achteraan
 
😂 idd de -1 vooraan blijft zitten en vroeg mij af of ik achter dan beter +2 of +3 zou doen
ik rijd meestal kleine circuits alla Mettet en Croix
lengte ketting is idd mss wel een dingetje ,denk om dan +2 te kiezen achteraan
Mooiste is natuurlijk diverse achter tandwielen en aanpassen op het circuit. Voor had ik dus 15 en achter op Mettet zo groot als de ketting aan kon. Top haal je toch niet daar.
Maar als je niet wil wisselen en met de huidige voor en ketting wil blijven rijden ja dan ben je wat beperkter.
Durf zelf niet te zeggen of +3 kan.
 
Met de K4 1000 kan ik achter tussen 46 en 45 wisselen, misschien nog 44 maar nooit geprobeerd.
voor wissel ik niet gezien op mettet het geen nut heeft om steeds het voorwiel in de lucht te hebben.
 
Ja met een 1000 weer ander verhaal.

zeker weten ja, maar met een 600 zat het hele korte ook heel veel schakelen betekenen, dit kost ook tijd natuurlijk.

😂 idd de -1 vooraan blijft zitten en vroeg mij af of ik achter dan beter +2 of +3 zou doen
ik rijd meestal kleine circuits alla Mettet en Croix
lengte ketting is idd mss wel een dingetje ,denk om dan +2 te kiezen achteraan

denk dat je met een 750 prima uitkomt met -1 voor en +2 of 3 achter.
nog korter word die alleen maar super zenuwachtig van meestal.
 
zeker weten ja, maar met een 600 zat het hele korte ook heel veel schakelen betekenen, dit kost ook tijd natuurlijk.



denk dat je met een 750 prima uitkomt met -1 voor en +2 of 3 achter.
nog korter word die alleen maar super zenuwachtig van meestal.
Had ik geen last van, moet ik zeggen. Kan persoonlijk zijn, misschien dat @JC-GSX-R het anders ervaren heeft.
 
die 1000cc die bocht uit wegtrekken vind ik irriterend, had soms gevoel dat ik stil stond:+ dus met die +2
zou dat ietsje minder moeten, zij als ik tenminste op tijd op de gas durf gaan (ben beetje benauwd voor high sider)
al enkel waarschuwingen gekregen:Y
 
Prima toeven vandaag op Heusden-Zolder!:]
Zometeen 15.45 laatste sessie van de dag
M'n snelste tijd op Zolder staat op 1.50.091 (met een sleepje).. net keurig op eigen tempo de 1.52 aan kunnen houden en zelf een uitschieter gemaakt naar 1.50.2

Quickshiftertje werkt echt fantastsich, de Soes geeft sowieso geen kick 😈
 

Bijlagen

  • 20220321_151649.jpg
    20220321_151649.jpg
    355 KB · Weergaven: 23
Echt, een heerlijk dagje gehad.. geen wind, blauwe lucht en 20 graden! (Puur mazzel ook uiteraard)
Weinig rode vlaggen gezien en stukken rustiger op de baan (Max 40 man per groep). Wat een verschil vergeleken met vorig jaar.

Veel op eigen tempo kunnen rijden! Kan nu wel zeggen dat ik steady de 1.50 aan kan houden...

Nu 4 juli Spa, 10 augustus Assen en 5 september Zolder nog staan. April, mei en juni nog niks geboekt staan wegens een grotr verbouwing aan ons huis. Effe +- 360m2 dak saneren en isoleren. :X

Maar al met al genoten! En wat blijft het eigenlijk ondanks z'n 18 jarige leeftijd een fantastisch fiets. :]
 
Lekker Knievel!
Ik heb gisteren nog een 2e circuit srad overgenomen. Ik was bang dat ik ivm drukte de mijne niet af zou krijgen, dus een plan B was geen overbodige luxe ;)
Snel een goeie remupgrade gegeven en nu is hij bijna klaar.

Mijn eigen moet nog flink wat gebeuren, maar blok loopt iig weer!
 

Bijlagen

  • IMG_20220320_200916.jpg
    IMG_20220320_200916.jpg
    292,6 KB · Weergaven: 19
  • IMG-20220320-WA0020.jpeg
    IMG-20220320-WA0020.jpeg
    205,4 KB · Weergaven: 20
Lekker Knievel!
Ik heb gisteren nog een 2e circuit srad overgenomen. Ik was bang dat ik ivm drukte de mijne niet af zou krijgen, dus een plan B was geen overbodige luxe ;)
Snel een goeie remupgrade gegeven en nu is hij bijna klaar.

Mijn eigen moet nog flink wat gebeuren, maar blok loopt iig weer!
Nog delen nodig?

 
Terug
Bovenaan Onderaan