racen op een pc40 / pc37 2017

Heeft er iemand interesse in 525 tandwielen en ketting? Nieuw en nog hele goede. Bij mij overbodig omdat ik nu met 520 rijd.
Bij interesse graag een berichtje.
Groeten Gerben
Nu nog niet, ik rij ook met 525, maar m'n ketting en tandwielen zijn maar 18 circuit dagen oud.
Aan deze reactie heb je natuurlijk helemaal niets:+
 
  • Haha
Waarderingen: M14
Iemand een set PC40 (regen)velgen liggen die hij wil verkopen?
In sé heb ik enkel een voorwiel nodig, maar begrijp dat iemand liever een set verkoopt.

Mag compleet inclusief banden en schijven zijn, maar even goed kaal en met gare lagers.
Zolang de velgen zelf recht zijn.

Ik hoor het graag.
 
Dit weekend een standaard (van de baan) PC40 uit 2007 opgehaald. Het ombouwen kan beginnen en daar kijk ik eigenlijk wel naar uit.

Is zo'n RCS19 rempomp nu echt de go-to pomp als circuit upgrade voor een 600RR?
Ik zag op de Brembo site dat ze verschillende modellen hebben. Ik wil een upgrade t.o.v de standaard pomp, maar ook geen overkill waardoor hij als een anker die uit gesmeten wordt over de neus kipt.
 
Dit weekend een standaard (van de baan) PC40 uit 2007 opgehaald. Het ombouwen kan beginnen en daar kijk ik eigenlijk wel naar uit.

Is zo'n RCS19 rempomp nu echt de go-to pomp als circuit upgrade voor een 600RR?
Ik zag op de Brembo site dat ze verschillende modellen hebben. Ik wil een upgrade t.o.v de standaard pomp, maar ook geen overkill waardoor hij als een anker die uit gesmeten wordt over de neus kipt.
17RCS is beter
 
Dit weekend een standaard (van de baan) PC40 uit 2007 opgehaald. Het ombouwen kan beginnen en daar kijk ik eigenlijk wel naar uit.

Is zo'n RCS19 rempomp nu echt de go-to pomp als circuit upgrade voor een 600RR?
Ik zag op de Brembo site dat ze verschillende modellen hebben. Ik wil een upgrade t.o.v de standaard pomp, maar ook geen overkill waardoor hij als een anker die uit gesmeten wordt over de neus kipt.

Ik heb deze, misschien een goed alternatief en nog wat aan in te stellen
 
Mag ik vragen waarom de RCS17 beter is dan de RCS19?
Heb het ook van iemand anders die op hoog niveau rijdt.
Hij vertelde mij het volgende.
correct me if i'm wrong

Diameter van de zuiger, alle Honda's en yamaha's hebben kleine diameter remcups dus dan moet je een 17 want met een 19 kan je hem amper meer doseren
 
Dit weekend een standaard (van de baan) PC40 uit 2007 opgehaald. Het ombouwen kan beginnen en daar kijk ik eigenlijk wel naar uit.

Is zo'n RCS19 rempomp nu echt de go-to pomp als circuit upgrade voor een 600RR?
Ik zag op de Brembo site dat ze verschillende modellen hebben. Ik wil een upgrade t.o.v de standaard pomp, maar ook geen overkill waardoor hij als een anker die uit gesmeten wordt over de neus kipt.
-Bembo rcs19 Costa Corsa
- stalen remleidingen
-goede remblokken
- power commander op jouw bike afgesteld
-quickshifter
-verstelbare voetsteunen, maar dat kan ook later. Misschien wel goed om dat meteen te combineren met je quickshifter.
- Gear indicator is soms wel makkelijk, maar iedereen met een rijbewijs kan wel tot 6 tellen neem ik aan en weer terug.

Dit zijn mijns inziens de items die je als eerst kan vervangen van standaard maar circuit. Zo zou ik het doen als ik weer een standaard bike had.
De keuze voor een 19 Costa Corsa: die paar tientjes extra maken ook niet meer uit, dan heb je vanaf het begin iets goeds ipv over een half jaar er achter komen dat de duurdere variant toch misschien beter is. Verkoop je de oude pomp voor de helft van de prijs en koop je alsnog de duurdere versie, eind van het verhaal dat je weer duurder uit bent.
Succes
 
Die lijst had ik voor mezelf ook reeds opgemaakt, en ondertussen al een paar dingen van gevonden ook.
Met uitzondering van de power commander omdat ik nu nog met een standaard uitlaat zit en een quickshifter nog geen noodzaak is omdat ik nog zoveel andere dingen bij te leren heb.

Is elke Brembo RCS19 pomp een "Corsa Corta", of is de "Corsa Corta" nog eens een speciale variant op de RCS19 pomp?
 
Die lijst had ik voor mezelf ook reeds opgemaakt, en ondertussen al een paar dingen van gevonden ook.
Met uitzondering van de power commander omdat ik nu nog met een standaard uitlaat zit en een quickshifter nog geen noodzaak is omdat ik nog zoveel andere dingen bij te leren heb.

Is elke Brembo RCS19 pomp een "Corsa Corta", of is de "Corsa Corta" nog eens een speciale variant op de RCS19 pomp?
Met de corsa corta heb je nog minder vrije slag (instelbaar)
Als je hem op Sport zet, dan is de hendel al wat ingeknepen, bij Race nog iets meer, om het zo maar te zeggen.
Hier staat het beter uitgelegd.
 

Bijlagen

  • 16364015455878843606834512762643.jpg
    16364015455878843606834512762643.jpg
    161,7 KB · Weergaven: 15
Heb het ook van iemand anders die op hoog niveau rijdt.
Hij vertelde mij het volgende.
correct me if i'm wrong

Diameter van de zuiger, alle Honda's en yamaha's hebben kleine diameter remcups dus dan moet je een 17 want met een 19 kan je hem amper meer doseren
30mm en 32mm? Ik weet wel dat de cups verschillende maten hebben, maar welke exact, dat dan weer niet.
Als ik dan de brembo info lees zou je idd een RVS 17 (Corsa corta) moeten hebben.
 
Heb het ook van iemand anders die op hoog niveau rijdt.
Hij vertelde mij het volgende.
correct me if i'm wrong

Diameter van de zuiger, alle Honda's en yamaha's hebben kleine diameter remcups dus dan moet je een 17 want met een 19 kan je hem amper meer doseren
Ik heb de rcs19 op mijn circuit pc37 gehad en op dit moment zit hij zelfs op mijn straatmotor in de race stand.
Ik heb niet op hoog niveau gereden en als Brembo zelf zegt dat je de 17 moet hebben zou ik dat niet betwisten.
Tegen het deel dat hij niet te doseren is wil ik wel in gaan. Daar heb ik geen last van (gehad). Het remt juist heerlijk nauwkeurig. De 17 zou dus beter kunnen zijn, maar met de RSC19 gaat het ook meer dan prima.
 
Ik rij namelijk zelf met een Brembo RCS19 op mijn 2007 PC40 en ben er dol gelukkig mee moet ik zeggen 😁
vandaar mijn vraag over, waarom is de 17 dan beter dan de 19 😅
 
In zuivere logica: Omdat je in vergelijking met een 19, bij een 17 minder remolie verplaatst per "slag", en daardoor nog meer gevoel en doseerbaarheid over de hele slag zou moeten hebben.
Of dat 'persoonlijk' beter aanvoelt en als een meerwaarde ervaren wordt, hangt vooral van de gebruiker af denk ik.
Ik ga de remzuigers eens meten als ik er aan begin, en dan even afwegen welke versie ik neem.
 
Maar ff eerlijk, wie switcht er echt met regelmaat van 19x20 naar 19x18 (of andersom) met z'n RCS19? Als in: wat is het voordeel over een 19x18 (of 19x20) pomp?

Ik snap nog steeds de lol er niet van om eerlijk te zijn. Heb een jaartje met een RCS19 gereden (zat al op de motor die ik had gekocht), maar na beide standen 1x geprobeerd te hebben, de rest van het jaar op 1 stand gereden. Inmiddels zit er gewoon een fixed ratio (19x18) pomp op (want ik gebruik toch maar 1 ratio, die pompen zijn significant goedkoper, vervangende hendels zijn goedkoper etc).... Veel wijsheid gewenst met kiezen. ;-)
 
Maar ff eerlijk, wie switcht er echt met regelmaat van 19x20 naar 19x18 (of andersom) met z'n RCS19? Als in: wat is het voordeel over een 19x18 (of 19x20) pomp?

Ik snap nog steeds de lol er niet van om eerlijk te zijn. Heb een jaartje met een RCS19 gereden (zat al op de motor die ik had gekocht), maar na beide standen 1x geprobeerd te hebben, de rest van het jaar op 1 stand gereden. Inmiddels zit er gewoon een fixed ratio (19x18) pomp op (want ik gebruik toch maar 1 ratio, die pompen zijn significant goedkoper, vervangende hendels zijn goedkoper etc).... Veel wijsheid gewenst met kiezen. ;-)
Haha mee eens hoor! Ik heb mijne ook ingesteld naar mijn smaak en dat is het, niet meer veranderd 😅 😅
 
Maar ff eerlijk, wie switcht er echt met regelmaat van 19x20 naar 19x18 (of andersom) met z'n RCS19? Als in: wat is het voordeel over een 19x18 (of 19x20) pomp?

Ik snap nog steeds de lol er niet van om eerlijk te zijn. Heb een jaartje met een RCS19 gereden (zat al op de motor die ik had gekocht), maar na beide standen 1x geprobeerd te hebben, de rest van het jaar op 1 stand gereden. Inmiddels zit er gewoon een fixed ratio (19x18) pomp op (want ik gebruik toch maar 1 ratio, die pompen zijn significant goedkoper, vervangende hendels zijn goedkoper etc).... Veel wijsheid gewenst met kiezen. ;-)
Wat Almanzo ook zegt, heb een keer gereden met beide standen, nu gewoon lekker op 19x18.

Mocht je van dusdanig niveau zijn dat je merkt (vanwege kleinere cups ofzo) dat het lastig doseren is met remmen, dan kan je naar 19x20 schakelen. Omdat je dan de slag, die je moet maken met je hendel groter maakt om hetzelfde volume remvloeistof te verplaatsen zou je beter gedoseerd kunnen remmen
.

De standen N, S en R heb ik ook allemaal geprobeerd, staat nu vast op R.
Om sneller rond te gaan, met evenveel lol, moet ik waarschijnlijk eerst naar mijn eigen kwaliteiten gaan kijken dan een super deluxe rempomp, maar nu heb ik het excuus niet meer dat het aan mijn rempomp ligt.😀

Edit: zojuist even gekeken, staat op 19x20(rood onder):X_O-
 
Laatst bewerkt:
Heb het ook van iemand anders die op hoog niveau rijdt.
Hij vertelde mij het volgende.
correct me if i'm wrong

Diameter van de zuiger, alle Honda's en yamaha's hebben kleine diameter remcups dus dan moet je een 17 want met een 19 kan je hem amper meer doseren
Je kan de rcs altijd op 19x20 zetten dan is die minder agressief.

Voor mij persoonlijk kan een rem niet hard genoeg ankeren met zo min mogelijk knijpkracht.
Maatje van mij rijd op een cbr 600 rr met brembo 19rcs, brembo klauwen en 320mm schijven.
in Almeria een rondje op gereden maar vond het nou niet te veel of te agressief remmen ofzo.
 
Regende het toen?

Er zijn natuurlijk situaties dat je minder extreme kracht op je schijven wilt.
Mensen die ook nog op straat rijden kunnen switchen, en een instelling voor droog en nat kan dus ook.
 
Wat Almanzo ook zegt, heb een keer gereden met beide standen, nu gewoon lekker op 19x18.

Mocht je van dusdanig niveau zijn dat je merkt (vanwege kleinere cups ofzo) dat het lastig doseren is met remmen, dan kan je naar 19x20 schakelen. Omdat je dan de slag, die je moet maken met je hendel groter maakt om hetzelfde volume remvloeistof te verplaatsen zou je beter gedoseerd kunnen remmen.

Je kan de rcs altijd op 19x20 zetten dan is die minder agressief.
Het is (helaas voor jullie😉) precies andersom! De 19 slaat op de zuigerdiameter, de 18/20 op de afstand van het hendelscharnier tot de zuigeraanslag. Dus als je hem op 20 zet wordt de afstand groter->kleinere mechanische ratio->meer handkracht nodig voor een bepaalde remdruk aan je zuigers. Dus bij standje 20 heb je meer handkracht nodig maar is je hendelslag kleiner.
 
Het is (helaas voor jullie😉) precies andersom! De 19 slaat op de zuigerdiameter, de 18/20 op de afstand van het hendelscharnier tot de zuigeraanslag. Dus als je hem op 20 zet wordt de afstand groter->kleinere mechanische ratio->meer handkracht nodig voor een bepaalde remdruk aan je zuigers. Dus bij standje 20 heb je meer handkracht nodig maar is je hendelslag kleiner.
Zo ver was ik ook, de zuigerdiameter veranderen met een schroevendraaier zou fantastisch zijn.

Welke setting dan het beste is, is rijder afhankelijk.
18 zou dan beter te doseren zijn en zou je meer kracht op je zuiger kunnen zetten, terwijl stand 20 iets 'lomper' zou zijn?
Volgens het boekje zou je stand 18 voor het circuit moeten hebben en 20 op straat..
Het feit dat ik moet gaan kijken op welke stand mijn pomp stond zegt eigenlijk al genoeg8)7

Dat het maar snel weer tijd is om weer de baan op te gaan

:]
 
Het is (helaas voor jullie😉) precies andersom! De 19 slaat op de zuigerdiameter, de 18/20 op de afstand van het hendelscharnier tot de zuigeraanslag. Dus als je hem op 20 zet wordt de afstand groter->kleinere mechanische ratio->meer handkracht nodig voor een bepaalde remdruk aan je zuigers. Dus bij standje 20 heb je meer handkracht nodig maar is je hendelslag kleiner.
Ok... maar bij 20 meer handkracht nodig dan 18 betekent het dat ik persoonlijk voor 18 zou gaan omdat ik dan minder handkracht nodig heb. met evenveel handkracht tov 20 zou je dan harder remmen.

Ik heb weleens naar een 19x16 pomp gekeken van brembo maar die zijn dus gewoon niet te betalen.
 
Ik denk dat Brembo de 18 als 'circuitvariant' aangeeft omdat die meer gevoel zou moeten geven. Ben het met jullie eens dat het eigenlijk een beetje een gimmick is; heb 2x zitten kloten en hem toen op 18 laten staan😅
 
Terug
Bovenaan Onderaan