racen op een pc40 / pc37 2017

Iemand nog tips voor het monteren van een nieuwe kuip? Heb momenteel een nieuwe Tovami kuip liggen voor een 2005/2006 model. Mijn "oude" 2003 racekuip heeft het maar liefst anderhalve sessie volgehouden. Ik was echter niet helemaal tevreden met de montage ervan. Zat op veel punten (te) strak naar mijn idee. Waarmee beginnen jullie met monteren?
Topkuip en tank, wat Solex ook zegt, luchtinlaten zijn belangrijk.
Kuipruit past ook 9/10 niet, dat buigt wel mee.
Onderkruip met dremel bewerken zodat deze fatsoenlijk langs je carter loopt, beter iets teveel eraf dan te weinig.
 
Hier maar even voorstellen:

Vorig jaar met de Triumph Daytona een circuitdag in Assen gedaan. Dit beviel zo goed dat het naar meer smaakte. Met het gebrek aan beschikbaarheid van Triumph onderdelen op zoek gegaan naar een circuitfiets. Van kleins af aan al fan van de Honda CBR600 en dus al vrij snel duidelijk dat het zo een moest gaan worden.

Vorige week de motor opgehaald:
0da04bde-8fa9-4345-aa68-5e2635192ae3.jpg



En afgelopen zaterdagochtend gebruik gemaakt van het mooie weer en begonnen met wat preventief onderhoud:
01f81cc3-e4a6-4549-893c-8e5a6300f5a9.jpg


Specs:
  • Honda CBR600RR 2007 PC40A
  • STM Slipperclutch
  • Powercommander
  • Healtech quickshifter
  • Leovince slip-on
  • K&N luchtfilter
  • Goodridge stalen remleiding voor
  • Grimeca remschijven voor
  • Hell stalen remleiding achter
  • Valtermoto remschakelset
  • V-Treck rem- en koppelingshendel
  • 15T tandwiel voor
  • Supersprox 47T tandwiel achter
  • Ali Racing gear indicator
  • Ali Racing GB covers
Reserveonderdelen:
  • Diverse tandwielen achter
  • Setje velgen met oké regenbanden
  • Achtervelg met nieuwe slick (oude DOT-code)
Onderhoud gedaan:
  • Luchtfilter gecontroleerd en was als nieuw
  • Nieuwe olie 300V 10W40 en oliefilter HIFLO RacingHF204R
To-do:
  • Nieuwe remolie Motul RBF660
  • Koelsysteem spoelen en vullen met MoCool/demiwater
  • Schakelpatroon aanpassen naar race schakel
  • Alles borgen

15 mei dagje Mettet geboekt en 15/16 juli een weekend naar Ecuyers.
Vraagje aan de kenners m.b.t. de tandwielverhouding. Mettet en Ecuyers zijn beide relatief korte banen, maar de vorige eigenaar gaf aan dat hij er alleen mee op Assen en Spa heeft gereden.
De tandwielverhouding 15-47 lijkt mij vrij extreem voor een baan als Assen en Spa, maar prima voor een baan als Mettet.

Wat zijn de algemene ervaringen hier qua tandwielverhoudingen voor Mettet en/of Ecuyers (180/60 achterband)?

Tweede vraag: iemand enig idee wat onderstaande markeringen op het blok betekenen (tuner o.i.d.)?
46eab9de-55e5-45ef-ae10-cd3d60dc798e.jpg




Gegroet,

Lenno
 
Voor wie op zoek is naar een goede PC40, ik heb de mijne te koop:
20191016_114126.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hier maar even voorstellen:

Vorig jaar met de Triumph Daytona een circuitdag in Assen gedaan. Dit beviel zo goed dat het naar meer smaakte. Met het gebrek aan beschikbaarheid van Triumph onderdelen op zoek gegaan naar een circuitfiets. Van kleins af aan al fan van de Honda CBR600 en dus al vrij snel duidelijk dat het zo een moest gaan worden.

Vorige week de motor opgehaald:



En afgelopen zaterdagochtend gebruik gemaakt van het mooie weer en begonnen met wat preventief onderhoud

Specs:
  • Honda CBR600RR 2007 PC40A
  • STM Slipperclutch
  • Powercommander
  • Healtech quickshifter
  • Leovince slip-on
  • K&N luchtfilter
  • Goodridge stalen remleiding voor
  • Grimeca remschijven voor
  • Hell stalen remleiding achter
  • Valtermoto remschakelset
  • V-Treck rem- en koppelingshendel
  • 15T tandwiel voor
  • Supersprox 47T tandwiel achter
  • Ali Racing gear indicator
  • Ali Racing GB covers
Reserveonderdelen:
  • Diverse tandwielen achter
  • Setje velgen met oké regenbanden
  • Achtervelg met nieuwe slick (oude DOT-code)
Onderhoud gedaan:
  • Luchtfilter gecontroleerd en was als nieuw
  • Nieuwe olie 300V 10W40 en oliefilter HIFLO RacingHF204R
To-do:
  • Nieuwe remolie Motul RBF660
  • Koelsysteem spoelen en vullen met MoCool/demiwater
  • Schakelpatroon aanpassen naar race schakel
  • Alles borgen

15 mei dagje Mettet geboekt en 15/16 juli een weekend naar Ecuyers.
Vraagje aan de kenners m.b.t. de tandwielverhouding. Mettet en Ecuyers zijn beide relatief korte banen, maar de vorige eigenaar gaf aan dat hij er alleen mee op Assen en Spa heeft gereden.
De tandwielverhouding 15-47 lijkt mij vrij extreem voor een baan als Assen en Spa, maar prima voor een baan als Mettet.

Wat zijn de algemene ervaringen hier qua tandwielverhoudingen voor Mettet en/of Ecuyers (180/60 achterband)?

Tweede vraag: iemand enig idee wat onderstaande markeringen op het blok betekenen (tuner o.i.d.)?




Gegroet,

Lenno

Hallo Lenno,

Proficiat met de aankoop, leuk uitgerust in ieder geval! Ik reed afgelopen jaar Mettet/Croix/Ecuyers allemaal met 15/44 met 180/60 achterband. Dat was kort genoeg om de vaart er goed in te houden. 15/45 lijkt mij ook nog perfect doenbaar, maar hoger gaan achteraan resulteert volgens mij in véél schakelen en heel wheelie-willend (al zullen er genoeg zijn die perfect met deze tandwielen rijden).

De markeringen op het blok had ik ook (kocht mijn 2007 PC40 motor van de baan af), ik zocht er ook een betekenis achter, maar kwam weken later toevallig op een foto uit van iemand anders waar dergelijke bijna "handgeschreven" markeringen ook op zaten.
 
Hallo Lenno,

Proficiat met de aankoop, leuk uitgerust in ieder geval! Ik reed afgelopen jaar Mettet/Croix/Ecuyers allemaal met 15/44 met 180/60 achterband. Dat was kort genoeg om de vaart er goed in te houden. 15/45 lijkt mij ook nog perfect doenbaar, maar hoger gaan achteraan resulteert volgens mij in véél schakelen en heel wheelie-willend (al zullen er genoeg zijn die perfect met deze tandwielen rijden).

De markeringen op het blok had ik ook (kocht mijn 2007 PC40 motor van de baan af), ik zocht er ook een betekenis achter, maar kwam weken later toevallig op een foto uit van iemand anders waar dergelijke bijna "handgeschreven" markeringen ook op zaten.

Bedankt voor de info!
Heb er nog een zwik tandwielen en een extra tandwieldrager bij. Zal eens kijken of daar een 44/45 bij zit en dan kan ik 15 mei in Mettet altijd kleiner gaan als het nodig is.
 
Bedankt voor de info!
Heb er nog een zwik tandwielen en een extra tandwieldrager bij. Zal eens kijken of daar een 44/45 bij zit en dan kan ik 15 mei in Mettet altijd kleiner gaan als het nodig is.
Ik rij met 15-45, bevalt tot P heden goed. Maar ik rij niet op Assen, dit jaar voor het eerst eens kijken daar
 
Ik bedoelde kleiner dan de huidige 47!

Heb nog een 44 gevonden, dus die neem ik mooi mee en kan het ik het zo omsteken als de 47 niet bevalt.
 
Heeft iemand een idee waar deze ‘batterijen’ horen?
Houder zal op de plekken c3,c7 en c131 zitten, 3 batterijen zijn allemaal verschillend qua capaciteit.
CBR 600 rr 2005
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    378,2 KB · Weergaven: 20
Toevallig moest ik de mijne ook repareren laatst dus een foto gemaakt .
Is van een pc37 .
Misschien kun je er wat mee.


20230227_184120.jpg
 
Zaak zit weer terug, tikken en starten maar. Dat deed hij ook zonder de 3 batterijen, maar ben blij met je snelle foto:t
 
Hier maar even voorstellen:

Vorig jaar met de Triumph Daytona een circuitdag in Assen gedaan. Dit beviel zo goed dat het naar meer smaakte. Met het gebrek aan beschikbaarheid van Triumph onderdelen op zoek gegaan naar een circuitfiets. Van kleins af aan al fan van de Honda CBR600 en dus al vrij snel duidelijk dat het zo een moest gaan worden.

Vorige week de motor opgehaald:
Bekijk bijlage 1859520


En afgelopen zaterdagochtend gebruik gemaakt van het mooie weer en begonnen met wat preventief onderhoud:
Bekijk bijlage 1859519

Specs:
  • Honda CBR600RR 2007 PC40A
  • STM Slipperclutch
  • Powercommander
  • Healtech quickshifter
  • Leovince slip-on
  • K&N luchtfilter
  • Goodridge stalen remleiding voor
  • Grimeca remschijven voor
  • Hell stalen remleiding achter
  • Valtermoto remschakelset
  • V-Treck rem- en koppelingshendel
  • 15T tandwiel voor
  • Supersprox 47T tandwiel achter
  • Ali Racing gear indicator
  • Ali Racing GB covers
Reserveonderdelen:
  • Diverse tandwielen achter
  • Setje velgen met oké regenbanden
  • Achtervelg met nieuwe slick (oude DOT-code)
Onderhoud gedaan:
  • Luchtfilter gecontroleerd en was als nieuw
  • Nieuwe olie 300V 10W40 en oliefilter HIFLO RacingHF204R
To-do:
  • Nieuwe remolie Motul RBF660
  • Koelsysteem spoelen en vullen met MoCool/demiwater
  • Schakelpatroon aanpassen naar race schakel
  • Alles borgen

15 mei dagje Mettet geboekt en 15/16 juli een weekend naar Ecuyers.
Vraagje aan de kenners m.b.t. de tandwielverhouding. Mettet en Ecuyers zijn beide relatief korte banen, maar de vorige eigenaar gaf aan dat hij er alleen mee op Assen en Spa heeft gereden.
De tandwielverhouding 15-47 lijkt mij vrij extreem voor een baan als Assen en Spa, maar prima voor een baan als Mettet.

Wat zijn de algemene ervaringen hier qua tandwielverhoudingen voor Mettet en/of Ecuyers (180/60 achterband)?

Tweede vraag: iemand enig idee wat onderstaande markeringen op het blok betekenen (tuner o.i.d.)?
Bekijk bijlage 1859536




Gegroet,

Lenno
Ik rijd met 15-47 op ecuyrs, mettet, croix, folembray en Zolder. Ik kom van 15-44. Dit was voor mij wel een verbetering. Maar heb altijd een 16 in mijn werkkoffer liggen voor het geval ik ergens te kort zou komen 😀 Test eens of je ketting niet te lang is als je van 47 naar 44 overstapt. Niets zo kut als op circuit te moeten ontdekken dat het niet past.
Ik heb geen last van teveel moeten schakelen, maar dat moet ieder voor zich uitmaken. Ik zeg maar dat het kan 😉😁

Mooie CBR met nette opties btw 😉
 
Heeft iemand nog een goed idee voor het juist plaatsen van een gopro?
Het is wat druk op m’n kroonplaat, gopro moet niet in de zichtlijn zitten
 

Bijlagen

  • 557BA7F1-16D0-4057-99F0-EA4BB2B320AF.jpeg
    557BA7F1-16D0-4057-99F0-EA4BB2B320AF.jpeg
    263,2 KB · Weergaven: 27
Heeft er iemand interesse in een snelle uitlaatbochtenset voor pc40? Enkel de veertjes ontbreken. Bij interesse kan ik even foto's maken...
 
Vraagje .

Ik heb een klein koelvloeistof lek .
Het komt uit het gaatje onderin de pomp .
Waarschijnlijk is dan de seal van het asje slecht .

Ik heb al wel een Chinees reparatie kitje gevonden .
Maar ben daar niet zo kapot van .
Als ik naar originele onderdelen zoek zijn ze uiteraard heel erg duur .


Iemand tips ?
 
Lekt die niet gewoon bij het aftap boutje ?
Nee er zit onderin het waterpomphuis een gaatje .
Als die daar lekt is het niet het waterpomphuis pakking of de aftapplug .
Heb van de winter het koelsysteem voorzien van nieuwe vloeistof en toen ook een nieuwe koperen ring achter het aftapplugje gedaan .

Hij lekt uit het gaatje als de motor loopt.

Ik vermoed dat het uit het schoepenblad assemblage komt .
Daar zit een asje in met lagers en een seal .
De k dat die lek is .

Daar is ook de reperatie kit voor die ik eerder linkte .
Screenshot_20230402_202306_Chrome.jpg


Het is ook niet nummer 10 op de tekening want dan zou hij olie moeten lekken .
 
Laatst bewerkt:
Mocht er nog iemand op zoek zijn naar een verstelbaar remschakelsetje voor een PC40, stuur me even een bericht.
 

Bijlagen

  • IMG_20230330_191309.jpg
    IMG_20230330_191309.jpg
    285,7 KB · Weergaven: 18
Vraagje .

Ik heb een klein koelvloeistof lek .
Het komt uit het gaatje onderin de pomp .
Waarschijnlijk is dan de seal van het asje slecht .

Ik heb al wel een Chinees reparatie kitje gevonden .
Maar ben daar niet zo kapot van .
Als ik naar originele onderdelen zoek zijn ze uiteraard heel erg duur .


Iemand tips ?
Heb je een foto van de lekkage?
 
Terug
Bovenaan Onderaan