racen op een pc40 / pc37 2017

Vaak oxideert de rubberen seal doordat je met demi water rijdt extra hard. Die voorgevormde .

Voor het geval dat het kitje slechte kwaliteit is zou ik hem evengoed origineel bestellen samen met de O ring achter de pomp. Better safe dan sorry..
En een tube vloeibare pakking meenemen naar het circuit is altijd handig.

Heeft er toevallig nog iemand een set circuitkuipen voor mijn PC37 liggen?
(Laatste poging voordat ik bij Ruud Freriks een set ga bestellen)
 
Vaak oxideert de rubberen seal doordat je met demi water rijdt extra hard. Die voorgevormde .

Voor het geval dat het kitje slechte kwaliteit is zou ik hem evengoed origineel bestellen samen met de O ring achter de pomp. Better safe dan sorry..
En een tube vloeibare pakking meenemen naar het circuit is altijd handig.

Heeft er toevallig nog iemand een set circuitkuipen voor mijn PC37 liggen?
(Laatste poging voordat ik bij Ruud Freriks een set ga bestellen)
Heb ook origineel besteld .
Dus komt goed .
En bedankt voor de tip .
 
Naar mijn weten past een pc37 achterwiel ook in een pc40. Maar weet iemand of een pc35 (cbr600 f) achterwiel ook past?
 
Wat kost zo'n copleet revisie setje origineel? De mijne begint ook lekkage te vertonen dus ik zal ee ook aan moeten geloven.
Honda levert alleen nog maar de complete assemblage.
Die kost helaas 200 euro .
Als ie daarmee weer 20 jaar vooruit kan dan valt het ook wel weer mee.
 
Honda levert alleen nog maar de complete assemblage.
Die kost helaas 200 euro .
Als ie daarmee weer 20 jaar vooruit kan dan valt het ook wel weer mee.
Ok, het is niet anders. Heb even gezocht en kwam ze compleet tegen voor €168,- maar dan komen er nog verzendkosten bij.Zal op het zelfde neerkomen.
Bedankt voor je reactie👍
 
Klaar om er weer aan te beginnen voor komend jaar.
 

Bijlagen

  • IMG_20230419_201039.jpg
    IMG_20230419_201039.jpg
    393,7 KB · Weergaven: 47
  • IMG_20230419_200936.jpg
    IMG_20230419_200936.jpg
    227,5 KB · Weergaven: 42
  • IMG_20230419_201024.jpg
    IMG_20230419_201024.jpg
    248,3 KB · Weergaven: 45
  • IMG_20230419_201013.jpg
    IMG_20230419_201013.jpg
    208,5 KB · Weergaven: 45
  • IMG_20230419_200805.jpg
    IMG_20230419_200805.jpg
    419,3 KB · Weergaven: 48
Ik heb al lang een setje vaste wielbussen liggen maar had die vooraf nog nooit gebruikt. Ik heb deze gemonteerd op m'n voorwiel en in tegenstelling tot de originele busjes waarbij het wiel mooi "50/50" in het midden zit, lijkt het nu alsof het wiel rechts uitgelijnd zit en aan de linkerkant wat ruimte over heeft. De foto's verduidelijken alles. Iemand die hier ervaring mee heeft? Het wiel lijkt niet echt stroef aan te lopen of wat dan ook..
 

Bijlagen

  • IMG_20230501_094816.jpg
    IMG_20230501_094816.jpg
    167,1 KB · Weergaven: 19
  • IMG_20230501_094822.jpg
    IMG_20230501_094822.jpg
    158,7 KB · Weergaven: 18
Ik heb al lang een setje vaste wielbussen liggen maar had die vooraf nog nooit gebruikt. Ik heb deze gemonteerd op m'n voorwiel en in tegenstelling tot de originele busjes waarbij het wiel mooi "50/50" in het midden zit, lijkt het nu alsof het wiel rechts uitgelijnd zit en aan de linkerkant wat ruimte over heeft. De foto's verduidelijken alles. Iemand die hier ervaring mee heeft? Het wiel lijkt niet echt stroef aan te lopen of wat dan ook..
Hmm dan zouden de schijven niet tussen de klauwen passen lijkt mij?

(zijn dat aandraaimomenten op je veerpoten? :))
 
Hmm dan zouden de schijven niet tussen de klauwen passen lijkt mij?

(zijn dat aandraaimomenten op je veerpoten? :))

Dat deden ze wel, en lijkt mij dat de klauwen mits beweegbare zuigers zich wel voldoende zouden 'aanpassen'?

Klopt, ik heb het er allemaal op staan, zodat ik op circuit niet hoeft te twijfelen tussen wat eerst / op hoeveel.
1 - 59Nm (centrale as)
2 - 22Nm (rechterpoot)
3 - 45Nm (klauwen)
Vork wat inpompen met remmen.
4 - 22Nm (linkerpoot)
 
Heb je foto’s van de waterpomp tijdens het vervangen?
IMG-20230503-WA0015.jpeg


Die 2 bouten houden de volledige assemblage vast.
Dus die losdraaien .
Slangen losmaken en je trekt het hele zwikje er zo uit.

De volledige assemblage die ik van Honda binne kreeg zat al in elkaar .
Dus alleen beetje olie op de afdichtring en dan druk je de pomp weer het blok in .

Alleen even opletten of het asje van de pomp met de sleuf over de aandrijving in het blok valt .

2 bouten op 12 nm vastzetten en klaar is kees.
 
Bekijk bijlage 1876835

Die 2 bouten houden de volledige assemblage vast.
Dus die losdraaien .
Slangen losmaken en je trekt het hele zwikje er zo uit.

De volledige assemblage die ik van Honda binne kreeg zat al in elkaar .
Dus alleen beetje olie op de afdichtring en dan druk je de pomp weer het blok in .

Alleen even opletten of het asje van de pomp met de sleuf over de aandrijving in het blok valt .

2 bouten op 12 nm vastzetten en klaar is kees.
Dat valt idd reuze mee, ik had het ingewikkelder verwacht.
Thnx
 
Dikke ketel! Welk merk kuipwerk is dit? Zwart gespoten in basis en de rest is een wrap?

Pfoe, heb het wel op de kuip zien staan, maar zou zo 1, 2, 3 niet weten welk merk het was. Mocht de kuip er weer af gaan zal ik even kijken.

Kuip is gewoon zwart glasfiber en het zijn losse stickers. In totaal iets van 30 stuks:
Stickers CBR600RR.JPG
 
Kan iemand mij goede clip-ons voor een '08 CBR aanraden?

Ik heb nu nog de originele er op, maar de verstelbaarheid is best wel matig.
 
Kan iemand mij goede clip-ons voor een '08 CBR aanraden?

Ik heb nu nog de originele er op, maar de verstelbaarheid is best wel matig.
Je hebt zoveel keus .
Lsl , trw Lucas , pp tuning .
Heb met alle drie wel goede ervaringen .
Gewoon de goedkoopste pakken die het beste past bij jou toepassing.

Ik ga dan ook vaak voor verhoogde clip-ons dan zit je wat relaxter.
 
Ik heb PP tuning clip-ons op mijn PC40. De verhoogde versies zitten goed, maar die kan je niet echt veel ruimer dan origineel naar buiten draaien omdat het blokje die voor de verhoging zorgt, tegen de bevestigingsbout van de kroonplaat aankomt. Ik heb voor dit jaar de rechtoe rechtaan versie zonder verhoging gestoken en dat bevalt me ook. Dan moet je wel even kijken of alles mooi uitkomt met je kuipwerk, en afhankelijk hoe zeer jij je rem- en koppelingshendel naar beneden afstelt, ook even kijken of die niet tegen de kuipen aankomen bij verdere stuuruitslag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan