racen op een pc40 / pc37 2017

Dat ligt eraan ... zitten er carbon remblokken in? Die hebben wel wat temperatuur nodig. Temp krijg je enkel door hard te remmen (dus ook hard te gaan). Als beginner krijg je die meestal niet warm genoeg.
Probeer eens gesinterde remblokken te steken. Misschien helpt dat wel.
Let op, je moet wel het "laagje carbon" van je schijven afremmen of afscheuren.
Ik schuur ook het bovenste laagje van men remblokken af, dan is dat inremmen minder nodig.
Zitten momenteel gesinterde in. Heb van Gerben een nieuw setje carbon SBS blokken over kunnen nemen en heb zelf nog een nieuw setje Brembo Z04 gesinterende blokken liggen. Ga alles nogmaals loshalen, goed schoonmaken en dan om te beginnen de Brembo's erin.



Moet van m'n PC40 de gaskabels vervangen, aangezien de buitenmantel kapot is en er een knikje in zit. Gashendel werkt nog prima, maar beter voorkomen dan genezen.
Het is best een aardig klusje, wat ik niet zo snel dit jaar nog een keer wil gaan doen, dus vandaar de volgende vraag aan de kenners hier:

Is het de 150eu waard om dan direct voor een snelgas te gaan?
 
Zitten momenteel gesinterde in. Heb van Gerben een nieuw setje carbon SBS blokken over kunnen nemen en heb zelf nog een nieuw setje Brembo Z04 gesinterende blokken liggen. Ga alles nogmaals loshalen, goed schoonmaken en dan om te beginnen de Brembo's erin.



Moet van m'n PC40 de gaskabels vervangen, aangezien de buitenmantel kapot is en er een knikje in zit. Gashendel werkt nog prima, maar beter voorkomen dan genezen.
Het is best een aardig klusje, wat ik niet zo snel dit jaar nog een keer wil gaan doen, dus vandaar de volgende vraag aan de kenners hier:

Is het de 150eu waard om dan direct voor een snelgas te gaan?
Ik zou direct voor snelgas gaan. Je hebt een zeer complete racer, snelgas zal er vroeg of laat dan ook wel van komen.
 
Een circuitdag of 12-15 geleden heb ik op mijn PC40 een 520 conversie gedaan met 15-44 overbrenging.
Helaas heb ik toen de ketting nét te kort gemaakt waardoor de bandenwarmer tussen achterband en achterbrug knelde..
Uiteindelijk toch afgelopen weekend een nieuwe ketting gelegd. Daarbij merkte ik op dat op het tandwiel vooraan zowel axiaal als radiaal heel lichte speling waar te nemen is. De bout is geenszins los gekomen. Is dit gebruikelijk?


 
Ik zou direct voor snelgas gaan. Je hebt een zeer complete racer, snelgas zal er vroeg of laat dan ook wel van komen.
Is idd aan te raden. De gasreactie kan je kiezen (niet te bruut voor een beginner). Maar nog een groot voordeel is dat ik men domino gaskabels op 2 dagen in huis had. De originele was 2 weken wachten.
Ik heb lang met een R6 buisje gereden. Maar een kleine aanpassing moeten doen aan de behuizing en je hebt ook een kortere slag (zelfde als HRC buisje).
 
Ja ik lees dat sommige er bij kunnen zonder alles eraf te schroeven, iemand nog tips toevallig? *D
Daar ben ik ook benieuwd naar, mij is dat niet gelukt. Ik heb toch het een en ander eraf moeten schroeven om de kabels te vervangen. Gezien de locatie van de kabels lijkt met het onmogelijk dat dit kan zonder wat los te halen
 
Ik heb het zelf ook gedaan met de onderkant van de luchtfilterbak op z'n plek. Anders moeten de injectoren los die in de luchtbak zitten als ik mij goed herinner. Het kan maar je hebt er wel geduld voor nodig en dunne lange vingers :z
 
Kan ik ergens vinden hoe ik het wisselen van die gaskabel moet doen voor een PC37?
Kan het zo snel niet vinden in het werkplaatshandboek.
 
Kan ik ergens vinden hoe ik het wisselen van die gaskabel moet doen voor een PC37?
Kan het zo snel niet vinden in het werkplaatshandboek.
Alles wat in de weg zit eraf, kabels wisselen. Even goed afstellen zodat de trekkende en duwende kabel elkaar niet ‘tegenwerken’.
Testen en daarna alles terug bouwen.
Is niet moeilijk, soms wat gepriegel.
Succes
 
Bij dit soort klusjes investeer je liever 30 minuten extra om alles wat nodig is te demonteren, dan te denken dat je 20 minuten zal uitsparen door het te laten zitten en vervolgens een klein uur aan het prielen bent. Het is een Honda, ben nog nooit iets tegen gekomen dat onmenselijk of onwenselijk weg gestoken zit, maar je luchtfilterbak geheel verwijderen is wel wenselijk voor zo'n klussen :-).
 
Idd . Gewoon je hele luchtfilter bak verwijderen . Das 20 minuten werk .
En tip van de dag .
Stel je kabel af voordat je alles terugplaats .
En draai de stelschroeven aan de gashendel kant naar het midden .
Dan kun je nog wat afstellen .

Vanuit de fabriek zijn ze helemaal ingedraaid
Ook op de harde manier achtergekomen .
Kon ik alles weer demonteren .
 
Een circuitdag of 12-15 geleden heb ik op mijn PC40 een 520 conversie gedaan met 15-44 overbrenging.
Helaas heb ik toen de ketting nét te kort gemaakt waardoor de bandenwarmer tussen achterband en achterbrug knelde..
Uiteindelijk toch afgelopen weekend een nieuwe ketting gelegd. Daarbij merkte ik op dat op het tandwiel vooraan zowel axiaal als radiaal heel lichte speling waar te nemen is. De bout is geenszins los gekomen. Is dit gebruikelijk?


Bekijk bijlage 1885914
Een tandwiel dat speling heeft is nooit foed voor de spinlines , je wil geen defecte bak as vanwege een slechte tandwiel. Speling
 
Kort vraagje, heeft iemand de originele 'gear shift arm' en zou de afstand hart-hart op kunnen meten, wanneer hij/zij in de garage komt?

Het betreft onderstaande onderdeel:
arm-compgear-cha_big24710MEE000-01_0f2d.jpg
 
Na mijn laatste circuitdag vond ik deze in de onderkuip, iemand die het herkend en weet waar die hoort?
20230607_192011.jpg
20230607_191947.jpg
 
Naar mijn inschatting komt het van deze plaats.
Ik herinner mij bij mijn origineel kuipwerk dat er wat 'ruimte' moest gemaakt worden vanaf het frame om het rubberen busje van het kuipwerk op te laten rusten.
 

Bijlagen

  • IMG_20230419_201032.jpg
    IMG_20230419_201032.jpg
    446,5 KB · Weergaven: 27
Terug
Bovenaan Onderaan