racen op een pc40 / pc37 2017

Ben benieuwd waar je dan mee bezig bent
Niets aparts haha!

Had een andere voetsteunenset gevonden, waarbij ik iets meer ruimte heb met mijn vrij lange benen.
Vorige set had de schakelstang vanaf de voetseunten naar as op de bak.
Deze set heeft de as op het scharnierpunt van het schakelpedaal (plek van de zijstandaard).

Dat leek allemaal niet te gaan passen, maar na alles gemonteerd te hebben komt het toch uit.
 
Zijn hier mensen die al geëxperimenteerd hebben met rempompen voor circuit rijden?
Ik heb nu een brembo rcs 19 x18/20. Die staat op slag 18. Maar ik heb horen waaien dat een 17mm pomp beter zou zijn. Iemand ervaring mee?
Het gaat om een PC40 btw 🙂
 
Hier zit best wel veel verschil in ja.
Meest belangrijke is de diameter van de zuigers van je remklauwen.
ik heb op m`n suzuki 4x 32mm zuigers en dan 2 klauwen.
daarbij is de sweetspot een 17mm rempomp.

met een 19mm rempomp is deze behoorlijk stijf te noemen waar je met 17 meer kan doseren.
maar ook is het gevoel wat gewenst is voor iedereen anders.

heb je een remklauw met 4x 34mm zuigers dan is de 17 weer te klein en krijg je een veel te grote slag.

bij galespeed hebben ze een mooi rekentooltje er voor:
Master cylinder fit calculation DOUBLE│GALE SPEED
 
Zijn hier mensen die al geëxperimenteerd hebben met rempompen voor circuit rijden?
Ik heb nu een brembo rcs 19 x18/20. Die staat op slag 18. Maar ik heb horen waaien dat een 17mm pomp beter zou zijn. Iemand ervaring mee?
Het gaat om een PC40 btw 🙂
Ik ga experimenteren met een 19mm Hel rempomp en dan ook slag 18, dus in theorie dezelfde set-up als jij nu hebt:
1686896744150.png
 
Ik ga experimenteren met een 19mm Hel rempomp en dan ook slag 18, dus in theorie dezelfde set-up als jij nu hebt:
Bekijk bijlage 1892165
Ik heb deze ook op mijn beide circuitfietsen .
Zijn echt fantastisch.
Ik gebruik de 19 : 19 ratio en geeft voldoende feeling.
Zo word de pomp ook geleverd.
Let goed op de spoed van de banjo bout dat je niet per ongeluk de verkeerde erin draaid dan verpest je je draad.
 
Ik heb deze ook op mijn beide circuitfietsen .
Zijn echt fantastisch.
Ik gebruik de 19 : 19 ratio en geeft voldoende feeling.
Zo word de pomp ook geleverd.
Let goed op de spoed van de banjo bout dat je niet per ongeluk de verkeerde erin draaid dan verpest je je draad.
Rijd je nog met een CBR600 en zo ja, met originele klauwen? Dan laat ik mooi de 19 : 19 zitten en neem ik het nokje wel mee naar de volgende circuitdag als het echt niet bevalt.

Ik heb de dubbele banjo die bij de pomp geleverd is handvast erin gedraaid zonder problemen *D

Enige uitdaging is met de remleidingen. Na de vakantie even kijken hoe we die vrij kunnen leggen. Met de oude pomp liepen deze achter de koppelingskabel langs, maar daar lagen ze nu niet vrij. Volgende week een even op het gemak kijken hoe we dat het mooiste op kunnen lossen.

1686901853102.png
 
Hier zit best wel veel verschil in ja.
Meest belangrijke is de diameter van de zuigers van je remklauwen.
ik heb op m`n suzuki 4x 32mm zuigers en dan 2 klauwen.
daarbij is de sweetspot een 17mm rempomp.

met een 19mm rempomp is deze behoorlijk stijf te noemen waar je met 17 meer kan doseren.
maar ook is het gevoel wat gewenst is voor iedereen anders.

heb je een remklauw met 4x 34mm zuigers dan is de 17 weer te klein en krijg je een veel te grote slag.

bij galespeed hebben ze een mooi rekentooltje er voor:
Master cylinder fit calculation DOUBLE│GALE SPEED
Hier gaat het wel om een 17.5mm pomp, maar het lijkt geen slecht idee om het eens te proberen.
Bedankt voor de link 😉😁
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230616_100907_Chrome.jpg
    Screenshot_20230616_100907_Chrome.jpg
    75,9 KB · Weergaven: 13
  • Screenshot_20230616_100857_Chrome.jpg
    Screenshot_20230616_100857_Chrome.jpg
    66,1 KB · Weergaven: 13
Rijd je nog met een CBR600 en zo ja, met originele klauwen? Dan laat ik mooi de 19 : 19 zitten en neem ik het nokje wel mee naar de volgende circuitdag als het echt niet bevalt.

Ik heb de dubbele banjo die bij de pomp geleverd is handvast erin gedraaid zonder problemen *D

Enige uitdaging is met de remleidingen. Na de vakantie even kijken hoe we die vrij kunnen leggen. Met de oude pomp liepen deze achter de koppelingskabel langs, maar daar lagen ze nu niet vrij. Volgende week een even op het gemak kijken hoe we dat het mooiste op kunnen lossen.

Bekijk bijlage 1892212
Ik gebruik de originele klauwen Idd .
Ik had idd het nokje ook meegenomen bij de eerste circuitdag maar bleek uiteindelijk niet nodig .

Erg veel remkracht en goed te doseren . Hendel is niet knal hard .
 
Hier gaat het wel om een 17.5mm pomp, maar het lijkt geen slecht idee om het eens te proberen.
Bedankt voor de link 😉😁

ja klopt gaat inderdaad om een 17,5mm pomp van galespeed.
deze heb ik van de week ook gemonteerd na dat ik met een andere 2dehands pomp had geprobeerd hoe dat voelt.

prijs klasse is vergelijkbaar aan de RCS pompjes.
gewoon bij front row te bestellen ook. alleen ff melden dat je een 17,5mm wil hebben.
 
Zijn hier mensen die al geëxperimenteerd hebben met rempompen voor circuit rijden?
Ik heb nu een brembo rcs 19 x18/20. Die staat op slag 18. Maar ik heb horen waaien dat een 17mm pomp beter zou zijn. Iemand ervaring mee?
Het gaat om een PC40 btw 🙂
Die rempomp die je nu hebt is prima, wat voor tijd rijd je op assen?
 
Alles wat in de weg zit eraf, kabels wisselen. Even goed afstellen zodat de trekkende en duwende kabel elkaar niet ‘tegenwerken’.
Testen en daarna alles terug bouwen.
Is niet moeilijk, soms wat gepriegel.
Succes
Hoe komt je ooit bij de onderste gaskabel op het gasklephuis :?
Of moet er nog meer af? Bij de gashendel heb ik de kabels al los.
25F0B192-9010-47D6-842F-E03E4ED4BF4B.jpg
 
Klopt, daar kun je goed bij en draaide ik met de oude kabel ook zo los. Met het gasklephuis gemonteerd moet ik er zo wel bij kunnen dus?
 
Klopt, daar kun je goed bij en draaide ik met de oude kabel ook zo los. Met het gasklephuis gemonteerd moet ik er zo wel bij kunnen dus?
Zoals je het op de foto heb kun je het gewoon doen ..
Gas hevel opendraaien met de hand . En dan kun je van onder de gaskabel met het busje op de juiste plek haken .
 
Niet het makkelijkste klusje hoor . Kun je gerust een schijt klusje noemen .
Maar het is te doen .
Het word duidelijk zodra je de oude gaskabel los hebt .
Zo moet hij er ook op .
 
Ik overweeg om een nieuwe set remklauwen te monteren op de PC40, type Brembo M4 (pistondiameter 34mm) of GP4 (pistondiameter 30mm). Aangezien ik een RCS17 pomp zitten heb lijkt GP4 iets wenselijker om alles wat in balans te houden. RCS17 wordt aangeraden voor klauwpistondiameter 32mm of lager.

Iemand die dergelijke ombouw al gedaan heeft? De 108mm boutdiameter voor montage spreekt voor zich. Maar wat met de "offset" naar de schijven toe. Past dit 1 op 1? Ik vrees wel dat er andere schijven zullen moeten komen ook daar de Brembo's bemeten zijn op 320mm schijven en de CBR standaard 310 heeft?
 
Met Brembo klauwen moet je idd 320 schijven steken (een maatje van me heeft er te koop, als je interesse hebt breng ik je in contact met hem).

Ik heb onlangs de Hell klauwen eens getest. Ik was er aangenaam oververrast het was mijn motor niet, dus reed wel met wat reserve. Die passen wel op de 310 schijven, en werken met de originele remblokken. Het zijn wel geen monoblocks.
 
Met Brembo klauwen moet je idd 320 schijven steken (een maatje van me heeft er te koop, als je interesse hebt breng ik je in contact met hem).

Ik heb onlangs de Hell klauwen eens getest. Ik was er aangenaam oververrast het was mijn motor niet, dus reed wel met wat reserve. Die passen wel op de 310 schijven, en werken met de originele remblokken. Het zijn wel geen monoblocks.

Laat maar weten hoe ik in contact kom ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan