Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

racen op een pc40 / pc37 2017

Mysterie opgelost.
Motor rijdt gewoon zoals het hoort als de quickshift module niet aangesloten is op de PC3 maar wel op de injectie stekkers.
 
Ok, pm
 
Hoi mannen,

Sorry dat ik even het topic vervuil....
Blijven echt mooie fietsen de 600rr maar met 193cm en 105 kilo net te klein.

Echter heb ik een setje Nissins gekocht en deze op mijn old school ZXR750 gemonteerd.
Het zijn de gouden versies zoals op de foto hierboven.
Nu heb ik daar remblokken voor nodig maar mijn vraag is welk bouwjaar dit type is gebruikt. Naar mijn mening 2003 - 2006.

En welke blokken zijn jullie tevreden over?

Alvast erg bedankt voor jullie input...

Groet Jarno
 
Zijn 2003/2004 klauwen. In 2005 is Honda begonnen met USD vorken met radiale klauwen. Ik heb zelf SBS dual carbon, wel tevreden over (en prima betaalbaar), maar doen het niet in de regen...
 
ik rij nog gewoon met de sinter blokken van Brembo. werken perfect, en ook in de regen.
Wie weet dat als de tijden omhoog gaan dat ik ook naar betere blokken ga kijken. voor nu nog niet het idee dat ik ze nodig heb.
 
Iemand een tip voor het loshalen van het gasklephuis?

Krijg dat ding nooit los van een 600RR

Ik wil de gaskabels vervangen.
 
Iemand een tip voor het loshalen van het gasklephuis?

Krijg dat ding nooit los van een 600RR

Ik wil de gaskabels vervangen.

Dat moet met een beetje gepast geweld ... heb je de bouten aan beide kanten losgedraaid? En de kelken eruit?
 
Volgens mij heb ik 2 banden lichters gebruikt aan weerszijden. Eenmaal los geweest met vet ertussen ging het al veel beter.
Jemig, dat probeer ik juist te voorkomen
Ik weet niet beter dat deze er zonder gereedschap af hoort te komen. Wel bij mijn GSXR. Beetje heen en weer en plopt meteen los (die heeft dan wel weer vreselijk slechte klemmen waarmee ze vast moeten, maar goed).

Ik hoopte dat er een systeem of iets in zat bij de 600RR. Eerst ene kant en dan de andere ofzo iets.

Ik ga vandaag of morgen nog eens proberen afhankelijk van het weer. Kelken heb ik eruit! Tank omhoog met een spandband. Kleine handjes heb ik dus kan er goed bij. Spierkracht ontbreekt als ik het zo lees.
 
Dat moet met een beetje gepast geweld ... heb je de bouten aan beide kanten losgedraaid? En de kelken eruit?
Het zweet stond op mijn voorhoofd door het toepassen van geweld. Tilde bijna de hele motor op aan enkel het gasklephuis voor mijn gevoel.

Alle 4 de boutjes heb ik losgedraaid inderdaad.

Als het vanavond beetje acceptabel weer is maar weer sjorren dan.
 

Ik vond het niet gewoon inderdaad, maar het hoort blijkbaar zo. Alles is gewoon heel gebleven en de motor doet het dus het zal er wel op gemaakt zijn. Weinig keus.
 
Ik vond het niet gewoon inderdaad, maar het hoort blijkbaar zo. Alles is gewoon heel gebleven en de motor doet het dus het zal er wel op gemaakt zijn. Weinig keus.
Ok! Bedankt voor de tip.

Ik was bang er iets tussen te steken aangezien aluminium nog wel eens gauw wil beschadigen. Lukt het mij niet met mijn beperkte spierkracht zal ik eens kijken wat ik er met beleid voor kan gebruiken.
 
Een snelkoppeling in de fuel leiding werkt ideaal. Wel eentje met de juiste en veilige koppeling.
Klik klik eraf, en de 'ruimte'
 
Ik ben ondertussen, maar verder gegaan met andere dingen. Heb de gaskabels toch nog niet.

Iemand nog een tank cover over waarbij de zijcovers er aan vast zitten? 2007-2012

Kleur boeit me niet zo.

Zo 1
 
Wat heel belangrijk is met je koelvloeistof is dat je de motor goed ontlucht!!
Het kleinste luchtbelletje is wat dat betreft al een probleem.
Als de motor dan ook gewoon vlak op de grond staat, krijg je hem NOOIT fatsoenlijk ontlucht (in ieder geval de pc37 en pc40 niet). In ons raceteam hebben we twee cbr-ren gehad, en die moesten we met het voorwiel op een brug omhoog pompen zodat hij schuin achterover staat, dan laat je de motor een keer naar rechts en links zakken, en daarmee komt meestal wel alle lucht eruit! Wij hebben nog nooit last gehad van een oververhitte CBR. Zelfs niet de CBR met de standaard koeler. En met beide motoren hebben we ook in Spanje en Portugal in 35-37 grdn getraind!
 
Hallo allen! Deze week een 600rr uit 2007 overgenomen van een mede MF-er (klinknagel). De bedoeling is om er straks ook mee op het circuit te gaan rijden (8 augustus voor de 2e keer op Assen).

Ik wil hiervoor graag circuitkappen monteren. Heeft iemand nog een set/delen liggen (zag de vraag op de vorige pagina ook voorbij komen maar probeer het ook even) of een merk wat aan te raden is?

Moet ook nieuwe banden monteren. Rij dus op de openbare weg en circuit. Wat raden jullie aan?

Een vriend van mij rijd al met andere vertanding, is dat direct aan te raden?
 
Andere vertanding dan standaard voor een 600 is aan te raden, behalve als je op hele snelle banen als Spa gaat rijden. Op Zandvoort en Assen haal je de top niet en kun je dus met (veel) kleinere vertanding gaan rijden voor meer drive uit de bochten.

Voor bandenadvies kun je het beste terecht in de specifieke bandentopics op dit forum.

Belangrijke vragen: hoeveel wil je ermee op het circuit gaan rijden, hoeveel op straat en hoe vaak in de regen, wat zijn je huidige rondetijden?
 
Goedenavond,

Is er toevallig iemand die nog een schakelset ( omgekeerd schakelen ) heeft liggen voor de Crb 600 pc 37 (of 40 ) ?

Vriend van mij willen we op weg helpen richting zijn eerste vrij rij dag, en dan wel gelijk op de juiste manier aan leren

Hoor het graag,
Groetjes,

Rutger
 
Gewoon schakelas armpje omdraaien. Kan bij de PC40 gewoon, waarschijnlijk PC37 ook. Misschien de slangen even opzij trekken met een beugeltje voor ruimte.
 
Gewoon schakelas armpje omdraaien. Kan bij de PC40 gewoon, waarschijnlijk PC37 ook. Misschien de slangen even opzij trekken met een beugeltje voor ruimte.

Er heeft een quickshifter opgezeten die niet meer functioneert. Zoals het eruit ziet is het een andere hefboom, en is er weinig ruimte met de slangen. Zal eens een foto sturen eerdaags
 
Gisteren voor het eerst op de 'nonda gereden, voor het eerst op Zandvoort, en voor het eerst met een 4 cilinder. Het is net een 2takt met zijn powerband

Nu werd ik er hellaas al na een paar ronden afgehaald voor geluid, de rest van de dag dus met een streepje gas het rechte stuk op.
De motor heeft een titanium akra systeem en een open inlaat tunnel. Er zit een db killer in de demper. Nu ben ik benieuwd wat iedereen heeft gedaan om de motor stil genoeg te krijgen.