GiePilaar
Die hard MF'er
.
Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Deze swap nog niet gezien of gedaan.Hoi iedereen,
Ik ging deze winter mijn remklauwen eens onder handen nemen. De potjes zijn wat ingevreten. Dit was zo toen ik hem kocht. Een revisiesetje kost meteen al wat geld. Maar ik weet heel nette monoblock klauwen liggen van een SC59. Als ik de bestelnummers mag geloven passen dezelfde remblokken erin (mijn vriendin rijd ook met een PC40, het is makkelijker als alles uitwisselbaar is).
Heeft iemand die swap al gedaan? Zijn die plug and play? In heb op een projectje namelijk nissin klauwen zitten, maar deze heb ik moeten affrezen om te passen (diameter schijven werd te groot).
De monoblock klauwen zouden me goedkoper uit komen, en zijn natuurlijk wel vetter Of zijn er andere opties?
Alvast bedankt voor de antwoorden. En prettige feestdagen gewenst
Is het gelukt?
Ik ga normaal gezien 4 januari langs met de motor bijstand die klauwen heeft liggen van de nieuwe pc40 en de sc59 om te kijken of het past. Ik denk dat deze hetzelfde zijn, maar ga het dan pas zeker weten. In hou je op de hoogteDeze swap nog niet gezien of gedaan.
Is het gelukt?
Als ik een externe olie koeler op mijn motor zet, hoe zit het dan met het oliepeil?
Als de motor loopt zit een groter gedeelte van de olie in de koeler dan bij een warmte wisselaar, moet er dan ook meer olie in zodat bij een lopende motor er net zoveel in het carter aanwezig is?
Thanks, ben er inmiddels achter dat het inderdaad met vloeibare pakking moet.Als ik het me goed herinner zegt Honda alles met vloeibare pakking behalve de koppakking, kleppendekselpakking en pakking op de nokkenaskettingspanner. Uiteraard te checken in het werkplaatshandboek (maar die heb ik niet meer)...
Idd, vloeibare pakking, maar daar was je al achter.Als ik het me goed herinner zegt Honda alles met vloeibare pakking behalve de koppakking, kleppendekselpakking en pakking op de nokkenaskettingspanner. Uiteraard te checken in het werkplaatshandboek (maar die heb ik niet meer)...
Heb je een mail gestuurd!Heren,
afgelopen september, op het laatste dagje van het jaar, heeft de pc40 kennis gemaakt met het asfalt van Assen en daarnaast ook de grindbak. Spijtig genoeg op een dusdanig ongelukkige manier dat het opknappen niet meer de moeite waard is. Inmiddels is hij in onderdelen uit elkaar gehaald en die gaan binnenkort in de verkoop (o.a. een blok inclusief stm slipperclutch, velgen etc).
Daarnaast lag ook de garagebox nog vol met pc40 spullen. Die gaan allemaal de verkoop in, want er moet ruimte gemaakt worden voor spullen voor de nieuwe racer. Met pijn in mijn hart moet ik bekennen dat het geen Honda is geworden, maar in een gsxr1000 uit 2015 heb ik een nieuwe uitdaging gevonden voor hopelijk weer een aantal jaren race-plezier.
Heeft er iemand interesse in de volgende delen:
Op het kuipwerk na zaten deze spullen niet op de motor toen die af werd geschreven, maar waren het grotendeels handige reserve-onderdelen. Geef maar een gil als je interesse in iets hebt. Het liefst via de mail (i_am_digger@hotmail.com).
- 9 liter Castrol 5 w 40 (ongeopend) €60,-
- CRC onderkuip. Helemaal heel, maar uiteraard wel met wat krassen her en der. Teab.
- CRC zijkuipen links en rechts. Een kant is behoorlijk goed geschuurd, maar nog wel heel en de andere kant heeft alleen wat krasjes van de grindbak. (Teab)
- Dashboard. Gratis (voor de liefhebber. Waarschijnlijk werkt het nog wel, maar zit vol met krassen)
- Kuipruitje met een irritante kras €15,-
- Originele rem/koppelingshendel (nieuw) €20,-
- Chinese korte rem/koppelingshendel (onbeschadigd) €15,-
- PP-tuning koppelingshendel met glijschade (teab of gratis voor de liefhebber die meer spullen spullen neemt)
- JT Tandwielen 41 en 44 amper gebruikt €15,- per stuk
- Originele uitlaatbochten inclusief demper €70,-
Het staat nog nergens anders te koop. De eerste keus is voor de liefhebbers.
Dick
Zonde dat je hem op de laatste dag nog aan gort rijdt.Heren,
afgelopen september, op het laatste dagje van het jaar, heeft de pc40 kennis gemaakt met het asfalt van Assen en daarnaast ook de grindbak. Spijtig genoeg op een dusdanig ongelukkige manier dat het opknappen niet meer de moeite waard is. Inmiddels is hij in onderdelen uit elkaar gehaald en die gaan binnenkort in de verkoop (o.a. een blok inclusief stm slipperclutch, velgen etc).
Daarnaast lag ook de garagebox nog vol met pc40 spullen. Die gaan allemaal de verkoop in, want er moet ruimte gemaakt worden voor spullen voor de nieuwe racer. Met pijn in mijn hart moet ik bekennen dat het geen Honda is geworden, maar in een gsxr1000 uit 2015 heb ik een nieuwe uitdaging gevonden voor hopelijk weer een aantal jaren race-plezier.
Heeft er iemand interesse in de volgende delen:
Op het kuipwerk na zaten deze spullen niet op de motor toen die af werd geschreven, maar waren het grotendeels handige reserve-onderdelen. Geef maar een gil als je interesse in iets hebt. Het liefst via de mail (i_am_digger@hotmail.com).
- 9 liter Castrol 5 w 40 (ongeopend) €60,-
- CRC onderkuip. Helemaal heel, maar uiteraard wel met wat krassen her en der. Teab.
- CRC zijkuipen links en rechts. Een kant is behoorlijk goed geschuurd, maar nog wel heel en de andere kant heeft alleen wat krasjes van de grindbak. (Teab)
- Dashboard. Gratis (voor de liefhebber. Waarschijnlijk werkt het nog wel, maar zit vol met krassen)
- Kuipruitje met een irritante kras €15,-
- Originele rem/koppelingshendel (nieuw) €20,-
- Chinese korte rem/koppelingshendel (onbeschadigd) €15,-
- PP-tuning koppelingshendel met glijschade (teab of gratis voor de liefhebber die meer spullen spullen neemt)
- JT Tandwielen 41 en 44 amper gebruikt €15,- per stuk
- Originele uitlaatbochten inclusief demper €70,-
Het staat nog nergens anders te koop. De eerste keus is voor de liefhebbers.
Dick
Welkom, wat zijn je plannen met de originele PC40?Even voorstellen
Ik ben Christian, woonachtig in Smilde (DR) en sinds vorig jaar actief met trackdays bezig.
Daarvoor sporadisch wel eens een CRT dag geboekt maar nooit echt doorgezet.
Na vorig jaar samen met de vriendin met veel plezier een PC37 gereden te hebben bij de trackdays, hebben we voor komend seizoen 2 stuks 600RR PC40 gekocht. 1 is nagenoeg standaard, de andere al relatief circuit geprepareerd.
Het doel voor dit jaar is voornamelijk meer ervaring op doen en de 2:00 grens te doorbreken op Assen.
Dit had zeer waarschijnlijk goed gekund op de PC37, maar de mogelijkheid voor een nette PC40 kwam langs dus de kans gegrepen voor het nieuwe seizoen.
Foto van afgelopen jaar:
Bekijk bijlage 1588513
Ik lees al een tijdje mee in dit topic, maar gezien de vragen die wellicht komen vond het ik wel zo netjes me nu ook even voor te stellen
Lekker dicht bij het circuit!Even voorstellen
Ik ben Christian, woonachtig in Smilde (DR) en sinds vorig jaar actief met trackdays bezig.
Daarvoor sporadisch wel eens een CRT dag geboekt maar nooit echt doorgezet.
Na vorig jaar samen met de vriendin met veel plezier een PC37 gereden te hebben bij de trackdays, hebben we voor komend seizoen 2 stuks 600RR PC40 gekocht. 1 is nagenoeg standaard, de andere al relatief circuit geprepareerd.
Het doel voor dit jaar is voornamelijk meer ervaring op doen en de 2:00 grens te doorbreken op Assen.
Dit had zeer waarschijnlijk goed gekund op de PC37, maar de mogelijkheid voor een nette PC40 kwam langs dus de kans gegrepen voor het nieuwe seizoen.
Foto van afgelopen jaar:
Bekijk bijlage 1588513
Ik lees al een tijdje mee in dit topic, maar gezien de vragen die wellicht komen vond het ik wel zo netjes me nu ook even voor te stellen
In stappen voorzien van race onderdelen.Welkom, wat zijn je plannen met de originele PC40?
Of laat je hem lekker zo?
Komt zeker goed, bedankt!Lekker dicht bij het circuit!
Onder de 2m had zeker gekund met een Pc37. ik rij er zelf 1:55 mee. en er zijn waarschijnlijk mensen die er nog wel sneller mee rond gaan.
Maar zo'n pc40 is toch net wel weer een stukje luxer natuurlijk
Veel plezier op de baan!
Zuur dat je seizoen zo moest eindigen. Hebben al even per mail contact gehad over de onderdelen. Veel succes met je nieuwe 1000cc, mooi jonge machineHeren,
afgelopen september, op het laatste dagje van het jaar, heeft de pc40 kennis gemaakt met het asfalt van Assen en daarnaast ook de grindbak. Spijtig genoeg op een dusdanig ongelukkige manier dat het opknappen niet meer de moeite waard is. Inmiddels is hij in onderdelen uit elkaar gehaald en die gaan binnenkort in de verkoop (o.a. een blok inclusief stm slipperclutch, velgen etc).
Dick
Helaas kon ik er in dit geval zelf weinig aan doen. Iemand probeerde me buitenom in te halen en reed zo het stuur uit mijn handen. Ik heb de beste man nooit gezien totdat mijn stuur geraakt werd.Zonde dat je hem op de laatste dag nog aan gort rijdt.
Ik heb spullen van je nodig, ben benieuwd hoe je de overstap naar een 1000 op het circuit en de achterliggende gedachte hiervan.
Heb je nog je straat Blade?
Mijn hart ligt absoluut bij een Honda, maar als ik dan toch voor een 1000 wilde gaan, zou het een Soes of een Blade worden. Beide fietsen hebben een vrijwel probleemloos blok en weinig gecompliceerde elektronica. Bulletproof hopelijk. Een Blade ken ik al dus daarom leek het me weleens leuk om voor de Suzuki te gaan.@Digger : balen man, maar da's ook het risico als je grenzen wilt verleggen.
Jij als honbah man op een soes, ben benieuwd........keep us posted en succes.
Met twee pc40 in de garage zal het nog een lange zit worden voordat ze beide getest kunnen gaan worden. Dan duren de om en nabij drie maanden voordat we weer los mogen op de circuits best lang. Geduld wordt beloondIn stappen voorzien van race onderdelen.
Voor nu eerst stalen remleidingen, goede banden en frisse circuit kuipen.
Komt zeker goed, bedankt!
Zuur dat je seizoen zo moest eindigen. Hebben al even per mail contact gehad over de onderdelen. Veel succes met je nieuwe 1000cc, mooi jonge machine
Veel later als voorzien. Maar ik ben ze gaan halen. De man had SC59 klauwen liggen en het nieuwere model PC40 klauwen. Die van de PC40 zagen er nog net wat beter uit. Dus heb deze mee genomen. Maar die van de SC59 waren identiek (op de zwarte kleur na).Deze swap nog niet gezien of gedaan.
Is het gelukt?
Handig om te weten dat ze passenVeel later als voorzien. Maar ik ben ze gaan halen. De man had SC59 klauwen liggen en het nieuwere model PC40 klauwen. Die van de PC40 zagen er nog net wat beter uit. Dus heb deze mee genomen. Maar die van de SC59 waren identiek (op de zwarte kleur na).
Ik heb ze deze week pas kunnen monteren.
Of in het verschil ga merken betwijfel ik. Maar het idee van monoblocks doet ook al iets denk ik
Bekijk bijlage 1592912
PS: moest iemand een voorwiel (liefst met schijven) liggen hebben voor een PC40 ('07-'12) mag me altijd een fotootje met vraagprijs doorsturen Mooi moet het wiel niet meer zijn. Liefst wel nog recht
Daar hoop ik op Ik ga me ook TKR plaatjes bestellen voor tussen de remblokken en zuigertjes te plaatsen ... dan kan ik gerust 50m later remmenHandig om te weten dat ze passen
Alleen met de gedachte al dat je monoblocks hebt zal je al (voor je gevoel) veel harder (kunnen) remmen.