Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Ram's Honda XL500R Tracker project

Hey Sander, weer een super topic om te volgen...'k had dit draadje even gemist en je bent alweer halverwege

Leuke fiets, ideale partner om met m'n KLE een dagje te gaan rijden.

Fijne zondag nog !
 
Hey Sander, weer een super topic om te volgen...'k had dit draadje even gemist en je bent alweer halverwege

Leuke fiets, ideale partner om met m'n KLE een dagje te gaan rijden.

Fijne zondag nog !
Het zijn er ook zoveel, je ziet er al snel 1 over het hoofd Als hij klaar is moet dat zeker lukken!

Gisteren de verkeerde remrevisieset terug gestuurd en een nieuwe besteld uit de USA of all places. Ook er op uit gekomen dat een remschijf van een FJR1300 kan gebruiken, die zijn 320mm en hebben het juiste gatenpatroon. Dan kan ik die vervolgens ofwel 5mm afdraaien zodat hij 310 mm is en even groot als de standaard GS500 schijf. Ofwel kan ik een adapter maken om de klauw iets naar buiten te plaatsen. Ik gok dat het optie 1 gaat worden

Verder ook nog wat gesleuteld aan de XL dit weekend, maar weinig spectaculairs. Vooral veel schoonmaak werk aan het blok, zoals het ontdoen van oude pakking van de bovenkant:


Linkerkant:


En rechterkant:


Ik denk er aan om het blok horizontaal ook te splitsen, die pakking zit er immers ook al jaren tussen, maar ik heb niet direct kunnen vinden of dat zo simpel is als gewoon de bouten aan de onderkant en aan de bovenkant los te draaien en ze uit elkaar te tikken? In het WPHB staat dat hiervoor de zuiger er af moet, koppeling er af, oliepomp, vliegwiel, maar als ik het zo bekijk kunnen die ook best blijven zitten. Iemand ervaring?

Fijne zondag nog!
 
Laatst bewerkt:
Zijn we weer! Vandaag even langs het postkantoor gereden om een pakketje op te halen dat ze niet konden afleveren:


Klepslijppasta en klepslijpstok, die ga ik goed kunnen gebruiken als de kleppen er uit zijn geweest. Verder gegaan met nog wat pakkingsvlakken schoon te maken:



Vooral veel vloeibare pakkingsresten overal Kop ook nog wat verder schoongemaakt:



En toen kwam de buurman langs met een ander pakketje dat ze niet konden afleveren:


Klepveerspanner die ik maar meteen aan het werk heb gezet:


En met goed gereedschap is het zo gepiept:


Klepseals zien er nog goed uit, maar ik heb toch nieuwe, dus die vervang ik meteen:


Inlaatzittingen:


Uitlaatzittingen:


Ziet er allemaal netjes uit Plan van aanpak:
- In / uitlaatkanaal reinigen met de Dremel
- Kleppen zandstralen om ze schoon te krijgen
- Kleppen opnieuw inslijpen
- Nieuwe klepseals monteren
- Veren terug op zijn plek

En dan zou dat ook weer in orde moeten zijn Maar dat is iets voor morgen, het was koud, ik had honger, dus einde werken voor vandaag

Fijne avond nog!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag na het werk en het winkelen uiteraard weer even de garage ingekropen, klepstelen afgeplakt met straalbestendige tape:


Na en voor het stralen:


Allemaal naast elkaar:



Ziet er al redelijk uit! Maar dat kan beter Ingeklemd in de kolomboor:


En na wat draaien op laag toerental met een messing borstel er tegen:



Dat is wat ik wilde hebben Ook nog even met de dremel de in- en uitlaatkanalen schoongemaakt:




En dat was het weer voor vandaag Morgen even de keerring voor de uitgaande as bestellen, als ik het blok splits kan ik die meteen vervangen en is dat ook weer in orde.

Fijne avond nog!
 
Laatst bewerkt:
Mooi werk.

Blijft ong 3 minuten schoon

Ff goed inslijpen, speling goed zetten, en go!
 
aahhh kijk leuk project dit gaan we volgen!!! suc6 met je project
Thanks!

Mooi werk.

Blijft ong 3 minuten schoon

Ff goed inslijpen, speling goed zetten, en go!
Thanks! Daar ben ik me terdege van bewust Maar onder het motto: als hij toch open ligt! Had de kanalen nog kunnen polijsten enzo, maar daar heb ik het geduld niet voor, dus het gaat weer gewoon zo in elkaar

Gisteravond nog een bestelling geplaatst:


Met verwijderbare DB-killer Ben benieuwd, voor die prijs wil ik de gok wel eens wagen of het wel/niet iets is. Nu nog wat bochten kopen en dan kan ik, als het blok er terug in hangt, eens een poging maken om een uitlaat in elkaar te flanzen

Laters!
 
Laatst bewerkt:
Die demper is net niet de goede, dat plastic eindstuk smelt, je kan beter op aliexpress voor 18 euro (en 20 shipping) zon nep-Akra kopen, die zijn top!
 
Die demper is net niet de goede, dat plastic eindstuk smelt, je kan beter op aliexpress voor 18 euro (en 20 shipping) zon nep-Akra kopen, die zijn top!
Daar kom je nu mee Ding is al onderweg, dus als hij effectief smelt dan vraag ik gewoon een refund 12 maanden garantie enzo, hoop er tegen dan toch al wel mee te kunnen rijden
 
Laatst bewerkt:
Leuk project! Gaat dat K&N geval nog iets aan verandert worden? Vind zoals deze nu zit ernstig afbreuk doen aan de algehele lijn des motors. Maar dat is mijn bescheiden mening
 
Leuk project! Gaat dat K&N geval nog iets aan verandert worden? Vind zoals deze nu zit ernstig afbreuk doen aan de algehele lijn des motors. Maar dat is mijn bescheiden mening
Snap wat je wil zeggen, maar het stoort me op het moment niet echt. Probleem met het filter is dat de schokdemper in de weg zit net achter de carburateur. Zie:


De K&N zit met een soort S-bocht op de carburateur en heeft daarbij dan ook het correcte verloop van de aansluiting van de carburateur naar de diameter van de K&N. De originele airbox komt er natuurlijk niet op, want dat lijkt nergens naar. Heb even op het web gezocht, maar daar zitten ze met hetzelfde probleem:
 
Word een mooi ding, ik had op mijn 16e een mooie folder van deze, hij was toen net uit, zal eens kijken of ik die nog heb.
Kan dat filter niet onder de tank gefröbeld worden?
Lekker uit het zicht.
 
Kleiner filter, geen filter?
Eventueel optie 1 ja Ik heb nog een paar Chinese K&N's liggen, alsook een UNI schuimfilter.

Kan dat filter niet onder de tank gefröbeld worden?
Lekker uit het zicht.
Is vast wel iets op te verzinnen, maar het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn om warme lucht binnen te trekken

Ik zal het eens vragen aan mijn vriendin

Prachtig!
 
Laatst bewerkt:
Mini update:


Nieuwe keerring voor de uitgaande as alsook nieuwe uitlaat tapeindjes

Morgen / dit weekend meer!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag na het werk nog een beetje gesleuteld Blok op zijn kop op de bank:


En na wat "overtuiging" met de rubber hamer:


Ziet er van binnen nog allemaal netjes uit:



Geen versleten tandwielen, geen afgeronde dogs, niets Secundaire as, die er uit moet om de keerring te vervangen:


Oude en nieuwe keerring naast elkaar:


En dat was het weer voor vandaag. Morgen de pakkingsvlakken weer netjes schoon maken en dan alles weer samen schroeven Morgen ook nog even de auto naar de garage brengen, buis halen om een uitlaat te maken, SD kaart voor de GoPro, wat stralen en coaten, ... Gaat een drukke dag worden

Prettig weekend!
 
Laatst bewerkt:
Vandaag na het werk nog een beetje gesleuteld Blok op zijn kop op de bank:




Prettig weekend!

Hmm, ik zou toch benieuwd zijn naar dat big-end lager want de krukwangen zijn duidelijk verkleurd...

dit dat een in elkaar geperste krukas of kan je de drijfstang delen.. ik zie geen tapeinden en moeren..
 
Laatst bewerkt:
Hmm, ik zou toch benieuwd zijn naar dat big-end lager want de krukwangen zijn duidelijk verkleurd...

dit dat een in elkaar geperste krukas of kan je de drijfstang delen.. ik zie geen tapeinden en moeren..
Drijfstang kan er alleen uit door hem er uit te persen. Had de verkleuring ook gezien, maar er is geen speling buiten het boekje te vinden. Wat ik ook zie op het web (meer bepaald het XL forum) is dat de drijfstang vanuit de fabriek al een verkleuring heeft bij het bigend op de drijfstang, hetgeen de mijne ook heeft. Ziet er zo uit:


Ik gok dat ze in de fabriek goed wat hitte gebruiken om het big end te monteren. Met dit als gevolg. Mijn vermoeden wordt ook bevestigd als ik ga zoeken naar afbeeldingen van krukassen op google. Die hebben ook allemaal die verkleuring. Dus ofwel hoort het zo, ofwel zijn ze allemaal kapot

Lekker bezig daar
Thanks!
 
Laatst bewerkt:
Als de krukwangen zo'n verkleuring moeten krijgen van een slecht big-end lager dan zou deze nu al volledig vast gelast staan.
Dan zou eerder het big-end oog van de drijfstang gaan verkleuren want die heeft veel minder materiaal wat verwarmt moet worden.
 
Precies! Bedankt voor het meedenken
 
Vandaag nog wat gesleuteld aan het blok, weinig boeiende foto's, maar wel veel gevloekt Vooral heel wat tijd bezig geweest met het pakkingvrij maken:


En daarna wel eventjes bezig geweest met nieuwe pakking aanbrengen en vervolgens het blok weer samen voegen. Ik heb er welgeteld maar 6x over gedaan voor dat de schakelvorken op de juiste plek zaten, alsook de uitlijningspinnen van de lagers Maar het is gelukt!


Volgende keer verder met het extern schoonmaken Verder ook nog 3 lasbochten opgehaald vandaag om wat te hobbyen voor een uitlaat. Maar dat is iets voor een andere keer..

Prettig weekend nog!
 
Laatst bewerkt:
Ach kom, nog snel een zondag-update! Zo net een teller gekocht via Marktplaats om op de XL te monteren, aangezien de standaard teller niet meer terug komt:



Een 2dehands Koso DB-01R Aangezien het wel makkelijk is hier in het Mechelse om te zien hoe hard je nu eigenlijk gaat, met flitspalen op elke hoek en traject controles in aantocht

Fijne zondag nog!
 
Laatst bewerkt: